XXL Nutrition

Trainingvolgorde tips, drukke sportschool

Casper1988

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Waardering
89
Lengte
1m78
Nu train ik fullbody, in de basic fit..
En tja daar is het dus altijd druk... Soms staan er echt groepen mensen bij bepaalde apparaten die dan echt wel 30min bezig zijn.. kan je niet op wachten dus

Nu heb ik gehoord dat het het beste is bij fullbody ook per spiergroep te trainen en in een bepaalde volgorde

(dus eerst al je borst oef, dan al je arm etc..)

maar vanwege de drukte word t vaak een mengelmoes..

een arm oef, een been oef, een borst oef, en zo verder...

hebben jullie miss tips hiervoor? watkan ik het beste doen?

behalve een andere gym zoeken, op een rustiger tijdstip gaan? Hmm, gewoon alpha mannetje de spot opeisen :d

Of goedkope eiwitshakes drinken en ze verjagen met tsjernobyl puffs

• Topic Starter Topic Starter
Ga ik zeket doen zodra t jaarcontract verlopen is! Nog n half jaar grrrr...
Maar hoe "slecht" is het om spieren door elkaar te trainen? Of miss een andere volgorde dan "hoort"? (Kijkrn waar t rustig is en dan daar beginnen dus bijv eerst been als t daar rustig is dan arm of borst etc)

Ga ik zeket doen zodra t jaarcontract verlopen is! Nog n half jaar grrrr...
Maar hoe "slecht" is het om spieren door elkaar te trainen? Of miss een andere volgorde dan "hoort"? (Kijkrn waar t rustig is en dan daar beginnen dus bijv eerst been als t daar rustig is dan arm of borst etc)

als je echt je kgs per week wil bijhouden is het wel van belang dat je elke training dezelfde oefening als eerste doet, maar aangezien jij elke training fullbody doet maakt het denk ik vrij weinig uit wanneer je wat traint.... Gewoon kijken wat vrij is

Ik train ook fullbody en soms train ik ook gewoon de spiergroepen door elkaar. Normaal heb ik benen, borst, rug, schouders..maar als het ene bezet is dan ga ik gewoon het andere doen, beetje improviseren. Dat kan ook gewoon en maakt helemaal niet uit, wat werkt voor jou is het beste.

Bij mij (fit for free) is het s avonds ook stervens druk. Nu ik vakantie heb probeer ik meestal vroeg in de middag te gaan en straks met colleges probeer ik de avond ook te vermijden. Je kunt dus het beste de drukste tijden vermijden. Lukt dat niet , dan vraag ik aan degene die het apparaat bezet houdt hoeveel setjes die moet doen. Duurt dit me te lang, dan probeer ik de oefening te vervangen door een 'gelijkwaardige' oefening, bijv. Barbel bench door dumbell bench. Zijn deze ook bezet, dan verwissel ik de oefeningen. Soms gaat dit lastig bijv. op een legday waar ik begin met squats (er is maar 1 squatrek in de gym). Heb dan ook een hekel als mensen in een groepje een half uur staan curlen in het rek.

Terug
Naar boven