Fitness Seller

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Lijkt me inderdaad een slopende training.
Ik zou Squat ook altijd als eerste zetten maar dat is persoonlijk :D.

Was met 5x5 inderdaad wel zo. En m'n andere training staat de Squat wel voor aan. Echter heeft m'n bench nu de aandacht nodig, squatten na benchen gaat wat mij betreft wel. Andersom merk ik dat er echt geen energie meer over is voor de bench.

Was met 5x5 inderdaad wel zo. En m'n andere training staat de Squat wel voor aan. Echter heeft m'n bench nu de aandacht nodig, squatten na benchen gaat wat mij betreft wel. Andersom merk ik dat er echt geen energie meer over is voor de bench.

Als je focus op de bench ligt is het een andere zaak natuurlijk. Ach uitproberen en je ontdekt zelf wel waar je jezelf het prettigst bij voelt. Het moet ook een combi zijn van iets dat je graag doet en iets dat resultaat levert. Al is dit mss niet altijd de optimaalste weg.

Als je focus op de bench ligt is het een andere zaak natuurlijk. Ach uitproberen en je ontdekt zelf wel waar je jezelf het prettigst bij voelt. Het moet ook een combi zijn van iets dat je graag doet en iets dat resultaat levert. Al is dit mss niet altijd de optimaalste weg.

Dat ligt het zeker. Vind dat m'n bench nog wel wat prioriteitswerk kan gebruiken.

Gast. Al je lifts zijn op dit moment nog zwak. Imo hoef je nog niets te prioritiseren en ik kan je verzekeren dat je later spijt krijgt van je huidige aanpak. Echter, daar kom je over een tijdje wel op terug mocht je toch doorzetten met dit schema :)

Gast. Al je lifts zijn op dit moment nog zwak. Imo hoef je nog niets te prioritiseren en ik kan je verzekeren dat je later spijt krijgt van je huidige aanpak. Echter, daar kom je over een tijdje wel op terug mocht je toch doorzetten met dit schema :)

Confronterend...

Ik kan hier zeker spijt van krijgen, maar de kans is ook dat ik lekker zo door blijf gaan en straks misschien nog wel groei ook. Ik ben 16, dus heb nog genoeg tijd om te groeien en sterker te worden. Als ik er over 8 weken ofs achter kom dat ik geen meter ben opgeschoten, is dat duidelijk. Dan is dit dus niet de manier hoe ik verder moet. Daar komen we dan wel achter.

@Basma heeft natuurlijk wel een punt hoor. Gwn de basis zou ideaal zijn.

Maar goed je bent 16 en wat eigenwijs :p. Uiteindelijk zul je zelf wel vaststellen of je voorruit komt of niet.

Ik denk dat je met dit volume en alles tot faal gaan een mooie schouderblessure gaat oplopen. Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ben er bang voor.

Je bent er inderdaad vroeg bij. Maak er gebruik van zou ik zeggen ;).

Less het tweede gedeelte van je training, je duwt echt alles eruit en dat kan,maar niet 3x per week. Dan herstel je niet + wekelijks 3 oefeningen verhogen is een recept voor een pijntje in je schouder.

Ik geef m'n schouders na elke training 2 dagen rust. Daarnaast doe ik facepull en band pullaparts op de pull dagen. Bij het vorige schema zat er maar 1 dag rust tussen bankdrukken en overhead pressen, die ook tot failure zouden gaan mocht ik dat doorgezet hebben.

Die jongen is 16... Natuurlijk squat hij nog geen reps op 120. Kracht komt ook met de leeftijd, laten we dat niet vergeten.

Het allerbelangrijkste is altijd nog dat je plezier hebt in je trainingen.

Vandaag alles in de groene cijfers, training was zwaar, maar ging lekker.

Exc. Pullups 9,8,6
Pendlay Row 70x5x3
Cable Row 60x3x8
Facepulls + Band Pullaparts Bandx2x25
DB SLDL 24x3x10
Farmers Walks 50x3x30M met stop bij 15M
EZ Curls 22,5x3x7

Die jongen is 16... Natuurlijk squat hij nog geen reps op 120. Kracht komt ook met de leeftijd, laten we dat niet vergeten.

Het allerbelangrijkste is altijd nog dat je plezier hebt in je trainingen.

Wat beschouw je als 'reps op 120?' Bedoeling is namelijk wel om dit jaar nog 120x3 te squatten.

Wat beschouw je als 'reps op 120?' Bedoeling is namelijk wel om dit jaar nog 120x3 te squatten.
Je squat 10x75 en 3x107,5.
Daarnaast meld je heup- en onderrugklachten.
Ik denk dat een consistente 3x120 squat er voor dit jaar niet in gaat zitten, no offence. Met consistent bedoel ik zonder een blessure op te lopen.

Met reps op 120 bedoelde ik wel 5+ eigenlijk.

Je squat 10x75 en 3x107,5.
Daarnaast meld je heup- en onderrugklachten.
Ik denk dat een consistente 3x120 squat er voor dit jaar niet in gaat zitten, no offence. Met consistent bedoel ik zonder een blessure op te lopen.

Met reps op 120 bedoelde ik wel 5+ eigenlijk.

Hahaha nee die 5+ gaat em niet worden. Squat 1RM zit al op 125, heb al eens 110x3x3 gedaan. En het jaar is nog 8(?) weken. Je kan maar zo eens gelijk hebben, maar hoop het niet. M'n doel voor dit jaar was eigenlijk een 120kg Squat, aangezien die al binnen is, is 120x3 wel iets waar ik binnenkort naar toe wil (en wat haalbaar is).

'Zwaar' weekend gehad. Zaterdag rond 8u (avond) op de fiets gestapt richting een dorpje in de buurt. Na 50 minuten op flink tempo gefietst te hebben waren we op de bestemming, en daar stond een grote verrassing te wachten. Heel veel bier! Erg vervelend dat het allemaal op moest... Maargoed, na +- 10 bier de tel kwijt geraakt, en toen was het nog geen 12u.... Die nacht nog terug gefietst, weer 50 minuten te pakken (gezien mijn toestand toen waarschijnlijk nog wel meer). Hoelaat ik thuis was, eigenlijk geen idee. Zondag wakker geworden en maar een paar bakken koffie erin gegooid, eetlust was ver te zoeken, dus vooral veel gedronken (water hoor, geen bier), en de dag op koffie, kwark en andere eiwitbronnen geleefd om nog een beetje te 'compenseren,' voor zover dat mogelijk was. De rest van de dag met school bezig geweest, moet ook gebeuren hè. Vandaag (maandag) weer vroeg op, en een zware dag op school gehad, veel toetsbesprekingen etc, hele dag moeten 'opletten.'

Weinig energie over, toch een schepje pwo erin geknald en getraint, dit is het resultaat;

Squat 110x3x3 > ging verrassend goed, traag op de weg naar beneden, goed spanning op de spieren kunnen houden (riem hielp ook mee ofc,) al met al prima resultaat. Geen tot weinig last van heupen/onderrug, wilde het niet forceren dus besloten om de laatste 2 sets niet te doen.
DB Press 24x3x10 > ging prima, een oefening die vrij veel op de bench lijkt, dus misschien dat het makkelijk ging vanwege de liters bier dit weekend, volgend weekend maar weer proberen dan en zien of de tactiek van @MrSenor echt werkt.
Incline BB Press 40x3x10 > zelfs na die DB Press was deze te doen, met babystapjes vooruit op de incline.
CGBP + chains 45x6,5,5 > niet veel aan toe te voegen
DB OHP 18x3x6 > volgend gewicht, was vrij zwaar, maar te doen
Diamond Pushup 4,4 > deze oefening nu doen ipv. skullcrushers.
Sideraise 8x12,10,10 > tja, heel makkelijk om hier op te progressen is het niet, hier ligt mijn prioriteit ook absoluut niet.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven