MuscleMeat

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb het fout idd gelezen, hij zegt in zijn pdf idd dat je met 20% moet resetten en naar de volgende fase moet met alle lifts. Maar hij gaf ook aan dat je met jouw lifts met 2 of 3 Moest beginnen aangezien je geen true beginner bent

Dus gewoon naar PNP2 gaan?

Ja, de reset vind ik niet duidelijk uitgelegd dus je kunt alleen de bench resetten of alles.

Dan denk ik dat ik gewoon begin met alleen de bench, en de andere lifts gewoon reset wanneer die fout gaan.

Edit: zie dat het volume wel omhoog gaat, extra setjes. Denk dat het dan verstandiger is om alles te resetten.

OK training gehad;

Squat 92x3x6 > was te doen, laten we het daar op houden
Bench 54,5x3x6 / 54,5x5 / 54,5x3 > iets te snel gewild naar de laatste set, minuutje extra rust was wss een beter idee geweest
Deadlift 112,5x2x5 > prima, geen hookgrip gebruikt voor dit lagere gewicht, gewoon double overhand

GPP training gehad met oa pullups, cable rows, situps, sled push, curls. Overigens voor de fun begonnen met Rack Pulls, leuke oefening om eens te proberen hoe ver de hookgrip gaat. Opgewerkt tot 170kg voor 2.

Morgen een lichtere dag doen op 75% van de eerste training deze week. Paused Squats & Bench, kijken of we de low bar Squat een beetje onder controle kunnen krijgen, merk dat ik meer nijg naar een low bar Squat, alleen de positie voelt nog wat oncomfortabel.

Makkelijk dagje gehad, de bedoeling was 2-second paused bench & squat, alleen kijkende naar de video's achteraf was de pauze niet echt 2 seconden, voelde veel langer dan dat het daadwerkelijk was.

Eerste keer echt lowbar gesquat, voelde nog vrij onconfortabel, de ene herhaling veel beter dan de andere, anyway, hier een filmpje wat betreft de form, misschien dat iemand nog iets ziet?
Tips zijn altijd welkom.

Waarom de keuze om al low bar te willen gaan doen? Pijnvrij consistent liften lijkt me een stuk fijner dan al per se low bar te willen doen. Lijkt me meer iets voor latere zorg.

Waarom de keuze om al low bar te willen gaan doen? Pijnvrij consistent liften lijkt me een stuk fijner dan al per se low bar te willen doen. Lijkt me meer iets voor latere zorg.

Als er echt pijn aanwezig was had ik het sowieso niet geprobeerd. Tis meer dat het nog wat oncomfortabel voelt, niks meer en niks minder. Denk dat het juist verstandig is om dit nu al aan te leren, ipv er na 5 jaar achterkomen dat ik er eerder mee had moeten beginnen. Zelfde geld voor de hookgrip, die ben ik er momenteel ook in aan het stampen.

Prima training gehad,

Squat 97,5x3x5 > warmup t/m 60kg lowbar, werksets highbar.
Bench 55x5x5 > voelde verrassend lekker.
115x2x5 > ook vrij goed.

Ging overal gewoon voor 5 reps, werd vrij misselijk wakker en lichaam voelde niet echt fit. Die 2 flinke bakken koffie hebben me toch goed gedaan.

Komende 2 dagen van sochtends tot s'avonds werken dus zal niet kunnen trainen. Op oudjaarsdag afhankelijk van de kater en hoeveel we nog moeten regelen voor het feestje s'avonds, een laatste training dit jaar gaan doen, misschien er wel iets leuks van maken ipv een serieuze training (wie weet wat maxes op gaan zoeken).

Na veel zuipen en eten, iedereen bij deze nog een gelukkig nieuwjaar en veel gains toegewenst in 2018.

Ikzelf had als doel om 400+ totaal te liften dit jaar. Maar je kunt natuurlijk nooit voorspellen hoe het gaat. Er gaat komt sowieso een lastige maand aan waarin ik.moet herstellen van een operatie, en absoluut niet mag liften, maar daarna nog genoeg tijd om dit te compenseren met keihard trainen.

Afgelopen jaar OK resultaten neergezet, maar nog verreweg van tevreden. We gaan zien waar 2018 me heen brengt.

Makkie vandaag, nog even gekloot met de lowbar Squat.

2-sec paused Squat 75x5, 75x5
2-sec paused Bench 45x5, 45x5

GPP Training gehad,
Opgewarmt met rack pulls, tot 180kg (hook grip + riem) & Pullups
Planks / Situps
EZ Bar Curls
Sled Push (120kg)
Mobility

Vorige week veel gewerkt in de week vakantie dus kom einde van deze maand flinke loonstrook aan (voor mijn doen), misschien een investering doen in een paar knee sleeves. Die van SBD zitten nu op 80€, tegenover die van Rehband op 40€. Wat denken jullie? Grotere investering voor meer profeit op lange termijn, of is het verschil te verwaarlozen, kijkende naar het grote verschil in prijs. Die 40€ is namelijk wel een goeie 8 uurtjes werken voor mij, ongeveer een week dus.

Ik heb zelf Rehbamds en dat zijn prima sleeves. Geen idee wat het verschil met SBD sleeves zal zijn.

Ik heb zelf Rehbamds en dat zijn prima sleeves. Geen idee wat het verschil met SBD sleeves zal zijn.
Groot verschil, sbd beslaan sws een groter vlak en gaan meer toevoegen dan rehbrands, omdat ze stijver zijn. De meeste powerlifters pakken sbd of titan sleeves voor hun one rep Max en rehbrand wordt vaker gebruikt in de training om je knieën warm te houden

Powerlifting Knee Sleeves

Groot verschil, sbd beslaan sws een groter vlak en gaan meer toevoegen dan rehbrands, omdat ze stijver zijn. De meeste powerlifters pakken sbd of titan sleeves voor hun one rep Max en rehbrand wordt vaker gebruikt in de training om je knieën warm te houden

Denk je dat het voor mij nu nodig is om al meer te investeren in die van SBD? Of zouden die van Rehband genoeg zijn voor de kindergewichtjes waar ik mee werk.

Waarom zou je rehbrand alleen voor je trainingen doen? Gewoon sbd of Titan sleeves pakken voor je trainingen en wedstrijden. Je wilt niet dat je daarmee hoeft te switchen tussen merk of omstandigheden in het algemeen.

Denk je dat het voor mij nu nodig is om al meer te investeren in die van SBD? Of zouden die van Rehband genoeg zijn voor de kindergewichtjes waar ik mee werk.
Ik zou zelf voor de sbd of titans gaan, maar ik werk dan ook fulltime dus geld speelt minder een rol. Als je geen mega gewichtstoename verwacht het komende jaar zou ik voor de sbd gaan. Al heb ik zelf gewacht tot mijn eerste powerliftwedstrijd om ze te kopen.
Waarom zou je rehbrand alleen voor je trainingen doen? Gewoon sbd of Titan sleeves pakken voor je trainingen en wedstrijden. Je wilt niet dat je daarmee hoeft te switchen tussen merk of omstandigheden in het algemeen.
Puur geldtechnisch, waarom het dubbele neersmijten als je met 40 euro sleeves ook gedraaid komt en later nog de duurdere variant kan kopen?

Puur geldtechnisch, waarom het dubbele neersmijten als je met 40 euro sleeves ook gedraaid komt en later nog de duurdere variant kan kopen?
Enige reden die ik kan verzinnen ja.
Lekker doorgaan hiermee tot ze kapot zijn of versleten of helemaal uitgelubberd en dan lekker de portemonnee trekken voor sleeves die wat langer meekunnen en net binnen de regels vallen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven