XXL Nutrition

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Deze worden afgekeurd mocht je een wedstrijd willen draaien binnen de ipf.

Zie ik nu inderdaad ook staan, dat veranderd de keuze wel, die worden het sowieso niet. Die van strenght-shop wel zie ik, en die zijn ook niet verschrikkelijk duur <50€.

Wat raad je aan wat betreft de maat?
Screenshot_20180104-123107.jpg

Zou Standard fit aanhouden en dan opmeten zoals aangegeven. Dat is voor nu goed zat voor trainingen en eventuele wedstrijden.

Toch wel een erg lekkere training gehad, alles ging vrij makkelijk.

Squat 100x3x5 > half jaartje geleden was dit m'n absolute 1RM, net een filmpje terug gekeken. Toch leuk dat dit dan zo 'makkelijk' gaat nu.
Paused Bench 57,5x5x5 > voor mijn doen prima
Deadlift 120x2x5 > kan niet zeggen dat dit moeilijk was, dat doe ik dus ook niet.

Form op de Squat nog even gefilmd, paar dingen gefixt over de laatste maanden; hakken van de grond onderin de Squat, voeten schuin naar binnen onderin de Squat, en de lichte buttwink is er ook zo goed als uit. Enige probleem is nog dat de barbell schuin blijft, zal een zo een video plaatsen.

Edit: video's houden jullie van me tegoed

Laatst bewerkt:
GPP dagje gehad, niet veel bijzonders te melden, ging prima.

De Squat filmpjes, van schuin, van voren en van de zijkant gefilmd;

Die van de voorkant laat het grootste probleem zien in mijn ogen, de barbell ligt recht op mijn rug, pak hem op precies dezelfde plekken vast (andere mensen zien dit ook), maar toch gaat hij niet recht omhoog.

OK training gehad, Squats wat moeizaam, beetje weinig energie.

Squats 102,5x3x5
Paused Bench 60x5x5
Deadlift 125x2x5

Overal wel ruimte voor een extra rep, laatste setje bench was wel pittig. Deadlift verrassend explosief en stang ging vrij snel omhoog, nog double overhand overigens.

Die van de voorkant laat het grootste probleem zien in mijn ogen, de barbell ligt recht op mijn rug, pak hem op precies dezelfde plekken vast (andere mensen zien dit ook), maar toch gaat hij niet recht omhoog.
Rechts gaat inderdaad iets langzamer omhoog. Beetje lastig om te zeggen hoe het komt, het kan een krachtverschil in je benen/heupen/glutes/core zijn of een stukje mobiliteit. Veel hip en glute stretches willen hier ook wel eens bij helpen.

Rechts gaat inderdaad iets langzamer omhoog. Beetje lastig om te zeggen hoe het komt, het kan een krachtverschil in je benen/heupen/glutes/core zijn of een stukje mobiliteit. Veel hip en glute stretches willen hier ook wel eens bij helpen.

Thanks, zal even kijken wat ik er wat betreft mobiliteit aan kan gaan doen. Weet wel dat mijn rechterheup heel stijf is, en totaal niet mobiel, vroeger veel last van gehad. Misschien dat daar het probleem ligt.

Ok GPP training gehad, niet het spannendste werk, maar het schijnt er bij te horen.

Rack pulls / Pullups (singles) als warmup
Cable Row / Close grip lat pulldown
Ab Rolls / situps
BB curls
Sled push tot 150kg

Pittige training gehad,

Squats 105x3x5 > form was een beetje off, kracht was wel OK.
Deadlift 130x5, 130x4 > probleem was dat ik s'avonds trainde vandaag, en de olympische bench (waar ik een sterke voorkeur voor heb) bezet was. Gekozen om toch maar eerst te deadliften.
Paused bench 62,5x5x4 > het is misschien niet een lekker gewicht, helemaal niet tegenover de Squats, maar ben er toch vrij tevreden mee.

Merk toch dat het hogere volume wel zwaar is, en een flink stuk uitdagender, wat het weer een stuk interessanter maakt.

Lichte dag gehad

Low bar paused squats 80x2x5
2 sec paused bench 50x2x5

Wat betreft de squat, denk dat 80kg een goed gewicht is om de techniek te blijven oefenen, ookal kan ik zwaarder gaan, denk ik dat dan de essentie van de 'light day' verdwijnt. Nog steeds aan het kloten met de lowbar squat, de movement zelf vind ik fijn, kan zo meer kracht uit de heupen halen, maar kan de perfecte plek op mijn rug en de perfecte grip nog niet vinden. Dat zal nog wel komen.

Moeizame training gehad, weinig slaap, weinig gegeten, maar geen excuses om niet te gaan trainen.

Squats 107,5x3x5 > laatste was echt een grinder, toch wel tevreden met de Squats, echter kostte me dit wel erg veel energie.
Paused bench 63,5x5x4 > erg zwaar, erg lastig, was erg moe.
Deadlifts 132,5x2x4 > mwah, niet te zwaar, niet te licht, hier wel een rep overgelaten (zoals het hoort dus @RPe 9).

Training weer gehad, niet geweldig, niet slecht, weet niet wat ik er van moet zeggen. Beetje stijf, met gym op school wat pijntjes in de rechterschouder opgelopen van het gooien.

Squat 110x3x4 > ging prima
Bench 64,5x5x3 > schouder werkte niet meer, het maar op safe gespeeld door het op 3 reps te houden
Deadlift 133,5x4, 113,5x3 > laatste rep ineens een rare steek in de heup, misschien nog wel een 4e kunnen doen maar wilde geen onnodig risico lopen wat dat betreft.

Vandaag licht dagje gehad, morgen nog GPP doen mocht ik een werkles op school kunnen verplaatsen naar een ander moment.

2-Sec Paused Squat 80x2x5 > nog steeds werken aan de lowbar positie, het voelt alleen nog alsof mijn polsen het gewicht 'dragen,' wat nog vrij oncomfortabel is.
2-Sec Paused Bench 50x2x5 > nog last van de rechter schouder en elleboog van school, voor de rest niks bijzonders te melden.

GPP training tijdens de tussenuren kunnen doen, niks bijzonders te melden.

Een brakke sunday funday gehad, zal er maar niet te veel woorden aan vuil maken, een beetje gekloot met strongman dingen en afgesloten met wat resistance band werk voor de schouders.

Kijken of we morgen nog met wat schuiven in de planning een training kunnen doen.

Training gehad tussen alle drukte door, zo gelijk door naar het werk.

Squats 111x3x4 > zeker niet ontevreden mee.
Bench 65x5x3 > deze was heel lastig, kracht was niet echt aanwezig
Deadlift 135x2x3 > ging erg traag, form was wel OK, kracht was minder

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven