- Waardering
- 25.458
- Lengte
- 1m83
Gesplinterde schenen is wel een risico ja!
(autocorrect?)Oorzaken waar ik aan denk zijn gebrek aan mobiliteit, foute techniek of verkeerde ondersteuning van je voet (schoeisel) en pas in de laatste plaats overbelasting.
Het is natuurlijk onmogelijk om op afstand ff te bepalen wat er niet goed daat, hoogstens wil ik wat richtingen suggereren om te zoeken.
Kan je wel een half uur stevig doorwandelen zonder pijn?
https://www.wholelifechallenge.com/the-walkrun-program-2-0-run-for-60-minutes-straight-in-13-weeks/
Dit artikel suggereert dat een gebrek aan mobiliteit kan worden opgelost door een terughoudend hardloopprogramma. En dan zou je dus moeten terugschakelen naar 4 min wandelen/1 min hardlopen afwisselen.
Onderaan staat nog een tip en een oefening om blessures te voorkomen.
Via dit artikel A Week-by-Week Guide to Becoming a Runner (Later in Life and/or Safely) kom je terecht bij een aantal andere artikelen, waaronder één waar testjes staan om de mobiliteit van je enkel te testen.
Misschien dat dit wel kan, maar het is heel erg moeilijk. Toen ik na een tijdje weer rustig begon met hardlopen schreef my asics ook snelheden voor waarbij ik heel veel moeite moest doen om zo langzaam te kunnen hardlopen.Tempo ligt er laag, zoals voorgeschreven, kan makkelijk een gesprek voeren zegmaar, echt veel langzamer kan niet.

.