MuscleMeat

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Gisteren hardgelopen, wordt al iets moeilijker
Hardlopen/Wandelen : 1,5min/3,5min x6

Net terug van stukje lopen met bepakking, rugzak van 20-25kg voor 20 minuten. Zal even kijken naar een betere rugzak hiervoor, begint flink te irriteren op de schouders.

Nu wat eten en gaan trainen, misschien nog wat leuks erbij doen na tijd, kan zijn dat er wat Strongman dingen buiten op de parkeerplek staan, want ja mooi weer = beetje buiten trainen toch.
Uitstekend werk weer hier!

Misschien kan je wat met onderstaande suggesties:

Hardlopen
Als het hardlopen te lastig is, kan je altijd het programma van deze week volgende week nog eens doen.

Rucken
Minstens even belangrijk is dat je de rugzak op de juiste positie op je rug hebt en het gewicht op de beste plaats in de rugzak.

Daar is voldoende over te vinden, maar uit m'n hoofd:
- de rugzak vrij hoog op de rug, dus niet als een schoolrugzag met afhangende bandjes het de onderkant ergens onder je billen;
- het gewicht dicht bij je rug (ipv aan de buitenkant van de rugzak), niet onderin de rugzak.

Een tip die nogal eens langskomt is om een kussen of een stuk/rol schuimrubber onderin te doen en iets zachts tussen het gewicht en je rug.

Met wat voor rugzak moet je die test eigenlijk doen, is dat er één met heupband, en zo ja, wat voor heupband?
- zo één die de rugzak bij je rug houdt als je beweegt;
- zo één die het gewicht van de rugzak op je heupen laat rusten?

Ik blijf erbij dat je mogelijk met teveel bent begonnen (gewicht en/of de activiteit) met rucken.
- Tijdens MARSOC A&S (Marines Corps Forces Special Operations Command Assessment & Selection) traint men met een ruck van 45 pond "droog", dit zijn geen beginners, maar mensen die door willen stromen van best goed naar de allerbesten, jij begint met dat gewicht. Nuance is wel dat zij trainen om tijdens de A&S dag in dag uit flinke afstanden te lopen.
- over MARSOC gesproken, hun Fitness Preparation Guide voorziet ook in mobiliteits- en hersteloefeningen, die zou je kunnen overwegen op het moment dat je verschillende activiteiten beginnen te schuren. (Zowel online te vinden als in de vorm van een app)

• Topic Starter Topic Starter
Uitstekend werk weer hier!
*LAP TEKST*

Ik heb er al bewust voor gekozen om bij het hardlopen een tussenstap te nemen van 30 seconden, ipv gelijk naar 2 minuten te gaan., zag het niet zitten om nu al 2 om 3 te gaan lopen.
Rugzak is momenteel een kut rugtas, niet zo'n eastpak die ik voor school heb, maar eentje die wat zwaarder gewicht aankan (meer zo'n wandeltas).
Zal wel een andere moeten komen, gewicht is momenteel verdeelt over flessen water en een paar schijven gewicht. Dit zou beter verdeelt kunnen worden in een grotere tas. Binnenkort even rondkijken welke in de buurt komt van waar de landmacht/luchtmacht nu mee werkt.
Gewicht betwijfel ik, moet uiteindelijk toewerken naar 25kg voor 20 minuten + 35kg voor 20 minuten + 40kg voor 8 minuten.
Extra mobiliteitsoefeningen zitten ook bij het standaard defensie schema bijgevoegd, ben voor de trainingen van 5x5 hier al mee bezig.

Ik heb er al bewust voor gekozen om bij het hardlopen een tussenstap te nemen van 30 seconden, ipv gelijk naar 2 minuten te gaan., zag het niet zitten om nu al 2 om 3 te gaan lopen.
Rugzak is momenteel een kut rugtas, niet zo'n eastpak die ik voor school heb, maar eentje die wat zwaarder gewicht aankan (meer zo'n wandeltas).
Zal wel een andere moeten komen, gewicht is momenteel verdeelt over flessen water en een paar schijven gewicht. Dit zou beter verdeelt kunnen worden in een grotere tas. Binnenkort even rondkijken welke in de buurt komt van waar de landmacht/luchtmacht nu mee werkt.
Gewicht betwijfel ik, moet uiteindelijk toewerken naar 25kg voor 20 minuten + 35kg voor 20 minuten + 40kg voor 8 minuten.
Extra mobiliteitsoefeningen zitten ook bij het standaard defensie schema bijgevoegd, ben voor de trainingen van 5x5 hier al mee bezig.
LOL@quote

Dat zat ik me inderdaad af te vragen, uit het hoofd zaten er geen stappen in van 30 seconden. Het is ff afwachten wat het na 3 trainingen doet natuurlijk, maar wat ik bedoelde is dat stilstaan beter is dan geblesseerd raken.

Met een lager gewicht starten wil niet zeggen dat je niet op of voorbij die 25kg komt, maar je geeft je schouders de gelegenheid eraan te wennen.

Ik vind dat je een sympathiek doel hebt en goed bezig bent, dat is het voornaamste.

LOL@quote

Dat zat ik me inderdaad af te vragen, uit het hoofd zaten er geen stappen in van 30 seconden. Het is ff afwachten wat het na 3 trainingen doet natuurlijk, maar wat ik bedoelde is dat stilstaan beter is dan geblesseerd raken.

Met een lager gewicht starten wil niet zeggen dat je niet op of voorbij die 25kg komt, maar je geeft je schouders de gelegenheid eraan te wennen.

Ik vind dat je een sympathiek doel hebt en goed bezig bent, dat is het voornaamste.

Zou allicht kunnen kijken naar een lager gewicht voor het lopen, misschien dat dat beter is.

Deze week erg druk, een goed volle schoolweek, kleine 18 uur aan werk, eerste rijles + de nodige voorbereidingen voor de tentamenweek die volgende week woensdag begint. Hoop in ieder geval 2x te kunnen trainen deze week. Dat zal dan wss morgenmiddag worden + zaterdagochtend. Een 2 à 3 keer lopen zou ook moeten kunnen.

Met wat schuiven wat betreft school toch nog ff kunnen trainen tussen werk, school en rijlessen door.

Squat 77,5x5x5
OHP 27,5x5x5
Deadlift 95x5x5

Squat ging moeizaam, onderrug voelde niet fijn. Deadlift ook niet helemaal lekker, energie was ver te zoeken.
Was wat minder dan gehoopt, morgen voor school hardlopen.

De slechtste training is de training die je niet hebt uitgevoerd ;).

Gisteren hardgelopen,
Hardlopen/Wandelen 1:30/3:30x6

Training gehad, ging beter dan dinsdag.

Squat 80x5x5
Bench 40x5x5
Pendlay 50x5x5

Nog steeds irritatie in de onderrug bij het squatten.

Squat 82,5x5x5
OHP 30x5x5
Deadlift 100x1x5

Squatten ging weer moeizaam, deze week een toetsweek, dus even gas terug nemen wat betreft trainen. Aankomend weekend weer tijd vrijmaken voor een training.

Lekkere training gehad

Squat met riem opgewerkt naar 1x125
Bench tot 1x70
Deadlift met riem tot 1x140

Circuitje gedaan, zal zo even een video uploaden, iets met BW oefeningen + cardio.
De pullups leken op de video niet echt goed, dus vanaf een ander punt nog een extra video gemaakt.

Pullups nog even van een ander perspectief, de pullups van het circuitje leken minder dan ze waren.
Geen idee hoe zwaar die keg was overigens, zat wel flink wat in.

Voor degene die het zich afvraagt, die M2 is niet van mij.

Vanochtend beetje hard gelopen, 1,3min hardlopen / 3,5min wandelen x6, ging prima.

Is dat je eigen garage met trainingsapparatuur?

Beetje hardlopen vandaag 2min hardlopen / 3m lopen, ging prima, was niet echt makkelijk ofzo, maar wel te doen.

Momenteel aan het twijfelen wat betreft voedingsaanpak. Ben niet tevreden over hoe het gaat, verhouding spier tot vet gaat voor m'n gevoel niet lekker. Houd voor m'n gevoel erg veel vet vast, vooral rond de taille en bovenbenen. Misschien is een recomp is? Wanneer er tijd is deze week me maar even in gaan lezen wat betreft cutten, recompen of door blijven eten.

Getraind, en de jaarlijkse APK bij de fysio ook weer gehad.
Even gekeken naar het hardlopen en squatten. Wat tips meegekregen over het hardlopen, tempo etc.
Wat betreft het squatten kon hij geen duidelijk probleem zien waarom ik zoveel last had van de onderrug. Probleem zou kunnen liggen bij de hamstrings, heb als tip meegekregen om ze dagelijks aan het werk te zetten in de vorm van wat stretches, hier ben ik wel bekend mee.

Voor nu is het me afgeraden om dit relatief hoge volume compounds aan te houden (met name squatten en deadliften), icm met het hardlopen en ook nog het fysieke werk. Zal gaan kijken naar een schema die bij mijn doelen aansluit, en waar ik 3x per week kan trainen. Spierfrequentie wil ik sowieso op 2/3x per week houden.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven