Fitness Seller

NSFW! Tren & Jerry’s

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Nette deadlift! Dat afscheurende eelt heb ik vroeger ook wel eens gehad met zware deadlifts. 1x scheurde er echt een hele plakkaat van m'n hand. Ik maakte er alleen geen foto's van die ik vervolgens op het forum plaatste ;-)

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.362
Nette deadlift! Dat afscheurende eelt heb ik vroeger ook wel eens gehad met zware deadlifts. 1x scheurde er echt een hele plakkaat van m'n hand. Ik maakte er alleen geen foto's van die ik vervolgens op het forum plaatste ;-)

Eerste keer is wel een mijlpaal, mag gedeeld worden :roflol:

Hoe dan? Lijkt me dat je dan nog wat te winnen hebt op hoe je de bar vastpakt. Ik heb zelfs met 200kg overhands geen problemen met eelt. Hookgrip boven 200kg ook nog nooit kapotte handen van gehad.

• #1.364
Hoe dan? Lijkt me dat je dan nog wat te winnen hebt op hoe je de bar vastpakt. Ik heb zelfs met 200kg overhands geen problemen met eelt. Hookgrip boven 200kg ook nog nooit kapotte handen van gehad.

Heb het idee dat het komt doordat de lockout wat traag ging, verloor hier bijna de grip en voelde het scheuren...

Waarschijnlijk ook gewoon een genetisch dingetje. Als ik tennis heb ik ook heel snel blaren op handen/voeten, terwijl anderen hier nooit last van hebben.

Heb het idee dat het komt doordat de lockout wat traag ging, verloor hier bijna de grip en voelde het scheuren...
Bleef de bar toevallig 'haken' of schuurde deze langs de benen? Hierdoor kan er namelijk rotatie ontstaan (en dus ook draait in de handen). Reden hiertoe voor veel powerlifters om babypoeder te gebruiken op hun benen.
Waarschijnlijk ook gewoon een genetisch dingetje. Als ik tennis heb ik ook heel snel blaren op handen/voeten, terwijl anderen hier nooit last van hebben.
Dat zou kunnen, al denk ik eerder dat het antwoord ligt in griptechniek/bovenstaande. Wel vreemd dat je zo snel blaren krijgt. Zou toch eens kritisch kijken naar je schoenen en tennishandvat/hoe je het racket vastpakt. Er moet immers wrijving zijn alvorens een blaar kan ontstaan.

• #1.367
Bleef de bar toevallig 'haken' of schuurde deze langs de benen? Hierdoor kan er namelijk rotatie ontstaan (en dus ook draait in de handen). Reden hiertoe voor veel powerlifters om babypoeder te gebruiken op hun benen.

Dat zou kunnen, al denk ik eerder dat het antwoord ligt in griptechniek/bovenstaande. Wel vreemd dat je zo snel blaren krijgt. Zou toch eens kritisch kijken naar je schoenen en tennishandvat/hoe je het racket vastpakt. Er moet immers wrijving zijn alvorens een blaar kan ontstaan.

Heb over het algemeen nooit last van blaren of eelt. Eelt zit er altijd wel, maar het is bij mij nog nooit gescheurd, terwijl ik wel gekkere dingen heb gedaan (zware load farmers walks ed). Ja, had het idee dat de stang het laatste gedeelte een beetje langs de benen schuurde!

• #1.368
CYCLE 2 - Bench 5's

Bench T&G
60x5
65x5
VPR 72,5x5 (70 was de bedoeling volgens schema, klein foutje :D)
Incline BP 5x10, gewicht beetje freestyle

Pomp werks

Gescheurde eelt nog steeds vrij pijnlijk, niks aan te doen in ieder geval....

CYCLE 2 - Bench 5's

Bench T&G
60x5
65x5
VPR 72,5x5 (70 was de bedoeling volgens schema, klein foutje :D)
Incline BP 5x10, gewicht beetje freestyle

Pomp werks

Gescheurde eelt nog steeds vrij pijnlijk, niks aan te doen in ieder geval....
Jij gaat lekker! Ja jammer van dat eelt idd, hopen dat t snel dicht zit.

• #1.370
Jij gaat lekker! Ja jammer van dat eelt idd, hopen dat t snel dicht zit.

Ja gaat inderdaad verrassend goed, ben benieuwd wanneer de rem erop gaat :D. Geen idee hoelang zoiets moet helen, deadlifts zal ik voorlopig laten schieten :(.

Ja gaat inderdaad verrassend goed, ben benieuwd wanneer de rem erop gaat :D. Geen idee hoelang zoiets moet helen, deadlifts zal ik voorlopig laten schieten :(.
Bij iedereen anders, misschien kan je er een simpel verband omheen wikkelen? Soort van bescherming en grip tegelijk?

• #1.372
Bij iedereen anders, misschien kan je er een simpel verband omheen wikkelen? Soort van bescherming en grip tegelijk?

Hm, ja dat zou misschien wel kunnen helpen. Zal morgen wel even langs de drogist kunnen :). Had er voor de training al pleisters overheen geplakt, maarja, blijft natuurlijk niet zitten op die plek :D.

Hm, ja dat zou misschien wel kunnen helpen. Zal morgen wel even langs de drogist kunnen :). Had er voor de training al pleisters overheen geplakt, maarja, blijft natuurlijk niet zitten op die plek :D.
Precies, ik ben ook altijd aan het improviseren hahaha. Hoop dat t een tijdelijke oplossing is! Neem even extra tape mee zodat je t zo vast kan zetten dat t niet afglijdt.

• #1.375
VPR TIME

BW 86,1

Squatssssssss
80x5
100x5
110x5 (107,5x5 volgens schema maar te lui om kleine platen te zoeken, easy)
120x5 (joker)
125x5 (met riem, joker) !VPR!

Voor de rest geen donder uitgevoerd, maat van me had zn derde sportschool sessie ooit, tweede training van stronglifts, dus even geholpen met de form.

Vanavond Chinees dus flink over de calorieen komen :marvin:

• #1.376
Net even kleine blik geworpen op de komende trainingsgewichten wat betreft deze cycle.
Plan is om deze cycles geen amraps te doen en het gewoon bij de voorgeschreven reps te laten. Joker sets zullen in dezelfde rep stijl worden, maar dan met meer gewicht.

Cals vandaag echt heel erg ruim, 3000+ avondeten :D.

Er bestaat iets wat second skin heet. Meer voor voetblaren, maar waarom zou het hier niet werken?

• #1.378
Er bestaat iets wat second skin heet. Meer voor voetblaren, maar waarom zou het hier niet werken?

Heb nog wel van die stickers liggen, kan ook altijd. Merk dat het al aardig op knapt, denk dat deadlifts skippen deze week al wel genoeg is :).

• #1.379
BW 87,1 (in twee dagen alweer een kg erbij, fluctuatie blijft sterk aanwezig terwijl cals vrij consistent zijn).

Net eerste Midterm gehad, matig resultaat, zal misschien net een 5,5 zijn als ik geluk heb... Zo nog twee hoorcolleges volgen en dan de gym in. Vanavond ook weer volgepland met school, kortom, drukke dag.
Vanmiddag OHP dag, ben benieuwd.

Prima squatsessie weer toch

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven