XXL Nutrition

Triple's Powerliftinglog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.782
3.3

Paused frontsquat, 5sec eccentrisch
5x20
5x20
5x50
5x75
5x75
5x75

pussyweights maar voelde wel heel goed.

paused bench, wide grip
10x20
5x70
5x70
5x100
5x115
5x127.5
5x127.5
5x127.5
5x127.5
5x127.5

pullups hammer grip
5x5xbw

face pulls
3x10x

Heerlijk altijd dat excentrisch remmen. Op dat gebied maakt het gewicht het verschil niet eens, spierpijn krijg je vaak toch wel.

• #1.784
Zo dan... Lekker wedstrijdje bankdrukken gehad.
Echt niet verwacht dat dit zo goed ging gaan aangezien ik in voorbereiding op WEC in dit pak ofwel nooit kon raken, ofwel als ik kon raken alles miste...
Vandaag dan toch het 'risico' genomen om met dit pak te duwen en ging veel beter dan verwacht.

215 3wit
220 3wit
225 2wit moest geen halve kg meer op zitten :p

http://www.youtube.com/watch?v=dKucIBhFXwU

Dikke wedstrijdpr's dus natuurlijk maar wel flink balen dat ik dit shirt niet durfde aandoen op WEC :)
Mooie strijd ook gehad voor de overall waar ik 2e werd na Sebastien Deschamps die als 19jarige (denk ik) 250kg drukte aan 135kg lichaamsgewicht.

3 verklaringen waarom het vandaag allesinds wel ging zoals het moet:

- techniek was veel beter, kon borst goed hoog houden, coaching was ook top dankzij angelo en pak zat dus perfect op z'n plekje.
- bench single is enorm makkelijk ivg met bench in een fullmeet doordat je geen squat in je lijf hebt
- bench single is enorm makkelijk ivg met bench in een fullmeet doordat je zoveel tijd hebt als je wil om op te warmen ivg met fullmeet waar je na je squat op 20min klaar moet staan voor je eerste bench beurtje.

"Everyday is upperbody day" pays off :D

• #1.786
"Everyday is upperbody day" pays off :D

Mwah, ga er eerlijk om zijn dit is enkel en alleen door het ander bankdrukpak, en het feit dat ik er nu eindelijk wel mee om kan gaan. Raw ben ik nu op die 3 weken zeker niet sterker geworden.

---------- Post toegevoegd 5 October 2013 om 16:54 ----------

Heerlijk altijd dat excentrisch remmen. Op dat gebied maakt het gewicht het verschil niet eens, spierpijn krijg je vaak toch wel.

true story
hopelijk werkt het ook goed om de boel in m'n knieen goed aan te sterken zodat ik er volgend jaar gewoon weer beter dan tevoren sta.

Dat kon slechter!

Mooi resultaat Jeroen!

Heel mooi resultaat!!!!!!

• #1.790
Thx nog kerels

vandaag terug naar m'n oude commercial gym... Is blijkbaar basic-fit geworden dus kan er gwn met de pas van m'n broer binnen, lekker handig :)
Reden: onze ruimte word door het sporthalpersoneel helaas niet meer opengedaan voor 5u, en ik heb zo meteen nog les.

4.1

paused bench wide grip
10x20
5x70
5x90
5x110
5x130
5x130
5x130
5x130
5x130

leuk, was haast vergeten dat er ook zoiets bestaat als k*tbankjes :)

paused squat, traag eccentrisch
5x40
5x70
5x70
5x110
5x130
5x130
5x130

zwaar en toch niet geheel pijnvrij helaas, is er toch nog licht.

conv deficit deadlift
5x70
5x120
3x150
3x150
3x150

lat pulldown
3x10x70

• #1.791
4.2

paused bench medium grip against bands
10x20
5x50
5x70
5x90
5x100
3x105
3x105
3x105
3x105
3x105

ging super vandaag

pullups
5x10x

triceps pushdown
3x15x

face pull
3x15x

Wat bedoel je precies met "Paused frontsquat, 5sec eccentrisch"?

En voor welke reden doe je zoon lange pauzes?
En ook proficiat met de 225 bench!

Groetjes en alvast bedankt

waarom niet wat meer rows in het schema.....

• #1.794
Wat bedoel je precies met "Paused frontsquat, 5sec eccentrisch"?

En voor welke reden doe je zoon lange pauzes?
En ook proficiat met de 225 bench!

Groetjes en alvast bedankt

eccentrisch is de neergaande beweging, dus daarover doe ik 5 tellen. Dan onderin even stop houden (=paused) en het omhoog gaan in normaal tempo.

De trage neergaande beweging zou een goede methode zijn om pezen te versterken.

---------- Post toegevoegd 9 October 2013 om 22:42 ----------

waarom niet wat meer rows in het schema.....

doe ofwel seated rows ofwel pullups/lat pulldown na benchen (dus elke training) en meestal er nog face pulls met band erna... Lijkt me voldoende.
Doe ook wel vaker op dode momenten thuis wat rehab (zeker met knie nu) en daar zitten ook al vaak band pull aparts in.

Hoef geen 3-4 oefeningen te pompen die zelfde spiergroepen aanspreken.

Je zou het supplement Cissus (volgens sommige mensen werkt het) kunnen nemen om pezen te versterken

---------- Post toegevoegd 9 October 2013 om 20:49 ----------

eccentrisch is de neergaande beweging, dus daarover doe ik 5 tellen. Dan onderin even stop houden (=paused) en het omhoog gaan in normaal tempo.

De trage neergaande beweging zou een goede methode zijn om pezen te versterken.

---------- Post toegevoegd 9 October 2013 om 22:42 ----------

doe ofwel seated rows ofwel pullups/lat pulldown na benchen (dus elke training) en meestal er nog face pulls met band erna... Lijkt me voldoende.
Doe ook wel vaker op dode momenten thuis wat rehab (zeker met knie nu) en daar zitten ook al vaak band pull aparts in.

Hoef geen 3-4 oefeningen te pompen die zelfde spiergroepen aanspreken.

Duidelijk!

Pompen moet je ook alleen maar op je vriendin doen

• #1.796
Je zou het supplement Cissus (volgens sommige mensen werkt het) kunnen nemen om pezen te versterken

Denk niet dat er legale wondermiddeltjes bestaan, en de niet-legale begin ik niet aan.
Gebruik al tijdje glucosamine+chondrio en nu sinds aantal weken ook collageen supplement en helpt eigelijk allemaal niks.

Geloof dat pezen wel versterken, en m'n beenspieren voelen echt wel sterk aan met al de oefeningen die ik doe maar ik denk dat de pijn blijft zolang die verkalking erop blijft zitten en die lijkt niet (of toch niet zo snel als ik wil) weg te gaan met de fricties.
Ik hoorde paar dagen terug dat shockwave therapie daar erg goed tegen kan zijn mits die persoon ervaring heeft. Wel erg pijnlijk. Ga morgen een afspraak maken want heb het idee dat de inspanningen die ik doe om het te verbeteren nutteloos zijn zolang die kalkaanslag niet weg is.

Duidelijk!

Pompen moet je ook alleen maar op je vriendin doen

:fa:

Pezen versterken --> Louie zegt extreme high reps (honderden)
Maar Louie zegt natuurlijk wel meer, dus je weet niet wat nu echt goed helpt.

honderden reps squat :D

**** louie man die criminele blaaskaak :D

Terug
Naar boven