MuscleMeat

TRT

• Topic Starter Topic Starter
200mg wekelijks? Amerika is dan ook het land van de debielen. Wat je daar voorstelt, wordt ook door een HRT dokter hier ook gedaan en na bloedtesten wordt er een evaluatie gemaakt en aangepast. Dat doet Johny zijn dokter ook maar dan met pilletjes. De dosis zal enkel verhoogd moeten worden tot men de juiste dosis gevonden heeft voor hem.

Dit is idd wat mijn doc probeert te doen. En op een voorzichtige manier. Ik ben geen kenner,maar vind zijn manier van werken niet slecht. Het zal wel even duren op deze manier voor de juiste dosering gevonden is. Maar beter laag beginnen dan omgekeerd.

Voor mij lijken de pillen een goede oplossing. Mn test gaat omhoog en toch valt mn eigen productie tot hiertoe niet stil.
Kan natuurlijk zijn dat als we bv van 2 naar 3 pilletjes overgaan dit wel het geval gaat zijn.

Mss niet zo heel interessant voor sommigen maar mss is er ook iets te zeggen voor pilletjes in de zin dat deze beter het natuurlijke ritme van het lichaam nabootsen.

Dit is idd wat mijn doc probeert te doen. En op een voorzichtige manier. Ik ben geen kenner,maar vind zijn manier van werken niet slecht. Het zal wel even duren op deze manier voor de juiste dosering gevonden is. Maar beter laag beginnen dan omgekeerd.

Voor mij lijken de pillen een goede oplossing. Mn test gaat omhoog en toch valt mn eigen productie tot hiertoe niet stil.
Kan natuurlijk zijn dat als we bv van 2 naar 3 pilletjes overgaan dit wel het geval gaat zijn.

Mss niet zo heel interessant voor sommigen maar mss is er ook iets te zeggen voor pilletjes in de zin dat deze beter het natuurlijke ritme van het lichaam nabootsen.
Moet je ze alletwee 's morgens innemen?

Moet je ze alletwee 's morgens innemen?

Eentje smorgens met minstens 20 gr vet een eentje smiddags. en dan is de hoeveelheid test tegen de ochtend terug veel lager.
Mss is 2 smorgens beter geen idee. Maar nu is het verdeeld over smorgens en smiddags. Dan is er nog redelijk wat tijd om terug te zakken tegen de ochtend ipv smorgens en savonds bv.

Eentje smorgens met minstens 20 gr vet een eentje smiddags. en dan is de hoeveelheid test tegen de ochtend terug veel lager.
Mss is 2 smorgens beter geen idee. Maar nu is het verdeeld over smorgens en smiddags. Dan is er nog redelijk wat tijd om terug te zakken tegen de ochtend ipv smorgens en savonds bv.
Nee, nee, dat zal wel goed zijn.

200mg wekelijks? Amerika is dan ook het land van de debielen. Wat je daar voorstelt, wordt ook door een HRT dokter hier ook gedaan en na bloedtesten wordt er een evaluatie gemaakt en aangepast. Dat doet Johny zijn dokter ook maar dan met pilletjes. De dosis zal enkel verhoogd moeten worden tot men de juiste dosis gevonden heeft voor hem.
Amerika het land van de debielen? Beetje overdreven zijn ze wel idd, ook met hun streven naar eeuwige jeugd. Maar mij lijkt dat het in Nederland wel ietsje progressiever mag, beetje middenweg zou al fijn zijn.

Ik hoop dat ze mn vrije test omhoog krijgen. Mn test zat op 240. labwaardes zijn 199-640 ik kwam van 170 ofzo.

Vrij test zat ik op 8.6 . labwaardes 7-16 en ik begon op iets meer dan 7. Dus mn vrije test is niet veel gestegen en zit volgens mij toch nog te laag.

+ het feit dat ze de ranges serieus naar beneden getrokken hebben. 50 j geleden was het 600 -1200 ofzo. Door chemicalieen e.d. die in onze voedselketen terecht komen verlaagd het testosterone gehalte in de bevolking

mannen die nu net binnen de waarden vallen en vlgens de docs gezond zijn die zouden veel te laag zitten tov 50j geleden. Zelfs mannen die nu bovenaan zitten zouden laag zitten tov van mannen uit de jaren 50,60

Deze morgen m suiker gemeten. nuchter om 9 u. 241 :eek:

moet er wel bij zeggen dat ik om 19u de avond ervoor 1 glas alcohol gedronken had. (drink mss 2 a 3 x per jaar en max 2 glazen per keer)

14 uur later en nuchter 241 dus.

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat ze mn vrije test omhoog krijgen. Mn test zat op 240. labwaardes zijn 199-640 ik kwam van 170 ofzo.

Vrij test zat ik op 8.6 . labwaardes 7-16 en ik begon op iets meer dan 7. Dus mn vrije test is niet veel gestegen en zit volgens mij toch nog te laag.

+ het feit dat ze de ranges serieus naar beneden getrokken hebben. 50 j geleden was het 600 -1200 ofzo. Door chemicalieen e.d. die in onze voedselketen terecht komen verlaagd het testosterone gehalte in de bevolking

mannen die nu net binnen de waarden vallen en vlgens de docs gezond zijn die zouden veel te laag zitten tov 50j geleden. Zelfs mannen die nu bovenaan zitten zouden laag zitten tov van mannen uit de jaren 50,60

moet er wel bij zeggen dat ik om 19u de avond ervoor 1 glas alcohol gedronken had. (drink mss 2 a 3 x per jaar en max 2 glazen per keer)

14 uur later en nuchter 241 dus

Testosteron op 240 MET TRT? Dat is wel heel marginaal idd.
Hoe voel je je over het algemeen? Misschien zeggen dat je echt op minimaal de bovengrens ingeschaald wilt worden met TRT?

Testosteron op 240 MET TRT? Dat is wel heel marginaal idd.
Hoe voel je je over het algemeen? Misschien zeggen dat je echt op minimaal de bovengrens ingeschaald wilt worden met TRT?

Doc wil me naar 300 krijgen. En wil mn vrije test ook hoger zien.(ik ben van mening dat je zo hoog moet gaan tot je klachten weg zijn of verminderen) 300 is mss genoeg voor persoon X maar niet genoeg voor meneer Y en mss te veel voor meneer Z.

Op 2 caps per dag heb ik wel geen shutdown ik produceer zelf ook nog. En dit is voor mij toch een beetje dilemma.
Niet dat ik nog kinderen wil.
Maar heb toch een beetje angst om mn volledige systeem plat te leggen. Natuurlijk op 240 zitten en u een heel klein beetje beter voelen is dan ook weer de moeite niet.

Mn libido is beter,en iets meer energie tijdens de training bv.

Probleem bij mij is dat ik ook zeer veel stress(werk) gerelateerde klachten heb waardoor ik me vaak ook slecht voel.Dit en een slaapprobleem en probleem met mn suiker.

Dit maakt het allemaal moeilijker en onduidelijker.

Alcohol zorgt idd voor een piek. Maar 14uur later 241 meten lijkt me nog steeds zeer hoog en niet normaal.

Ergens in maar heb ik een afspraak met de endo.

Alcohol zorgt idd voor een piek. Maar 14uur later 241 meten lijkt me nog steeds zeer hoog en niet normaal.

Ergens in maar heb ik een afspraak met de endo.
Dat kan best normaal zijn als je niet gewend bent aan alcohol... Kan ook zijn dat je er gewoon minder goed tegen kan.
Volgende keer iets erbij eten. Dan zal het afbreken van de alcohol ook beter gaan.
Het is en blijft altijd iets heel persoonlijks...

14 uur later en nuchter 241 dus.

Mannen leven tegenwoordig een stuk langer dan vroeger dus zou me niet blindstaren op die waarden waar je naar verwijst. Het belangrijkste is om binnen de referentiewaarden NU te zitten en je helemaal goed in je vel te voelen.

Mannen leven tegenwoordig een stuk langer dan vroeger dus zou me niet blindstaren op die waarden waar je naar verwijst. Het belangrijkste is om binnen de referentiewaarden NU te zitten en je helemaal goed in je vel te voelen.

Val je net binnen de referentiewaarden maar heb je alle symptomen van lage test. Pech dan. Je valt binnen de referentiewaarden. Zo beredeneren de meeste artsen.

Tenzij je iemand vind die er meer van op de hoogte is en je toch wil helpen.

En dat ons testosteronegehalte elke generatie zakt is volgens verschillende onderzoekers wel een probleem.
De referentiewaardes steeds naar beneden aanpassen zal daar niks aan veranderen.

Val je net binnen de referentiewaarden maar heb je alle symptomen van lage test. Pech dan. Je valt binnen de referentiewaarden. Zo beredeneren de meeste artsen.

Tenzij je iemand vind die er meer van op de hoogte is en je toch wil helpen.

En dat ons testosteronegehalte elke generatie zakt is volgens verschillende onderzoekers wel een probleem.

Omdat we allemaal bèta as f**k gaan worden? :D

Of zijn er andere serieuze risico's?

Omdat we allemaal bèta as f**k gaan worden? :D

Of zijn er andere serieuze risico's?

Dat is al ja :)

vruchtbaarheid van de man verslechterd ook per generatie volgens wat ik gelezen heb toch.

Lijkt me toch niet goed dat een gemiddelde gezonde man x aantal jaar geleden bv op 800 zat in de jaren 50 ofzo. en deze generatie nu op 300 ofzo. En dan heb ik het niet over bejaarden.

Zou allemaal komen door wat we binnenkrijgen via voeding en drinken e.d.

Dat kan best normaal zijn als je niet gewend bent aan alcohol... Kan ook zijn dat je er gewoon minder goed tegen kan.
Volgende keer iets erbij eten. Dan zal het afbreken van de alcohol ook beter gaan.
Het is en blijft altijd iets heel persoonlijks...
We spreken over één glas alcohol. Dat is binnen een uur al afgebroken.

We spreken over één glas alcohol. Dat is binnen een uur al afgebroken.

Zat 14u later op 241. Nu ik weet niet hoe het zit bij iemand die geen diabetes heeft. Hoeveel zo iemand zou meten na 14u.

Maar mij lijkt me 14u na1 glas alcohol en bijna net zo lang niks gegeten te hebben toch te veel.

Ik zag ask the doc zeggen dat laag testosteron ook diabetisch in de hand kan werken. Zelf geen idee hoe en wat hoor, maar als ik TRT ga doen, doe ik het goed of niet. Dus niet net op de ondergrens bungelen met pillen, maar aan de bovengrens.

Ik zag ask the doc zeggen dat laag testosteron ook diabetisch in de hand kan werken. Zelf geen idee hoe en wat hoor, maar als ik TRT ga doen, doe ik het goed of niet. Dus niet net op de ondergrens bungelen met pillen, maar aan de bovengrens.

Mss is de bovengrens voor u niet goed. Is zeer individueel. Heb een zo via you tube een paar mensen gevolgd die op trt zitten.

Zat ook iemand bij die op de bovengrens zat en zich toch niet super voelde. Naar een andere trt doc gegaan en die had hem een stuk lager gezet en toen ging het allemaal beter.

Heb ik ook ergens gelezen dat lage trst diabetes in de hand kan werken maar heb me er verder niet op ingelezen.

Terug
Naar boven