XXL Nutrition

TRT

Dat kan ik niet geloven. Is dat geen vergissing? Welk onderzoek?
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat 100mg niet onderdrukt (ook na het stoppen zal je moeten herstellen logischerwijs), maar vanaf ongeveer 400mg stoppen je ballen volledig met testosteron produceren.

Ik moet wel toegeven dat ik mij herinner dat mijn ballen vooral krompen tijdens het kuren en de meeste kuren bestonden uit 500mg test desnoods met iets anders erbij. Toen ik jarenlang een lichte dosis heb gebruikt, had ik dat probleem alleszins niet.

Interessant om te volgen. I'm in.

Hoe gaat het hier? Al positieve effecten voelbaar van de trt? Gelukkig nieuwjaar trouwens ;)

• Topic Starter Topic Starter
Hoe gaat het hier? Al positieve effecten voelbaar van de trt? Gelukkig nieuwjaar trouwens ;)

Same straks :)

10 e dag vandaag. Libido lijkt me een heel klein beetje beter. Maar kan maar een gedacht zijn.

Dus echt iets voelen nog niet.

Neem nu 1 caps per dag,kan zijn dat deze dosis te weinig is. TRT met die caps is 1 a 3 per dag.

Veel mensen beginnen echt pas te merken na 1 maand of 2 maar das met injects.

Ga na 2 maand al eens voor mezelf bloed laten nemen. Als ik mijn test even hoog of als er een marginale verbetering is dan zonder de TRT dan heeft het geen nut en is de dosis te laag.

Moest pas na 4 maand met recente laboresultaten passeren bij die doc.

Laatst bewerkt:
dag 20 merk buiten licht verhoogf libido niets.

Voeg nu de laatste dagen iets meer vetten toe aan mn ochtend shake. Heb geen tijd om te ontbijten vandaar rijstpoeder en whey shake.

Volgens wat ik lees moet je de caps innemen bij een maaltijd die een 20 gr vetten bevat.

Volgens de doc was een shake zonder vetten geen probleem voor de opname,maar voeg er voor de zekerheid toch wat vetten aan toe (20gr) (olijfolie,mct olie,volle melk)

midden maart laat ik bloed afnemen en begin april ga ik weer langs met de resultaten.

Ben benieuwd naar de resultaten en benieuwd of de doc de dosis gaat verhogen mocht mijn testosteron niet veel verbeterd zijn.

Ik heb 40 euro voor de consultatie betaald en heb hiervan 24 euro terug getrokken.

Met 1 doos testocaps kom ik 2 maand toe aan 1 capsule per dag. 34 euro voor 2 maand dus.

Mocht de dosis naar 2 caps verhoogd worden dan is 34 euro per maand ook nog te doen. Sommige mensen hebben 3 caps per dag nodig dan kom je op 51 euro de maand uit. En dan komen inject mss goedkoper uit.
Er vanuit gaande dat je 125 mg a 150 mg de week moet injecteren voor trt.

Met drie caps kom je uit op 612 euro per jaar. 48 euro voor de drie consults per jaar. En dan een 140 euro voor de bloedonderzoeken.= 800 euro per jaar.

van 1 capsule wordt maar 7 % opgenomen. en van de 40mg is er 25 mg test undecanoate. Lijkt me dat 1 capsule dan maar zeer weinig gaat geven.

Weet iemand de halfwaarde van test undecanoate in pilvorm? Injecteerbare vorm zou zeer lange halfwaarde tijd hebben. Maar ik had ergens gelezen dat de pilvorm een halfwaarde tijd heeft van 7 uur. Maar ik weet niet of deze info klopt.
Mocht dit waar zijn dan lijkt één caps waarvan maar 7% opgenomen wordt met een halfwaardetijd van 7 uur bitter weinig.

Weet iemand de halfwaarde van test undecanoate in pilvorm? Injecteerbare vorm zou zeer lange halfwaarde tijd hebben. Maar ik had ergens gelezen dat de pilvorm een halfwaarde tijd heeft van 7 uur. Maar ik weet niet of deze info klopt.
Mocht dit waar zijn dan lijkt één caps waarvan maar 7% opgenomen wordt met een halfwaardetijd van 7 uur bitter weinig.

Als je het lief vraagt aan @Cools of @Galen , willen ze misschien wel antwoorden...

• Like
Waarderingen: 040B
Ik heb 40 euro voor de consultatie betaald en heb hiervan 24 euro terug getrokken.

Met 1 doos testocaps kom ik 2 maand toe aan 1 capsule per dag. 34 euro voor 2 maand dus.

Mocht de dosis naar 2 caps verhoogd worden dan is 34 euro per maand ook nog te doen. Sommige mensen hebben 3 caps per dag nodig dan kom je op 51 euro de maand uit. En dan komen inject mss goedkoper uit.
Er vanuit gaande dat je 125 mg a 150 mg de week moet injecteren voor trt.

Met drie caps kom je uit op 612 euro per jaar. 48 euro voor de drie consults per jaar. En dan een 140 euro voor de bloedonderzoeken.= 800 euro per jaar.

van 1 capsule wordt maar 7 % opgenomen. en van de 40mg is er 25 mg test undecanoate. Lijkt me dat 1 capsule dan maar zeer weinig gaat geven.

Andriol-informatie:
  • Testosteron + Undecanoaat ester
  • Formule: C19 H28 O2
  • Moleculair gewicht (basis): 288.429
  • Molecuulgewicht (ester): 186.2936
  • Fabrikant: Schering AG
  • Effectieve dosis (mannen): 40 - 120 mg per dag
  • Effectieve dosis (vrouwen): niet gesuggereerd
  • Halfwaardetijd: Ca. 6-9 uur
  • Detectietijd: Ca. 2-3 maanden
  • Anabole / androgene verhouding: 100: 100
Andriol is een veresterde vorm van testosteron(testosteron Undecanoate), waarbij het wordt vastgemaakt aan een extreem lange vetzuurketenester. Onderzoek heeft aangetoond dat wanneer Andriol wordt geconsumeerd (vooral in de aanwezigheid van voedingsvetten), de hoge lipofiele aard ervan ten minste gedeeltelijke absorptie via het lymfestelsel van het lichaam via het maagdarmkanaal mogelijk maakt.

Andriol-informatie:
  • Testosteron + Undecanoaat ester
  • Formule: C19 H28 O2
  • Moleculair gewicht (basis): 288.429
  • Molecuulgewicht (ester): 186.2936
  • Fabrikant: Schering AG
  • Effectieve dosis (mannen): 40 - 120 mg per dag
  • Effectieve dosis (vrouwen): niet gesuggereerd
  • Halfwaardetijd: Ca. 6-9 uur
  • Detectietijd: Ca. 2-3 maanden
  • Anabole / androgene verhouding: 100: 100
Andriol is een veresterde vorm van testosteron(testosteron Undecanoate), waarbij het wordt vastgemaakt aan een extreem lange vetzuurketenester. Onderzoek heeft aangetoond dat wanneer Andriol wordt geconsumeerd (vooral in de aanwezigheid van voedingsvetten), de hoge lipofiele aard ervan ten minste gedeeltelijke absorptie via het lymfestelsel van het lichaam via het maagdarmkanaal mogelijk maakt.

Thx,

Dan is het afwachten op mijn bloedafname midden maart ergens om te zien of 1 caps genoeg is. Mij lijkt het nogal weinig als maar 7% opgenomen wordt en er van de 40 mg in die capsule maar 25mg test zit.

Dag 40

Buiten een licht vehoogd libido tov voor de TRT niks te merken. nog een 6 tal weken voor alleer ik bloed ga laten afnemen en dan zal ik weten of er een stijging is.

Maar ik vermoed toch dat die 1 caps te weinig gaat zijn. 40 mg waarvan 25 mg test undecanoat waarvan maar een 7% opgenomen wordt. Is 1.75 mg/dag met een halfwaardetijd van 7 a 9 uur zal er ook niet echt een opbouwend effect zijn.

Of is dit een te simplistische berekening/beredenering?

Niet te simplistisch, maar de theoretisch. Is afhankelijk van een heleboel factoren, dus er valt niet zoveel over te zeggen.
Reden voor laag beginnen is waarschijnlijk omdat doc wilt zien wat dit teweegbrengt vooraleer er een hogere dosis tegenaan te gooien. Zelfde geldt voor bijwerkingen, deze nemen namelijk onevenredig toe bij een hogere dosis.

Niet te simplistisch, maar de theoretisch. Is afhankelijk van een heleboel factoren, dus er valt niet zoveel over te zeggen.
Reden voor laag beginnen is waarschijnlijk omdat doc wilt zien wat dit teweegbrengt vooraleer er een hogere dosis tegenaan te gooien. Zelfde geldt voor bijwerkingen, deze nemen namelijk onevenredig toe bij een hogere dosis.

Snap dat de doc laag wil beginnen. Maar vind 4 maanden wel lang vooralleer er geevalueerd wordt. Vaak wordt er na 2 maanden al gekeken hoe het zit.

Ik zou ook al na 2 maand bloed kunnen laten afnemen maar moet sowieso de labo resultaten hebben na 4 maand TRT. Heeft dan niet echt veel zin om al eerder bloed te laten afnemen.

4 maanden is best lang inderdaad. Je kunt ervoor opteren om eerder een bloedtest te doen, maar ik zou persoonlijk wel uitkijken hoe je dit brengt bij de doc (aangezien hij dit kan opvatten als een inbreuk op zijn protocol).

4 maanden is best lang inderdaad. Je kunt ervoor opteren om eerder een bloedtest te doen, maar ik zou persoonlijk wel uitkijken hoe je dit brengt bij de doc (aangezien hij dit kan opvatten als een inbreuk op zijn protocol).

Mijn bloedafnames mocht ik van hem laten doen bij de huisarts in de buurt :)

Eigen risico? Als je het kunt dragen, waarom niet?

In belgie komt de mutualiteit tss in de kosten van bezoek aan de doc en de kosten van het labo. Maar prijzen kunnen wel eens verschillen.

Heb eens 24 euro betaald maar ook al eens rond de 50 voor eenzelfde bloedonderzoek bij hetzelfde laboratorium. Hoe dat kwam weet ik niet.

Ik zou gewoon afwachten, dokter zal wel weten wat hij doet. Vooral gezien hij ervaring heeft met TRT.

Terug
Naar boven