Dat kan ik niet geloven. Is dat geen vergissing? Welk onderzoek?Uit onderzoek blijkt wel dat volledige onderdrukking gebeurt vanaf ongeveer 400mg testosteron per week.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat kan ik niet geloven. Is dat geen vergissing? Welk onderzoek?Uit onderzoek blijkt wel dat volledige onderdrukking gebeurt vanaf ongeveer 400mg testosteron per week.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat 100mg niet onderdrukt (ook na het stoppen zal je moeten herstellen logischerwijs), maar vanaf ongeveer 400mg stoppen je ballen volledig met testosteron produceren.Dat kan ik niet geloven. Is dat geen vergissing? Welk onderzoek?
Hoe gaat het hier? Al positieve effecten voelbaar van de trt? Gelukkig nieuwjaar trouwens![]()

Weet iemand de halfwaarde van test undecanoate in pilvorm? Injecteerbare vorm zou zeer lange halfwaarde tijd hebben. Maar ik had ergens gelezen dat de pilvorm een halfwaarde tijd heeft van 7 uur. Maar ik weet niet of deze info klopt.
Mocht dit waar zijn dan lijkt één caps waarvan maar 7% opgenomen wordt met een halfwaardetijd van 7 uur bitter weinig.
Ik heb 40 euro voor de consultatie betaald en heb hiervan 24 euro terug getrokken.
Met 1 doos testocaps kom ik 2 maand toe aan 1 capsule per dag. 34 euro voor 2 maand dus.
Mocht de dosis naar 2 caps verhoogd worden dan is 34 euro per maand ook nog te doen. Sommige mensen hebben 3 caps per dag nodig dan kom je op 51 euro de maand uit. En dan komen inject mss goedkoper uit.
Er vanuit gaande dat je 125 mg a 150 mg de week moet injecteren voor trt.
Met drie caps kom je uit op 612 euro per jaar. 48 euro voor de drie consults per jaar. En dan een 140 euro voor de bloedonderzoeken.= 800 euro per jaar.
van 1 capsule wordt maar 7 % opgenomen. en van de 40mg is er 25 mg test undecanoate. Lijkt me dat 1 capsule dan maar zeer weinig gaat geven.
Weet iemand de halfwaarde van test undecanoate in pilvorm? Injecteerbare vorm zou zeer lange halfwaarde tijd hebben. Maar ik had ergens gelezen dat de pilvorm een halfwaarde tijd heeft van 7 uur. Maar ik weet niet of deze info klopt.
Mocht dit waar zijn dan lijkt één caps waarvan maar 7% opgenomen wordt met een halfwaardetijd van 7 uur bitter weinig.
Andriol-informatie:
Andriol is een veresterde vorm van testosteron(testosteron Undecanoate), waarbij het wordt vastgemaakt aan een extreem lange vetzuurketenester. Onderzoek heeft aangetoond dat wanneer Andriol wordt geconsumeerd (vooral in de aanwezigheid van voedingsvetten), de hoge lipofiele aard ervan ten minste gedeeltelijke absorptie via het lymfestelsel van het lichaam via het maagdarmkanaal mogelijk maakt.
- Testosteron + Undecanoaat ester
- Formule: C19 H28 O2
- Moleculair gewicht (basis): 288.429
- Molecuulgewicht (ester): 186.2936
- Fabrikant: Schering AG
- Effectieve dosis (mannen): 40 - 120 mg per dag
- Effectieve dosis (vrouwen): niet gesuggereerd
- Halfwaardetijd: Ca. 6-9 uur
- Detectietijd: Ca. 2-3 maanden
- Anabole / androgene verhouding: 100: 100
Niet te simplistisch, maar de theoretisch. Is afhankelijk van een heleboel factoren, dus er valt niet zoveel over te zeggen.
Reden voor laag beginnen is waarschijnlijk omdat doc wilt zien wat dit teweegbrengt vooraleer er een hogere dosis tegenaan te gooien. Zelfde geldt voor bijwerkingen, deze nemen namelijk onevenredig toe bij een hogere dosis.
4 maanden is best lang inderdaad. Je kunt ervoor opteren om eerder een bloedtest te doen, maar ik zou persoonlijk wel uitkijken hoe je dit brengt bij de doc (aangezien hij dit kan opvatten als een inbreuk op zijn protocol).

Eigen risico? Als je het kunt dragen, waarom niet?Mijn bloedafnames mocht ik van hem laten doen bij de huisarts in de buurt![]()
Vraag me alleen af wat voor kwaad het kan om een bloedtest te doen?Ik zou gewoon afwachten, dokter zal wel weten wat hij doet. Vooral gezien hij ervaring heeft met TRT.