XXL Nutrition

TRT

Bezoekers in dit topic

Alles goed hier?
 
Ben benieuwd hoe het gaat! Laat ons even weten :).
 
Hoi kerels,

Klein beetje zelfde verhaal hier. Geruime tijd moe futloos, libido aan de lage kant. 43 jaar.
Op labo laag maar normaal testosteron 13 nmol/L. SHBG 68 nmol/L. Vrije androgene index 26%. SHBG dus stuk boven de bovengrens en vrije androgene index stuk onder de ondergrens.
Huisarts steld proeftherapie met Sustanon 250 mg/ 3 weken voor gevolgd door nieuwe bloedname binnen 3 maand.
Afgelopen week eerste prik gehad. Voorlopig heb ik er nog niet veel van gemerkt.

Grtz

B
 
Hoi kerels,

Klein beetje zelfde verhaal hier. Geruime tijd moe futloos, libido aan de lage kant. 43 jaar.
Op labo laag maar normaal testosteron 13 nmol/L. SHBG 68 nmol/L. Vrije androgene index 26%. SHBG dus stuk boven de bovengrens en vrije androgene index stuk onder de ondergrens.
Huisarts steld proeftherapie met Sustanon 250 mg/ 3 weken voor gevolgd door nieuwe bloedname binnen 3 maand.
Afgelopen week eerste prik gehad. Voorlopig heb ik er nog niet veel van gemerkt.

Grtz

B

Wat was voor jouw huisarts de motivatie om TRT voor te stellen? 13 nmol/l lijkt me namelijk net voldoende?

Net bloed laten nemen. Over weekje heb ik de resultaten.

Succes Johny!
 
Wat was voor jouw huisarts de motivatie om TRT voor te stellen? 13 nmol/l lijkt me namelijk net voldoende?



Succes Johny!
Omdat de waarden laag normaal zijn bij herhaalde controles voor iemand van mijn leeftijd. Ook het vrije ongebonde testosteron zit onder de ondergrens volgens hem. Moet zeggen dat ik me vandaag een stuk energieker voel dan normaal. Zou het nu al beginnen werken ?
 
Hoi kerels,

Klein beetje zelfde verhaal hier. Geruime tijd moe futloos, libido aan de lage kant. 43 jaar.
Op labo laag maar normaal testosteron 13 nmol/L. SHBG 68 nmol/L. Vrije androgene index 26%. SHBG dus stuk boven de bovengrens en vrije androgene index stuk onder de ondergrens.
Huisarts steld proeftherapie met Sustanon 250 mg/ 3 weken voor gevolgd door nieuwe bloedname binnen 3 maand.
Afgelopen week eerste prik gehad. Voorlopig heb ik er nog niet veel van gemerkt.

Grtz

B
Ik weet niet hoe meewerkend je endocrinoloog is maar ik zou voorstellen eens te beginnen met 1 injectie per 2 weken zodat je spiegel iets stabieler is.
 
Ik weet niet hoe meewerkend je endocrinoloog is maar ik zou voorstellen eens te beginnen met 1 injectie per 2 weken zodat je spiegel iets stabieler is.

Ik zou 1 per week doen.
 
Ik zou 1 per week doen.
125mg per week zou het beste zijn idd. Maar zoals ik al zei je moet een endo hebben die wat flexibel is en out of the box wil denken. Meeste houden vast aan dat belachelijke protocol
 
125mg per week zou het beste zijn idd. Maar zoals ik al zei je moet een endo hebben die wat flexibel is en out of the box wil denken. Meeste houden vast aan dat belachelijke protocol

Hier lopen ze jaren achter op gebied van TRT.
 
Daarom best verrassend dat flieters :

a. van zijn huisarts trt krijgt
b. met een bloedwaarde van 13 nmol/l trt voorgeschreven krijgt

Mss ook niet :) omdat ze hier totaal niet mee zijn met TRT.

Maar flieter zn vrije testosteron zit onder de ondergrens. En de vrije testo is belangrijker dan de totale testoteron.

Huisarts van mij wilde ook TRT voorschrijven maar mijn waardes moesten eerst nog wat zakken. Net onder de limiet was niet goed genoeg.

Doc die mij nu TRT voorschrijft vond net onder de ondergrens + alle klachten wel reden genoeg.
 
Daarom best verrassend dat flieters :

a. van zijn huisarts trt krijgt
b. met een bloedwaarde van 13 nmol/l trt voorgeschreven krijgt
hieruit blijkt dat het in nl ook verschilt per endo, ik heb een kennis die het voorgeschreven krijgt op 14 nmol. Dit vanwege de klachten die hij had en de hoeveel spiermassa met zo'n laag test icm leeftijd was voor deze reden genoeg om het voor te schrijven
 
Word er overigens bij jullie doc clomid in overweging genomen?
 
Mss ook niet :) omdat ze hier totaal niet mee zijn met TRT.

Maar flieter zn vrije testosteron zit onder de ondergrens. En de vrije testo is belangrijker dan de totale testoteron.

Huisarts van mij wilde ook TRT voorschrijven maar mijn waardes moesten eerst nog wat zakken. Net onder de limiet was niet goed genoeg.

Doc die mij nu TRT voorschrijft vond net onder de ondergrens + alle klachten wel reden genoeg.
Dat was ook de uitleg van mijn huisarts. Het vrije testosteron (ongebonden) is hetgene wat actief is volgens hem. Iemand enig idee wanneer ik van de ingestelde therapie resultaat kan verwachten?

Grtz B
 
Back
Naar boven