AndroidHealthClinic

TRT

Ik heb ondertussen die video's van Dr Chrisler bekeken en ik moet toegeven dat ik vroeger de spuit niet loodrecht in de buik stak maar dat ik dat anders deed. Misschien daarom dat ik daarvan harde bulten kreeg.
Zo hebben ze het mij ook niet geleerd haha. En die ouwe is nog vrij ripped ook, dan prik je toch niet meer in het buikvet..?

Nebido zou dikke rommel zijn. Veel te hoge piek en een veel te diep dal met nebido volgens wat ik lees. En dan zit je weken met een veel te laag testosterone niveau alvorens je de volgende injectie zet. lijkt me al helemaal niet prettig.
Geef mij dan maar liever wekelijkse of 2 wekelijkse injecties dan die nebido brol.
Ok dat heb ik nog nergens gelezen...geloof dat een oud lid hier ook nebido neemt. Volgens mij krieltje

• Topic Starter Topic Starter
Ok dat heb ik nog nergens gelezen...geloof dat een oud lid hier ook nebido neemt. Volgens mij krieltje
Ik hen het paar keer zien passeren.

In usa niet populair. Maar dat wil niet alles zeggen natuurlijk.

Maar hun uitleg klonk aannemelijk.

Ik heb mn resultaten binnen.

Testosteron 453 ref 330-805 ng/dl

shbg 37.6 ref 18.3-54.1 nmol/L

vrij test 8.64 ref 7-16.44 ng/dl

androstaandiolglucuronide (volgt nog)

androsteendion 170 ref 50-350 ng/dl

DHEA sulfaat 187 ref 88.9-427 microgram/dl

FT4 14.6 ref 12-22 pmol/l
FT3 4.68 ref 3.10-6.80 pmol/l
TSH 2.53 ref 0.270-4.200 mIU/L

Triglyceriden te laag chol te hoog. HDL valt binnen de waarden LDL te hoog non hdl te hoog. Mijn chol is wel altijd al te hoog geweest ookal let ik op wat ik eet.

Glucose nuchter 113 100-125 = gestoorde nuchtere glucose en meer dan 126 is diabetes melitus (laatste meting zat ik op 92) zal wel geen verband hebben met mn TRT maar vraag me af waar die verhoging door komt.
Ik was nuchter op de moment van de bloedafname.

Hopelijk is dit geen probleem.

Mijn vrije test is dus gestegen. Had niet gedacht dat dit ging gebeuren met 1 caps waar je in theorie maar 1.75 mg van opneemt.Vrije test is ook wat gestegen. Maar had deze toch graag wat hoger gezien. 10 a 12 ofzo.

Op welke manier kan je je vrije test doen stijgen? Enkel door meer testosterone toe te dienen?
DHEA valt binnen de waarden maar moet mss wat hoger. Heb er geen idee van.

Ik had graag mn vrije test hoger gezien (vrij test 8.64 ref 7-16.44 ng/dl). Er is een lichte stijging maar merk zelf niks in de zin van vermindering van de klachten gerelateerd aan lage test.

Mijn testosteron is wel aanzienlijk gestegen. Van een 260 naar 453.

DHEA sulfaat 187 ref 88.9-427 microgram/dl mss dat deze ook nog wat hoger mag.

Wacht het even af. Je doc zal hier sowieso wel wat over te vertellen hebben.

Prima stijging in test! Dat jij niks merkt, kan ook zijn dat deze hoogte van vrije test nog niet voldoende is:). Je doc zal naast de bloedresultaten ook je verbetering van levenskwaliteit in acht nemen.

Stijging van vrije test kan door verlagen SHBG of verhogen test. SHBG kun je eigenlijk niet verlagen, alhoewel een hoger exogeen testgehalte vaak gepaard gaat met lager SHBG.

Wacht het even af. Je doc zal hier sowieso wel wat over te vertellen hebben.

Prima stijging in test! Dat jij niks merkt, kan ook zijn dat deze hoogte van vrije test nog niet voldoende is:). Je doc zal naast de bloedresultaten ook je verbetering van levenskwaliteit in acht nemen.

Stijging van vrije test kan door verlagen SHBG of verhogen test. SHBG kun je eigenlijk niet verlagen, alhoewel een hoger exogeen testgehalte vaak gepaard gaat met lager SHBG.

Zou het kunnen dat mn test zo ""hoog" staat met maar 1.75 mg test per dag omdat mn eigen aanmaak nog niet volledig plat ligt doordat de dosis exogene test laag is?

1.75 mg per dag is minder dan wat een man aanmaakt.

Ik zal afwachten wat de doc zegt. 19e maart heb ik een afspraak.

Als hij niet wil verhogen om te zien of mn klachten afnemen heeft het niet veel zin vind ik.

Exogene test toedienen om me dan hetzelfde te voelen vind ik maar niks.

Kan zeker ja. Verwacht ook zeker niet dat je volledig bent onderdrukt.

Persoonlijk zou ik gewoon opteren voor injectie 125mg test undecanoate (nebido) per week, maar ik kan me voorstellen dat de doc het hier voor het zeggen heeft.

Kan zeker ja. Verwacht ook zeker niet dat je volledig bent onderdrukt.

Persoonlijk zou ik gewoon opteren voor injectie 125mg test undecanoate (nebido) per week, maar ik kan me voorstellen dat de doc het hier voor het zeggen heeft.

Ja deze heeft het voor het zeggen. En TRT doc's zijn hier in Belgie niet de norm. Anders kon je makkelijk naar een andere gaan die een andere aanpak heeft.

Ja deze heeft het voor het zeggen. En TRT doc's zijn hier in Belgie niet de norm. Anders kon je makkelijk naar een andere gaan die een andere aanpak heeft.
Gewoon aangeven dat je klachten niet zijn verminderd, dat je wel binnen ref zit maar dat het nog steeds behoorlijk laag is.
Jij kunt hem vast overtuigen om de dosis te verhogen ;).

Heeft niets met mn TRT te maken maar mn glucose stond op 113. Moet onder de 100 zijn.

113 is gestoorde nuchtere glucose. en boven 126 is diabetes melitis Ik zit normaal altijd rond de 90.

Heeft niets met mn TRT te maken maar mn glucose stond op 113. Moet onder de 100 zijn.

113 is gestoorde nuchtere glucose. en boven 126 is diabetes melitis Ik zit normaal altijd rond de 90.
Ik weet daar niets vanaf helaas. Lijkt me iets voor je dokter.

Als je cholesterol altijd te hoog is geweest ondanks een gezonde voeding, zou je daar met je dokter is over moeten spreken want dat wil zeggen dat je er aanleg voor hebt en dat kan enkel door levenslange medicatie verholpen worden. Maar toch goed dat je triglyceriden laag zijn.

Als je cholesterol altijd te hoog is geweest ondanks een gezonde voeding, zou je daar met je dokter is over moeten spreken want dat wil zeggen dat je er aanleg voor hebt en dat kan enkel door levenslange medicatie verholpen worden. Maar toch goed dat je triglyceriden laag zijn.

Als ik op mn voeding let zit ik op een 210. terwijl je onder de 200 ofzo moet zitten.

Nu had ik 258 maar heb wel 2 weken vanwege mn werk moeten vreten wat de pot schafte en dat was wel meestal ongezond. En dan paar dagen later die bloedafname.Mss heft dit er ook mee te maken.

HDL viel binnen de waarden. en trygliceriden zat op 58 en de norm is 80 ofzo dacht ik.

Zit wel wat in met mn glucose. was 113 en moet onder de 100 zijn. Normaal zit ik rond de 90-95,nog nooit zo hoog gezeten als nu . Heb gemaild naar de doc die mn bloed heft afgenomen,maar nog geen antwoord.

De 19e maart ga ik bij de doc voor mn TRT behandeling te bespreken en dan ga ik mijn chol en glucose ook aankaarten.

Zou het kunnen dat mn test zo ""hoog" staat met maar 1.75 mg test per dag omdat mn eigen aanmaak nog niet volledig plat ligt doordat de dosis exogene test laag is?

1.75 mg per dag is minder dan wat een man aanmaakt.

Ik zal afwachten wat de doc zegt. 19e maart heb ik een afspraak.

Als hij niet wil verhogen om te zien of mn klachten afnemen heeft het niet veel zin vind ik.

Exogene test toedienen om me dan hetzelfde te voelen vind ik maar niks.
Dat zou je kunnen zien indien je LH hebt laten meten. Dan kan je zien of je hypofyse je ballen nog aanzet om testosteron te produceren.

Als ik op mn voeding let zit ik op een 210. terwijl je onder de 200 ofzo moet zitten.

Nu had ik 258 maar heb wel 2 weken vanwege mn werk moeten vreten wat de pot schafte en dat was wel meestal ongezond. En dan paar dagen later die bloedafname.Mss heft dit er ook mee te maken.

HDL viel binnen de waarden. en trygliceriden zat op 58 en de norm is 80 ofzo dacht ik.

Zit wel wat in met mn glucose. was 113 en moet onder de 100 zijn. Normaal zit ik rond de 90-95,nog nooit zo hoog gezeten als nu . Heb gemaild naar de doc die mn bloed heft afgenomen,maar nog geen antwoord.

De 19e maart ga ik bij de doc voor mn TRT behandeling te bespreken en dan ga ik mijn chol en glucose ook aankaarten.
Dat moet zeker in het oog gehouden worden. Velen krijgen diabetes zonder het te weten en dan wordt het te laat ontdekt als er al veel schade is aangebracht.

Dat moet zeker in het oog gehouden worden. Velen krijgen diabetes zonder het te weten en dan wordt het te laat ontdekt als er al veel schade is aangebracht.

19e ga ik er achter vragen. Mss dan nog eens bloed laten nemen. Mss is het nu terug genormaliseerd.

Voor de middag effe suiker laten met met zo een toestelletje.

Terug
Naar boven