XXL Nutrition

Gesloten Tukker73 Trainingslogboek

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Oh jij hebt ook een log!?! (zet hem ff in je signature)

Volgens mij ga je je doelen snel genoeg halen, ik zal ook regelmatig even komen buurten in je log!

Tot zo ver zien je trainingen er keurig uit, en die spierpijn hoort erbij.. word steeds minder ;)

Link staat erin!

Ben ook erg gemotiveerd. Voel me na slechts 2 weken sporten al een stuk fitter, meer eetlust en slaap beter. Enne die spierpijn is nu al weer verdwenen...

Ahah hengelo niet zover van nijverdal :). Naja ook maar even volgen dan en het is na mijn mening geen 30% eerder 25-24 ofzo

Succes

Nee, afstand valt mee inderdaad.

Dat percentage is met zo'n stuurtje gemeten, dus niet erg betrouwbaar. Gebruik het alleen als vertrekpunt om het te laten dalen. Die 30% kan wel eens kloppen hoor, heb een flinke buik. Zie je niet goed op de foto...

Ook ik pak even een abbo.
Tukkers moeten elkaar toch een beetje helpen.:cool:

Heel goed! Kunnen we een frontje vormen als het nodig is, als de westerlingen of belgen praatjes beginnen te krijgen;)

Niet te veel van het slechte he.. :D

Heb me de flesjes Grolsch goed laten smaken gisteravond. Vanmorgen wel weer aan de kwark met brinta ( om de schade te beperken zeg maar :rolleyes:)

hehehe. Je had gewoon even 40 minuten moeten gaan hardlopen en dan de kwark.
dat is pas zweten.
kwakr met brinta bah. doe mij maar met water.

Wat is de gedachten achter 's ochtends kwark als ik zo vrij mag zijn?

Goeie vraag.

Zit eigenlijk geen specifieke bedoeling achter. Doe het puur om af te wisselen. Ontbijt wel eens met brood en dan kwark als tussendoor.

Mijn voedingsschema moet ik trouwens nog verder afstemmen. Probeer met avondeten variatie aan te brengen, maar merk dat ik met lunch en tussendoor toch wel bij kwark en brood uitkom.

Dus als je nog tips hebt?

Als je varieert in groente en fruit krijg je voldoende vitamine en mineralen binnen, dus hoef je niet ook nog veel te variëren in dingen zoals ontbijt.

Kwark is wel lekker inderdaad, maar bevat alleen trage eiwitten. Melk daarentegen (alle soorten) bevatten deels snelle whey eiwitten, en word daarom vaak 's ochtends genomen met havermout of Brinta.

Je kunt je voorstellen dat je 's nachts behoorlijk je eiwitvoorraden uitput en het een meerwaarde heeft voor herstel om die 's ochtends snel aan te vullen. Als je 's ochtends al wei-poeder neemt is het iets minder van belang hoe snel de eiwitten uit je ontbijt zijn.

Wat ik zelf erg lekker vind is gewoon Brinta of havermout met melk koken (of even in de magnetron kan ook). Je hoeft het niet perse te koken, maar iets warms is wel lekker natuurlijk :)

Als je varieert in groente en fruit krijg je voldoende vitamine en mineralen binnen, dus hoef je niet ook nog veel te variëren in dingen zoals ontbijt.

Kwark is wel lekker inderdaad, maar bevat alleen trage eiwitten. Melk daarentegen (alle soorten) bevatten deels snelle whey eiwitten, en word daarom vaak 's ochtends genomen met havermout of Brinta.

Je kunt je voorstellen dat je 's nachts behoorlijk je eiwitvoorraden uitput en het een meerwaarde heeft voor herstel om die 's ochtends snel aan te vullen. Als je 's ochtends al wei-poeder neemt is het iets minder van belang hoe snel de eiwitten uit je ontbijt zijn.

Wat ik zelf erg lekker vind is gewoon Brinta of havermout met melk koken (of even in de magnetron kan ook). Je hoeft het niet perse te koken, maar iets warms is wel lekker natuurlijk :)

Duidelijk verhaal.

Zit dan best goed met mijn voeding geloof ik. Ontbijt vaak met melk en brinta. Gooi er ook nog wel eens kwark bij door...

Ik neem mijn schema dit weekend nog onder de loep en plaats hem dan. Als je daar dan eens naar wilt kijken en zeggen wat je er van vindt?

Zoals gezegd plaats ik mijn voedingsschema ter beoordeling. Is een schema van vandaag. Zit iets te hoog in de vetten, ik weet het....

Kan dit schema aardig volhouden. Verhoudingen E/K/V liggen nu gemiddeld op 40/40/20, alleen schommelt die van E/K met 5% weleens t.o.v. elkaar. Ik eet op onderhoud, dus rond de 2450 Kcal.

Graag jullie tips/vragen/opmerkingen...

Bijlagen

Geen warm avond eten? ik zie brood en kipfilet als avondeten?

Voeding ziet er op het eerste gezicht goed uit. Maar waarom kwark met melk 's avonds en niet gewoon alleen kwark? als de smaak je tegenstaat kun je er zoetstof of kaneel doorheen doen. Op het forum staat ook een topic met trucjes over hoe magere kwark lekker te maken.
Zo maak je magere kwark lekker

Tussen welke maaltijden door sport je? ;)
En oja, wokgroente kook je of reken je die olie waar je het in bakt niet mee?

Laatst bewerkt:
Hengelo ja? Ben er opgegroeid haha, waar train je?

Maar waarom kwark met melk 's avonds en niet gewoon alleen kwark?

Tussen welke maaltijden door sport je? ;)

Wokgroente kook je of reken je die olie waar je het in bakt niet mee?

Krijg de kwark anders niet weg. Ben nu de melk aan het terugdringen. Denk dat ik het binnenkort wel zo naar binnen krijg.

Ik sport meestal na het avondeten. Soms ook 's-middags na het tussendoortje.

De wokgroente gooi ik erdoor als het vlees is aangebakken. Beetje water erbij en dan stoom ik het gaar. Ik gebruik voor het bakken 1 eetlepel dieetolie en wat kruiden voor het vlees.

Hengelo ja? Ben er opgegroeid haha, waar train je?

Bij Olympic Gym (die bij het zwembad)

Krijg de kwark anders niet weg. Ben nu de melk aan het terugdringen. Denk dat ik het binnenkort wel zo naar binnen krijg.

Ik sport meestal na het avondeten. Soms ook 's-middags na het tussendoortje.

Oké nou zorg in ieder geval voor een x aantal complexe koolhydraten en eiwitten na je training om het herstel in gang te zetten ;)

Die kwark komt wel goed, het is even wennen maar na een tijdje zit je om 8 uur al te watertanden terwijl je denkt aan die overheerlijke kwark die je pas om 9 uur mag nemen :meal:

Vroeger vond ik het ook maar matig, maar tegenwoordig lik ik dat hele bakje brandschoon! whaha :roflol:

De wokgroente gooi ik erdoor als het vlees is aangebakken. Beetje water erbij en dan stoom ik het gaar. Ik gebruik voor het bakken 1 eetlepel dieetolie en wat kruiden voor het vlees.

Dat is wel een goeie inderdaad :thumbs:

Oké nou zorg in ieder geval voor een x aantal complexe koolhydraten en eiwitten na je training om het herstel in gang te zetten ;)

Die kwark komt wel goed, het is even wennen maar na een tijdje zit je om 8 uur al te watertanden terwijl je denkt aan die overheerlijke kwark die je pas om 9 uur mag nemen :meal:

Neem na de training een Whey Delicious shake en een uurtje later wat kwark/melk en een banaantje...

Ken het inmiddels ook. Op de klok kijken wanneer je de volgende maaltijd weer mag, als je enorme trek hebt...:D

je zegt dat je de mil press na de bench deed , maar er staat lat pull down
misschien had je beter iets van zijkant of achterkant schouders kunnen doen
met bankdrukken pak je ook al je voorkant schouders

je zegt dat je de mil press na de bench deed , maar er staat lat pull down
misschien had je beter iets van zijkant of achterkant schouders kunnen doen
met bankdrukken pak je ook al je voorkant schouders

Scherp!;)

De volgorde van de oefeningen zoals ze hier staan, komt niet helemaal overeen met de volgorde zoals ik ze uitvoer. Zal de volgorde vanaf vandaag voor de duidelijkheid overeen laten komen.

Begin met oefeningen voor de grote spiergroepen: Squat, Lat Pull Down, Bench. Dan de kleinere groepen: biceps, triceps, schouders en calves.

Heb begrepen dat dit een goede aanpak is bij een full body training. Je pakt de kleinere spieren eerst mee als de grote spiergroepen traint. (compound oefeningen)

Wou het nu eens anders doen. Nou dat heb ik geweten...;)

de gedachte is niet verkeerd
als ik fb doe dan ga ik altijd uit van - benen/borst/rug/schouders/biceps/triceps - de oef daargelaten

wat wel heel goed kan ik naast je compounds een kleinere spiergroep trainen
ik pak nog wel eens in mijn rust na bijv squats een onderarmoef - ook hierin kan je varieren

Beste DBB-ers,

Weer lekker aan de gang geweest vanmiddag. Aangezien het vrijdag lekker ging, de boel verzwaard waar het kon.

Squat

1*15*30
1*10*40
1*15*40(Ging prima, zonder te veel moeite)

Pull down

3*15*35/30/30

Calf raises (leg press machine)

2*15*70 (ging makkelijk, verhogen dus)

Bench press

2*15*30
1*10*35

Barbell curl

2*15

Push down

2*15*15/12,5

Military press

3*8*20

Blijf deze pittig vinden. Denk erover om de Dumbbell Press hiervoor in de plaats te nemen. Kan ik iets meer variëren in gewicht.

Bent Over Dumbbell Lateral Raises

1*10*4

Deze nog meegepakt voor de achterkant van de schouders. Maar had geen energie meer over.

Lekker getraind vandaag. Vooral de Squat gaat lekker. Met de 30 min. cardio heb ik geen probleem. Heb blijkbaar toch een redelijke basisconditie.

groet!

Laatst bewerkt:
military press is gewoon een goede oefening maar je moet hem goed doen. Maar je kan idd afwisselen met db press

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven