XXL Nutrition

Gesloten Tukker73 Trainingslogboek

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
tukker
waarom begin je niet met de squat,daarna en borst/rug/schouders
goed dat je hebt gedeadlift

• Topic Starter Topic Starter
Je kunt beter met de grootste spiergroep beginnen, die vragen namelijk het meeste energie. Daarnaast train je met het squatten veel meer spiergroepen, dus wil je op dat soort oefeningen (compounds) maximaal kunnen presteren ;)

EN, kleinere spiergroepen zijn vaak sabilisators bij compounds oefeningen. Als je dus eerst kleinere spiergroepen uitput kunnen compound oefeningen moeilijker te coordineren zijn.

Laatst bewerkt:
Na wat denkwerk tijdens de paasdagen besloten om over te stappen naar een splitschema.

Ik ben van een 3 dagen split uitgegaan.

3 dagen splitschema:

Dag 1
Rug(5 sets)

Deadlift
Lat Pull Down
BOR
Pull Ups

Biceps(2 sets)

Cable Curl
Dumbbell Curl
Dag 2

Borst(4 sets)

Benchpress
Incline Bench press
Incline Dumbbell Fly's
Dumbbell Fly's

Triceps(2 sets)

Pull Down
Bench dips

Dag 3
Benen(5 sets)

Squat
Seated Leg Curl
Leg Press
Leg Extension
Calves

Schouders(4 sets)

Military Press
Bent Over Dumbbell Lateral Raise
Dumbbell Press
Dumbbell Lateral Raise

Graag jullie tips, aan en/of opmerkingen

Laatst bewerkt:
Opzich goed basic schema, alleen zou ik dag 1 en 2 (maandag en woensdag?) omdraaien. Bij veel rugoefeningen gebruik je borst als stabilisator, en dat kan lijden tot minder rust van je borst. En hoeveel sets / reps ga je doen per oefening? Bij je benen bijvoorbeeld zie ik net zoveel oefeningen als bij je borst, terwijl je benen ruim de helft van je totale spiermassa vertegenwoordigen, en borst in feite maar een heel klein deel.
Persoonlijk heb ik geen schema met vaste oefeningen. Ik heb een stelregel voor aantal werksets per spiergroep, en probeer zoveel mogelijk te varieren in oefeningen. Om je een voorbeeld te geven:
  • Grote spiergroepen (rug - benen) 20 werksets (4 oefeningen van 5 sets)
  • Middelbrote spiergroepen (borst - schouders) 16 werksets (4 oefeningen van 4 sets)
  • Kleine spiergroepen (biceps, triceps) maximaal 10 werksets (2 oefeningen van 5 sets)
Dit is maar even een voorbeeldje, verder heb je in oefeningen alle vrijheid.

Opzich goed basic schema, alleen zou ik dag 1 en 2 (maandag en woensdag?) omdraaien. Bij veel rugoefeningen gebruik je borst als stabilisator, en dat kan lijden tot minder rust van je borst. En hoeveel sets / reps ga je doen per oefening? Bij je benen bijvoorbeeld zie ik net zoveel oefeningen als bij je borst, terwijl je benen ruim de helft van je totale spiermassa vertegenwoordigen, en borst in feite maar een heel klein deel.

Persoonlijk heb ik geen schema met vaste oefeningen. Ik heb een stelregel voor aantal werksets per spiergroep, en probeer zoveel mogelijk te varieren in oefeningen. Om je een voorbeeld te geven:
  • Grote spiergroepen (rug - benen) 20 werksets (4 oefeningen van 5 sets)
  • Middelbrote spiergroepen (borst - schouders) 16 werksets (4 oefeningen van 4 sets)
  • Kleine spiergroepen (biceps, triceps) maximaal 10 werksets (2 oefeningen van 5 sets)
Dit is maar even een voorbeeldje, verder heb je in oefeningen alle vrijheid.

Duidelijk verhaal kerel! Karma is on the way....

Ik heb het schema inmiddels aangepast en ziet er nu wel goed uit volgens mij. Wordt toch weer een verhaal van gewoon beginnen en kijken wat werkt en wat niet.

Vroeg mij nog wel af hoeveel reps. aan te houden. Ik ga voor massa, dus reps. in de range van 8-12? En hierbij het aantal reps teruglaten lopen van bijv. 12-10-10-8-8 en het gewicht verhogen?

Piramide kan werken inderdaad, vind het zelf niet zo fijn, doe liever 4 x 8 x zelfde gewicht, maar dat is puur persoonlijk.

Kun je bij Olympic nog steeds een keer een dag gratis meetrainen?

ik zou dag 3 en 1 omwisselen
bij rug zou je nog een traps oef kunnen doen + 1 bicepsoef is genoeg
ook bij rug afwisselen in pull downs ( smal of breed ) of pull ups small of breed
bij borst zou ik er een fly uitgooien of de ene keer flyes of incline flyes
voor triceps zou ik altijd de skulcruscher of cgbpress doen + een cableoef
bij schouders zou ik die db press eruit gooien
of weer afwisselen met de mill press

succes ermee

Piramide kan werken inderdaad, vind het zelf niet zo fijn, doe liever 4 x 8 x zelfde gewicht, maar dat is puur persoonlijk.

Kun je bij Olympic nog steeds een keer een dag gratis meetrainen?

Ik probeer het wel uit. Enne...dat gratis dagje trainen zit er niet meer in, je moet nu geloof ik een dagpas kopen :eek:

ik zou dag 3 en 1 omwisselen
bij rug zou je nog een traps oef kunnen doen + 1 bicepsoef is genoeg
ook bij rug afwisselen in pull downs ( smal of breed ) of pull ups small of breed
bij borst zou ik er een fly uitgooien of de ene keer flyes of incline flyes
voor triceps zou ik altijd de skulcruscher of cgbpress doen + een cableoef
bij schouders zou ik die db press eruit gooien
of weer afwisselen met de mill press

succes ermee

Bedankt voor de tips!

Zal er vanavond nog wel eens een blik op werpen.

Hmm da's ruk, anders hadden we eventueel keertje kunnen trainen. Zal wel eens informeren binnenkort als ik ff tijd heb. :)

Je hebt al goede tips gekregen om je nieuwe splitschema te verbeteren!
Nu zul je meer gaan merken wat je kan ^^ omdat je meer energie kan steken in de spiergroepen die je dan wilt gaan trainen.

Wat betreft massa zit je netjes tussen 6 tot 12 reps, gewoon lekker knallen :thumbs:...piramide zou je gewoon kunnen proberen..als het niet werkt kan je altijd je reps nog aanpassen..zo blijf je je lichaam ook prikkelen :thumbs:

Suc6 :)

Je hebt al goede tips gekregen om je nieuwe splitschema te verbeteren!
Nu zul je meer gaan merken wat je kan ^^ omdat je meer energie kan steken in de spiergroepen die je dan wilt gaan trainen.

Wat betreft massa zit je netjes tussen 6 tot 12 reps, gewoon lekker knallen :thumbs:...piramide zou je gewoon kunnen proberen..als het niet werkt kan je altijd je reps nog aanpassen..zo blijf je je lichaam ook prikkelen :thumbs:

Suc6 :)

Dank je wel. Het helpt zeker al die tips.

Kom nu wel weer allemaal oefeningen tegen die ik niet ken, dat wordt dus weer ff wennen. Met die reps komt het wel goed, kwestie van afwisselen.

Heb jij trouwens geen log?

Laatst bewerkt:
Wat de reprange betreft zou ik proberen je reps juist constant te houden. Laatst heb ik dit ook in mijn log besproken. Eerder is er een topic geweest waarin Big-T uitlegd waarom. Lees dit topic vanaf hier maar even door, daarin motiveerd Big-T waarom het beter is om je reprange constant te houden. Had dit ook al eens in mijn log gepost, omdat ik het volledig met T eens ben ;)
http://forum.dutchbodybuilding.com/f8/borsttraining-gaat-niet-lekker-237786/#post4705046

---------- Toegevoegd om 14:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:53 ----------

Indd Jen, hop logboek starten :p:D

Dank je wel. Het helpt zeker al die tips.

Kom nu wel weer allemaal oefeningen tegen die ik niet ken, dat wordt dus weer ff wennen. Met die reps komt het wel goed, kwestie van afwisselen.

Dat artikel dat Ace plaatst is zeker een goed artikel van BIG-T en nooit verkeerd om door te lezen. Maar kijk gewoon hoe het gaat, als je merkt geen goede progressie te boeken dan kun je altijd nog naar piraminde reps gaan of de reps constant houden... waar je dan ook mee begint ;).

Indd Jen, hop logboek starten :p:D

Nope geen log en ga er ook niet aan beginnen (tot zo ver :o)
Mijn motivatie/discipline blijft wel hoog :cool: en zo kan ik jullie logjes een beetje bijhouden :P

Mijn motivatie/discipline blijft wel hoog :cool: en zo kan ik jullie logjes een beetje bijhouden :P[/QUOTE]

het is natuurlijk ook een training om loggies bij te houden
goeie training pilatengirl:D

Dat artikel dat Ace plaatst is zeker een goed artikel van BIG-T en nooit verkeerd om door te lezen. Maar kijk gewoon hoe het gaat, als je merkt geen goede progressie te boeken dan kun je altijd nog naar piraminde reps gaan of de reps constant houden... waar je dan ook mee begint ;).

Mijn motivatie/discipline blijft wel hoog :cool: en zo kan ik jullie logjes een beetje bijhouden :P

Zij is mijn stok achter de deur....:)

het lijkt mij een pittige dame ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven