- Waardering
- 637
- Lengte
- 1m74
- Massa
- 64kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
tukker
waarom begin je niet met de squat,daarna en borst/rug/schouders
goed dat je hebt gedeadlift

Opzich goed basic schema, alleen zou ik dag 1 en 2 (maandag en woensdag?) omdraaien. Bij veel rugoefeningen gebruik je borst als stabilisator, en dat kan lijden tot minder rust van je borst. En hoeveel sets / reps ga je doen per oefening? Bij je benen bijvoorbeeld zie ik net zoveel oefeningen als bij je borst, terwijl je benen ruim de helft van je totale spiermassa vertegenwoordigen, en borst in feite maar een heel klein deel.
Persoonlijk heb ik geen schema met vaste oefeningen. Ik heb een stelregel voor aantal werksets per spiergroep, en probeer zoveel mogelijk te varieren in oefeningen. Om je een voorbeeld te geven:
Dit is maar even een voorbeeldje, verder heb je in oefeningen alle vrijheid.
- Grote spiergroepen (rug - benen) 20 werksets (4 oefeningen van 5 sets)
- Middelbrote spiergroepen (borst - schouders) 16 werksets (4 oefeningen van 4 sets)
- Kleine spiergroepen (biceps, triceps) maximaal 10 werksets (2 oefeningen van 5 sets)
Piramide kan werken inderdaad, vind het zelf niet zo fijn, doe liever 4 x 8 x zelfde gewicht, maar dat is puur persoonlijk.
Kun je bij Olympic nog steeds een keer een dag gratis meetrainen?

ik zou dag 3 en 1 omwisselen
bij rug zou je nog een traps oef kunnen doen + 1 bicepsoef is genoeg
ook bij rug afwisselen in pull downs ( smal of breed ) of pull ups small of breed
bij borst zou ik er een fly uitgooien of de ene keer flyes of incline flyes
voor triceps zou ik altijd de skulcruscher of cgbpress doen + een cableoef
bij schouders zou ik die db press eruit gooien
of weer afwisselen met de mill press
succes ermee
Hmm da's ruk, anders hadden we eventueel keertje kunnen trainen. Zal wel eens informeren binnenkort als ik ff tijd heb.![]()

Je hebt al goede tips gekregen om je nieuwe splitschema te verbeteren!
Nu zul je meer gaan merken wat je kan ^^ omdat je meer energie kan steken in de spiergroepen die je dan wilt gaan trainen.
Wat betreft massa zit je netjes tussen 6 tot 12 reps, gewoon lekker knallen...piramide zou je gewoon kunnen proberen..als het niet werkt kan je altijd je reps nog aanpassen..zo blijf je je lichaam ook prikkelen
Suc6![]()

Dank je wel. Het helpt zeker al die tips.
Kom nu wel weer allemaal oefeningen tegen die ik niet ken, dat wordt dus weer ff wennen. Met die reps komt het wel goed, kwestie van afwisselen.
.
)
en zo kan ik jullie logjes een beetje bijhouden 
Wat de reprange betreft zou ik proberen je reps juist constant te houden.

het is natuurlijk ook een training om loggies bij te houden.

Dat artikel dat Ace plaatst is zeker een goed artikel van BIG-T en nooit verkeerd om door te lezen. Maar kijk gewoon hoe het gaat, als je merkt geen goede progressie te boeken dan kun je altijd nog naar piraminde reps gaan of de reps constant houden... waar je dan ook mee begint.
Nope geen log en ga er ook niet aan beginnen (tot zo ver)
Mijn motivatie/discipline blijft wel hoogen zo kan ik jullie logjes een beetje bijhouden
![]()