XXL Nutrition

Gesloten Tukker73 Trainingslogboek

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Lekker veel compounds, goeie training hoor. En als het squatten makkelijk gaat gewoon gewicht toevoegen, squatten hoort niet makkelijk te zijn ;)

Bij Olympic Gym (die bij het zwembad)

Ghehe, daar ben ik een jaar of 6 geleden op m'n 15e begonnen, mocht toen 't krachthok nog niet binnen. Stonden toen apparaten daar helemaal rechtsachterin, dat was het enige waar ik bij mocht, heel flauw. Is het een beetje goed trainen daar?

Had altijd wat tegen de prijs, hele hoop zooi waar ik geen gebruik van maak, maar wel moest betalen, zoals squash en blabla.

• Topic Starter Topic Starter
Ghehe, daar ben ik een jaar of 6 geleden op m'n 15e begonnen, mocht toen 't krachthok nog niet binnen. Stonden toen apparaten daar helemaal rechtsachterin, dat was het enige waar ik bij mocht, heel flauw. Is het een beetje goed trainen daar?

Had altijd wat tegen de prijs, hele hoop zooi waar ik geen gebruik van maak, maar wel moest betalen, zoals squash en blabla.

Is best goed trainen daar. Train er nu ongeveer 7 jaar. Is erg uitgebreid de laatste jaren. Genoeg materiaal waar ik een tijdje mee vooruit kan. Alleen weinig leden die aan krachttraining doen. Mis ook instructeurs die over de juiste kennis beschikken. Zit er over te denken om binnenkort naar een meer hardcore sportschool over te stappen. Daar schijn je een goede begeleiding te krijgen in zowel voeding als tijdens de trainingen.

De prijs is normaal hoor. Je kiest zelf of je wilt betalen voor die overbodige zaken.

Is best goed trainen daar. Train er nu ongeveer 7 jaar. Is erg uitgebreid de laatste jaren. Genoeg materiaal waar ik een tijdje mee vooruit kan. Alleen weinig leden die aan krachttraining doen. Mis ook instructeurs die over de juiste kennis beschikken. Zit er over te denken om binnenkort naar een meer hardcore sportschool over te stappen. Daar schijn je een goede begeleiding te krijgen in zowel voeding als tijdens de trainingen.

De prijs is normaal hoor. Je kiest zelf of je wilt betalen voor die overbodige zaken.

Dat is wel ideaal. Ben niettemin heel blij met m'n homegym, maar m'n broertje zoekt nog wel een leuke gym dus dacht, laat ik 't vragen. F4F is ruk en voor de rest ken ik eigenlijk alleen Wellness-crap hier. Misschien TotalFitCentre, maar dat ken ik verder niet.

Dat is wel ideaal. Ben niettemin heel blij met m'n homegym, maar m'n broertje zoekt nog wel een leuke gym dus dacht, laat ik 't vragen. F4F is ruk en voor de rest ken ik eigenlijk alleen Wellness-crap hier. Misschien TotalFitCentre, maar dat ken ik verder niet.

Heb het ook niet op F4F, maar TotalFitCentre zit ik ook over te denken. Zij schijnen een goed krachthonk te hebben, geleid door een voormalig BB. (Dat heb ik gelezen hier in een topic over Hardcore Sportscholen). Was al wel een oud topic, dus zaken kunnen veranderd zijn. Binnenkort maar eens een kijkje nemen daar. Je kunt daar 1 week gratis trainen voordat je besluit lid te worden.

Beste DBB-ers,

Weer lekker aan de gang geweest vanavond 31 maart 2010 (staat gisteren bij de posting, maar ik heb een oude gewijzigd). Was helemaal leeg aan het eind.

Squat

1*10*30
1*10*40
1*10*50

Pull down

3*15*35/30/30

Calf raises (leg press machine)

2*20*80

Bench press

1*10*30
2*10*35

Barbell curl (alleen stang dus)

2*15 (merk hier vooruitgang, verzwaren dus)

Push down

2*15*15/12,5

Military press(alleen stang)

2*10*20
1*8*20

Merk dat ik er nu pas begin in te komen. Ga langzaam vooruit....Verder ga ik op de niet KT dagen 45 min. aan de cardio om mijn vetpercentage aan te pakken. Zaterdag en Zondag houd ik vrij.

Ook meting laten doen: 1 kilo zwaarder en vet% met 0,1 omhoog. Sta nu op 80,4 kilo met 30,2% vet.

groet!

Laatst bewerkt:
Beste DBB-ers,

Weer lekker in de weer geweest vanmiddag.

Squat

1*10*40
1*10*40
1*10*40

Heb speciaal gelet op mijn techniek, vandaar iets minder gewicht. Instructiefilmpje bekeken van Rippetoe: wijder gaan staan en dan helemaal zakken. Werd meteen een stuk zwaarder, techniek eerder was dus nog niet helemaal in orde. In de gaten houden dus.

Pull down

3*15*35/30/30

2*20*80

Bench press

1*10*35
1*10*40
1*9*40 (had geen spotter helaas voor de laatste rep)

Barbell curl (alleen stang dus)

2*15

Push down

2*15*15

3*10*20

Deze oefening gaat ook steeds beter.

Na een week goed getraind te hebben en 2 dagen extra cardio gedaan te hebben kan ik wel zeggen dat het lekker gaat zo. Besloten om met Fullbody door te trainen en het wat op te schroeven wat gewicht betreft. Krijg nu in de gaten dat ik best wat meer aan kan, maar heb mezelf ingehouden de 1e weken.

Nu is het weekend, 2 dagen rust en maandagmorgen weer aan de slag. Jaja, de sportschool is geopend!

Fijne dagen allemaal en geniet ervan!

Goeie basic trainingen inderdaad. Nu de gewichten langzaam opvoeren

Trainingen inderdaad niks op aan te merken, ziet er allemaal prima uit :thumbs:

Je trainingen gaan lekker idd, je hebt wel een mooie uitgangsbasis om op te bouwen.

Gaat lekker zo te lezen. :thumbs:
Dat is mooi want dan ga je er alleen maar meer plezier in krijgen.:D

---------- Toegevoegd om 12:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:34 ----------

Hoe gaat het trouwens met je eigen gewicht zak je al iets in %?

Gaat lekker zo te lezen. :thumbs:
Dat is mooi want dan ga je er alleen maar meer plezier in krijgen.:D

Hoe gaat het trouwens met je eigen gewicht zak je al iets in %?

Gaat prima zo, ben tevreden over de voortgang. Het boek BFFM heeft me daar goed bij geholpen door o.a. doelen te stellen voor jezelf...Daar heb ik veel aan...

Mijn gewicht is toegenomen met een kilo tot 80,4, terwijl vet% met 0,1 gestegen is. Daarom sinds deze week cardio toegevoegd op niet KT dagen (behalve weekend). Ook eet ik nu 10% onder onderhoud, ben dus aan het cutten. Ik wil eens kijken of ik op deze manier mijn gewicht kan behouden en het vet% naar beneden kan krijgen tot onder de 20%.

Laatst bewerkt:
De manier waarop jij je vet meet is echt niet betrouwbaar (zo'n weegschaal toch?). Je kunt beter een keertje je vet laten meten door iemand met verstand en een huidplooitang ;)

Ik durf te wedden dat je echt niet op 30% staat. En daarnaast zijn decimalen bij vetmetingen erg dubieus. In ziekenhuizen kunnen ze heel nauwkeurig meten met een MRI scan, en zelfs die geeft geen decimalen ;)

Ik gok dat je rond de 20-22% staat, veel hoger echt niet.

Fijn weekend!

De manier waarop jij je vet meet is echt niet betrouwbaar (zo'n weegschaal toch?). Je kunt beter een keertje je vet laten meten door iemand met verstand en een huidplooitang ;)

Ik durf te wedden dat je echt niet op 30% staat. En daarnaast zijn decimalen bij vetmetingen erg dubieus. In ziekenhuizen kunnen ze heel nauwkeurig meten met een MRI scan, en zelfs die geeft geen decimalen ;)

Ik gok dat je rond de 20-22% staat, veel hoger echt niet.

Fijn weekend!

Laat je niet door de foto bedriegen hoor, heb vooral op mijn buik en in het gezicht veel vet zitten. Wel is mijn buikomvang deze week met 3 cm geslonken tot 90 cm. Ik zie wel duidelijke vooruitgang wat dat betreft en daar houd ik me maar even aan vast.

Ik zal eens neuzen of ik het elders met een tang kan laten opmeten.

Beste DBB-ers,

Vanmorgen al aan de slag geweest. Heerlijk rustig in het honk, kon dus weer lekker opschieten.

Bench press

1*10*40
2*10*35
1*10*20 (alleen stang dus)

Squat

1*10*50
2*10*40

Weer op mijn techniek gelet, bij 50 kg. had ik moeite om de balans te houden. Terug naar 40 kg. en dat was te merken. Techniek en ritme in orde.

DL

2*6*40
12*6*40

Voor het eerst uitgevoerd. Gewicht was perfect om mee te beginnen. Eerste 2 sets om te wennen en laatste tot failure. Voelde het goed in de rug en vooral in de hamstrings.

Pull down

3*15*35 (te makkelijk, verhogen dus)

2*20*90

Biceps(Cable machine)

2*15*10

Push down

2*15*17,5/15

3*10*20

Al met al lekker getraind. Kon geen pap meer zeggen na afloop. Vooral die DL hakt er behoorlijk in. Merk duidelijk dat ik wat gedaan heb.

Iedereen nog een fijne paasdag!

Ook al vroeg naar de gym geweest? ;)
Keurige training hoor, niks op aan te merken. Zo 's ochtends vroeg trainen is inderdaad wel lekker doorwerken omdat niemand je dwars zit :cool:

Jij ook nog fijne paasdagen!

Lekkere training hoor, kan me idd voorstellen dat je weinig meer kon na die tijd!

Goed bezig! En ik ontbijt ook met brinta+melk, en ben ook pro-Grolsch :rolleyes:

Kwark is ideaal voor het slapen gaan, 500liter kwark voor de trage eiwitten snachts. Mooi aan het opbouwen verder, ga je volgen. Ben benieuwd hoe je split uitpakt.

:thumbs:

Goedemorgen ;),

Ik kom hier ook ff koekeloeren :) & ga je proberen te helpen motiveren ;) :whip: :fire:

Je bent goed gemotiveerd bezig :thumbs: Je fb training ziet er goed uit, goede oefeningen om mee te beginnen. Wanneer ben je van plan over te stappen naar een andere training? Ga je dan beginnen met een 3 daags split? Goede keuze vind ik zelf :o

Die DL van maandag, bedoel je trouwens 3 sets of lees ik het toch goed 14 totaal met 6 reps?

Vandaag weer trainen?
Zo ja -> Suc6 ;)

Goed bezig! En ik ontbijt ook met brinta+melk, en ben ook pro-Grolsch :rolleyes:

Kwark is ideaal voor het slapen gaan, 500liter kwark voor de trage eiwitten snachts. Mooi aan het opbouwen verder, ga je volgen. Ben benieuwd hoe je split uitpakt.

:thumbs:

Monschter! :eek:
Beescht!! :eek:
:eek:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven