Fitness Seller

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Bezoekers in dit topic

Succes op de nieuwe job!
Bedankt.

B1W7D1

Squat, low bar
172,5x5x3

Bench press, paused
160x3
165x3
172,5x3
160x5

Korte training, er kwam weer een nieuweling mee trainen en dan ben ik toch meer bezig met diegene helpen dan zelf trainen. Tijd was ook wat beperkt. Morgen wat inhalen.

Ik ben gestopt met de minicut, zondagochtend woog ik 117,8 en ik vond het wel welletjes. Zo'n 10,5 kilo afgevallen in totaal (1 minicut van 4 weken waarin ik ~7 kilo afviel, vervolgens een week of vier op onderhoud of iets erboven, daarbij ~2 kilo aangekomen en daarna in 3 weken cutten nog zo'n 5,5 kilo kwijt geraakt).
Nu ga ik weer een langere tijd net iets boven onderhoud eten. Let the gains begin.
 
B1W7D2

Deadlift, conv.
175x3x6

Bench press, touch & go
150x8x4

Incline db bench press
40x10x3

Bent over rows
115x10x4

LPD, close grip
mediumx10x4

Pushdowns, unilateral
mediumx12x3

OH db triceps extensions
10x12x3

DB preacher curl
15x10x3

Face pulls
lightx20x2

Erg fijne sessie
 
B1W7D3

Squat, low bar
185x3x3
185x2

Bench press, paused
160x1

LPD, unilateral
lightx15x3

Ik voel me net een mental midget op dit soort dagen. Ik heb soms zo veel dingen aan mijn hoofd dat ik het gewoon niet van me af kan zetten op het moment dat ik ga trainen. Er zijn weer te veel dagen waarop ik van zeven uur 's morgens tot twaalf uur 's nachts aan sta en ik weet dat het niet goed is, ik moet daar zó mee uitkijken.

Alles voelde off en klote tijdens het 'trainen' (mag je dit nog wel zo noemen?). Ik denk dat ik iets in mijn lat heb verrekt of zelfs ingescheurd bij die ene rep met 160 op de bench want het voelde behoorlijk pijnlijk. Gebrek aan concentratie denk ik, ook eigen schuld. Zal ook wel weer een paar weken gaan duren.

Ik ben er gewoon totaal niet bij en dan heb ik daarna ook geen zin meer om maar wat doelloos te gaan pompen. Ook is er geen tijd om deze training op een later moment nog af te maken.

/pessimisme off
 
Klote..😔.
Hopelijk volgende x wat rust in je hoofd tijdens training, herken het allemaal wel een beetje helaas.
 
Gisteren

B1W7D4

Deadlift, from blocks
160x8x3

RDL
120x10x3

GHR
BWx8x3

Leg press
mediumx15x3

Leg extensions, unilateral
mediumx15x3
bilateralx15

Hyper extensions
BW+bandx12x3

Hele fijne training. Niet te veel op de gewichten gelet en gewoon de pomp gepakt. Goeie spierpijn in de hamstrings nu de volgende ochtend.
 
Deloadweek

Dinsdag

B1W8D1

Squat, low bar
155x3x4

Bench press, paused
150x3x3

LB assistance


Woensdag

B1W8D2

Deadlift, conv.
160x3x4

Bench press, touch & go
120x6x3

UB assistance


Niet zo veel tijd en zin om alles uitgebreid te loggen deze week, ben een deel van die assistance ook alweer vergeten. Ik ben echt de hele week al behoorlijk vermoeid, denk dat het komt doordat ik wel echt aanzienlijk vroeger uit bed moet dan eerst en ik nog niet echt kan wennen aan dat nieuwe ritme. Ik loop de hele week al een beetje achter de feiten aan, overal net iets later aanwezig dan ik zou willen en telkens net te weinig tijd waardoor ik dan 's avonds weer van alles moet doen en ik toch weer later in bed lig dan ik zou willen. Afijn, nag nag nag. Het komt dan op zich wel goed uit dat deze week deload week is.
 
B1W8D3 (deload)

Bench press, paused
140x5x3

Deadlift, conv., from blocks
170x3x4

Leg press, unilateral
heavyx10x4

GHR
BWx6x3

Leg extensions
mediumx15x3

Leg curls, banded, unilateral
bandx15x3

Ab wheel, standing, on bench
BWx8x4

Fijne sessie
 
B1W9D1

Squat, low bar
160x6x4

Bench press, touch & go
152,5x8x3
152,5x6

Bent over row
120x8x3

Incline db bench press
40x8x4

LPD, close grip
mediumx12x4

Lying triceps extensions
40x8x3

Pushdowns
heavyx10x3

Face pulls
mediumx15x3

F*ck yes, dit zijn de sessies die ik weer wil hebben. Intensity was erg hoog en de vibe was super goed tijdens de training, overal doorheen geknald. Squats voelden zowat als empty bar omdat ik zo goed in de focus zat en door de bench ging ik zelfs iets té snel heen, vandaar maar 6 reps op laatste set. Geen gezeur vandaag, geen pijntjes, geen demotivatie, gewoon technisch en qua snelheid precies goed genoeg gehyped. Alle assistance gesuperset en binnen iets meer dan anderhalf uur stond ik weer buiten.
Goeie deload geweest blijkbaar, nu dit vasthouden.
 
Super man!! goed dit te lezen
 
Super man!! goed dit te lezen
Als ik m’n reacties na trainingen zo terug lees voel ik me soms net een borderliner, zo wisselvallig.
Maar trainen is zo belangrijk voor mij en mijn mentale staat. Het moet gewoon weer vooruit gaan.
 
Als ik m’n reacties na trainingen zo terug lees voel ik me soms net een borderliner, zo wisselvallig.
Maar trainen is zo belangrijk voor mij en mijn mentale staat. Het moet gewoon weer vooruit gaan.

Ik heb wel eens van barbell medicine gehoord dat ze soms oefeningen of repranges voorschrijven waar de atleet geen ervaring mee heeft. Puur en alleen omdat je dan alleen al door verbeterde aansturing progressie boekt en dat kan mentaal soms heel veel schelen. Zeker als een atleet zijn huidige prestaties steeds vergelijkt met historische prestaties.
 
Ik heb wel eens van barbell medicine gehoord dat ze soms oefeningen of repranges voorschrijven waar de atleet geen ervaring mee heeft. Puur en alleen omdat je dan alleen al door verbeterde aansturing progressie boekt en dat kan mentaal soms heel veel schelen. Zeker als een atleet zijn huidige prestaties steeds vergelijkt met historische prestaties.
Doe ik ook wel eens ja. Soms ook als probeersel in een offseasonperiode of nog meer op microniveau in een deloadweek/-training.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
B1W9D2

Deadlift, conv.
160x3
180x3
190x3
160x6x2

Bench press, paused
165x3x4

Bench press, slingshot, paused
180x3x4

Goeie sessie. Iets minder hyped dan gisteren, maar toch lekker. Flinke spierpijn van gisteren en geen assistance gedaan omdat ik morgen alweer moet trainen en ik anders te gefrituurd ben.
 
B1W9D3

Squat, low bar
185x3x5

Romanian deadlift
120x8
130x8x2

GHR
BWx7x3

Leg press, paused
heavyx12x3

Leg extensions
heavyx15x3
dropx20

Ab wheel on bench, standing
BWx10x3

Echt een kapot goeie training weer. Een paar weken geleden stierf ik nog bij alles boven de 180 kilo squat, vandaag vlogen de sets. Zo gefocust en gedreven als in deze week heb ik mezelf al een maand of twee, drie niet meer gezien. Het motiveert daarnaast enorm om ook op de vlakken van voeding en slaap weer helemaal in het goeie ritme te blijven. Het is bijna jammer dat ik nu een lang weekend weg ben en waarschijnlijk pas dinsdag weer zal trainen, maar goed. Wel zin om er even uit te zijn.
 
Geniet van je weekend! Die goeie flow vind je meteen wel weer terug!
 
Gisteravond

B1W10D1

Bench press, touch & go
152,5x6
157,5x6
140x8

Db flyes
15x10x3
10x15

Cable rows
mediumx12x3

Straight arm pulldown
mediumx10x3

Pushdowns
mediumx12x3

Cable curls
lightx20x2

Gisteravond om half zeven thuis gekomen van een korte vakantie en een lange autorit, alleen met de kids. De spullen in de gang gezet, snel wat gegeten en om kwart over zeven stond ik weer in de gym. So hardcore.
Ik was supergaar, dus alleen wat UB gepompt. Vanavond weer er tegenaan.
 
B1W10D2

Squat, low bar
165x6x4

Deadlift, conv., from blocks
165x8x2
165x7

Leg press
mediumx20x3

Calf presses
mediumx15x3

GHR
BWx6x4

Lying leg curls, unilateral, banded
bandx20x3

Leg extensions, unilateral
lightx20x2
bilateralx30

Ab wheel
BWx15x2

Holymoly. Helemaal naar de klote. Wat een goeie sessie. Zat er weer volledig in, doorweekt tot op het bot en een megapomp in de quads en hamstrings.
 
B1W10D3

Squat, low bar
190x3
190x2
160x3x4

Bench press, paused
167,5x3x3
160x3

Bench press, slingshot
160x2
180x2
200x2
210x2
180x6

Bent over rows
100x8
120x8x3

Cable rows
heavyx10x3
dropx15

Pushdowns
heavyx12x4

OH db extensions
10x10x4

Face pulls
mediumx15x2

Keiharde sessie weer. Enorme spierpijn in de hams en quads van de training van gisteren waardoor squats wel wat tegenvielen, maar verder ging deze training echt heel erg goed. Prettig om op die slingshot benches weer eens wat serieus gewicht in de handen te hebben.
Morgen gaan we met een paar man van Powerhouse naar de SBD cup. Het is meer dan twee jaar geleden dat ik voor het laatst bij een powerlifting wedstrijd ben geweest, heb er wel zin in om weer wat lui te zien.
 
Zondag een poging tot trainen gedaan maar die kuipstoeltjes bij de SBD cup en de autorit heen en terug achterin een fiat punto hebben mijn onderrug echt dagenlang problemen bezorgd helaas. Zelfs vandaag voelde het nog allemaal erg matig, gelukkig ging de training goed na een flinke warm up.

B1W11D1

Squat, low bar
160x8x3

Bench press, touch & go
150x8x4

Geen tijd meer voor assistance omdat we ook weer de discussie over de nieuwe maatregelen moesten voeren in de gym. Morgen komt er een introducee en zal ik tussendoor wat isolatiewerk pompen.
Hele fijne sessie, squats vlogen echt. Dit block zou zomaar op het laatste moment toch nog wat kunnen worden...
 
B1W11D2 (UB assistance)

Db bench press
55x10
65x10x3

Db flyes
15x12
20x12x3

Bent over rows
100x10x4

Cable rows
heavyx12x3

LPD, unilateral
mediumx12x3

Pushdowns
heavyx12x3
dropx20

EZ bar curls
40x10x3
25x20

Face pulls
mediumx20x2

Side/front/rear raises complex
mediumx15x3

Helemaal kapot gepompt, alles in superset. Heerlijke sessie.
 
Back
Naar boven