AndroidHealthClinic

Tymboo's PHM log: high frequency & high volume training

Waarom is totale isolatie niet mogelijk? Beterschap.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.762
Beterschap!!! Heavy ook met een huis vol kids. Hier er gelukkig beter vanaf gekomen. Alleen nog wat verminderde reuk/smaak en vermoeid. 2e helft vd week weer naar buiten.
Mooi dat het bij jou snel beter ging!
Eind vorige week ging het met mij ook beter. Paar keer even naar buiten geweest ook en ik dacht dat het ergste wel achter de rug was. Maar dit weekend en vandaag was het weer helemaal klote helaas. Volgens de huisarts is mijn ziekteverloop behoorlijk afwijkend van het gemiddelde verloop.
En tja, met kids is het een uitdaging inderdaad. We zijn de hele dag bezig met online onderwijs en het regelen van van alles en nog wat.
Hey, covid is geen griep hè.
:trollface:

Maar wel serieus kut natuurlijk. Was je niet dubbel gevaccineerd? Hopelijk ben je weer snel de oude man.
Bedankt. Ik ben volledig gevaccineerd inderdaad. Laatste vaccinatie eind juni. Ik hou me er maar aan vast dat het zonder vaccinaties waarschijnlijk nog een stuk erger was geweest.

Waarom is totale isolatie niet mogelijk? Beterschap.
Ik heb me aanvankelijk wel wat afgezonderd omdat ik de eerste was die besmet was maar toen de rest getest moest worden bleken dat mijn dochter en jongste zoon ook al besmet waren. Wij gaan geen kinderen van jonger dan 12 opsluiten in hun kamer dus dan moesten we er maar allemaal doorheen. De oudste (13) heeft zelf besloten zich zo veel mogelijk af te zonderen, maar komt wel gewoon beneden om te eten enzo (en houdt dan wel afstand). De playstation op zijn kamer zal hoogstwaarschijnlijk de keuze voor zelfisolatie wat makkelijker hebben gemaakt.

Dat je met z'n allen de ziekte doorloopt lijkt me logisch ja, dan heb je het ook maar gehad. Ik vatte het op alsof jullie toch de deur uit gingen, dat het niet mogelijk was om jullie als gezin te isoleren voor een x periode.

• #4.764
Nou, daar zijn we dan weer.
Wat een kloteperiode is dit zeg. Ik zit nog in een soort uitloper van de quarantaine omdat ik nog steeds een loopneus heb en daarom niet naar mijn werk mag. Ik geef nu sinds deze week vanuit huis les, wat eigenlijk wel prettig is op het moment want ik heb echt totaal geen energie. Verder ben ik wel gewoon weer wat actiever voor zo ver mogelijk. Langzaamaan weer coachen en trainen aan het oppakken. Mijn oudste zoon is uiteindelijk ook nog besmet geraakt en is vandaag als laatste van het gezin uit quarantaine gekomen, na 16 dagen. We hebben het dus allemaal gehad nu.

Dinsdagavond ben ik weer voor het eerst gaan trainen, maar dat stelde echt helemaal niets voor. Ik had nog totaal geen puf voor de grote compound oefeningen en heb 40 minuten maar wat fullbody gepompt.

Vandaag weer wat squat, bench, deadlift op extreem laag volume en gewicht gedaan.

Squat, low bar, paused
100x3
120x3
130x3x4

Bench press, close grip, paused
100x5
110x5x3

RDL
100x6x3

Leg press
lightx12x3

Leg extensions
lightx15x3

Hyper extensions
BWx15x3

Voelde goed om weer wat te doen. De rest van deze week zal vooral nog op het gevoel van de dag ingevuld worden en dan hoop ik vanaf volgende week weer een beetje fatsoenlijk en gestructureerd te kunnen trainen.

• #4.765
Squat, low bar
150x5x3

Bench press, paused
130x5x3

Military press
70x8x3

DB bench press, incline
37,5x10x3

Pushdowns
mediumx12x3

Cable curls, unilateral
mediumx15x2

Face pulls
lightx20x2

Goeie training, blij mee. Alles voelde licht en makkelijk. Alleen continu buiten adem na elke set, maar ja. Part of the deal, I guess.

• #4.766
Gisteren

Deadlift, conv.
140x5
160x5
180x5
160x8

Deadlift, from blocks
160x6x3

Leg press, paused
mediumx12x3

Ab wheel
BWx12x3

Leg extensions
mediumx15x3

Training viel wat tegen. Ik was alleen aan het trainen, helpt ook niet mee. Op zich wel oké verder, gewoon niet zo'n lekkere vibe.

Om het weekend is nu één van de ouders het huis uit, om de kinderen te laten wennen aan de nieuwe situatie straks. Mijn (nu nog) vrouw vertrekt eind januari, begin februari. Ik blijf dus in het huidige huis wonen. Tegen die tijd moet de scheiding liefst rond zijn. Zorg voor de kinderen zal zo veel mogelijk 50/50 verdeeld worden. Het zal nog een flinke puzzel worden qua financiën, werk, school, trainen, etc. maar ik geloof dat we er wel uit komen.
Dit weekend was ik aan de beurt om het huis uit te zijn. Op zich geeft het wel een hoop rust en tijd om na te denken, en bevallen die weekenden alleen of alleen met de kids best goed, maar ik kom dan op zo'n zondagmiddag maar moeilijk in de juiste stemming om weer te gaan trainen. A man's gotta do what a man's gotta do.
Ik ben allang blij dat alles helder en rustig verloopt voor de kinderen, zonder gezeur of geruzie (vooralsnog). Het is al lastig zat voor ze.

Gisteren

Deadlift, conv.
140x5
160x5
180x5
160x8

Deadlift, from blocks
160x6x3

Leg press, paused
mediumx12x3

Ab wheel
BWx12x3

Leg extensions
mediumx15x3

Training viel wat tegen. Ik was alleen aan het trainen, helpt ook niet mee. Op zich wel oké verder, gewoon niet zo'n lekkere vibe.

Om het weekend is nu één van de ouders het huis uit, om de kinderen te laten wennen aan de nieuwe situatie straks. Mijn (nu nog) vrouw vertrekt eind januari, begin februari. Ik blijf dus in het huidige huis wonen. Tegen die tijd moet de scheiding liefst rond zijn. Zorg voor de kinderen zal zo veel mogelijk 50/50 verdeeld worden. Het zal nog een flinke puzzel worden qua financiën, werk, school, trainen, etc. maar ik geloof dat we er wel uit komen.
Dit weekend was ik aan de beurt om het huis uit te zijn. Op zich geeft het wel een hoop rust en tijd om na te denken, en bevallen die weekenden alleen of alleen met de kids best goed, maar ik kom dan op zo'n zondagmiddag maar moeilijk in de juiste stemming om weer te gaan trainen. A man's gotta do what a man's gotta do.
Ik ben allang blij dat alles helder en rustig verloopt voor de kinderen, zonder gezeur of geruzie (vooralsnog). Het is al lastig zat voor ze.
Netjes hoe jullie hier als ouders mee omgaan....scheiding is altijd rot voor kids maar op deze manier haal je de belasting al een stuk omlaag.

Edit

Laatst bewerkt:
  • #4.768
Netjes hoe jullie hier als ouders mee omgaan....scheiding is altijd tot voor kids maar op deze manier haal je de belasting al een stuk omlaag.
Het is soms lastig om mijn eigen gevoelens erbij te kanaliseren en hier en daar ook te uiten. Dat gebeurt wel, en ook naar de kinderen toe waar mogelijk en als het gepast is - want ik denk dat het heel goed is om te laten zien hoe dit ook mij raakt en vormt. Maar je kunt niet alles zeggen tegen je kinderen, en inmiddels ook niet meer tegen mijn vrouw. Ik heb zo heel af en toe de behoefte om daar mijn trainingsmaatjes of zelfs dit logje voor te 'gebruiken'. Dat is soms goed, soms ook niet. De ene keer heb ik sterk het gevoel dat het beter is om mijn gevoelens los te laten wanneer ik naar de gym toe rijd en alle energie te kanaliseren naar de training of naar de sport in het algemeen. De andere keer lukt dat gewoon niet en moet ik voor, na of soms zelfs tijdens het trainen iets kwijt. Soms komt er dan bijvoorbeeld ineens een liedje langs dat een bepaald gevoel opwekt, stom is dat. Dus mijn excuses alvast op voorhand als er hier zo af en toe eens iets uit die situatie naar voren komt.

Neerschrijven wat je voelt kan goed zijn. :) zelf heb ik ook al vaak dingen gedeeld in mijn log die ik even kwijt moest. Kan ff deugt doen om dit te delen, ookal ken je de meesten niet echt. Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

Vooral blijven schrijven, als het jou verder helpt. Degene die er geen interesse in heeft, leest er maar lekker overheen :)

• #4.771
B2W2D1

Squat, low bar
160x3
175x3
185x3
190x3
160x5
160x6

Bent over rows
100x12x3

Cable flyes
mediumx12x3

Rope pushdowns
mediumx12x3

Ik heb een paar nachten geleden verkeerd gelegen ofzo, sindsdien last van de rechterschouder. Zondag had ik er ook al last van maar zat het het deadliften niet echt in de weg verder. Vraag me wel eens af of ik de enige ben die regelmatig dit soort dingen heeft. Benchen was in elk geval absoluut geen optie en dus was de training wat korter dan gepland. Hopelijk is het snel weer voorbij.
Squats gingen goed, erg blij mee. Lijken niet veel schade op te hebben gelopen door corona. Ik ben aan het experimenteren gegaan met een wat wijdere stance en een paar andere cues waardoor de knieën wat minder naar voren hoeven en de ROM wat korter wordt. Ik squat al jaren vrij smal omdat dat gewoon het sterkst voelt, maar voor nu voelt dit ook wel oké. Eens zien hoe dat straks bij zwaardere gewichten gaat.

• #4.773
3x190

• #4.774
B2W2D2

Squat, low bar
155x8x3

Deadlift, paused
180x3x4

GHR
BWx8x3

Leg press
heavyx20x3

Hyper extensions
BWx15x3

Leg curls, unilateral
bandx15x3

Leg extensions, unilateral
heavyx15x3
dropx17 bilateral

Ab wheel
BWx12x2

Hele goeie sessie weer. Squats en deadlifts gingen erg goed, en vervolgens helemaal stuk gepompt op lower body, alles was zwaar en met hele korte rusttijden door geknald. Richting failure op alle assistance eigenlijk. Kreeg een enorme ab cramp na de ab wheel waardoor ik eerst nog een paar minuten op de grond moest liggen voordat ik naar huis kon. So hardcore.

• #4.775
3x8x155 squat + 3x180 paused dl

• #4.776
Niet alles gelogd van afgelopen week vanwege allerlei drukte, sorry daarvoor. Schouder voelt nog niet goed dus nog geen benches voor nu.

B2W3D1

Squat, low bar
work up to
180x1
190x1
200x2
backoff
165x6x3

Deadlift, conv., paused
180x3x4

Leg press
mediumx20x4

Leg extensions, unilateral
heavyx15x2
dropx15
bilateralx20

Leg curls. unilateral
bandx15x3

Man, die squat was echt gooeed. Ik had voor mijn gevoel vijf, zes reps met die 200 kunnen doen. Lijkt een beetje terug op oud niveau te komen.
De bedoeling is nu squats every training day, zeker nu ik even niet kan benchen. Vorige week ook vier keer gesquat uiteindelijk.

Goeie sessie.

• #4.777
Squat 2x200 & 2x6x165
Paused dl 3x180

• #4.778
B2W3D2

Squat, low bar
160x8x3

Cable rows
mediumx12x3

LPD, wide grip
mediumx10x3

Pushdowns
mediumx12x3

Preacher curls
30x10x3

Side-front-rear raises complex
10x10x3

Face pulls
lightx15x3

Ik zit echt helemaal in die squat flow. Goeie, lange warm up gepakt wegens de spierpijn van de training van gisteren maar uiteindelijk gingen de werksets echt erg goed.
Daarna gewoon lekker pompen. Goeie pre-kersttraining.

Laatst bewerkt:
Lekkere training T. Goed om te lezen dat je weer lekker aan het trainen bent en in de goede flow zit.
Fijne feestdagen!

• #4.780
Lekkere training T. Goed om te lezen dat je weer lekker aan het trainen bent en in de goede flow zit.
Fijne feestdagen!

Bedankt M, leuk om je weer eens te zien reageren. Hopelijk kom je nog eens trainen als de lockdown voorbij is.
Jij ook fijne dagen!

Terug
Naar boven