XXL Nutrition

Tymen's log - V3.0 IMPROVE

Je traps waren mijn ook het eerste wat op viel!

jammer dat het eten niet lukt, al heb je wel een erg pleasing fysiek

Nice man. Hoe gaat t met je flexcup voorbereidingen?

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.204
Nice man. Hoe gaat t met je flexcup voorbereidingen?

gaat zn gangetje al is het eten echt ****ing moeilijk. grote hoeveelheden en veel koken. iets waar ik niet echt fan van ben. en zeker niet met dit weer.

maar droog komen te staan onstage is mn grootste zorg nog niet :D

Nee kan ik inkomen, hoeveel cals werk je ongeveer weg op een dag? Als ik 3000 p/dag eet word ik vet :o Maar voor je shape year-round is t wel nice.

• #4.206
Nee kan ik inkomen, hoeveel cals werk je ongeveer weg op een dag? Als ik 3000 p/dag eet word ik vet :o Maar voor je shape year-round is t wel nice.

ik zou 3800 per dag moeten doen. maar daar kom ik dus echt niet aan... en zeker als het zo warm is. krijg het gewoon echt niet binnen. begon net alweer te kokhalzen van mn post wo meal.

vaag man, zit bijna op hetzelfde en heb tussendoor gewoon lichte hongergevoel

3800 kcal is niet echt veel,maar ja probeer nog even door te bijten tymen,dalijk hoef je 3 maanden niet zo veel te eten.
Ik ben nu flink gezakt in kcal. Moet nu 4000kcal weg werken,maar ben denk ik al een kilo of 3 kwijt. Te weinig eten voor mij.

bekijk het zo, de mr.o phil heath eet een paar days out van mr.o nog 4000 kcal per dag. :D

ik zou 3800 per dag moeten doen. maar daar kom ik dus echt niet aan... en zeker als het zo warm is. krijg het gewoon echt niet binnen. begon net alweer te kokhalzen van mn post wo meal.

Krijg je junkfood ook zo moeilijk weg? Als je wilt aankomen, maar je hebt er zo verschrikkelijk veel moeite mee, zou ik alles wat je verder niet op krijgt aanvullen met junkfood.

Hebben we der weer zo eentje. Kijk mij eens hardcore zijn want ik eet clean. Over het algemeen is het gewoon het beste om zo min mogelijk bewerkte voedingsmiddelen te eten, dat weet ik ook, ook al maakt dat voor lichaamscompositie veel minder uit. Maar als je zo verschrikkelijk veel moeite hebt om aan te komen, terwijl dit wel je doel is en je op stage moet gaan staan, dan is over je onderhoud komen met junkfood een prima alternatief.

• #4.213
Hebben we der weer zo eentje. Kijk mij eens hardcore zijn want ik eet clean. Over het algemeen is het gewoon het beste om zo min mogelijk bewerkte voedingsmiddelen te eten, dat weet ik ook, ook al maakt dat voor lichaamscompositie veel minder uit. Maar als je zo verschrikkelijk veel moeite hebt om aan te komen, terwijl dit wel je doel is en je op stage moet gaan staan, dan is over je onderhoud komen met junkfood een prima alternatief.

ik snap je punt maar je lichaam heeft niet zo veel aan junk.. je gaat er simpelweg geen spiermassa van aanzetten. het punt is gewoon ik moet me zo goed mogelijk aan het schema houden en wat ik mis kan ik bij eten met junk... de junk gaat me niet helpen massa te bouwen maar vult als ware wel de gaten op.

gisteren weer naar Veldhoven geweest. daar tegen alle verwachtingen in zwaarder geworden met een lager vet%. 73.1 10% al geloof ik weinig van die 10%, geloof eerder 8% :D

nu in ieder geval wel weer goede motivatie voor de wedstrijd :)
komende weken gaan we op kracht trainen, 5*5 :)
moet nu weer meer eten, 4000kcal. wat minder carbs en meer eiwitten. 330 gr aan eiwitten. t zal me benieuwen

ik snap je punt maar je lichaam heeft niet zo veel aan junk.. je gaat er simpelweg geen spiermassa van aanzetten. het punt is gewoon ik moet me zo goed mogelijk aan het schema houden en wat ik mis kan ik bij eten met junk... de junk gaat me niet helpen massa te bouwen maar vult als ware wel de gaten op.

Waar heb je dit vandaan? Je lichaam herkent geen junkfood, het herkent enkel macro(en micro uiteraard) nutriënten. Dus dat je van junkfood geen spiermassa aan kan zetten is bullshit.

Waar heb je dit vandaan? Je lichaam herkent geen junkfood, het herkent enkel macro(en micro uiteraard) nutriënten. Dus dat je van junkfood geen spiermassa aan kan zetten is bullshit.

De samenstelling van junkfood (vits, vetten, mineralen en door bewerking ook vaak de complexiteit) is kwalitatief natuurlijk veel minder goed dan onbewerkt 'clean' voedsel.

Dus jouw marco's zijn misschien in dezelfde hoeveelheid, maar de kwaliteit zal zeker verschillen.

Kwaliteit eten bouwt kwaliteits massa....

Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?

Maar blijf vooral junk eten, ik denk als je dan straks kijkt wie het meeste harde kwaliteit massa heeft.... Tymen staat er straks heel hard bij, alles wat hij pakt nu is goed te behouden.

Zet hem op tijmen, lijkt me leuk als we straks beide er super hard bij staan op de flex cup ;)

De samenstelling van junkfood (vits, vetten, mineralen en door bewerking ook vaak de complexiteit) is kwalitatief natuurlijk veel minder goed dan onbewerkt 'clean' voedsel.

Dus jouw marco's zijn misschien in dezelfde hoeveelheid, maar de kwaliteit zal zeker verschillen.

Kwaliteit eten bouwt kwaliteits massa....

Is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?

Maar blijf vooral junk eten, ik denk als je dan straks kijkt wie het meeste harde kwaliteit massa heeft.... Tymen staat er straks heel hard bij, alles wat hij pakt nu is goed te behouden.

Zet hem op tijmen, lijkt me leuk als we straks beide er super hard bij staan op de flex cup ;)
Haha wordt zo moe altijd van zulke lui als jij. Iemand die al zijn adviezen heeft van gasten die aan de juice zitten.

Kwaliteit eten bouwt kwaliteit massa zeg je. Denk je nou echt dat je lichaam het verschil herkent tussen bijvoorbeeld de koolhydraten uit bruine rijst en de koolhydraten uit junkfood. Nee..

Je moet ook eens goed lezen wat ik allemaal zeg in mijn posts. Tijmen heeft al z'n hele 'bb carriere' moeite met aankomen. Zoveel moeite zelfs dat hij vaak niet eens aankomt, daarom kom ik met een tip om af en toe ook eens junkfood te eten. Dit vult minder goed, hierdoor kan hij er meer van eten en kan hij zorgen voor een overschot --> aankomen dus. Aangezien zijn basis bestaat uit 'clean' foods zit het met zijn micro nutriënten dus ook wel goed.

Stel persoon X heeft een onderhoud van 3000 kcal. Hij eet met dieet 1, 3300 kcal met een ekv van 30/40/30 (om maar wat te zeggen) en haalt alles uit clean foods. Dezelfde persoon schakelt daarna over op een dieet met hetzelfde aantal kcal (3300) en dezelfde ekv waarden (30/40/30). De basis van zijn dieet blijft nog steeds bestaan uit clean foods(80%), maar de rest is junkfood(20%). 100% zeker dat hij evenveel spiermassa opbouwt met beide dieeten.

Met jou gedachtegang is het niet zo raar dat je zo langzaam voor uit gaat Killy, je neemt alles aan van mensen die AAS gebruiken. Voor jou is dat voor 90% allemaal totaal irrelevant. Als ik soms zie wat voor trainingen er in jou log voorbij komen, borst circuits met 3 oefeningen achter elkaar. Vind je het gek dat je borst niet groeit? Voor ibo kan dat misschien wel werken, maar voor jou als naturel verre van. Ook dat zogenaamde 'hardcore' gedoe van je met eten is nergens voor nodig, denk je nou echt dat je harder gaat groeien door die droge borden rijst met kip/biefstuk.

Mensen waar ik kennis van neem hebben ook genoeg mensen begeleidt die clean waren.

Plus het zijn geen stereo typen domme bodybuilders. Gewoon goede opleiding en ook up to date van de wetenschap (natuurlijk niet alles en ze volgen ook niet alles).

Maar goed, die circuits waar jij het over hebt doe ik max 1x per 2-3 maanden ofzo. Gewoon even het lichaam laten schrikken.

En wat ik zei over de kwaliteit van de voedingswaarde bestaan niet? Dus bv de structuur van eiwitten uit vlees, vis, chemisch bewerkte en plantaardig zijn allemaal van zelfde structuur? En dit is alleen maar eiwitten, dit gaat dan om alle stoffen die er in voedsel te vinden is.

Het is bij tymen niet een probleem van niet aankomen door verkeerde keuze voeding, maar motivatie problemen met hoeveelheden.

En mijn borst? Die gaat flink vooruit :)

Maar goed, als jij de motivatie niet kan vinden om de hoeveelheid clean eten te eten... Maakt mij geen zak uit hoor.

Maar ga dan niet boos reageren als mensen andere proberen te motiveren om dat wel te doen.

Rene gebruikt ook aas, hij begeleidt ook gasten die veel en weinig aas gebruiken en hij heeft ook zeker heel veel kennis over drug free trainen.

Dus ik denk dat tijmen maar moet luisteren naar 1 van de grote namen op het gebied van voeding in nederland (want dat is Rene) ipv een random nobody op een forum.

Ik geloof best dat het geen stereo type domme bodybuilders zijn, maar als ik zie wat voor adviezen jij soms krijgt, vraag ik me soms echt af of ze rekening houden met het feit dat je nog het niveau hebt van een garnaal.

Net zoals iets als het lichaam laten 'schrikken'. Je lichaam laat je 'schrikken' door steeds meer gewicht te pakken. Als een oefening goed is, dan is een oefening goed en hoef je hem ook niet te variëren. Je lichaam schrikt niet van een verandering van schuin bankdrukken naar schuin machine drukken, het schrikt van 60 kilo schuin bankdrukken naar 120 kilo schuin bankdrukken.

Goh, dat zijn dingen die voor zich spreken. Lijkt me logisch dat tijmen niet alleen maar brood gaat eten om aan z'n eiwit te komen. Maar dat hij ook vlees, eieren, zuivel etc eet.

Het is bij tymen niet een probleem van niet aankomen door verkeerde keuze voeding, maar motivatie problemen met hoeveelheden.

Hehe, eindelijk, heb je hem door? Daarom zeg ik (nu voor de honderste keer), als je niet aan je hoeveel heden kan komen met clean food, voeg dan junkfood toe. Hierdoor kom je veel makkelijker aan een overschot van kcal waardoor hij dus uiteindelijk wel zal aankomen.

Niet te zien, die borst groei van je, maar dat is verder ook irrelevant.

En wie heeft het over motivatie om geen clean voeding te eten? Ten eerste gaat het nu over tijmen en niet over mij of iemand anders(om toch maar wat info te geven, mijn voeding is ook voornamelijk clean, puur omdat dit meer verzadigd en ik al gauw te veel eet) en ten tweede is het een feit dat Tijmen al jaren moeilijk aankomt. Junkfood is daarom een oplossing om wel over zijn onderhoud heen te komen en dus aan te komen. Wat heeft dat met motivatie te maken?

Je leest echt met oogkleppen. Wie zegt dat Tijmen naar mij moet luisteren en niet naar Rene? Hij doet mee met een Flex Challenge en krijgt daar z'n voeding en trainingsschema's. Ik heb niks gezegd over slechte kwaliteit van die schema's of dat Rene(?) geen kennis heeft of wat dan ook. Het enige wat ik heb gedaan is hem een tip geven waardoor hij misschien wel aan kan komen. Nou las ik dat hij toevallig bij de laatste weging wel is aangekomen, maar over het algemeen genomen gaat het heel erg moeilijk en mijn post was pre-weging.

• #4.219
zeau na een tijdje niet te loggen heb ik besloten om toch weer wat meer te gaan loggen.
woensdag begin ik met werk wat na 4 weken overgaat in stage tot feb. dus een lekker strak ritme!!!! en dat betekend voor mij :thumbsup:

afgelopen vrijdag met wat jongens van flex wezen trainen en stappen. briljant!

hier nog een fotootje.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik heb denk ik een betere tip als aan te vullen met junkfood. Het klinkt misschien raar maar fl**ker alles in een blender en doe er wat water bij; neus dicht en wegkloeken! Er is ook een pro bodybuilder die dit doet ben ff z'n naam kwijt, hij heeft in de Flex gestaan...

Terug
Naar boven