AndroidHealthClinic

Tymen's Logje =D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.681
Ik zit ook op school en doe zo iets is makkelijk vol te houden;

Ontbijt; Whey Shake, 400 ml magere melk met 40 gr brinta en 2 gebakken eieren
1e pauze; 2 boterhammen met 50 gr kipfilet en 2 met pindakaas
2e pauze; 2 boterhammen met 50 gr kipfilet en 2 met pindakaas
uit school voor het trainen;+- 300 gr kip op 2 broodjes, kom brinta
kwartier voor het trainen; appel/banaan
na trainen; dextrose + whey
avond eten; wat de pot schaft
rond 10 uur; kwark+ handje walnoten is ong 4000 kcal en 300 gr eiwit

hoeveel kcal??? ekv?

ik heb meer kcal nodig dusja zoiets zal het wel worden

ontbijt:
0,5 l brinta + 0,25 l choco

1ste pauze:
4/5 boterhammen ((pinda/smeer)kaas, rookvlees, bacon) + 0,2 l choco + snack (peperkoek/knoppers/klein gevuld broodje)

2de pauze:
4/5 boterhammen ((pinda/smeer)kaas, rookvlees, bacon) + 0,2 l (sinas)appelsap + snack (peperkoek/knoppers/klein gevuld broodje)

thuis (soms skip ik deze, want dan komt ik thuis als we avondeten):
rijst met kip + 1 appel + 0,25l choco

avond eten:
ma/di; aardappel + vlees + groente
wo; pannekoeken
do; pasta
vri; aardappelen/friet + vis/kip + groente
za/zo; naar eigen keuze (resten)

post wo:
vis + 0,25l choco

pre sleep:
0,5 l kwark + limonade aanmaak (0,25l (choco)melk

mee eens mofokkerz ??? iemand nog suggesties of opmerkingen???

die rijst+kip NIET skippen:P is zeker goede stap in de juiste richting tympie

Je hebt meer kcals dan 4000 nodig? vet zit rond de 125 en carbs rond de 500

Ziet er erg goed uit alleen choco eruit en volle melk ervoor in, je wilt toch ook geen dikke powerlifter worden? :p
(alleen post workout misschien...)

• #1.685
Je hebt meer kcals dan 4000 nodig? vet zit rond de 125 en carbs rond de 500

ik vrees van wel :D

ik ga nu gewoon een tijdje op dit eetschema zitten, zet ik te snel teveel vetmassa aan ga ik eerst snijden en de vetiname (dus ook minder kcal) gaat dan nog te snel dan ga ik snijden in me carbs :D

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:01 ----------

Ziet er erg goed uit alleen choco eruit en volle melk ervoor in, je wilt toch ook geen dikke powerlifter worden? :p
(alleen post workout misschien...)

chocomelk is echt een kcal booster. goed voor 890 kcal per dag! mocht dat teveel zijn dan ga ik die vervangen voor halfvolle melk. half/half

Verschil tussen chocomel en volle melk is niet zo heel groot, chocomel heeft denk ik alleen maar meer suikers maar niet meer 'bbnutrienten'. +calorie"en zie ik genoeg in dit schema!

Dit schema is gewoon een lomp schema, eerder een junk schema. Die van mij is makkelijk vol te houden en geloof me hier ga je zeker van aankomen

wat is dit voor bout eet schema, bestaat voornamelijk uit kh.
ben je whey vergeten? en dextro? hoeveel gr kip/vis etc eet je?
Hier kan je eigenlijk niks mee om goede opmerkingen te geven.

Sowieso die chocomel en limonade aanmaak voor het slapen is nogal zinloos.
Pwo 0,25l choco en vis... Veel te weinig voor een goede pwo maaltijd.

Neem meer eiwitten uit kwark, kip, whey, vis en goede vetten uit vis, noten, olijfolie en shit.

edit: dat van whey en dextro vergeten... ik neem aan dat daar die chocomel voor is.

Waarom koop je niet een pot "Rice & Protein" als maaltijd vervanger..niet elke dag, maar gewoon soms om er toch goed macro's in te knallen?

• #1.690
Verschil tussen chocomel en volle melk is niet zo heel groot, chocomel heeft denk ik alleen maar meer suikers maar niet meer 'bbnutrienten'. +calorie"en zie ik genoeg in dit schema!

hhm heb je ene punt. chocomelk als pre wo en post wo behouden??? en de rest volle melk.

Dit schema is gewoon een lomp schema, eerder een junk schema. Die van mij is makkelijk vol te houden en geloof me hier ga je zeker van aankomen

lomp in de zin dat het niet het basis schema is van kip, vis en rijst? junk schema, het enigste wat enigsinds junk is is de chocomelk. maar die ga ik deels vervangen voor volle melk (lees boven). waarschijnlijk heb ik meer kcal nodig dan jij in je schema hebt staan. maar goed dat je mee denkt. als je nog suggesties hebt dan hoor ik het :)

wat is dit voor bout eet schema, bestaat voornamelijk uit kh.
ben je whey vergeten? en dextro? hoeveel gr kip/vis etc eet je?
Hier kan je eigenlijk niks mee om goede opmerkingen te geven.

Sowieso die chocomel en limonade aanmaak voor het slapen is nogal zinloos.
Pwo 0,25l choco en vis... Veel te weinig voor een goede pwo maaltijd.

Neem meer eiwitten uit kwark, kip, whey, vis en goede vetten uit vis, noten, olijfolie en shit.

edit: dat van whey en dextro vergeten... ik neem aan dat daar die chocomel voor is.

ik heb op moment geen whey, en hopelijk ook niet nodig. ik probeer het nu echt eens te redden met een goede voeding! dextro heb ik nog staan was ik vergeten bij te zetten. als je commentaar kan leveren moet je ook kunnen vertellen hoe het eventueel beter kan....
chocomelk word dan volle melk voor het slapen gaan, en die limonade gaat door de kwark om het eetbaar te maken..

kip kwark en vis zitten al in het schema dusseuhh??

---------- Toegevoegd om 12:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:50 ----------

Waarom koop je niet een pot "Rice & Protein" als maaltijd vervanger..niet elke dag, maar gewoon soms om er toch goed macro's in te knallen?

omdat ik een arme sloeber ben en ik geen fortuin aan supps wil uitgeven.... en omdat het met een goede voeding ook kan :D

Uiteindelijk draait het allemaal erom dat je op het eind van de dag genoeg kcal's en eiwit binnenkrijgt. En dat zit denk ik wel goed bij jou. Aan je foto's te zien, ben je iemand die behoorlijk veel mag eten eer hij vet aanzet. Dus 'k denk dat junk bij jou niet zoveel uitmaakt.

Probeer het eens en word je te vet, maak je het gewoon wat cleaner!

ipv van die snoep snacks neem je beter wat melk-brinta (+whey kan ook zonder) mee na school in een shakebeker.
evt. wat smaakloze yoghurt tegen 8-7uur of 2 glazen melk, en je zou wat zoetstof (roosvicé) of ananas schijfjes in je kwark kunnen doen als je het niet weg krijgt.

Sorry als me toon een beetje vervelend was.
Maar je komt met dit schema als ik normale hoeveelheden hanteer, niet eens aan 150gr eiwit, bij lange na niet.
Misschien dat jij 500gr kip per portie eet, dan zit ik fout, maar dat lijkt me sterk.

Als je sowieso de hoeveelheden + de macros in cijfers vermeldt dan is het al een stuk duidelijker.
Dan kunnen 'we' beter inhoudelijk advies geven.

• #1.694
Uiteindelijk draait het allemaal erom dat je op het eind van de dag genoeg kcal's en eiwit binnenkrijgt. En dat zit denk ik wel goed bij jou. Aan je foto's te zien, ben je iemand die behoorlijk veel mag eten eer hij vet aanzet. Dus 'k denk dat junk bij jou niet zoveel uitmaakt.

Probeer het eens en word je te vet, maak je het gewoon wat cleaner!

dat wou ik nog vermelden. ik ben een onmundige ektow, dus ik kan veel junk hebben voordat ik vetter word. although moet mijn eiwit inname wel hoger.

ipv van die snoep snacks neem je beter wat melk-brinta (+whey kan ook zonder) mee na school in een shakebeker.
evt. wat smaakloze yoghurt tegen 8-7uur of 2 glazen melk, en je zou wat zoetstof (roosvicé) of ananas schijfjes in je kwark kunnen doen als je het niet weg krijgt.

het zijn geen snoep snacks. tenminste meulsireep, peperkoek, knoppers of gevuld broodje vallen bij mij niet onder de cat. snoep. although is brinta in een shake beker geen slecht idee. ik deed altijd een scheut framboos limo erbij en dat was er goed te doen, wel vol ana suikers en da is natuurlijk niet zo handig voor het slapen

Sorry als me toon een beetje vervelend was.
Maar je komt met dit schema als ik normale hoeveelheden hanteer, niet eens aan 150gr eiwit, bij lange na niet.
Misschien dat jij 500gr kip per portie eet, dan zit ik fout, maar dat lijkt me sterk.

Als je sowieso de hoeveelheden + de macros in cijfers vermeldt dan is het al een stuk duidelijker.
Dan kunnen 'we' beter inhoudelijk advies geven.

het is makkelijk commentaar geven, een oplossing vinden is al een stuk moeilijker, dat was mijn punt. maar ik waardeer dat je meedenkt.

ik moet excel nog ff installen, dan open ik ff die voedingstemplate en ga ik alles invoeren, dan heb je zo een overzicht van alles

kinda true, mijn eiwit inname moet hoger, ook daar ga ik naar kijken.

vis als postwo? neem een whey isolaat of BCAA direct na de training makker. Liefst zelfs 15 min. voor einde va de workout.

Probeer echt hoger in de eiwitinname te zitten bro.

vis als postwo? neem een whey isolaat of BCAA direct na de training makker. Liefst zelfs 15 min. voor einde va de workout.

Hij gaf net aan geen supps meer te willen gebruiken, kan opzich gerust zonder. Maar moet er ook niet aan denken een vis naar binnen te werken na de training.

Giet gewoon die chocomelk bij die kwark voor het slapen en beetje zoetstof? 'k denk dat het dan goed te eten is hoor... Hoeveel beleg doe je op die boterhammen?
Het is makkelijk zeggen dat je eiwitinname te laag is, terwijl je misschien uit die 2 boterham maaltijden 60 gr eiwit haalt + ong 1 liter chocomelk is al 90 gr. Dan nog die kwark erbij is 140 gr. en dan nog avondeten en vis is dan ongeveer 180 a 200 gr. Met jou gewicht voldoende. Niet meer, niet minder.

Al moet ik wel toegeven dat ik voorstander ben van veel proteine in een dieet. Waarom? No idea...

het zijn geen snoep snacks. tenminste meulsireep, peperkoek, knoppers of gevuld broodje vallen bij mij niet onder de cat. snoep. although is brinta in een shake beker geen slecht idee. ik deed altijd een scheut framboos limo erbij en dat was er goed te doen, wel vol ana suikers en da is natuurlijk niet zo handig voor het slapen
mueslireep kan dan nog, maar die andere dingen heb ik al zo lang niet meer gegeten weet niet eens meer hoe het smaakt, maar dat is mijn manier dan.
hmm als je toch die chocomelk gaat drinken na je kwark, kan je zoals rah rah zegt wat chocomelk bij de kwark schenken, maar wel zonder de limo dan. chocomelk zal zowiezo de smaak overheersen lijkt mij. en daarna drink je de rest van de choco die je van plan was om te drinken

Geen supps gebruiken terwijl je eten toch al wat twijfelachtig is, is een zeer onverstandige beslissing. Je lichaam heeft zowel snelle als trage eiwitten nodig voor herstel in ruim voldoende mate. Ik zie dit niet terug in je voeding, de whey(islolaat) shake helpt je iig aan die tekortkoming tegemoet te komen.

Maja, zelf weten eigenwijs stuk vreten :p

• #1.700

Hij gaf net aan geen supps meer te willen gebruiken, kan opzich gerust zonder. Maar moet er ook niet aan denken een vis naar binnen te werken na de training.

juist dat ja.

Giet gewoon die chocomelk bij die kwark voor het slapen en beetje zoetstof? 'k denk dat het dan goed te eten is hoor... Hoeveel beleg doe je op die boterhammen?
Het is makkelijk zeggen dat je eiwitinname te laag is, terwijl je misschien uit die 2 boterham maaltijden 60 gr eiwit haalt + ong 1 liter chocomelk is al 90 gr. Dan nog die kwark erbij is 140 gr. en dan nog avondeten en vis is dan ongeveer 180 a 200 gr. Met jou gewicht voldoende. Niet meer, niet minder.

Al moet ik wel toegeven dat ik voorstander ben van veel proteine in een dieet. Waarom? No idea...

zodra mijn usb stick weer functioneerd kan ik excel installen, en als het goed is heb ik de template geupload op de server van dbb :D en dan word het allemaal crystal clear.

ik zit me eigenlijk net te bedenken dat de chocomelk echt niet haalbaar is na de kwark. dat zou betekenen dat ik dan namelijk 0,8 liter naar binnen moet werken!

mueslireep kan dan nog, maar die andere dingen heb ik al zo lang niet meer gegeten weet niet eens meer hoe het smaakt, maar dat is mijn manier dan.
hmm als je toch die chocomelk gaat drinken na je kwark, kan je zoals rah rah zegt wat chocomelk bij de kwark schenken, maar wel zonder de limo dan. chocomelk zal zowiezo de smaak overheersen lijkt mij. en daarna drink je de rest van de choco die je van plan was om te drinken

omfg, dat is dan wel een tijdje terug! ik ga nog even al het advies overzien en maak een nieuw schema in excel.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven