Fitness Seller

Vakantie Japan 2024

Ik snap dat reizen echt niet. Je bent daar 1 maand en wat dan? Geld kwijt en het leuke leven daar kwijt.
Je hebt gezien hoe het daar is, leuk zeg. 10k extra aan een auto geven is toch veel leuker

Ik ben ook niet zo van het reizen maar ik vind bijvoorbeeld juist dat veel geld uitgeven aan een auto echt compleet mongolisch is (tenzij je gewoon fucking rijk bent of dag en nacht in je auto zit voor je werk ofzo).

Wtf heb je aan een paar pk meer, leren bekleding of zo’n asociale spoiler om vervolgens 5km per dag naar je loser werk te rijden over een weg die bezaaid is met flitspalen en trajectcontroles of van die kutdrempels waar je alles mee naar de t*ring rijdt :o Vind dat best wel kansloos.

Dan eet ik liever elke dag garnalen en premium steak of neuk ik in Thailand een shemale.

Maar whatever ieder zijn ding.

Ik heb ook liever een dure auto dan buikgriep krijgen in Thailand maar reizen verrijkt wel je leven op een manier die je niet onder woorden kan brengen als je het nog nooit gedaan hebt. Snap het wel. Ook al kan je tegenwoordig alles op youtube zien wat je wilt zien.

Ik snap dat reizen echt niet. Je bent daar 1 maand en wat dan? Geld kwijt en het leuke leven daar kwijt.
Je hebt gezien hoe het daar is, leuk zeg. 10k extra aan een auto geven is toch veel leuker

Ieder zijn ding natuurlijk, maar veel van mijn mooiste herinneringen zijn wel de vakanties die ik heb gemaakt.

Een auto is ook heel leuk, maar ik wil wel echt de wereld gezien hebben, ongerepte natuur, culturen duizenden kilometers weg, nieuwe dingen zien en beleven die hier niet bestaan.

Vakantiens zijn weggegooid geld in de zin dat je niks/weinig tastsbaars hebt voor je geld, maar herrineringen zijn ook wel echt wat waard. Ik kan me nog herinneren dat ik in Laos door de stromende regen tussen de rijstvelden fietste waar we zagen hoe de locals op de traditionele manier aan het oogsten waren. Die vakantie heeft mijn ouders duizenden euro's gekost terwijl je het ook op een foto kunt zien, maar het is toch iets waar ik na ruim 10 jaar nogsteeds heel blij mee ben.

Natuurlijk kan vakantie ook goedkoop, maar niet altijd.

En je hebt altijd de foto's nog

Screenshot_20230125_224526.jpg

IMG_20180608_132259_746.jpg
IMG_20180614_220520_509.jpg

Screenshot_20230125_225503.jpg

20221225_112607.jpg

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb ook liever een dure auto dan buikgriep krijgen in Thailand maar reizen verrijkt wel je leven op een manier die je niet onder woorden kan brengen als je het nog nooit gedaan hebt. Snap het wel. Ook al kan je tegenwoordig alles op youtube zien wat je wilt zien.
Maar je laten afzuigen door een shemale kan niet op youtube. Irl > youtube.

Ieder zijn ding natuurlijk, maar veel van mijn mooiste herinneringen zijn wel de vakanties die ik heb gemaakt.

Een auto is ook heel leuk, maar ik wil wel echt de wereld gezien hebben, ongerepte natuur, culturen duizenden kilometers weg, nieuwe dingen zien en beleven die hier niet bestaan.

Vakantiens zijn weggegooid geld in de zin dat je niks/weinig tastsbaars hebt voor je geld, maar herrineringen zijn ook wel echt wat waard. Ik kan me nog herinneren dat ik in Laos door de stromende regen tussen de rijstvelden fietste waar we zagen hoe de locals op de traditionele manier aan het oogsten waren. Die vakantie heeft mijn ouders duizenden euro's gekost terwijl je het ook op een foto kunt zien, maar het is toch iets waar ik na ruim 10 jaar nogsteeds heel blij mee ben.

Natuurlijk kan vakantie ook goedkoop, maar niet altijd.

En je hebt altijd de foto's nog

Screenshot_20230125_224526.jpg

IMG_20180608_132259_746.jpg
IMG_20180614_220520_509.jpg

Screenshot_20230125_225503.jpg

20221225_112607.jpg
Denk je wel om je ecologische voetafdruk?

Denk je wel om je ecologische voetafdruk?
Toevallig vorig jaar met de trein op vakantie en de eerste paar dagen in een airBNB die volledig gasloos was, en elektraloos... En waterloos.. En wcloos...... het bed was een stuk schuimrubber :roflol:

20220723_062411.jpg

Was super leuk dat wel.

Was verdomme zo groen dat de dieren spontaan bij ons op bezoek kwamen, onze voetafdruk was zo groen dat er bloementjes in groeide.
20220721_043343.jpg

Om te compenseren zijn we maar flink vlees gaan eten want ik was bang dat we anders ook wilde Groenlinksers tegen zouden komen.
20220721_212009.jpg

Maar dit gaat redelijk off topic :roflol:

Japan is wel echt mega groot, heb je plekken die je 100% zeker wilt.gaan zien?

Ik heb dan ook wel nog nooit een echt leuke reis gehad, dus misschien daarmee :p
Maar 10k
Dat laatste snap ik dan weer niet, maar zo iedereen zijn ding.

Er zijn gewoon bepaalde landen, plekken en culturen die ik graag wil zien. Dingen die ik graag wil meemaken en/of zien. Wat van de wereld ontdekken i.p.v. alleen in dit schrale land te blijven waar ik niet vrolijk van wordt. En daarvoor moet ik dan reizen aangezien die plekken over het algemeen niet om de hoek zijn. En dat kost geld. En sommige landen en activiteiten kosten nou eenmaal veel geld.
Die auto is maar een voorbeeld. Iets anders dan waar je wat hebt en niet weg is na de “ervaring”.

Ik snap dan Camelus zijn ding van een camper meer, 15k oid uitgeven maar dan heb je iets om wanneer dan ook weg te gaan.

Maarja ik heb dan ook nog nooit echt een leuke reis gehad dus zal wel aan mij liggen :p Of ik ben te arm.

Toevallig vorig jaar met de trein op vakantie en de eerste paar dagen in een airBNB die volledig gasloos was, en elektraloos... En waterloos.. En wcloos...... het bed was een stuk schuimrubber :roflol:

20220723_062411.jpg

Was super leuk dat wel.

Was verdomme zo groen dat de dieren spontaan bij ons op bezoek kwamen, onze voetafdruk was zo groen dat er bloementjes in groeide.
20220721_043343.jpg

Om te compenseren zijn we maar flink vlees gaan eten want ik was bang dat we anders ook wilde Groenlinksers tegen zouden komen.
20220721_212009.jpg

Maar dit gaat redelijk off topic :roflol:

Japan is wel echt mega groot, heb je plekken die je 100% zeker wilt.gaan zien?
Before:
9AE08940-8E6E-4039-8803-70BA4A9D99A9.jpeg
After:
E264B7D6-C69B-481A-A64A-2DE7BCF583C8.jpeg

Ik heb dan ook wel nog nooit een echt leuke reis gehad, dus misschien daarmee :p
Maar 10k

Die auto is maar een voorbeeld. Iets anders dan waar je wat hebt en niet weg is na de “ervaring”.

Ik snap dan Camelus zijn ding van een camper meer, 15k oid uitgeven maar dan heb je iets om wanneer dan ook weg te gaan.

Maarja ik heb dan ook nog nooit echt een leuke reis gehad dus zal wel aan mij liggen :p Of ik ben te arm.

Camper gaat het denk ik ook niet worden. Mijn zinnen gezet op een 6 persoonstent van 3k. Eigen koelkastje/vriezer mee. Bbq/gourmet/fondue setje. En hoppa, cheap ass vakantie. Maar dat is idd een keus die ik maak om geld te besparen waarmee ik wil gaan investeren. Afgelopen zomer ook 10k uitgegeven, belachelijk. Met mijn zoontje van nog geen drie ga ik echt niet naar de andere kant van de wereld reizen. Hell no. De vlucht alleen al gaat een fucking ramp worden. En hij gaat echt niet blij worden van gebouwtjes of weet ik veel wat bekijken. Nee, geef die jongen een zwembad, wat speelgoed en een ijsje, dan heeft hij de tijd van zijn leven.

Edit: niet dat ik dergelijke reizen niet zou willen maken, maar daar is het voor mij nu niet het moment voor.

Zou ook echt nog graag naar Japan willen, eigenlijk mijn enige droom is dat.
Zou dan heel graag naar Kanazawa willen gaan ook.

Zou ook echt nog graag naar Japan willen, eigenlijk mijn enige droom is dat.
Zou dan heel graag naar Kanazawa willen gaan ook.

Wat is er eigenlijk zo bijzonder en aantrekkelijk aan Japan dat klaarblijkelijk zoveel mensen daar heen willen? Ben niet goed op de hoogte. Mij lijkt heel die cultuur nogal freaky (veel vage docu’s over Japan gezien) en niet bepaald interessant, maar wellicht ben ik gewoon onwetend.

Totaal off topic maar persoonlijk ben ik het meest geïnteresseerd in Zuid-Amerika en dan met name landen zoals Argentinie en Uruguay. Weet eigenlijk niet eens waarom, maar lijkt me gewoon wel vet om daar eens te zijn. Over die landen is ook eigenlijk niet zo heeeel veel bekend. Is iemand er weleens geweest hier?

Wat is er eigenlijk zo bijzonder en aantrekkelijk aan Japan dat klaarblijkelijk zoveel mensen daar heen willen? Ben niet goed op de hoogte. Mij lijkt heel die cultuur nogal freaky (veel vage docu’s over Japan gezien) en niet bepaald interessant, maar wellicht ben ik gewoon onwetend.

Totaal off topic maar persoonlijk ben ik het meest geïnteresseerd in Zuid-Amerika en dan met name landen zoals Argentinie en Uruguay. Weet eigenlijk niet eens waarom, maar lijkt me gewoon wel vet om daar eens te zijn. Over die landen is ook eigenlijk niet zo heeeel veel bekend. Is iemand er weleens geweest hier?
ashi-Chaya-geisha-teahouse-district-Kanazawa-Japan.png
253b9ad3-76e2-4f5a-b919-bc4db8fa9f38.jpg

Ik vind dit soort shit gewoon echt prachtig om te zien
Tokyo interesseert mij dan bijv echt een stuk minder
Betreft die docu's, ja de cultuur daar is heel freaky
Die hikikomori's enzo, de suicide rates, 1 meter bed/woonkamers, de werk ethiek is allemaal heel creepy/vreemd
Maar juist omdat het zo een aparte andere cultuur is lijkt het me interessant om dat mee te maken
Plus die disturbing shit trekt me ook wel weer aan ofzo

Mijn onderarm tattoo is zelfs m'n aziatische sterrenbeeld omdat ik de cultuur zo interessant vind

Bijlagen

• ashi-Chaya-geisha-teahouse-district-Kanazawa-Japan.png
    457,2 KB · Weergaven: 21
Overigens hoop ik voor @apfelstrudel niet dat de Japanse inlichtingendienst meeleest op dit forum. Zijn radicale anti-Westerse denkbeelden zouden weleens een probleem kunnen vormen voor de Japanse staatsveiligheid.

253b9ad3-76e2-4f5a-b919-bc4db8fa9f38.jpg

Ik vind dit soort shit gewoon echt prachtig om te zien
Tokyo interesseert mij dan bijv echt een stuk minder
Betreft die docu's, ja de cultuur daar is heel freaky
Die hikikomori's enzo, de suicide rates, 1 meter bed/woonkamers, de werk ethiek is allemaal heel creepy/vreemd
Maar juist omdat het zo een aparte andere cultuur is lijkt het me interessant om dat mee te maken
Plus die disturbing shit trekt me ook wel weer aan ofzo

Duidelijk

Ik ben meer in dit soort dingen geïnteresseerd:

32F67F0E-F46D-4ED0-AC6E-F8206754C70C.jpeg

Bijlagen

• ashi-Chaya-geisha-teahouse-district-Kanazawa-Japan.png
    457,2 KB · Weergaven: 21
Terug
Naar boven