AndroidHealthClinic

Vakantie Japan 2024 (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zolang reizen niet je doel in leven is als in werken van vakantie naar vakantie dan is het leuk toch.
Echter zijn er veel mensen die echt werken om op vakantie te gaan. In mijn ogen verneuk je dan je leven.
 
Echter zijn er veel mensen die echt werken om op vakantie te gaan. In mijn ogen verneuk je dan je leven.

Hoezo?

Beetje gekke gedachte als je het mij vraagt, er zijn ook mensen die werken om een mooi huis te hebben, of een auto, of andere luxeproducten, of meer kinderen.

Is dat dan ook je leven verneuken?

Als je plezier haalt uit het geen waar je hard voor werkt lijkt me dat alleen maar mooi.
 
Echter zijn er veel mensen die echt werken om op vakantie te gaan. In mijn ogen verneuk je dan je leven
Mensen moeten werken om brood op de plank te krijgen. Je moet toch eten?
Dus als je op vakantie wil zal je er ook het geld voor moeten hebben. Dat betekend imo dus werken om ervoor te sparen. Toch?
 
Nee ik bedoel het anders. Als je werk alleen ziet als een nodig iets om op vakantie te kunnen vind ik het persoonlijk zonde. Imo is dan de tijd dat je werkt "verneukt" want heb je het dan niet naar je zin? Je werkt gemiddeld 40 uur per week, als je dat los staand niet leuk vind lijkt me persoonlijk sneu..
 
Nee ik bedoel het anders. Als je werk alleen ziet als een nodig iets om op vakantie te kunnen vind ik het persoonlijk zonde. Imo is dan de tijd dat je werkt "verneukt" want heb je het dan niet naar je zin? Je werkt gemiddeld 40 uur per week, als je dat los staand niet leuk vind lijkt me persoonlijk sneu..

Vind je dat dan ook als mensen het doen voor andere doeleinden zoals ik hierboven noemde?
 
Nee ik bedoel het anders. Als je werk alleen ziet als een nodig iets om op vakantie te kunnen vind ik het persoonlijk zonde. Imo is dan de tijd dat je werkt "verneukt" want heb je het dan niet naar je zin? Je werkt gemiddeld 40 uur per week, als je dat los staand niet leuk vind lijkt me persoonlijk sneu..

Ik snap hem niet. Doel je dan op thuiswonende studenten die dan puur werken zodat ze op vakantie kunnen?
 
Nee. Ik bedoel te zeggen dat ongeacht wel doel je hebt wat je wilt bereiken met geld (vakantie, auto, etc) je enige motivatie is voor werken. Het lijkt me zonde van mijn leven om 40 uur per week dat te denken.
 
Nee. Ik bedoel te zeggen dat ongeacht wel doel je hebt wat je wilt bereiken met geld (vakantie, auto, etc) je enige motivatie is voor werken. Het lijkt me zonde van mijn leven om 40 uur per week dat te denken.
Ja je bedoeld gewoon dat je werk moet zoeken wat niet als werk voelt? :p
 
Nee. Ik bedoel te zeggen dat ongeacht wel doel je hebt wat je wilt bereiken met geld (vakantie, auto, etc) je enige motivatie is voor werken. Het lijkt me zonde van mijn leven om 40 uur per week dat te denken.
Ja je bedoeld gewoon dat je werk moet zoeken wat niet als werk voelt? :p


Dit is ook een beetje hoe ik dit lees?
 
Ben ik compleet met je eens :roflol: zat het ff terug te lezen.

Ja je bedoeld gewoon dat je werk moet zoeken wat niet als werk voelt? :p

Dit!
 
Paar jaar geleden geweest in April volgens mij (net te laat voor de bloesem, dus daar zou ik rekening mee houden)
Shinkansen pass is aan te raden
Rekening houden met vakanties van Japan is ook belangrijk want dan is het #$#* druk, grappig genoeg is dat tijdens de bloesem volgens mij
Heet in Japan is ook echt heet, je verbrand levend op hete dagen ;)

Wat vonden we leuk
Matsumoto icm Kamikochi (japanse Alpen) vonden wij heel mooi om te wandelen en stukje natuur
Vliegen op Osaka en Kioto (cultuurstad) vonden we fijn
Hiroshima was indrukwekkend
Magome-Tsumago Trail en wat andere trails vonden we erg leuk, dan weer bos, dan weer stukje authentieke huizen

Wat vonden we niet leuk
Tokyo, deze stad is afgezien van de huge ass manga achtige districten niet echt een fijne stad vind ik zelf. Alle andere steden zijn al super groot en vond dit bij nader inzien niet zo heel bijzonder, maar wij zijn niet van die manga fanaten.

Maar al met al voor het verzamelen van hotspots van Japan zou ik niet gaan, wij merkten al snel dat het reizen door Japan an sich het leukste was. Hoe de mensen leven, hoe vriendelijk en gemoedelijk het is, het eten, traditie - afijn de hele cultuur dus. Geen cultuur zoals de Japanners.
 
Maar je laten afzuigen door een shemale kan niet op youtube. Irl > youtube.
Hoef je ook helemaal niet naar Thailand te gaan hoor gekkie.
Camper gaat het denk ik ook niet worden. Mijn zinnen gezet op een 6 persoonstent van 3k. Eigen koelkastje/vriezer mee. Bbq/gourmet/fondue setje. En hoppa, cheap ass vakantie. Maar dat is idd een keus die ik maak om geld te besparen waarmee ik wil gaan investeren. Afgelopen zomer ook 10k uitgegeven, belachelijk. Met mijn zoontje van nog geen drie ga ik echt niet naar de andere kant van de wereld reizen. Hell no. De vlucht alleen al gaat een fucking ramp worden. En hij gaat echt niet blij worden van gebouwtjes of weet ik veel wat bekijken. Nee, geef die jongen een zwembad, wat speelgoed en een ijsje, dan heeft hij de tijd van zijn leven.

Edit: niet dat ik dergelijke reizen niet zou willen maken, maar daar is het voor mij nu niet het moment voor.
Iemand die het snapt! :clap: Mensen die dingen gaan bezichtigen of 16h gaan vliegen met een kleine die het niet eens beseft. En waarom? Omdat je dan tegen de andere ouders kan stoer doen dat je kind tempels in Indonesië heeft gezien oid? Om te laten zien dat je geld hebt?
 
En waarom? Omdat je dan tegen de andere ouders kan stoer doen dat je kind tempels in Indonesië heeft gezien oid? Om te laten zien dat je geld hebt?
Wat is dit nou weer voor iets raars?
Ik wil er heen omdat ik al m'n hele leven die kant op wil.
 
Iemand die het snapt! :clap: Mensen die dingen gaan bezichtigen of 16h gaan vliegen met een kleine die het niet eens beseft. En waarom? Omdat je dan tegen de andere ouders kan stoer doen dat je kind tempels in Indonesië heeft gezien oid? Om te laten zien dat je geld hebt?
Of omdat je intrinsieke motivatie hebt om dat te ervaren, je kinderen mogelijk een makkie zijn en je het geld ervoor over hebt? Situaties kunnen er 1001 zijn en wij hadden bijv. tijdens onze vakantie indonesie een stel met 3 kinderen (1-3-4) tijdens een excursie zo mak als een lammetje en ouders ook super relaxed, vervolgens in Costa Rica een stel met pubers (die het wel zouden moeten kunnen beseffen) en die konden hun bek niet houden terwijl de tourguide zei dat we stil moesten zijn. Je komt vanalles tegen.

Je zet nu die ouders slecht weg, maar het enige wat ik interpreteer is afgunst van jou kant :D
 
Of omdat je intrinsieke motivatie hebt om dat te ervaren, je kinderen mogelijk een makkie zijn en je het geld ervoor over hebt? Situaties kunnen er 1001 zijn en wij hadden bijv. tijdens onze vakantie indonesie een stel met 3 kinderen (1-3-4) tijdens een excursie zo mak als een lammetje en ouders ook super relaxed, vervolgens in Costa Rica een stel met pubers (die het wel zouden moeten kunnen beseffen) en die konden hun bek niet houden terwijl de tourguide zei dat we stil moesten zijn. Je komt vanalles tegen.

Je zet nu die ouders slecht weg, maar het enige wat ik interpreteer is afgunst van jou kant :D
In Thailand heb je een eiland genaamd Koh Lanta. Dat eiland zit/zat dus vol met Zweden. Ze hadden er zelfs een Zweedse basisschool. Wij hadden mensen leren kennen in het appartementen complex, een Zweeds echtpaar, en zij had daar dus les gegeven.

Je ziet daar dus Zweedse gezinnen van alle lagen. Kheb ze zelfs met baby's gezien. Dus ja het kan wel, of je het wil is een tweede. Er zijn idd 1001 redenen om (ver) te reizen.
 
Back
Naar boven