AndroidHealthClinic

Van 'klein maar fijn', naar 'groot en sterk'!

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag ga ik weer even sleutelen aan het voedingsschema! Wat voor vlees voor op het brood raden jullie mij aan buiten kipfilet?

En mis ik nog producten die er nu nog niet in staan, maar die absoluut onmisbaar zijn voor mijn doelstelling?

Kalkoenfilet is ook goed vlees :D

biefstuk, tartaar, hamburgers...

ik pak zelf vaak smorgens (als tweede maaltijd op mijn werk) een salade met 200 gram mozerella, 200 gram kip, sla, tomaat, komkommer etc. Is echt goed weg te krijgen zo vroeg (ben er nu lekker aan) en goed voor 50+ gram eiwitten. Maar ik ben dan ook iets zwaarder dan jij...

biefstuk, tartaar, hamburgers...

ik pak zelf vaak smorgens (als tweede maaltijd op mijn werk) een salade met 200 gram mozerella, 200 gram kip, sla, tomaat, komkommer etc. Is echt goed weg te krijgen zo vroeg (ben er nu lekker aan) en goed voor 50+ gram eiwitten. Maar ik ben dan ook iets zwaarder dan jij...

Zo'n salade klinkt heerlijk! Koop je dat ergens kant-en-klaar? Zelf maken kan natuurlijk ook, maar doe ik liever niet, vind het niet erg wat extra te betalen!

Ik kan 's ochtends trouwens eten wat ik wil, want elke keer als ik opsta heb ik een reuze trek! :D

Zelf maken natuurlijk!!!! pfff hahaha 5 minuutjes klaar man!

---------- Toegevoegd om 08:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:36 ----------

Maar als je er geen problemen mee hebt om er wat voor te betalen wil ik ze wel maken voor je... 10 euro schappelijk prijsje?

;)

Zelf maken natuurlijk!!!! pfff hahaha 5 minuutjes klaar man!

---------- Toegevoegd om 08:36 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:36 ----------

Maar als je er geen problemen mee hebt om er wat voor te betalen wil ik ze wel maken voor je... 10 euro schappelijk prijsje?

;)

Haha kom je um voor die prijs wel elke ochtend bij me thuis afleveren? Wel alles vers dan hè! ;)

Maar zelf maken is misschien ook wel het beste ja!

Uit wat bestaat jouw eerste ontbijt dan als ik vragen mag?

shake, sap, melk, mulitvit, visolie, scottish oats... dis is alleen als ik moet werken want om 6 uur sochtens krijg ik echt niets weg anders. De rest neem ik lekker mee naar mijn werk!

Andere dagen gewoon vast voer als ontbijt!

shake, sap, melk, mulitvit, visolie, scottish oats... dis is alleen als ik moet werken want om 6 uur sochtens krijg ik echt niets weg anders. De rest neem ik lekker mee naar mijn werk!

Andere dagen gewoon vast voer als ontbijt!

Oke bedankt, dat systeem van ontbijt #1 (thuis) en ontbijt #2 (op werk) bevalt me wel! :thumb: Even kijken of ik daar wat leuks van kan maken!

Oats werd ook al in de FAQ over Rippetoe aanbevolen, maar wat is het precies? Als ik google vind ik dit:

oat.jpg

Ziet er zeker lekker uit, maar waar haal je het? Bovendien wat is het Nederlandse woord ervoor en doe je het in de melk?

Kalkoenfilet is ook goed vlees :D

Thanks, ga ik zeker binnenkort proberen! :)

Scottish oats zis een heel fijn soort brinta achtig goedje... drinkt lekker weg en wordt niet zon vieze dikke pap, ook bijna smaakloos dus ideaal!

Te bestellen op bulkpowders.uk voor 3 euro per kilo ofzo...

Scottish oats zis een heel fijn soort brinta achtig goedje... drinkt lekker weg en wordt niet zon vieze dikke pap, ook bijna smaakloos dus ideaal!

Te bestellen op bulkpowders.uk voor 3 euro per kilo ofzo...

Als je dat 's ochtends neemt, mix je het dan met melk of doe je het dan in je whey shake?

Laatst bewerkt:
denk zelf is na :P

boeit toch niet waarin je het mixt al vreet je ze droog op of maak je dr een dikke lijn van en snuif je het op!

Oats zijn havervlokken, dus gewoon havermout is erg goed als ontbijt! :D

denk zelf is na :P

boeit toch niet waarin je het mixt al vreet je ze droog op of maak je dr een dikke lijn van en snuif je het op!

Besteld! Lijkt me zeer geschikt om 's ochtends de Brinta mee af te wisselen! :cool:

Oats zijn havervlokken, dus gewoon havermout is erg goed als ontbijt! :D

Ik denk dat ik de oats in mijn ochtend shake gooi en vervolg met een lekker boord Brinta met honing! :meal:

scottisch oats zijn dus geen vlokken maar gewoon fijn poeder! Echt ideaal!!!

Hier mijn nieuwe voedingsschema (een simpele opzet welliswaar - zit namelijk op mijn werk nu):

[zie bijlagen]

Een beetje goed? Of zouden jullie sommige dingen echt anders indelen?

Bijlagen

Laatste keer dat ik hier post hierna zoek je het maar uit

09:00 te weinig eiwitten
22:00 uur zou ik geen 3 boterhammen eten, beter geen KH voor het slapen gaan!

ok nu moet het wel lukken toch, ik kan ook niet voor jou ruiken natuurlijk wat het beste is, gewoon ff proberen en in de loop van de tijd aanpassen enzo.

suc6!

Laatste keer dat ik hier post hierna zoek je het maar uit

09:00 te weinig eiwitten
22:00 uur zou ik geen 3 boterhammen eten, beter geen KH voor het slapen gaan!

ok nu moet het wel lukken toch, ik kan ook niet voor jou ruiken natuurlijk wat het beste is, gewoon ff proberen en in de loop van de tijd aanpassen enzo.

suc6!

Danke schön! Als ik maar eerst een goede basis heb, dan kan ik vanuit daar zelf verder! En dat moet nu lukken dunkt me! :D

Zo, mijn voedingsschema is klaar en ik heb ook zojuist de boodschappen ervoor gedaan!

Wat me wel opvalt is dat je voor goed en gezond eten toch relatief veel geld kwijt bent, geen wonder dat arme mensen vaak dik zijn..

Morgen begin ik met eten en maandag met trainen!

Ik heb der zin an! :D

Bijlagen

Vandaag voor het eerst het voedingsschema gevolgd and so far so good!

Maar ik hou het toch maar bij 3 boterhammen om 6:00, meer krijg ik er echt niet in! :o

Morgen beginnen met trainen en dan ben ik benieuwd of ik eindelijk ook echt zwaarder word! :)

Even een update na de eerste 2 dagen:

Het eten gaat goed! Soms dan blokkeer ik nog wel, bijvoorbeeld vanochtend bij mijn bak met Brinta had ik het gevoel dat als ik nog één hap nam ik zou moeten overgeven, dus de rest maar weggegooid! :o

Desalniettemin eet ik al een STUK meer dan voorheen en gaat het de goede kant op!

Gister dus voor het eerst sinds tijden naar de sportschool geweest en begonnen met workout A:

- Squat
- Benchpress
- Deadlift
- Dips

Ik moet zeggen dat squat, benchpress en dips me qua techniek aardig afgingen, maar bij deadlift ben ik echt heel licht begonnen, omdat ik constant geneigd was met gebogen rug die oefening te doen.

Vandaag wel behoorlijk wat spierpijn, maar gelukkig wel op de goede plekken! :D

Nog wel een vraagje, die plek waar ik de stang hield bij het squaten, daar krijg ik volgens mij een blauwe plek. Doe ik dan wat fout?

Terug
Naar boven