AndroidHealthClinic

Van schrale 15-jarige ecto naar ExtremeLeanRippedAssMother****er

waarom al die gare oefeningen
vreten en compounds maak je huge gains mee.
dit jaar 100kg bench voor jou!

^ eens

• Topic Starter Topic Starter
Tja, zoals al eerder vermeldt in m'n log geen DL's. Een compound schema houdt dan ook al snel op lijkt me en LB trainen gaat sowieso moeilijk door m'n knieën.

Ik ga nu wel redelijk met dit schema dus waarom stoppen? Vreten gaat weer even moeizaam door het uitgaan en laat opstaan deze vakantie, moet echt beter. Als school weer begint zal het ook allemaal weer wat beter verlopen.

Vakantie is vakantie qua eten vindt ik ook!

Waarom geen DL?

Het liefst zou ik blijven deadliften maar ik ben al een lange tijd bezig met die techniek en ik krijg het 100% niet onder de knie, komt ook omdat ik vrij lange benen heb ik denk ik.
En zolang die techniek niet 100% is heb ik het gevoel dat het me meer slecht dan goed doet.
Het is me al in keer in de rug geschoten bij het deadliften. Heb me erg verdiept in de techniek en de lift ook wel eens laten na kijken alleen het ging dus alsnog mis. Voorlopig doe ik hem niet meer. Misschien later als ik wat verder gegroeid ben, wat meer massa heb en wat sterker ben. Jammer genoeg.

Wat was je DL reprange? Gewoon andere reprange doen en niet meteen omhoog schieten met die stang maar de spanning opbouwen.

DL is een zeer goede oefening en zal zeker meehelpen aan je kracht!

Als hij toch liever een bor doet.

Wat was je DL reprange? Gewoon andere reprange doen en niet meteen omhoog schieten met die stang maar de spanning opbouwen.

DL is een zeer goede oefening en zal zeker meehelpen aan je kracht!
Deed altijd 1x5 met 90%~ gewicht van m'n max. Niet eens zo heel intensief dus. En ik betwijfel heel erg of een andere rep range/spanningen opbouwen het probleem zou oplossen.

Als hij toch liever een bor doet.
Niet echt te vergelijken met DLs, maar BOR is wel fijn ja. :)

Ik weet dat deze beslissingen heel erg controversieel is en dat er veel mensen zijn die het niet met mij eens zijn maar ik neem het risico liever niet op dit moment. ;)

DL is idd een compound maar het .voornaamste, doel van de dl is de onderrug trainen.

5je op 90% van je max? dat is wel veel :P
en je gaat het doen als je meer massa hebt maar dat ga je zo niet krijgen. beetje newbgains nu nog en dan houdt het op. ga techniek leren , stronglifts doen en vreten! dit werkt niet man.

Het is me al in keer in de rug geschoten bij het deadliften. Heb me erg verdiept in de techniek en de lift ook wel eens laten na kijken alleen het ging dus alsnog mis. Voorlopig doe ik hem niet meer. Misschien later als ik wat verder gegroeid ben, wat meer massa heb en wat sterker ben. Jammer genoeg.

Wat is er nu zo moeilijk aan de techniek van deadliften. IMO een 10x makkelijkere techniek dan bij squaten.
Nadat ik dit filmpje had gekeken kon ik het meteen:
http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA

5je op 90% van je max? dat is wel veel :P
en je gaat het doen als je meer massa hebt maar dat ga je zo niet krijgen. beetje newbgains nu nog en dan houdt het op. ga techniek leren , stronglifts doen en vreten! dit werkt niet man.
Onzin, alsof je niet kan gainen met een normale 3 day split.
Maar ik blijf erbij jongens, deadliften zit er voorlopig voor mij niet in.

de meeste mensen overdrijven hier wel over dat je niet zo gainen zonder compounds, je rug zal wel wat minder hard gaan zo. maar als jij het toch beter vind om geen dl te doen. so be it. ik kan ook wel wat hoger dan ik doe. maar ik probeer gewoon de techniek 100% te hebben

Onzin, alsof je niet kan gainen met een normale 3 day split.
Maar ik blijf erbij jongens, deadliften zit er voorlopig voor mij niet in.
toch wel. je kan beter een training 15 werksetjes squaten dan 10 machines doen.
de meeste mensen overdrijven hier wel over dat je niet zo gainen zonder compounds, je rug zal wel wat minder hard gaan zo. maar als jij het toch beter vind om geen dl te doen. so be it. ik kan ook wel wat hoger dan ik doe. maar ik probeer gewoon de techniek 100% te hebben

tuurlijk gain je wel, alleen je newbgains. en zelfs die gain je sneller met compounds. zie echt geen reden om geen compounds te doen. niet om je aan te vallen, maar om je te helpen ;)

toch wel. je kan beter een training 15 werksetjes squaten dan 10 machines doen.

tuurlijk gain je wel, alleen je newbgains. en zelfs die gain je sneller met compounds. zie echt geen reden om geen compounds te doen. niet om je aan te vallen, maar om je te helpen ;)
Begrijp ik wel, commentaar is altijd welkom. :)
Zoals al vermeld kon ik helaas niet squaten afgelopen training dus moest ik machines doen. En zelfs als ik squat moet dat licht met licht gewicht. :/

En voor de rest doe ik alle compounds (behalve DLs) alleen dan met een 3-day split.

Compounds zijn belangrijk 100% mee eens maar stoppen met compounds betekend egt niet dat je niet meer gained.
Machines moet je gewoon grotendeels links laten gewoon veel met dumbbells werken.
Op dit moment kan ik even niet squaten + deadliften en ik maak nog altijd prima gains.

Compounds zijn belangrijk 100% mee eens maar stoppen met compounds betekend egt niet dat je niet meer gained.
Machines moet je gewoon grotendeels links laten gewoon veel met dumbbells werken.
Op dit moment kan ik even niet squaten + deadliften en ik maak nog altijd prima gains.

dit.
je gained echt nog wel, zeker de dl, een deadlift ga je echt niet extreem veel massa op pakken, meer kracht en core etc. hoe meer je gaat isoleren hoe minder goed je gained klopt wel deels. maar het word wel flink overdreven op dbb

4-1-12
3x7 Dumbbell bench press 23kg (Laatste 3 (laaste setje 4) reps met spotter, gewicht eigenlijk iets te hoog dus)
2x9~/1x7 Incline Dumbbell press 18kg
2x7~ Dumbbell flys 11kg

1x5 Lying french press 23kg (Kwam niet verder dan vorige week op dit setje dus had geen zin om verder te gaan)
1x15/12/10 Cable tricep pulldown 12,5kg

Sinds afgelopen schouder training beetje last van m'n rug. Komt volgens mij omdat ik on opgewarmd met een Torso rowing PR begon waarbij je je rug ook veel gebruikt.

Succes!

Je mag best meer oefeningen, sets en reps doen btw! En ik zag je schema net......Waarom eet je minder in kcal in de bulk en meer in de cut? En waarom uberhaupt een cut schema als je flink moet bulken?

Misschien las ik het verkeerd, maar ik zag 3800 kcal voor in de cut en 3300 kcal in de bulk. ???

Terug
Naar boven