AndroidHealthClinic

Van schrale 15-jarige ecto naar ExtremeLeanRippedAssMother****er

Idd weinig oefeningen?

Succes!

Je mag best meer oefeningen, sets en reps doen btw! En ik zag je schema net......Waarom eet je minder in kcal in de bulk en meer in de cut? En waarom uberhaupt een cut schema als je flink moet bulken?

Misschien las ik het verkeerd, maar ik zag 3800 kcal voor in de cut en 3300 kcal in de bulk. ???

volgensmij was dat schema van iemand anders gepikt en heeft ie alleen de bulk veranderd en stond cut er dus nog in.

• Topic Starter Topic Starter
volgensmij was dat schema van iemand anders gepikt en heeft ie alleen de bulk veranderd en stond cut er dus nog in.
Yep.

Ik vind het wel meevallen hoe weinig setjes ik doe. Heb afgelopen training op 3 borst oefeningen gewicht verhoogd en ik was na die 8 setjes voor de borst ook wel echt klaar. Daarna 4 setjes voor de triceps en voor zo'n kleine spiergroep lijkt me dat ook wel redelijk.

7-1-12
1x5/1x3 Pull-ups (6e rep net niet)
1x14/1x12 BOR 45kg (3e setje overgeslagen ivm onderrug)
3x10 Lat mach 45kg
3x12~ Seated pulley rows 35kg

1x16(8)/2x12(6) Seated hammer curl 11kg
1x5 Barbell curl 20kg

& Abs

2 sets pull ups maar?

Yep, zat toch niet zo veel meer in na die 2 eerste sets. Maar misschien is het inderdaad wel slim om die 3e set ook maar te pakken ook al haal ik maar 1 of 2 reps.

9-1-12
1x8/2x6 Seated dumbbell press 16kg
3x10~ Torso rowing 30kg
2x12~ side dumbbell lateral raises 8kg
2x8 Dumbbell Lateral raises 5kg (Op deze manier met m'n armen gestrekt)
3x10~ Front raises 8,75kg

&Benen....

Zij? Nee, way out of my league. :(

Maar nog even een vraagje, m'n gewicht gaat niet echt omhoog maar m'n kracht wel. Gewoon zo doorgaan of is gainen in gewicht (met een klein beetje vet) beter?

Ik heb dat ook lange tijd gehad dat ik sterker werd maar niet/nauwelijks massa aankwam. Ik denk dat je nog even moet doorpuberen als ik naar je fotos kijk voordat je lichaam instaat is om echt massa erop te krijgen.

wat een paupertrainingen. doe gewoon 10 setjes pullups ookal haal je er maar 1-2. is wel een goede massaoefening. en al die shoulder raises enshit helpen ook niet

Sorry man, maar die extremerippedleanmother****er ga je niet worden met deze trainingen :(

wat een paupertrainingen. doe gewoon 10 setjes pullups ookal haal je er maar 1-2. is wel een goede massaoefening. en al die shoulder raises enshit helpen ook niet
Ik ben het met je eens met die pull-ups, ik was dat zelf ook van plan.
En verder, waarom zouden shoulders raises niet helpen, puur omdat het geen compound is?

Sorry man, maar die extremerippedleanmother****er ga je niet worden met deze trainingen :(
Vertel eens Demian, waarom niet? :)

puur uit eigen ervaring, doe dan nog een paar setjes db presses.

Je gaat geen goede progressie maken als je op de ene oefening 2x8 doet, de andere 2x12, en dan weer 3x5 ofso.

Maak gewoon een 5x5 schema, FB 3x per week en knal lekker je kracht omhoog voor 2 maanden. En doe er dan 3x8 oefeningen bij voor de massa.

Je gaat geen goede progressie maken als je op de ene oefening 2x8 doet, de andere 2x12, en dan weer 3x5 ofso.

Maak gewoon een 5x5 schema, FB 3x per week en knal lekker je kracht omhoog voor 2 maanden. En doe er dan 3x8 oefeningen bij voor de massa.
Interdasting, heb je ook een bron Demian? Of is dit gewoon brosience?
Ik ga hier tot nu toe wel redelijk op, misschien dat ik de komende tijd wel iets nieuws uit probeer, zou kunnen.

13-1-12
1x4/2x3 Dumbbell bench press 23kg
3x9 Incline Dumbbell press 18kg
Paar setjes flyes

3x9/8~ Lying french press 23kg :)
Beetje verschillende oefeningen uitgeprobeerd voor m'n triceps.

Vrijdag even langs de fysio geweest omdat hij een nieuw apparaatje heeft waarmee je je rug kan scannen.
De resultaten waren niet goed en niet slecht. Dat komt omdat ik nog groei en er daarom niet zo veel over te zeggen valt, maar ik weet iig wel waar de pijn die ik af en toe in m'n rug vandaan komt.

Ik ben de laatste maanden flink gegroeid en misschien groei ik op dit moment nog steeds wel vrij hard.

Mijn fysio heeft gezegd dat ik daarom op dit moment vrij slecht spiermassa en kracht kan winnen omdat mijn botten ook nog groeien waardoor mijn spieren uitgerekt worden.
Hij vertelde mij dat als mijn groeispurt gestopt is mijn spieren een inhaal slag maken.

Dus misschien ga ik wel harder vooruit als ik gestopt ben met mijn groeispurt, ben benieuwd. :)

dat maakt echt geen klote uit of je 12 of 10 herhalingen doet of 8 per oefening.

maar 5x5 schema maken en assistence van 6-15 reps is wel aan te raden ja.

Interdasting, heb je ook een bron Demian? Of is dit gewoon brosience?
Ik ga hier tot nu toe wel redelijk op, misschien dat ik de komende tijd wel iets nieuws uit probeer, zou kunnen.

13-1-12
1x4/2x3 Dumbbell bench press 23kg
3x9 Incline Dumbbell press 18kg
Paar setjes flyes

3x9/8~ Lying french press 23kg :)
Beetje verschillende oefeningen uitgeprobeerd voor m'n triceps.

Vrijdag even langs de fysio geweest omdat hij een nieuw apparaatje heeft waarmee je je rug kan scannen.
De resultaten waren niet goed en niet slecht. Dat komt omdat ik nog groei en er daarom niet zo veel over te zeggen valt, maar ik weet iig wel waar de pijn die ik af en toe in m'n rug vandaan komt.

Ik ben de laatste maanden flink gegroeid en misschien groei ik op dit moment nog steeds wel vrij hard.

Mijn fysio heeft gezegd dat ik daarom op dit moment vrij slecht spiermassa en kracht kan winnen omdat mijn botten ook nog groeien waardoor mijn spieren uitgerekt worden.
Hij vertelde mij dat als mijn groeispurt gestopt is mijn spieren een inhaal slag maken.

Dus misschien ga ik wel harder vooruit als ik gestopt ben met mijn groeispurt, ben benieuwd. :)

Ik heb dat ook lange tijd gehad dat ik sterker werd maar niet/nauwelijks massa aankwam. Ik denk dat je nog even moet doorpuberen als ik naar je fotos kijk voordat je lichaam instaat is om echt massa erop te krijgen.

omg ik ben zo slim :cool:

Vind nou niet echt dat je er zo goed op gaat. Na een jaar trainen 23kg dumbbell press. (no offence)

Vind nou niet echt dat je er zo goed op gaat. Na een jaar trainen 23kg dumbbell press. (no offence)
Ik het het over dit schema, niet over mijn gehele trainings tijd.
Ik ben 9 maanden bezig waarvan 1 maand vakantie dus ik heb nog een paar maanden voordat ik een jaar bezig ben. ;)

Ik vind het resultaat zelf wel oké, maar niet geweldig. Je moet ook weten dat ik 9 maanden geleden, 56kg woog, niet 1 push-up kon, de bar nog niet 1x kon benchen en een 16kg squat had (true story)

Ik ben ook benieuwd in hoeverre mijn fysio gelijk heeft dat spiermassa en kracht winnen moeilijk gaat als je nog aan het groeien bent. Wie weet dat als ik na m'n groei spurt was begonnen ik wel meer succes had.

16-1-12
1x7/1x4/1x1 Pull-ups PR(Van 5 naar 7, me gustaa)
1x14/2x10~ BOR 50kg PR
3x9~ Lat mach 50kg PR
1x14/3x10 Seated pulley rows 40kg PR

(De 3 laatste PR's kwamen omdat ik wat lager in reps ging)

3x14(7) Seated hammer curl 11kg (Laatste 2/3 cheat reps op linker arm)
3x5~ Barbell curl 20kg

Ondaks dat ik dit weekend maar iets van 11 uur geslapen had ging het toch lekker. :D
Vanaf nu ook maar even de PR'tjes bij gaan houden.

19-1-12
4x9/8 Seated dumbbell press 16kg
3x10~ Torso rowing 30kg
2x17/14~ side dumbbell lateral raises 8kg (Hoek ellenboog 90 graden)
2x11 Dumbbell Lateral raises 5kg (Op deze manier met m'n armen gestrekt)

&Benen....

Terug
Naar boven