AndroidHealthClinic

Van schrale 15-jarige ecto naar ExtremeLeanRippedAssMother****er

• Topic Starter Topic Starter
Ok slecht nieuws. Begin vorige week begon m'n linker knie al wat te irriteren, samen met m'n rechter die dat al een beetje deed. Dat is toch wel redelijk raar wat ik heb m'n knieën nou niet echt zwaar belast (ik was immers aan het opbouwen met licht gewicht).
Ondanks dat ik net een week niks heb kunnen doen is het niet overgegaan.
Net tijdens het squaten had ik er last van, dus tijdens de beweging.
Binnenkort denk ik maar een andere fysio opzoeken, een sport fysio dit keer en kijken wat het probleem is.

Door dit gezeik stop ik ook weer met SS. Heeft nou eenmaal geen zin om 3x p/week te squaten. Dan maar weer die 3-day split waar ik eerst ook mee zou beginnen. Eigenlijk heb ik dus afgelopen maand verkloot aan opbouwen iets opbouwen wat ik nu weer afbreek...

7-5-12
3x5 Squat 57,5kg
1x6/3x5~ Military press 37,5kg
(Tot failure, zeer triest. Voordat ik begon had ik 1x5 40kg :roflol:, zal wel komen omdat ik afgelopen week ziekwas en dus zo slecht gegeten had)
& nog wat rear delts / side raises

Zie dat je al aardig wat kilo's erbij hebt,
Keep up the good work ;)

Zie dat je al aardig wat kilo's erbij hebt,
Keep up the good work ;)
Thanks, jij bent al helemaal goed bezig met je 14 jaar.

Afgelopen week nog wel die 3 day split afgemaakt. Had geen zin om die trainingen te posten, redelijk waardeloos ook. Ben de afgelopen maand gezakt in kracht en niks aangekomen.
Nu weer beginnen met een aangepaste versie van Phat* met maar 1 been dag en wat minder oefeningen. Wel een schema voor gevorderden (iets wat ik dus niet nodig heb), maar omdat ik hier de laatste keer wel goed op ging en nu geen FB kan toen toch maar wel.

Nu 2 of 3 weken weer een soort van opbouwen en niet tot failure trainen om te wennen aan het volume (wordt aangeraden door het schema).

Orginele versie:http://www.simplyshredded.com/mega-...ll-powerhypertrophy-routine-updated-2011.html
Mijn versie:
-Dag 1 Bovenlichaam kracht
3xf Pull-ups
2x5 BOR
2x6-10 Rack chins
3x5 DB bench press
3x6-10 Military press
3x6-10 BB curl
2xF Dips

-Dag 2 Benen

3x5-10 Squat
3x10 SLDL
&Calves/buik

-Dag 3 Rust

-Dag 4 Rug/Schouders hypertrofie
6x3 BOR (Lich en snel met weinig rust)
3x8-12 Rack chins
3x8-12 Pulley row
3x8-12 Bent over DB raise
3x8-12 DB Shoulder press
3x15-20 Lateral raises
2x60 sec. Barbell hold

-Dag 5 Rust

-Dag 6 Borst/armen hypertrofie
6x3 DB bench press (Licht en snel met weinig rust)
4x8-12 Incline DB press
3x12-15 Chest press machine
3x8-12 BB curl
2x12-15 Incline DB curl
3x8-12 Lying french press
2x12-15 DB kickback
1xdropset Cable pushdown

-Dag 7 rust

Commentaar is welkom.

---------- Post toegevoegd Mon 14 May 2012 om 22:56 ----------

Het is dus de bedoeling om bij elke oefening 2 reps over te laten en niet tot fail.

14-5-12
3x5 Pull-ups (niet wide-grip)
2x5 BOR 50kg (te dicht bij fail)
2x5 Rack chins +20kg
3x5 DB press 24kg
3x6 Military press 32,5kg
3x6 BB curl 25kg
2x4 Dips

Ben zwak in vergelijking met een maand geleden, zwaar zuur maar niks aan te doen.

Laatst bewerkt:
18-5-12
3x6 Pull-ups
1x6/2x5 Rack chins +17,5kg
3x12 pull down machine 65kg
3x10 MP 30kg
3x15 Lateral raises 6kg
3x15 Shrugs 60kg
Beetje aangepast omdat ik ~anderhalve week last heb van een stijve spier (onderkant traps).

Moest vandaag btw een gesprek hebben met m'n sportschool, die vertelde dat ik niet op mijn manier mocht verder trainen, dat houdt in dat ik niet onder parallel mag squaten (ik moet dan verplicht 1/4 squats doen) en dat ik geen arch bij het benchpressen mag hebben omdat ik anders mijn lichaam verneuk. Ze hadden namelijk 'heel veel' klachten gekregen over mijn manier van trainen :roflol:. M'n squat en bench techniek zijn gewoon goed btw.

Nu ga ik:

Of gewoon door trainen op mijn manier omdat zij mijn niks kunnen maken omdat dat niet in het contract staat (kan dat?).

Of een andere sportschool zoeken en dan inschrijf geld claimen + het geld v/d rest van de maand omdat ik niet iets verkeerd doe. Ik val geen leden lastig, gooi niet met gewichten etc. En omdat ik mijn handelingen kan onderbouwen.

Of zorgen dat mijn moeder iets ondertekent dat zij alle verantwoordelijkheid krijgt en niet de sportschool.

Weet iemand trouwens of die eerste keuze mogelijk is?

ligt aan de overeenkomst die je hebt gemaakt toen je je abbo afsloot, bij de meeste is het zo dat je zelf verantwoordelijk bent voor je gezondheid en je daar dus kan doen wat je wil zolang je geen overlast veroorzaakt, wat je dus niet doet. als dit zo in die overeenkomst staat moet je dat maar eens aankaarten bij die azijnzijkers

M'n moeder ondertekent wel iets.

20-5-12
6x3 BP 45kg
4x10 Incline DB press 22kg
1x12/1x10/1x9 Chest press 60kg
3x9 BB curl 25kg (strikt)
3x9(19) Incline DB curl 10kg
3x7 CGBP 40kg
3x4 Dips

****ing weak.

Afgelopen 2 trainingen wel tot failure, moet niet maar heb echt echt geen zin om nog langer licht te gaan trainen.

Ik ga nu wel 2 weken precies hetzelfde gewicht/reps aanhouden en dan maar knallen denk ik. Zal wel moeten.

lol, ga gewoon verder met goed squaten, leg gewoon uit dat je dat wilt doen om PL redenen dat je wedstrijden wilt gaan doen en niet kunt aankomen met 1/4 squats (of je wedstrijden wilt gaan doen boeit niet)
niet archen op bench press, lol

Goed bezig! ik ga je volgen, ben benieuwd

lol, ga gewoon verder met goed squaten, leg gewoon uit dat je dat wilt doen om PL redenen dat je wedstrijden wilt gaan doen en niet kunt aankomen met 1/4 squats (of je wedstrijden wilt gaan doen boeit niet)
niet archen op bench press, lol
Ik kan gewoon verder gaan met trainen, m'n moeder ondertekent wat zo dat die verantwoordelijkheid niet meer bij hun ligt. :)

Oh wel chill dat je moeder dat wilt doen maar bij wat gym zit je dan kan je dan niet beter andere gym zoeken of zijn die niet in de buurt
verder lekkere training

Bij mijn gym waren ook van die mong*len van instructeurs, ben maar een homegym begonnen. Hopenlijk wil je mijn nieuwe log volgen? Succes verder!!

Bij mijn gym waren ook van die mong*len van instructeurs, ben maar een homegym begonnen. Hopenlijk wil je mijn nieuwe log volgen? Succes verder!!
thnx

22-5-12
4x7 Pull-ups :)
3x6 Rack chins +20kg
3x4 Bench press 60kg
1x4/2x5 Military press 35kg
3x6 BB curl 27,5kg
2x7 Dips

Alles tot failure, heerlijk.
Ik ga ook niet meer opbouwen met dit schema ook al moet dat wel. Ben echt klaar met dat slappe gezeik.
Nogsteeds zwakker dan een dikke maand terug maar het begint een beetje terug te komen. :)

Beetje aangepast om m'n lower traps rust te geven aangezien ik daar nogsteeds last van heb. Pijn begon terug te komen bij het MP'en, das wel jammer.

23-5-12
3x7 Squat 65kg
&Hamstrings/glutes/calves/abs
Beetje rond gekloot want kreeg bij SLDL last van m'n lower traps.

Eindelijk weer een keer zwaar m'n benen kunnen trainen na ongv. 2 maanden en nergens last van. :D

10kg aan kracht op de squat verloren maar maakt me niet eens zo veel uit. Ben blij dat ik (misschien) nu een keer blessure vrij kan trainen.

Lower traps alleen nog wel last van.

wel weinig benen?

:roflol:

Euh ja, voor het eerst in tijden dat ik weer zwaar benen trainen dus hier had ik wel genoeg aan.

25-5-12
3x7 Pull-ups (~1 rep cheat)
3x9 Rack chins (laatste 2 reps cheat)
3x12 Pull-down machine 67,5kg PR
3x10 Military press 32,5kg
3x10-15 Lateral raises 7kg
1x20/1x15 Shrugs 67,5kg PR

Begin weer een beetje terug te komen, kracht bijna weer op oude niveau. :)

Nog wel last van lower traps.

27-5-12
6x3 BP 45kg
4x9 Incline DB press 24kg (Vorige week 22kg)
1xdropset Benchpress machine

1x9/2x8 BB curl 27,5kg (Vorige week 25kg)
1x18(9)/1x20(10) Incline DB curl 10kg

3x6 CGBP 40kg
Geen dips, kon niet daar
3x10 Lying french press 28kg

Cardio: Fiets tillen van de sportschool naar m'n huis 45 min

Calorieën tot nu toe: 50

Jimmies:
[ ] Unrustled
[X] Rustled

Terug
Naar boven