MuscleMeat

Van schrale 15-jarige ecto naar ExtremeLeanRippedAssMother****er

Moet zeggen dat je kracht op sommige oefeningen hoog is, en op sommige weer wat lager. Wel goed bezig, en ben inderdaad ook wel benieuwd naar de pics van een leeftijdsgenoot.

ziet er goed uit, en nog maar 16 dat wat nog wat! ga je volgen

• Topic Starter Topic Starter
Moet zeggen dat je kracht op sommige oefeningen hoog is, en op sommige weer wat lager. Wel goed bezig, en ben inderdaad ook wel benieuwd naar de pics van een leeftijdsgenoot.
Pics in de loop van de week hoop ik. Nog niet echt tijd/zin voor gehad.

ziet er goed uit, en nog maar 16 dat wat nog wat! ga je volgen
Thanks, het wordt zeker wat. :D

3-4-12
1x9/2x8 WG pull-ups PR
2x6~ Rack chins 22,5kg
1x4 BOR 60kg (Meh. Eigenlijk te hoog, beetje cheat.)
1x5/2x4 Bench press 65kg VPR
1x7 Dips
3x3(+2 reps push press) Military press 37,5kg PR
1x7 Military press 30kg (Gelijk erachter aan)
3x6 Barbell curl 30kg
Geen lying french press, triceps hadden wel genoeg gedaan.

Had wel 5 reps verwacht op de military press, had waarschijnlijk ook wel gekund als ik BP en dips aan het begin van de training had gedaan.

Laatst bewerkt:
PICS PICS NUUUUU haha

Oke, de update van vandaag.

Fysio en z'n assistent hebben me afgeraden om nog verder te trainen. Ik mag alleen trainen tussen de 15 en 20 herhalingen, omdat ik nog groei enzo. Kan wel janken nu (srs)

brb suicide

Nee, heb wel last gehad van te zwakke stabilisatie spieren die het niet aankonden. Maar dat is inmiddels herstelt.

Zo zwaar trainen, dus onder de 15 reps, zou de epifysairschijf te erg belasten waar ik later last kan krijgen. Moet dus een paar jaar wachten volgens mijn fysio.

Weet nu eigenlijk niet wat ik moet doen, ik heb ook wel stukjes gelezen dat het geen kwaad kon. ik zie wel even...

Weet niet echt wat ik nu moet doen, ik denk eerlijk gezegd dat ik wel kan door trainen. Hierbij 'negeer' ik dus het advies van mijn fysio therapeut. :/
Wel ben ik nu van plan mijn intensiteit maar even flink naar beneden te halen en ik ga ook niet meer onder de 10 reps zitten.

Nieuw schema:
dag 1 Borst/triceps:
DB bench press 3x10
Incline DB press 3x12

Dips 2xfail
Lying french press 2x10
&Abs

Dag 2 Rug/biceps:

WG Pull-ups 3xfail
Pulley row 3x10
Hyperextension 3x10

Barbell curl 3x10

Dag 3 Benen schouders:
Leg press of Squat 3x10
Leg curl 3x10
Calves 3x15-20

Military press 3x10
Lateral raise 3x10-20

Ik twijfel tussen squat en leg press. Ik spreek binnenkort nog een keer af en dan vertel ik mijn plan. Dan kan ik ook gelijk vragen of het nog uitmaakt of ik squat of leg press.

of squat en leg-press ;-)

Srs gay as hell, train gewoon balls to the wall man, dat slappe gezeik altijd

Ja, I know.. Maar aan de andere kant lijkt me het niet onverstandig om deze jaren dat ik nog groei de druk wat te verminderen.

heb je echt een speciale aandoening oid aan je gewrichten waar je fysio het over had? want als je gewoon gezond bent en met goede uitvoering traint is het stoppen van groeien grotendeels onzin

heb je echt een speciale aandoening oid aan je gewrichten waar je fysio het over had? want als je gewoon gezond bent en met goede uitvoering traint is het stoppen van groeien grotendeels onzin
Dit dus, al dat gelul dat je klein blijft of pijn aan je gewrichten krijgt is bullshit. Wanneer je rustig traint en de oefeningen goed uitvoert zal dat je groei echt niet beïnvloeden.:)

Nee, dat heb ik niet. Het gaat niet om stoppen met groeien hoor. Het argument dat mijn fysio gaf is dat het slecht zou zijn om mijn lichaam te zwaar te belasten omdat ik nog in de groei ben.

Dit dus, al dat gelul dat je klein blijft of pijn aan je gewrichten krijgt is bullshit. Wanneer je rustig traint en de oefeningen goed uitvoert zal dat je groei echt niet beïnvloeden.:)
En dat is dus waar ik me de komende jaren vooral mee bezig ga houden, jammer genoeg. Ik denk zelf ook dat onder de 10 reps bijv. wel kan. Alleen ik neem voor de zekerheid maar even niet het risico.

Nee, dat heb ik niet. Het gaat niet om stoppen met groeien hoor. Het argument dat mijn fysio gaf is dat het slecht zou zijn om mijn lichaam te zwaar te belasten omdat ik nog in de groei ben.

ik wil niet twijfelen aan iemand die ervoor geleerd heeft maar toch wel een beetje een vage beredenering. maar ik heb er tbh ook weinig verstand van, mijn ouders liggen tegenwoordig eigenlijk precies over hetzelfde te zeiken

En dat is dus waar ik me de komende jaren vooral mee bezig ga houden, jammer genoeg. Ik denk zelf ook dat onder de 10 reps bijv. wel kan. Alleen ik neem voor de zekerheid maar even niet het risico.
Ik zit ook niet onder de 10 reps :), 1e set 15reps 2e en 3e set 12reps en de 4e en de 5e setjes 10 reps en ik moet zeggen dat ik zieke spierpijn heb goed teken dus :P. Gewoon lekker rustig aan doen dan komt het vast wel goed met jou :D.

10-4-12
1x10/2x7 DB benchpress 26kg 'PR'
1x10/2x7 Incline DB press 21kg

2x6 Dips
1x6 Lying french press 29,5kg
1x8 Lying french press 27kg
Tricep push down 1x dropset

12-4-12
3x8-7 WG Pull-up
3x10 Pulley-row 60kg
3x14 DB row 24kg
2x4 Chin-up
1x DB curl dropset

& buik

Gay 3 day split, gay training. Binnenkort waarschijnlijk SS beginnen, nog even met de fysio bespreken.

bro ik heb hetzelfde gezeur met de fysio en volgensmij is het gewoon een algemeen beeld van hun dat kt voor jongeren gewoon niet kan, ik snap het eerlijk gezegd ook niet echt en toen ik het vroeg zei ze ook dat er geen enkele lange termijn studies zijn over kinderen en krachttraining dus ze wist niks zeker, eergister 3 gemaild die positief effect beschrijven :roflol:

bro ik heb hetzelfde gezeur met de fysio en volgensmij is het gewoon een algemeen beeld van hun dat kt voor jongeren gewoon niet kan, ik snap het eerlijk gezegd ook niet echt en toen ik het vroeg zei ze ook dat er geen enkele lange termijn studies zijn over kinderen en krachttraining dus ze wist niks zeker, eergister 3 gemaild die positief effect beschrijven :roflol:
Klopt. Ga ook niet alleen daarvoor naar de fysio, wil ook bij hem weer m'n stabilisatie spieren in mijn rug trainen aangezien ik daar nog wel eens last van heb.

Klopt. Ga ook niet alleen daarvoor naar de fysio, wil ook bij hem weer m'n stabilisatie spieren in mijn rug trainen aangezien ik daar nog wel eens last van heb.

over stablisatie hebben ze wel wat verstand klopt, ga ook wat extra werk voor onderrug flexibiliteit/stabiliteit

Goede progressie voor 16 jaar! Blijf zo bezig!

Terug
Naar boven