AndroidHealthClinic

Van schrale 15-jarige ecto naar ExtremeLeanRippedAssMother****er

Ik heb naar je voedingsschema gekeken en de cut schema hoort een bulk schema te zijn en andersom. Oftewel, de namen moeten omgewisseld worden.

Persoonlijk vind ik dat je nogal veel koolhydraten binnen krijgt en vooral in de cut. Koolhydraten maakt je dik (het slaat op in vet) als je niet alles verbruikt. Ik zou de Zilvervlies rijst en de bruine boterhammen weghalen of vervangen.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb naar je voedingsschema gekeken en de cut schema hoort een bulk schema te zijn en andersom. Oftewel, de namen moeten omgewisseld worden.

Persoonlijk vind ik dat je nogal veel koolhydraten binnen krijgt en vooral in de cut. Koolhydraten maakt je dik (het slaat op in vet) als je niet alles verbruikt. Ik zou de Zilvervlies rijst en de bruine boterhammen weghalen of vervangen.
Euh, ik weet niet hoe je er bij komt dat dit een cut schema is of waar dat staat. Dit is inderdaad een bulkschema, als je me zou kunnen wijzen naar waar 'cut schema' staat aangegeven zou dat fijn zijn. :)

Ik ben het met je eens dat ik nogal veel koolhydraten binnen krijg maar ik weet niet hoe ik anders op zo veel calorieën zou moeten komen om m'n gewicht omhoog te boosten. Ik heb namelijk al ruim genoeg eiwitten in m'n schema zitten.

Euh, ik weet niet hoe je er bij komt dat dit een cut schema is of waar dat staat. Dit is inderdaad een bulkschema, als je me zou kunnen wijzen naar waar 'cut schema' staat aangegeven zou dat fijn zijn. :)

In het Excel bestand in je eerste bericht.

Ik ben het met je eens dat ik nogal veel koolhydraten binnen krijg maar ik weet niet hoe ik anders op zo veel calorieën zou moeten komen om m'n gewicht omhoog te boosten. Ik heb namelijk al ruim genoeg eiwitten in m'n schema zitten.

Ik zou de koolhydraten verminderen, en de vetten omhoog gooien (maar niet te hoog). Dat is beter dan dat je de koolhydraten hoog houdt.

Laatst bewerkt:
Gister bij de fysio geweest, hij vertelde me dat ik m'n knieën overbelast had tijdens mijn vakantie bij het surfen.
Niet zo ernstig, 5x per dag even rekken.
Ik mocht wel m'n benen trainen maar op 50%, ik weet eigenlijk niet of dit ook voor deadlifts geldt maar iig wel voor squats.

Straks trainen, updates volgen later, voeding wel wat slechter omdat ik niet thuis ben.

hoe kun je je benen overbelasten bij het surfen????

hoe kun je je benen overbelasten bij het surfen????
Ja, ik keek er ook een beetje van op. Het kwam volgens hem omdat je de hele tijd door je knieën gaat tijdens het surfen. Ik heb tijden mn vakantie ook wel veel gelopen, ligt waarschijnlijk ook daaraan.

25-8-11
Niet gesquat, ik mag wel op 50% squaten alleen het voelt niet prettig aan, ik wacht er liever eerst nog even mee.
3x10 Standing military press 22kg
3x10 Assisted Pull-ups (Iemand ging met me mee trainen en ik had geen zin om de techniek van BOR uit te leggen)
3x10 Asissted Dips
2x10 Hanging leg raises

Was een beetje een matige training, had bicep curls moeten toevoegen als ik er zo naar kijk, volgende keer beter.

Dacht dat ik deze al gepost had, blijkbaar niet dus.

29-8-11
1x7/1x6/1x5 Bench press 45kg
3x8 Pulley 40kg (Omdat ik niet kan deadliften)
3x8 Tricep pushdown machine 65kg (voorlopig ipv dips)
3x10 Ez-bar curls 15kg of 18kg (volgens mij 18)
2x10 Hanging leg raises

Na 4 dagen 'eindelijk' weer kunnen trainen, ook m'n fysio weer even kunnen spreken.
Had hem verteld dat ik voorlopig liever niet m'n knieën belast, ook niet op 50%, hij vond dat verstandig en hij vertelde mij ook om af en toe 30 minuten te fietsen, voor of na mijn training. En vooral voordat ik mijn benen train.

Moet voorlopig maar even improviseren qua schema want SQs/DLs worden 'm niet en zonder dat stelt SS niet zo veel voor.

Sterkte met je herstel man!

(btw ken je sportschool harimau? Ervaringen mee?)

31-8-11
2x8/1x5 Standing military press 24kg~
3x5 Bent over row 40kg
2x7/1x5 Pull-up
3x8 Rear delt machine ??kg

Lekker bezig!

Thanks brah

2-9-11
3x5 Squat 37,5kg
1x5/4/4 Benchpress 45kg
1x5 Deadlift 60kg
3x7 Tricep press machine 70kg
2x10 Hanging leg raises

Kon nou niet echt het maximale uit m'n BP halen, spotter was retarded.
Verder voelde m'n knieën voor het eerst weer goed aan, dus kon weer een beetje normaal trainen. :)

Lekkere trainingen; jammer dat je niet alle oef kan/mag doen. keep it up. Is die 60kg je max op de DL? :)

Lekkere trainingen; jammer dat je niet alle oef kan/mag doen. keep it up. Is die 60kg je max op de DL? :)
Bedankt. Euhm, ik kan nu eigenlijk alle oefeningen wel weer doen alleen ik zal het wéér even op moeten bouwen.
Nee, 60 is (denk ik) niet m'n max, alhoewel ik 'm alsnog wel zwaard vond. Zoals ik 'm nu doe (5 reps/double overhand grip) ligt m'n max denk ik rond de 65/70.

5-9-11
3x5 Squat 40kg (Maar wéér even opbouwen, lijkt me wel het besten)
3x5 Standing military press 27kg~ (Had wel wat leg drive nodig)
3x5 Bend over rows 40kg
1x7/1x4 Chin-ups

1 squat oefening 1 mp wat bors en chin ups?

waar de **** ben jij mee bezig lol

Een legdrive bij de MP dan wordt het al snel een PP.;) Zou zelf voor wat meer variatie kiezen, want 11 sets per training zal (te) weinig uithalen.
Doe wat bb shrugs, db rows, preachercurl, etc. erbij, zodat je wat meer afwisseling voor je spieren krijgt. Verras die spieren maar, want nu denken ze oh mp, bor,bp die kennen we wel. ;):)

1 squat oefening 1 mp wat bors en chin ups?

waar de **** ben jij mee bezig lol
http://startingstrength.wikia.com/wiki/Starting_Strength_Wiki :rolleyes:

Een legdrive bij de MP dan wordt het al snel een PP.;) Zou zelf voor wat meer variatie kiezen, want 11 sets per training zal (te) weinig uithalen.
Doe wat bb shrugs, db rows, preachercurl, etc. erbij, zodat je wat meer afwisseling voor je spieren krijgt. Verras die spieren maar, want nu denken ze oh mp, bor,bp die kennen we wel. ;):)
Wat is een PP? :D
En tja, ik weet niet precies wanneer ik van schema moet veranderen. Heb gehoord dat dit wel ideaal is om een half jaar te beginnen.

Edit: push press, ik weet het al

Laatst bewerkt:
15 jaar oud, 63 kg... waar maak je je druk om. Ga gewoon lekker zorgeloos trainen de komende jaren en zorg dat je de oefeningen correct uitvoert. Dan kan je je over een jaar of 3 bezig gaan houden met voedingsschemas en vooruitgang...

Dus je bent bezig met soort van Rippetoe?

Pak gewoon om de dag van iedere spiergroep 2 oefeningen.. veel effectiever dat de echte massabouwers.... zoieso je bent pas 15 en nog in de groei. Associaal zwaar trainen is oo kniet goed.

Terug
Naar boven