AndroidHealthClinic

Van schrale 15-jarige ecto naar ExtremeLeanRippedAssMother****er

• Topic Starter Topic Starter
15 jaar oud, 63 kg... waar maak je je druk om. Ga gewoon lekker zorgeloos trainen de komende jaren en zorg dat je de oefeningen correct uitvoert. Dan kan je je over een jaar of 3 bezig gaan houden met voedingsschemas en vooruitgang...
Nee, zorgeloos trainen zit er niet in. :P
Ik vind het trainen erg leuk en wil het goed aanpakkken om gewoon maximaal te gainen.

Dus je bent bezig met soort van Rippetoe?

Pak gewoon om de dag van iedere spiergroep 2 oefeningen.. veel effectiever dat de echte massabouwers.... zoieso je bent pas 15 en nog in de groei. Associaal zwaar trainen is oo kniet goed.
Ik zal over een tijdje ook overgaan op split, heb alleen gehoord dat je als beginner beter 3x in de week FB kan doen omdat je als beginner sneller herstelt. Ook zou het op m'n 15de moeten kunnen mits je techniek 100% correct enz, en nog asociaal zwaar is dit nou ook nog niet echt.

Is geen split, fullbody schema om de dag.

Mag je maandag biceps borst triceps benen

en woensdag rug schouder traps calves

zo steeds om de dag voor een maand of 3, en dan overstappen op een 3 of 4day split

Is geen split, fullbody schema om de dag.

Mag je maandag biceps borst triceps benen

en woensdag rug schouder traps calves

zo steeds om de dag voor een maand of 3, en dan overstappen op een 3 of 4day split
Wat is er mis met rippetoe dan? Het is een ideaal beginner schema. Als hij rippetoe wil doen laat hem dat doen.

Wat is er mis met rippetoe dan? Het is een ideaal beginner schema. Als hij rippetoe wil doen laat hem dat doen.

Ja heb jij z'n leeftijd gezien? Hij heeft nog zeker wat te groeien en als hij rippetoe iedere keer tot z'n max gaat is dat niet bevorderlijk voor z'n lichaam. Geef wel de ultieme groei, maar er zijn andere oplossingen.

Uiteindelijk moet die het toch zelf weten (geef ook alleen maar m'n mening)

Ja heb jij z'n leeftijd gezien? Hij heeft nog zeker wat te groeien en als hij rippetoe iedere keer tot z'n max gaat is dat niet bevorderlijk voor z'n lichaam. Geef wel de ultieme groei, maar er zijn andere oplossingen.

Uiteindelijk moet die het toch zelf weten (geef ook alleen maar m'n mening)
Heb ondertussen hier al enkele malen gelezen dat dit niet waar is. En bij een split ga je toch ook tot het uiterste? Wat is dan het verschil?Voordat hij bij rippetoe op zijn max zit zijn er al enkele weken voorbij.
En veel mensen beginnen op 15-jarige leeftijd met een schema als rippetoe, gewoon omdat het een goed schema is.

nog altijd goed bezig pasta:D is je gewicht ook al gestegen? of nogsteeds rond de 66kg?

nog altijd goed bezig pasta:D is je gewicht ook al gestegen? of nogsteeds rond de 66kg?
'Nogsteeds' rond de 66kg ja. Maar op de datum van jouw post was die 66kg nog wel redelijk nieuw hoor.

M'n laaste training die ik hier gepost heb was op 5 sep, heb op 8 sep ook nog getraind maar had geen zin om die te posten.
Na die laaste training kwam de pijn in m'n rug weer een beetje terug en heb daarna om die reden even niet getraind + dat daar nog bij kwam dat ik deze week kamp heb gehad. Ik heb al die tijd nog geen afspraak bij de fysio gemaakt.
Nogal dom van me zelf, want nu zal ik pas mijn eerste afspraak op dinsdag/woensdag kunnen hebben en daardoor zal ik voor die afspraak maar even rustig aan moeten doen.

19-9-11
3x5 Squat 40kg
1x6/2x5 Benchpress 45kg (BAM :D, had ook meer rust dan normaal ivm spotter)
1x12 Benchpress 35kg
1x5 Deadlift 50kg
2x8 Pull-ups

Update fysio:
Ik was nog vergeten te melden dat ik ook weer last van m'n knieën heb gekregen, dat kwam omdat ik op kamp 60km achter elkaar moest fietsen op een fiets die niet echt op de juiste hoogde stond waar door ik maar een halve trap beweging kon maken. Op die dag heb ik m'n knieën weer overbelast, en zal dus echt wéér rustig aan moeten doen *zucht*.

Mijn rug is gewoon weer wat stijfjes ofzo, zal waarschijnlijk komen door na die rust die ik op m'n SQs/DLs had, gelijk weer op bijna m'n max te beginnen. Een paar keer langs de fysio en het zal weg moeten gaan.
Vandaar ook die lage deadlift dus.

Ook heeft mijn fysio mijn SQs/DLs gezien om te kijken of ik het goed deed en de techniek was prima.

Ik zit ook te denken om met een ander schema te trainen aangezien SS vooral om DLs/SQs draait terwijl dat nu juist dingen zijn waarbij ik rustig aan moet gaan doen. Misschien een 3 day split ofzo.

zou naar UB/LBoverstappen
squats goed uitvoeren, eventueel FSQ

kijk anders even naar mijn schema, (nie thet schema dat in het begin van me log staat, maar het einde ongeveer de laatste trainingen)

dat is wel aan te raden :)

---------- Post toegevoegd Tue 20 Sep 2011 om 20:14 ----------

15 jaar oud, 63 kg... waar maak je je druk om. Ga gewoon lekker zorgeloos trainen de komende jaren en zorg dat je de oefeningen correct uitvoert. Dan kan je je over een jaar of 3 bezig gaan houden met voedingsschemas en vooruitgang...

onzin, net alsof leeftijd wat uitmaakt
het verschil is: niet b**chen om pijntjes en of je neit te zwaar traint
gewoon vol gas geven en beetje naar je lichaam luisteren als het nodig is, maar vooral: veel eten.

zoek even naar bob456
hij is ook 15;)

zou naar UB/LBoverstappen
squats goed uitvoeren, eventueel FSQ

kijk anders even naar mijn schema, (nie thet schema dat in het begin van me log staat, maar het einde ongeveer de laatste trainingen)

dat is wel aan te raden :)

---------- Post toegevoegd Tue 20 Sep 2011 om 20:14 ----------

onzin, net alsof leeftijd wat uitmaakt
het verschil is: niet b**chen om pijntjes en of je neit te zwaar traint
gewoon vol gas geven en beetje naar je lichaam luisteren als het nodig is, maar vooral: veel eten.

zoek even naar bob456
hij is ook 15;)

Ach ik kan je niets kwalijk nemen, toen ik 16 was dacht ik ook dat ik al een hele man was. Leeftijd maakt wel degelijk uit, maar dat zal je je wel beseffen als je een stuk ouder bent en terugdenkt aan jezelf toen je 16 was ;-)

Ach ik kan je niets kwalijk nemen, toen ik 16 was dacht ik ook dat ik al een hele man was. Leeftijd maakt wel degelijk uit, maar dat zal je je wel beseffen als je een stuk ouder bent en terugdenkt aan jezelf toen je 16 was ;-)
Wat trainen betreft maakt leeftijd niets uit. Iemand van 16 kan hetzelfde doen als iemand van 26.

Wat trainen betreft maakt leeftijd niets uit. Iemand van 16 kan hetzelfde doen als iemand van 26.

Hm nee. Op je 16e ben je nog niet volgroeid, je bent dan een puber. Je hormoonhuishouding zit anders in elkaar dan bij een volwassen man. Er wordt niet voor niets afgeraden om te wachten met zware KT tot je volwassen bent.

Hm nee. Op je 16e ben je nog niet volgroeid, je bent dan een puber. Je hormoonhuishouding zit anders in elkaar dan bij een volwassen man. Er wordt niet voor niets afgeraden om te wachten met zware KT tot je volwassen bent.
Heb hier al enkele malen gelezen dat het onzin is dat het afgeraden word. Weet niet precies waar. En anders moet je eens kijken naar de log van gokhan, hij is 16jaar en squat 140kg of meer (weet het niet exact).
Je hormonen hebben niets te maken met krachttraining. Misschien wel met je progressie (daar heb ik geen flauw benul van) maar omdat je hormonenhuishouding anders is ga je niet slechter zijn in krachttraining als je je inzet. Denk je echt dat er zoveel verschil is tussen iemand van 16jaar en iemand van 26?
En je zegt tot je volwassen bent, hoe bepaal je dat? Er zijn mensen die op hun 16de al helemaal volgroeid zijn, en anderen krijgen pas hun groeischeut op hun 18de. Het is zever dat je op jonge leeftijd niet aan KT mag doen, als je de techniek goed beheerst kan je dat doen.

het gaat erom dat het je groei op andere manieren dwarsboomt, je bent nog niet volgroeid op je 16e, uitzondering nagelaten. Maargoed boys, dan niet. Doe wat je zelf goed dunkt ;-)

het gaat erom dat het je groei op andere manieren dwarsboomt, je bent nog niet volgroeid op je 16e, uitzondering nagelaten. Maargoed boys, dan niet. Doe wat je zelf goed dunkt ;-)
Ik weet dat je bedoelt dat het je groei dwarsbomt, maar ik zeg dat hier (en op andere plaatsen) al gezegd is dat dit niet waar is. Er zijn op dit forum zelf bewijzen van. En Arnold Schwarzenegger is ook op zijn 15e begonnen dacht ik. Zo klein is hij toch niet.

21-9-11
3x5 Squat 45kg
3x5 Standing military press 27kg~ (Was bijna allemaal push press eigenlijk, volgende keer toch maar lager pakken...)
3x5 BOR 45kg (Ook nog te veel cheat reps eigenlijk)
3x8 Tricep pushdown machine 70kg (Heerlijke oefening om echt tot het uiterste te gaan, er kwam zelfs een kleine kreet bij me uit :o)
2x8 EZ-barl curl 18kg
2x10 Hanging leg raises

Vandaag bij de fysio langs geweest om m'n rug los te wrikken met een rug 'massage', en teeering wat doet dat pijn zeg potverdomme

Hmmmmmmm wat voor gevoel had je bij squat? Zwaarder / lichter? 45kg is niet hoog, maar jouw leeftijd ook niet dus kan die link nog niet helemaal leggen hehehe maar toch netjes zo full body-schema. Zolang jij er vertrouwen in hebt lekker door blijven gaan.

Terug
Naar boven