AndroidHealthClinic

Vanavond Tros Radar, De mythes rond melk

Ik héb tenminste een moeder..

Heeft er nog iemand gekeken??

Ikke niet :D

• Topic Starter Topic Starter
Heb gekeken, de USA wetenschappers haalden vooral de Harvard Nurses Study en de nieuwere China Study aan. De wetenschapper van de uni van Wageningen haalde een aantal van die claims weer onderuit, althans hij geloofde niet zo in de casuale verbanden tussen bepaalde ziekten en melkconsumptie.

Verder kwam nog het voedingscentrum aan bod, maar goed die neem ik nooit serieus. Gesponsorde propagandisten daar. En voor de wederhoor iemand van het zuivelbureau.

Iedereen moet zelf maar zijn oordeel vellen wat hij of zij er van vond. Via http://www2.trosradar.nl/?url=PHP/news/20/1174 kan je de interviews lezen met de professors die betrokken zijn geweest bij de twee intensieve studies.

Melk is goed voor elk..... :p

Ik drink 2 liter melk uit een kelk...

Brutez zei:
Wat is de conclusie BoogieWoogie? Is melk gezond of niet?
wat Eric al zegt, en er worden verbanden gelegd tussen vormen van kanker en zuivelconsumptie/melk (dit loopt nogal eens doorelkaar heen, weet nu niet of je ook dood gaat van karnemelk bijv.). Hoe hoger de zuivelconsumptie, hoe meer bepaalde vormen van kanker voorkomen. Let wel; het gaat hier niet om 2 liter, maar eerder 2 glazen.

Eigenlijk weet ik niet wat ik er van moet denken. Allereerst wil ik er uit zien te komen of het nu om melk gaat of ook om andere zuivel.

Conclusie: Wakaera geef ik via de melkcountdown 2,5 jaar voordat ie dood is :D

Wetenschappers uit de VS, met de nadruk op wetenschappers uit de VS. :rolleyes:

Mens is enige volwassen organisme dat nog melk drinkt... ???

Echt voor elk voedingsproduct is er wel iets negatiefs te vinden... Je krijgt zelfs van komkommers kanker. Waar gaat dit nog over. Melk is een van de betere voedingsmiddelen die er bestaan!

Big_T zei:
odan zei:
Ik schakelde net iets aan de late kant in maar vandaag(ma 25-4) was er weer een positief stukje bij radar over melk en dan met name over de eiwitten in t bijzonder. Maakte volgens een serieuse amerikaanse prof. ook niets uit of je nou magere of volle melk consumeerde, het bevorderde groeihormonen(lijkt goed nieuws) maar ook die van onze kankercellen en das weer minder he.... Iemand hier een onderbouwing voor, of liever tegen....of moeten we toch maar overwegen onze shakes met water aan te gaan maken? en kunstkwark te gaan eten.
Odan
Hit me,

Ik weet niet waar die man zich op basseerd maar geen studie kan dat staven. Eiwitten in melk zijn whey en casseine, wat zou daar dan mis aan zijn? Magere melk bevat gewoon niet het vet en ook minder vetoplosbare vitaminen.

Kanker is iets wat je in je hebt en door externe dingen kan het groeien. Het is algemeen bekend dat kankercellen zich voeden met glutamine (in melk) en suikers (ook in melk).

Maar dat vind je in heel wat andere voeding ook, dus vrij grote onzin om dan te zeggen melk is kankerverwekkend. Eet dan niets meer dan kan je kanker ook niet groeien maar dan leef je ook niet lang...

Maak je maar niet druk, ik drink al heel me leven jaar 2-6 liter melk per dag en heb nog nooit 1 botje gebroken, maar was altijd wel de "stuntman" als kind. Soms van 5 meter hoog gevallen, handen tussen een elektrische deur en geen botje gebroken. Kanker heb ik ook nog niet voor zover ik weet. Dus drink je melk lekker verder het is 1 van de meest gezonde en complete voeding die je kan vinden, zeker als BB'er.
the boardmaster has spoken :cool:

• Topic Starter Topic Starter
Studies zijn de Harvard Nurses Study en de China Study. Beide zeer uitgebreide studies, ook al is het altijd lastig om de casuale verbanden te leggen tussen de consumptie van een bepaald product en het voorkomen van bepaalde kwalen. Dit omdat de studie niet volledig gericht was op melkconsumptie maar op een volledig voedingspatroon.

@Marky, inderdaad wetenschappers uit de VS. Maar wel wetenschappers die weten waar ze het over hebben. Of zouden Harvard en Cornell University nu ook al in de greep zijn van andere belangen ? Die twee studies worden algemeen gezien als de meest uitgebreide studies aangaande voedingspatronen ooit gedaan en zijn hoog aangeschreven.

tja ik kan er niet tegen, kom onder de uitslag te zitten van melk al van jongs af aan verdraag ik niet te torenhoge hoeveelheden calcium, lactose etc etc. die er in koemelk zitten.

Ik zal het moeten doen met geitenmelk iets duurder maar imo vele malen smaakvoller.

Terug
Naar boven