AndroidHealthClinic

Varg's log

deftige trainingen en leuke log om te volgen
succes

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt Johnbo en Jones13 voor de positieve respons. Zelf ben ik lang niet zo positief over m'n eigen "prestaties". Zeker met dat bankdrukken had ik na zo'n 2 jaar wel een stuk verder verwacht te zijn. Ook is er fysiek weinig tot niets veranderd lijkt het mij. Nouja, gewoon doorbeuken maar... In elk geval altijd weer een kick die sportschool.

vrijdag 16 mei
Dag C: BENEN + SCHOUDERS 60 minuten

* opwarmen, crosstrainer, 5 min. 75 rpm, level 4; 76 Kcal

* leg extension 4* 8, 70 kg.
* incline leg press 4* 8, 100-150-200-250 kg.
* smith machine (squat) 10-8-8-6, 60-70-80-90 kg. (wat vooruitgang)
* horizontal leg curl 3* 8, 45 kg. (gaat steeds makkelijker)
* calves press 3* 8, 55-60-65 kg.

* lateral raise, standing 3* 8, 7 kg. (weer een kilootje erbij)
* front raise 3* 8, 7 kg. (idem zie boven)
* one arm cable cross high pulley OVERGESLAGEN. Ik had 'm per ongeluk 2 dagen geleden al gedaan i.p.v. een triceps oefening (oefeningen doorelkaar gehaald)
* incline dumbbell lateral, 3* 8, 8 kg.
* bend over raise, standing, 3* 8, 8 kg.

PS. Ik heb 't aantal schouder oefeningen nog steeds niet teruggebracht (was een tip onlangs). Ik vind de oefeningen gewoon te leuk om er een weg te laten...

Laatst bewerkt:
zondag 18 mei 08, 50 minuten.

Dag A: BORST + BICEPS (+ BUIK)

Slechts enkele uren slaap gehad na een avondje aan de zuip. Niettemin toch ten tonele verschenen in de sportschool. (Goed en slecht vechten bij mij al een paar jaar een gevecht op leven en dood uit)

* opwarmen - fiets, 10 min. 75 rpm (er was wat interessants op t.v. dus ik trapte maar door...)

* borst - dumbbell pull over 3* 10, 20 kg (en alweer 2 kilo erbij...)
* borst - incline dumbbell press 4* 8, 22 kg (idem zie boven... heb nu ook een manier gevonden om de dumbbells in positie te brengen zonder dat m'n linkerarm hinderlijk gaat liggen doen)
* borst - bench press
6* 70 kg.
6* 70 kg.
6* 70 kg.
8* 70 kg.

vanwege m'n gebrekkige voorbereiding ;) maar op "safe" gespeeld en niet de "voorgeschreven" sessie gedaan. Over een week weer proberen.

* borst - peck-deck
2* 8, 55 kg.
1* 8, 50 kg.
M'n linkerarm vindt dit apparaat niet o.k. helaas.

* borst - flyes
2* 8, 16 kg.
2* 8, 18 kg.
Maar 's wat anders geprobeerd en dit bevalt beter, hierbij geen last van l. arm. Deze hou ik erin.

* biceps - biceps alternate OVERGESLAGEN tijdgebrek
* biceps - cable curl with rope, OVERGESLAGEN tijdgebrek
* biceps - barbell curl
2* 10, 25 kg.
1* 10, 30 kg. De arm houdt zich goed gelukkig.

buik oefening OVERGESLAGEN (ja er is hier sprake van een trend...)

woensdag 21 mei 2008, 75 minuten.

Dag B: RUG + TRICEPS

* crosstrainer, 5 min. 75 rpm, 71 Kcal.

* barbell row, 2x onderhands, 2x bovenhands: 4* 8, 40 kg.
* straight arms lat pull 3* 8, 50 kg.
* lat pull down, front 10-8-8-6, 50-55-60-65 kg.
* deadlift 3* 8, 70 kg. (ik moet nog steeds checken of ik 'm wel correct uitvoer)
* T-bar rowing, 3* 8, 25 kg. (ik reken hier de stang niet mee, alleen 't gebruikte gewicht)

* one arm triceps pull down 1* 8, 15 kg, 2* 8, 20 kg.
* seated two arms one dumbbell, 3* 8, 20 kg.
* incline extension, ez-bar 3* 8, 30 kg.
* bench press, small grip 3* 8, 40 kg. (terug in gewicht, maar nu wel correct uitgevoerd)

* crossed legs 3* 8

vrijdag 23 mei 2008, 65 minuten.
Dag C: BENEN + SCHOUDERS

* opwarmen, crosstrainer, 5 min. 75 rpm, level 4

* leg extension 4* 8, 72,5 kg. (beetje vooruitgang)
* smith machine (squat) 10-8-8-6, 60-70-80-90 kg.
* horizontal leg curl 3* 6, 50 kg. (dat gaat goed!)
* calves press 3* 8, 60-60-65 kg.

* lateral raise, standing 3* 8, 8 kg. (en alweer een kilootje erbij)
* front raise 3* 8, 8 kg. (idem zie boven)
* one arm cable cross high pulley 3* 8, 15-20-20 kg. (vooruitgang)
* incline dumbbell lateral, 3* 8, 8-9-9 kg. (vooruitgang)
* bend over raise, standing, OVERGESLAGEN

Laatst bewerkt:
zondag 25 mei 08, 55 minuten.

"Te lang" geslapen (9 uren)... Dus knallende rugpijn. Gaat meestal wel los in de sportschool, maar deze dag dus niet.

* opwarmen - fiets, 10 min. 85 rpm, 82 Kcal.

* borst - dumbbell pull over 3* 10, 22 kg (en alweer 2 kilo erbij...)
* borst - incline dumbbell press 3* 8, 22 kg (had 4* 8 moeten zijn, weer es niet opgelet)

* borst - bench press
10* 67,5 kg.
8* 72,5 kg.
5* 75 kg.
dat had 8* 75 kg. moeten zijn. Meteen mee opgehouden, geen vertrouwen meer in. De 6* 80 kg. is nu nog verder uit beeld dan vorige week... Bankdrukken met rugpijn is gewoon niks waard.

* borst - flyes
3* 8, 18 kg.

* biceps - biceps alternate 3* 8, 50 kg. Linkerarm wel beetje ondersteund voor de zekerheid.
* biceps - cable curl with rope, 3* 8, 35 kg.
* biceps - barbell curl, 3* 8, 30 kg. Weer terug op oude niveau. Aan verdere verhoging waag ik me de eerste weken NIET. Ben al lang blij dat de l. arm wat beter lijkt te gaan.

buik oefening OVERGESLAGEN (...)

Afgezien van die falende bench press actie, toch nog best tevreden.

Toch netjes die bench! Om progressie te maken, vind ik 5 reps persoonlijk wel handiger. Dan ga je wat langer door met 5 reps en kom je wat later terug om de 8x te doen, maar heb je meer kracht. Succes in ieder geval!

Dank u SquatIt!! Ik ga die setjes van 5 herhalingen ook eens doen. Kan me misschien wel even over dode punt heen helpen, wie weet. En ook leuk voor de verandering.

maandag 26 mei 08 CARDIO

Cardio?? Ja, ik had er (al) weer eens zin in. Die rol vet (buik) irriteert me nogal.

FIETS 21 minuten 182 Kcal, level 4,5,6, 80 rpm bij alles
CROSSTRAINER 25 minuten 364 Kcal, level 5 en later level 10; 65 rpm
ROEIEN 5 minuten Kcal onbekend zal niet veel zijn
LOOPBAND 13 minuten 104 Kcal, helling 5.0, snelheid 6.0 (stevig doorstappen, ik heb een hekel aan rennen)

Al met al 64 minuten training, 650 Kcal.

Ik ga dit af en toe doen, kan niet verkeerd zijn. Hoofdmoot blijft toch "kracht".

woensdag 28 mei 2008, 55 minuten.

* warming up overgeslagen.

* lat pull down, front 10-8-8-6, 50-55-60-65 kg.
* deadlift 3* 8, 70 kg.
* T-bar rowing, 3* 8, 30 kg. (ik reken bij deze oefening de stang NIET mee, alleen 't gebruikte gewicht)

* one arm triceps pull down 3* 8, 20 kg.
* seated two arms one dumbbell OVERGESLAGEN - TIJDGEBREK
* bench press, small grip 3* 8, 40-42,5-45 kg.

* crossed legs 3* 8

vrijwel geen pauze genomen, alleen bij de deadlift sets even uitpuffen.

vrijdag 30 mei 2008, 55 minuten.
Dag C: BENEN + SCHOUDERS

* opwarmen, crosstrainer, 5 min. 75 rpm, level 4, 74 Kcal.

* leg extension
2* 8, 72,5 kg.
2* 8, 75 kg. (toch weer wat vooruitgang)
* smith machine (squat) 10-8-8-6, 60-70-80-90 kg. (ik ga niet diep genoeg vrees ik)
* horizontal leg curl 3* 6, 50 kg. (moet eigenlijk 3* 8 worden, zit er nog niet in)
* calves press OVERGESLAGEN, TIJDGEBREK

* lateral raise, standing 3* 8, 8 kg.
* front raise 3* 8, 9 kg. (1 kilootje erbij)
* one arm cable cross high pulley 3* 8, 15-20-20 kg.
* incline dumbbell lateral, OVERGESLAGEN, TIJDGEBREK
* bend over raise, standing, 1* 8, 8 kg. LICHTEN UIT, SPORTSCHOOL DICHT :(

Geen verkeerde planning o.i.d., was vandaag 12 uur onderweg voor m'n werk, zodoende uiteindelijk te laat in de sportschool beland. Nouja, beter iets dan niets.

Laatst bewerkt:
zondag 1 juni 08, 75 minuten.

Mooi weer, geen wind, dus geen keus: op de fiets naar de sportschool!! Is maar 10 km. In elk geval een goede warming up.

* opwarmen - zie boven, rustig tempo: 18-20 km. per uur.

* bench press (normaal na dumbbell pull-over en incline dumbbell press, ik hoopte zo meer kracht over te hebben)
10* 67,5 kg.
8* 72,5 kg.
8* 75 kg. (nr 8 wel met "enige" moeite)
4* 80 kg. (helaas weer niet genoeg!!! GRRRR)

Dat had dus 6* 80 kg. moeten zijn. Misschien dat nr 5 er nog net in had gezeten, maar veiligheidshalve heb ik 't maar bij 4 reps gelaten. Jammer maar helaas. Misschien volgende week even een keer setjes van 5 herhalingen tussendoor, en een week later weer eens dit proberen)

* dumbbell pull over 3* 10, 22 kg.
* incline dumbbell press 4* 8, 22 kg. (graag zou ik dit gewicht eens opvoeren, maar dat gaat voorlopig dus echt niet lukken, de 4e set van 8 reps gaat met de allerlaatste krachten...)
* flyes: 1* 8, 18 kg. en 2* 8, 16 kg.

* biceps alternate 3* 8, 50 kg. Linkerarm steeds bij laatste 4 reps beetje ondersteund voor de zekerheid.
* biceps - cable curl with rope, 3* 8, 40 kg. (iets vooruit)
* biceps - barbell curl, 4* 8, 30 kg. De l. arm houdt zich goed. De verleiding is groot hem flink van katoen te geven maar ik mag al heel blij zijn met 4* 8, 30 kg. dus ik tel m'n zegeningen...

* buik - side bend, dumbbell 3* 20, 22 kg.
Dit mag ook wel in de krant zeg. Heb deze oefening al zeker 3 weken overgeslagen (geen zin, geen tijd, etc) en nu eindelijk weer eens opgepakt.

Bench press iets beter dan vorige week zondag maar ik ben pas tevreden als ik die 6* 80 kg. vloeiend haal. Het duurt misschien een paar weken, maar het gaat natuurlijk wel eens lukken mag ik hopen.

Mijn voornemen is morgen weer een uurtje cardio, net als vorige week. Ik zal toch echt iets aan beweging moeten doen, maar ik ga dit niet overdrijven. Een uurtje voluit per week en hier en daar wat losse "bewegings-acties" (de hond uitlaten ofzo).

Laatst bewerkt:
maandag 2 juni 08 CARDIO

Met de nodige tegenzin dat wel.

Heb me op de sportschool laten informeren dat je voor vetverbranding rustig aan moet doen i.p.v. zwaar/snel; ik was gewend b.v op de crosstrainer level 10 of 12 te pakken + hoog tempo en zodoende me helemaal kapot te werken, maar dat is kennelijk niet de bedoeling als het je gaat om vetverbranding.

Ik vertel vast niks nieuws.

O, rondkijkend op het forum zie ik al dat de meningen hierover verdeeld zijn. Zo zou ZWARE cardio training juist handiger zijn om vet te verbranden? Ik weet het ook niet meer...

FIETS 21 minuten 158 Kcal, 10 minuten level 4 en 11 minuten level 3, 70 rpm bij alles
CROSSTRAINER 30 minuten 372 Kcal, level 2 en in cooling-down level 1, rond de 58 rpm
LOOPBAND 13 minuten 75 Kcal, snelheid 5.0, hartslag vrijwel constant in de goede zone

Weer 64 minuten training, 605 Kcal.

Dit gedurende de zomer 1x per week moet lukken.

Laatst bewerkt:
vrijdag 6 juni 08, 75 minuten.

Afgelopen woensdag verzuimd, te druk op werk de hele week, geen fut. Deze training is de training van woensdag, de training die ik eigenlijk vrijdags doe is benen + schouders, dat sla ik maar even een weekje over. Want zondags is bij mij bankdrukdag (hoezo dwangmatig).

* warming up overgeslagen.

* lat pull down, front 10-8-8-6, 55-60-65-70 kg. (vooruitgang :))
* deadlift 3* 8, 70 kg. Ik vind dit een gave oefening; hoop maar dat ik 'm correct uitvoer (rug).
* T-bar rowing, 3* 8, 35 kg. (weer 5 kg. erbij :)) (ik reken bij deze oefening de stang NIET mee, alleen 't gebruikte gewicht)

* one arm triceps pull down 3* 8, 20 kg.
* seated two arms one dumbbell 3* 8, 20 kg.
* bench press, small grip 3* 8, 45-47,5-50 kg. (5 kg. erbij :), ging lekker)(ook hier hoop ik dat ik het correct uitvoer; ik doe de greep een stuk smaller in elk geval en breng de stang van m'n buik af omhoog, niet op borst dus, is triceps oefening; ellebogen naar binnen)

+ toch nog wat schouder acties:

* lateral raise, standing 3* 8, 8 kg.
* front raise, standing 3* 8, 9 kg.

* crossed legs 3* 8

Tevreden.

UPDATE "VETVERBRANDING" dd. 6 JUNI 08:

Heb m'n sportschool vanavond eens gevraagd hoe het nou zit met die cardio toestand vs. vetverbranding. Komt hier op neer:
1. Je kan je cardio in je vetverbrandingszone doen, dat betekent rustig aan, geen gezweet en gehijg; je zult dit dan wel MEER DAN een uur moeten doen; zodra je stopt met je oefeningen, stopt de vetverbranding ook.
2. Je kan je cardio ook met hoge intensiteit doen, dus juist zwaar trainen, dit kan je gewoon na je krachttraining doen, en moet dan veel korter dan bij de "verbrandingszone-cardio", iets van een half uurtje ofzo; het voordeel van deze manier is dat de vetverbranding niet stopt als je bent opgehouden met trainen, maar nog 10-12 uur doorgaat. Sportschool raadde interval-training aan.

Goeie training gehad zo te zien. EN wat ze op je sportschool zeggen klopt inderdaad.

zondag 8 juni 08, 75 minuten.

opwarmen - fiets, level 3, 75 rpm., 5 minuten

dumbbell pull over
3* 10, 22 kg.

incline dumbbell press
3* 8, 22 kg.
1* 8, 24 kg. PR
(het ging wel lekker, dus tot slot wat zwaarders uitproberen en ziedaar, geen probleem)

bench press (op advies van SquatIT eens series van 5 geprobeerd)
5* 70 kg.
5* 75 kg.
5* 80 kg. (NIET goed, te zwaar helaas)
5* 70 kg. (voor straf terug in gewicht)
5* 75 kg. (goed)

Geen idee of ik hier nou blij mee moet zijn. Ben er geloof ik toch wel tevreden mee (voorlopig...). Volgende zondag weer eens de 10-8-8-6 serie proberen en kijken of dan de 6* 80 er eens in zit.

flyes
3* 8, 18 kg. (dat gaat eindelijk wat vooruit) (correctie: hm-hm, dit deed ik op 25 mei ook al zie ik nu. Volgende week eens de 20 kg. proberen misschien)

biceps alternate
3* 8, 50 kg. Linkerarm nog steeds bij laatste 4 reps beetje ondersteund voor de zekerheid.

cable curl with rope
3* 8, 40 kg.

barbell curl
3* 8, 30 kg.
1* 10, 30 kg.
De l. arm gaat steeds beter!

* (buik) - side bend OVERGESLAGEN

Bench press; ik ben wat aan het rommelen geslagen lijkt het, maar ik denk dat je niet elke keer hetzelfde moet doen, dus dit is even ter afwisseling. Niet helemaal gelukt maar het kon slechter. Wist ook niet of het de bedoeling was 5* 5 hetzelfde gewicht of oplopend gewicht, heb dus voor 't laatste gekozen. Ben vooral blij dat de incline dumbbell-press toch vooruit kan, linkerarm werkt ook weer goed mee dus wie weet volgende keer meer setjes met de 24 kg. (yeah)

Morgen zoals vorige 2 maandagen cardio, misschien mis ik de 1e helft van NL - Italie maar dat is dan niet anders. Ik ga nu niet een uur, maar korter en dan intensiever, bevalt me vast beter dan langzaamaan (beetje saai).

Laatst bewerkt:
leuke loggie + leuke trainingen - t.a.v. het benchen ter afwisseling - het 1/6-1/6-1/6 principe - voorbeeld: warming up 15 * 40 - 1 * 80/6* 70 - 1 * 85/6 * 75 - 1 * 90/ 6 * 80

eerst dus een warm up - dan gelijk een pomp set daarna een set van 6 reps

He dat is ook een idee. Ga ik meteen zondag a.s. proberen, bedankt voor de tip!

maandag 9 juni 08, 45 minuten.

CARDIO DAG

Me even laten informeren over interval-training en meteen losgegaan.

crosstrainer 45 minuten interval
2 minuten level 2, plm. 55 rpm
1 minuut level 8, 80 - 90 rpm
2 minuten level 2
1 minuut level 8
enz. enz. tot de 45 minuten om waren.

Bijna 7 kilometer bijelkaar gecrosst, het laatste kwartier werd het pas echt zwaar, maar ook in de laatste series van 1 minuut wist ik nog wel eens de 90 te halen en de allerlaatste minuut heb ik nog een tijdje op 100 gezeten.

657 Kcal. verbrand. Dat je 't even weet.

Dit is erg leuk om te doen, de 45 minuten vliegen om en het is best pittig. Schijnt DE manier te zijn om vet te verbranden. Bevalt me in elk geval 100x beter dan een uur lang in coma-stand te "werken" op fiets/crosstrainer of wat ook. Dit is echt een uitdaging.

Leuk dat je er plezier aan beleefd. Veel succes nog met burnen!

donderdag 12 juni 08, 75 minuten.

Normaal doe ik dit woensdags maar kwam niet uit deze week.

straight arms lat pull
3* 8, 50 kg.

barbell row
4* 8, 40 kg. (2x onderhands, 2x bovenhands)

lat pull down, front
10-8-8-6, 55-60-65-70 kg.

deadlift
1* 8, 70 kg.
1* 8, 75 kg.
1* 8, 80 kg. PR

T-bar rowing
3* 8, 40 kg. PR
(ik reken bij deze oefening de stang NIET mee, alleen 't gebruikte gewicht)

one arm triceps pull down
3* 8, 20 kg.

seated two arms one dumbbell
3* 8, 22 kg. PR

incline extension, ez-bar
3* 8, 30 kg.

bench press, small grip
3* 8, 50 kg. PR

buik oefening weer es overgslagen

Terug
Naar boven