XXL Nutrition

Veel eten, maar niet (veel) aankomen...

Danny01

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m92
Massa
85kg
Hallo,

Ik zal me even voorstellen: Ik ben Danny, een jongen van 18 uit Amstelveen (naast Amsterdam). Ik train nu al 1,5 jaar maar absoluut niet
intensief. Ben de laatste tijd wat meer bezig geweest, maar daarvoor ook vaak 2 of 3 weken ertussen uit en dan schiet het niet op.

Maargoed, ik ben nu volgens mij op een punt dat ik heel moeilijk kan aankomen. Ik eet best veel (ook wel veel ongezond) en toch word ik niet
echt zwaarder. Ik train nu ongeveer 4 keer per week en daarbuiten beweeg ik niet zoveel. Ik eet elke dag wel verschillend maar kom steeds wel boven de 3000 calorieën uit denk ik...

Wie kent dit probleem? Toch veel eten en niet echt aankomen. Hebben jullie misschien handige tips? (bepaalde tijdstippen wel of niet eten etc...)

Vandaag gegeten:
1 krentebol
2 bananen
1 bak muesli
1 bak yoghurt (350 gram)
2 droge bruine boterhammen
1 bord pasta met kaas
1 pakje noodles
2 croissantjes
2 droge bolletjes (wit brood...)
1 pak ontbijtdrink (halve liter)
2 borden met rijst, doperwten en vis
1/2 liter juice d'orange
1 zak chips (Buggles)
1 reep chocola, 100 gram
3 liter water (ongeveer)

Ik ben trouwens 1,92 en weeg momenteel 78 kilogram.

Alvast bedankt!

Loos eerst maar eens die rotzooi zoals chocola, nutteloze kcal's. Maak een vast voedingsschema met elke 3 uur een maaltijd met een goed verdeelde aantal kh/ E / vet (50%-30%-20%).

En lees de stickies want dan had je allang gemerkt wat de reden was dat je niet aankomt.

Meer goed voedsel, minder troep als chips, witbrood en croissants. Meer chocomel, melk, brinta, havermout, volkoren brood, kwark, kip, tonijn enz.

Het word hierboven al gezegd... geef je lijf eens echte voeding!

loos eerst maar eens die rotzooi zoals chocola, nutteloze kcal's. Maak een vast voedingsschema met elke 3 uur een maaltijd met een goed verdeelde aantal kh/ e / vet (50%-30%-20%).

En lees de stickies want dan had je allang gemerkt wat de reden was dat je niet aankomt.
+1!

Ga ook wat intensiever en regelmatiger sporten! Komt je niet zomaar aanwaaien!

• Topic Starter Topic Starter
Hey,

Bedankt voor de reacties! Ik zal mijn best doen eraan te werken!

Ik hoef ook geen massive bodybuilder te worden, maar gewoon wat zwaarder en gespierder. Als ik 85 kilo weeg ben ik tevreden (voorlopig dan).
Mijn probleem is alleen dat ik nog thuis woon en mijn ouders gewoon willen dat ik in de avond eet wat de pot schaft.

Hoe doen jullie het eigenlijk als jullie (lang) bij vrienden/kennissen zijn die
heel anders eten? Als ik bijvoorbeeld met wat vrienden naar de stad ga en iedereen gaat bij de mac donalds of burgerking eten dan vind ik het ook moeilijk om niets te nemen of in mijn eentje iets gezonds te halen...

Hey,

Ik hoef ook geen massive bodybuilder te worden, maar gewoon wat zwaarder en gespierder. Als ik 85 kilo weeg ben ik tevreden (voorlopig dan).
Mijn probleem is alleen dat ik nog thuis woon en mijn ouders gewoon willen dat ik in de avond eet wat de pot schaft.

heel anders eten? Als ik bijvoorbeeld met wat vrienden naar de stad ga en iedereen gaat bij de mac donalds of burgerking eten dan vind ik het ook moeilijk om niets te nemen of in mijn eentje iets gezonds te halen...

Andere vrienden zoeken..

Grapje. Dat blijft een lastig punt. Je moet voor jezelf een gulden middenweg zien te vinden, af en toe een burgertje meepakken, maar probeer daarnaast wel goed te eten. Thuis met de pot mee eten lijkt me geen enkel probleem, tenzij je 3 x per week friet eet. Calculeer het gewoon in in je voedingsschema.

Inderdaad, wat neander zegt.

Als je verwacht dat je een weekendje 'slecht' gaat eten, calculeer dit dan een beetje in. En probeer het te beperken.

Je kan best met je ouders mee eten hoor, geen probleem. Er vanuit gaande dat je ouders 'normaal gezond' eten, kan jij gewoon doseren. En je hoeft natuurlijk niet alles te eten wat er geserveerd wordt! Als je het vlees te vet vindt, dep het af met keukenrol. Drink een glas water erbij. En schep niet je hele bord meteen vol (behalve met groente)! Conclusie: bewuster mee eten! :D

Als ik bij mijn ouders eet wil het wel eens gebeuren dat ik de pasta/aardappelen/rijst achterwege laat omdat ik anders niet uitkom qua schema:p. Daar moesten ze wel even aan wennen. Maarja dat is vooral in de cut.

Hey,

waar een wil is is een weg

Haha inderdaad! En vervolgens bijna alle groente opmaken! :D

Ja, dat thuis mee eeten moet ook wel lukken. Wij eten over het algemeen wel oke in de avond. (vaak rijst/aardappels met vlees, veel pasta's en bijna altijd wel groente en/of sla, bovendien drinken we altijd water aan tafel).

Ja, ik zal steeds meer op mijn eten letten. Ben erachter gekomen dat het toch wel een heeeel belangrijk aspect is van het trainen. Met een k*tvoeding kom je er niet... :rolleyes:

Bedankt voor de tips!

Wat een gezeik, alsof je per definitie geheel clean moet eten om aan te komen.

Elke kcal is er een, als je maar veel eet (als in boven je onderhoud) wordt je zwaarder, easy as that.

^^Precies. Litertje chocomel nog erbij opdrinken verdeelt over de dag en je zult vast aankomen. Light= 500 kcal en de volle 850 dacht ik.

Precies, het maakt geen zak uit wat je eet, zolang je maar boven je onderhoud komt te zitten. Ik bulkte op 4500-5000 cals, waarbij ik met een week schoon eten wel kon kotsen. De Mac is dan een heerlijke uitweg om je cals binnen te krijgen. Kom je niet aan dan moet je meer eten.

Als je aan het bulken bent dan komt het niet super nauw. Dus als je vrienden wat nemen, dan kan je het ook nemen. Ik ben nu aan het cutten en het is niet altijd een pretje. Ik drink bijvoorbeeld geen alcohol meer en dat is vrij lastig als iedereen om je heen zat wordt. Maar goed, als je wat wilt bereiken dan heb je discipline nodig en je moet hard werken.

Geniet van je bulk zo lang het kan (Fast food enzo) want een cut zal een keer komen ;).

Precies, het maakt geen zak uit wat je eet, zolang je maar boven je onderhoud komt te zitten. Ik bulkte op 4500-5000 cals, waarbij ik met een week schoon eten wel kon kotsen. De Mac is dan een heerlijke uitweg om je cals binnen te krijgen. Kom je niet aan dan moet je meer eten.

Als je aan het bulken bent dan komt het niet super nauw. Dus als je vrienden wat nemen, dan kan je het ook nemen. Ik ben nu aan het cutten en het is niet altijd een pretje. Ik drink bijvoorbeeld geen alcohol meer en dat is vrij lastig als iedereen om je heen zat wordt. Maar goed, als je wat wilt bereiken dan heb je discipline nodig en je moet hard werken.

Geniet van je bulk zo lang het kan (Fast food enzo) want een cut zal een keer komen ;).

Maar of verstandig is ???
Natuurlijk gaat het om de kcal, maar voor je gezondheid zou ik er wel over nadenken om ook op deze manier te gaan bulken met allemaal troepvoeding, zijn nou net niet de kcal waar je lichaam om vraagt.

Maar of verstandig is ???
Natuurlijk gaat het om de kcal, maar voor je gezondheid zou ik er wel over nadenken om ook op deze manier te gaan bulken met allemaal troepvoeding, zijn nou net niet de kcal waar je lichaam om vraagt.

Ik deed het vooral op vrijdag. Dit zorgde ervoor dat ik die dag wat rust had qua eten. Voor de rest van de tijd at ik clean. Het is ook wel troepvoeding maar goed. Stel je hebt iemand van 60kg, 180 cm die moeilijk aan komt. Die persoon zou echt een boel moeten gaan eten wat zeker in het begin wat lastiger is, ook al zou hij het met 500 cals per week opbouwen. Met wat fast food erbij went zn lichaam aan de hogere cals waarna die persoon over kan gaan op schoner eten.

Er zijn meerdere manieren om een doel te bereiken waarbij inderdaad er ook ongezondere zijn. Zolang je niet iedere dag fast food eet kan het volgens mij weinig kwaad.

Ja, ik heb nu frituurvet gekocht bij de AH
Paar euries voor heel wat duizenden calorieën!

Drink nu elke dag een glas leeg, even doorzetten maar dan
heb je ook gelijk 1500 calorieën! (eerst 20 seconden opwarmen
in de microwave!). Dit moet wel werken! ;)

Frituurvreet opdrinken? Ben je gestoord ofzo? :D

Terug
Naar boven