Fitness Seller

Veel eten, maar niet (veel) aankomen...

3000 kcal zijn 3000 kcal. Of het gezond is is wat anders. Qua aankomen maakt het geen zak uit.

Ik zeg ook niet dat hij alleen moet junken.. buiten een goeie basis eten om mag je gerust wat "troep" eten.

Dan heb je het niet helemaal begrepen denk ik???

Ik heb een tijdje elke dag wentelteefjes, pizza, chocomelk enz gegeten om aan me kcals te komen. Werd er 0% vetter van maar nu toen ik een goed voedingsschema had gemaakt van schoon voedsel kwam ik keihard aan omdat het totale aantal kcals hoger was, en ik werd ook voor het eerst wat vetter. Maarja je kan beter een voedingsschema maken en je daar aan houden dan weet je precies dat je genoeg binnekrijgt.
En je titel is dom want je zegt: veel eten maar niet (veel) aankomen maar je eet niet veel dus dat klopt niet. Je weet niet wat veel eten is als je niet aankomt.

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk persoonlijk elke dag wel meer dan 3000 calorieën binnen te krijgen aan voeding. Ik zal vanavond even posten wat ik vandaag allemaal gegeten heb. Dan mogen jullie adviezen geven en een beetje kraken natuurlijk ;)

[SIZE=[quote="Warez, post: 4087378"]Dan heb je het niet helemaal begrepen denk ik???[/QUOTE]

Dan mag jij mij uitleggen hoe 1 kcal koekje anders is dan 1 kcal rijst.

Good luck:)

[SIZE=

Dan mag jij mij uitleggen hoe 1 kcal koekje anders is dan 1 kcal rijst.

Good luck:)[/QUOTE]

van dat koekje zou je sneller vet worden???

Snap t ook nog steeds niet. Iedereen lult maar wat. En ik maar clean bulken en ik word nog moddervet:mad: kan net zo goed lekker junken, stuk goedkoper.

Snap t ook nog steeds niet. Iedereen lult maar wat. En ik maar clean bulken en ik word nog moddervet:mad: kan net zo goed lekker junken, stuk goedkoper.

Neuh denk t niet. Alleen als je meer koekjes eet dan dat je verbrand. Maar zo is het ook met rijst of groenten.

Als jij "clean bulkt" en 1000 kcal meer eet aan "schone" producten dan dat jij verbrand, natuurlijk word je dan vetter;) Het is niet zo moeilijk hoor.

Ik zou dan gewoon je inname wat verlagen. Als je veel vet aankomt, zit je gewoon té veel boven onderhoud. Dit kan met clean/junk voedsel. Feit blijft dat er meer nuttige voedingsstoffen in clean voedsel zitten.

Pfffff let op 400 kcal per 100 gram suiker. 3000 kcal delen door 400 = 750 gram suiker.
158 kcal per 100gram kipfile. 3000 delen door 158 = 1898 gram kip.

wat denk je als je 750 suiker eet? word je niet dik nee..... word je ziek. meer niet.
kcal is enegie meer niet. zeg niks over wat je lichaam er mee kan.
Wat je eet bepaald hoe je er uit ziet niet hoeveel kcal iets heeft.

Spieren hebben eiwit nog om te groeien.
Koolhydraten zorgen er voor dat de eiwitten sneller in je spieren komen. En zorgen voor energie.
Vetten heb je nodig voor je hormonen die zorgen er voor de je lichaam snap wat je met al dat suiker en eiwit aan moet.

Je moet het zien als het bakken van een taart .... alle ingredienten moeten kloppen om een goede taart te bakken.

Kcal is alleen een maateenheid van energie, en heeft heel veel vormen. Net zo goed als dat 1 liter benzine gemakkelijker brand als 1 liter diesel.

Laatst bewerkt:
Pfffff let op 400 kcal per 100 gram suiker. 3000 kcal delen door 400 = 750 gram suiker.
158 kcal per 100gram kipfile. 3000 delen door 158 = 1898 gram kip.

wat denk je als je 750 suiker eet? word je niet dik nee..... word je ziek. meer niet.
kcal is enegie meer niet. zeg niks over wat je lichaam er mee kan.
Wat je eet bepaald hoe je er uit ziet niet hoeveel kcal iets heeft.

Spieren hebben eiwit nog om te groeien.
Koolhydraten zorgen er voor dat de eiwitten sneller in je spieren komen. En zorgen voor energie.
Vetten heb je nodig voor je hormonen die zorgen er voor de je lichaam snap wat je met al dat suiker en eiwit aan moet.

Je moet het zien als het bakken van een taart .... alle ingredienten moeten kloppen om een goede taart te bakken.

Kcal is alleen een maateenheid van energie, en heeft heel veel vormen. Net zo goed als dat benzine gemakkelijker brand als diesel.

Om mezelf nog een keer te quoten: "3000 kcal zijn 3000 kcal. Of het gezond is is wat anders. Qua aankomen maakt het geen zak uit."

Uit jou antwoord bleek niet dat je wist wat je hier neerzet.

Kijk, wat voedingswaarden betreft: no shit sherlock. Het ging me er meer om dat het erop leek dat jij (net zoals veeel mensen op het forum) denken dat de ene calorie anders is dan de andere. Niet qua voedingswaarde dus. En dat een mens "een complete taart" nodig heeft ben ik dus volledig met je eens. Ik heb ook nooit gezegd dat iemand 4000 kcal aan koekjes moet gaan eten ofzo.

Oke dus alle schema's kunne de deur uit. Ik snap niet zo goed waar je heem wil met dit??
Ik probeer uit teleggen wat het verschil is tussen een koekje en rijst.
BV van eiwit blijft er maar 80% van de kcal over in je maag. en van vet 95% is 15% verschil
Het werkt niet zo als je 4000 kcal van het ene neemt dat je dat zwaarder word als dat je 3000 van het andere neemt. Ligt er aan wat het is en of lichaam er wat mee kan.

Oke dus alle schema's kunne de deur uit. Ik snap niet zo goed waar je heem wil met dit??
Ik probeer uit teleggen wat het verschil is tussen een koekje en rijst.
BV van eiwit blijft er maar 80% van de kcal over in je maag. en van vet 95% is 15% verschil
Het werkt niet zo als je 4000 kcal van het ene neemt dat je dat zwaarder word als dat je 3000 van het andere neemt. Ligt er aan wat het is en of lichaam er wat mee kan.

Wel.

Als je verbranding op 3000 ligt, kom je wel aan als je 4000 kcal inneemt (ongeacht het product) dan dat je "clean" 3000 inneemt. Je neemt dan toch 1000 kcal meer in dan dat je verbrand? Vergelijkingen als "de hele dag suiker of juist brood eten" slaan natuurlijk nergens op maar zo werkt het wel.

Ik wil er nergens mee heen. Ik vind het gewoon storend als mensen zo simpel denken dat ze van koekjes dik worden en van rijst gespierd.

Wel.

Als je verbranding op 3000 ligt, kom je wel aan als je 4000 kcal inneemt (ongeacht het product) dan dat je "clean" 3000 inneemt. Je neemt dan toch 1000 kcal meer in dan dat je verbrand?

Ik wil er nergens mee heen. Ik vind het gewoon storend als mensen zo simpel denken dat ze van koekjes dik worden en van rijst gespierd.

Dat moet je dat vooral blijven denken. En van rijst word je niet gespierd hooguit dik.

Jullie zijn het met elkaar eens en ik denk dat je elkaar niet begrijpt. We snappen allemaal waar voedingsstoffen voor nodig zijn. Maar puur gekeken op aankomen of afvallen maakt het niks uit wat je eten. Het gaat om cals in vs. cals uit. Zo simpel is het. Als ik de hele dag fast food eet en als nog meer verbrand dan val ik af. Waarschaanlijk worden al mn aderen dikker en sterf ik voordat ik een six pack heb, maar afvallen zal ik :p.

Jullie hebben beide gelijk, de 1 een beetje meer ;) dus ik denk dat er geen discussie nodig is om te bewijzen waar jullie het over eens zijn.

Terug
Naar boven