MuscleMeat

Verlies spiermassa

LWD23

Novice
Waardering
0
Ik ben nu ongeveer een jaar wat serieuzer bezig met krachttraining en heb het afgelopen jaar behoorlijk wat kilo's aan spiermasse opgebouwd.

Alleen de laatste 2 maanden is het aantal kilo's aan spiermassa afgenomen. Ik train de laatste tijd 4 keer per week en dat is meer dan ik eerst deed. Ook train ik nu met zwaardere gewichten en kan ik nu setjes maken met meer herhalingen.

Ik eet en drink: tonijn, optimel drink, halfvolle melk, bruin brood met kipfilet, kalkoenfilet en kaas 20+, fruit, magere kwark en gewoon avondeten (kip, rijst, pasta, aardappelen, groente) soms eet ik ook nog wat cashewnoten (ongezouten) Na elke training drink ik een shake bij de sportschool.

Ik slaap elke dag 6 tot 7 uren.

Eerst was ik minder fanatiek en hield ik me veel minder aan een eetschema maar toen bouwde ik meer spiermassa op dan nu. Hoe kan dit??

Kan iemand mij helpen of heeft iemand tips of moet gewoon zo door gaan en komt alles dan wel goed??

kans is groot dat je je overtraind of ondereet

ga zelf op onderzoek uit, bijv

zelfde blijven trainen maar meer gaan eten (kijken hoe het gaat)
zelfde blijven eten maar minder gaan trainen (kijken hoe het gaat)

leer je lichaam kennen ;)

Omdat je nu waarsschijnlijk niet genoeg eet. Je moet meer calorieën eten dan je verbruikt om aan te komen.
Nu eet je waarsschijnlijk weinig vet en als ik het zo bekijk ook te weinig calorieën.

In het begin groei je ook veel meer, na een langere periode gaat de groei trager gaan.
Ik denk dat je wat meer mag eten.

Bereken je dagelijkse behoeften uit en ga daar dan zo'n 500kcal/1000kcal boven zitten en je zal vast en zeker groeien, met de juiste training en rust.

weekje rusten kan wonderen doen!
meer eten en meer rusten! 6uur slaap tsja.. s aan de lage kant!

7-8 uurtjes slapen zou beter klinken, maar niet iedereen heeft die luxe.
Maar als jij ook die luxe niet hebt, dan ben je waarschijnlijk wel toe aan een weekje rust. :P

Verders zou ik gewoon even goed gaan uitrekenen wat je nu precies eet en hoeveel je nodig hebt.

waarom denk je dat het spiermassa is dat is vermindert?

Terug
Naar boven