Fitness Seller

Vervanging van lijnzaadolie (flax seed oil)

Zoiets lees ik altijd met een korreltje zout. Heb je een concrete link?

Ons lichaam heeft meervoudig onverzadigde vetten nodig.
En je moet alles in verhouding zien: ik neem geen liters lijnzaadolie per dag: slechts 2 capsules.
Dat zal echt mijn testosteron niet remmen.
Ik zou het niet met een korreltje zout nemen, maar je hebt gelijk dat je meervoudig onverzadigde vetten absoluut nodig hebt. Alleen het liefst niet meer dan nodig :)
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/testosteron-voeding-333479/

Hmm, is wel een studie op ratten he. Er is aangetoond dat meervoudig onverzadigde vetten testosteron laten dalen, en lijnzaadolie bevat voornamelijk zulke vetten...

mm, ok. Dat is interessant om eens te onderzoeken. Ik weet dat meervoudige onverzadige vetten ook een leververvetting kan veroorzaken. Vreemde is dat walnoten in lage dosis dit verhelpen. Dus denk dosisafhankelijk. Olien zijn nu eenmaal sterk geconcentreerd.

Ook vreemd is dat prostaglandines testosteron onderdrukken. En dat omega 3 vetzuren de productie verminderen door de omzetting van arachidonzuur te verminderen. EPA zet zelf ook om naar prostaglandines, maar deze zijn tot 50keer minder werkzaam.

Laatst bewerkt:
mm, ok. Dat is interessant om eens te onderzoeken. Ik weet dat meervoudige onverzadige vetten ook een leververvetting kan veroorzaken.

Vreemde is dat prostaglandines testosteron onderdrukken. En dat omega 3 vetzuren de productie verminderen door de omzetting van arachidonzuur te verminderen. EPA zet zelf ook om naar prostaglandines, maar deze zijn tot 50keer minder werkzaam.
Arachidonzuur is geloof ik wel goed voor je testosteron (n-6, zit in eieren en vlees).

EPA = hele zwakke versie van arachidonzuur, stoort de werking zelfs. EPA = dus minder goed voor je test.
Beter dus visolie capsules nemen die vooral DHA leveren (en EPA laag houden)

Terug
Naar boven