Fitness Seller

Vetpercentage weegschaal

Bezoekers in dit topic

Svensel

Novice
Lid geworden
27 mrt 2012
Berichten
2
Waardering
0
Lengte
1m95
Massa
92kg
Vetpercentage
21%
Wat zijn jullie ervaringen met weegschalen die zogezegd ook het vetpercentage weergeven? Zijn er mensen die dit bevestigd of ontkracht zien door eigen ervaringen?
Mijn ervaringen hierin zijn beperkt, daarom dat ik jullie mening vraag. Het enige dat ik weet is dat mijn bagage toen ik op reis ging een vetpercentage zou hebben van 12% toen ik ze woog voor op het vliegtuig... :cool:
 
Die dingen zijn niet te vertrouwen naar mijn mening, op de sportschool hebben we er ook 1 maar er komt steeds wat anders uit.
Is je koffer aan t cutten of bulken? haha
 
Ze hebben zeker een foutmarge maar aangezien ze elke keer dezelfde foutmarge meten kan je ze wel voor progressie gebruiken. Niet voor exacte vetpercentages.
 
Ik gebruik het om mijn progressie een beetje bij te houden en doe om de aantal maanden een vetmeting met 3/4 puntsmeting. Zou het in ieder geval niet gebruiken om je exacte vetpercentage te meten.
 
Hmm 1ste dat ik erop stond 10 % daarna 19% en toen was ik naar de wc geweest en toen had ik 14 %
 
die van mij doet volgens mij gewoon een rekensommentje, Ookal krijg ik meer vvm dan zegt mijn weegschaal dat ik meer vet heb.
 
Volgens wat ik hier al eerder las zijn ze erg onbetrouwbaar...
 
Die apparaten meten de elektrische weerstand van je lichaam. Ik sta er regelmatig op en vertrouw het voor geen meter. Als je ziet dat het verschil tussen bv 400 of 401 ohm weestand het verschil is tussen 18 of 20% vet sta ik versteld van het gebrek aan precisie. Het maakt ENORM uit of je natte voeten hebt, een volle blaas, wat vocht vasthoudt, net wakker bent of eind van de dag erop staat, net getraind hebt. Al die dingen hebben een grote invloed op de meting. Dus als je er voor zorgt dat al die variabelen exact gelijk zijn elke keer als je erop staat kun je het gebruiken voor progressie zoals hencer al zei. Maar dan nog zijn ze niet erg precies, ook al laten ze je geloven dat dit wel zo is. Ze hebben gok ik een foutmarge van dik 10 misschien wel 20%. Dus de meting kan je ineens ziek tegenvallen of meevallen ineens, omdat je toevallig zonder dat je het doorhebt wat vocht vasthoud...
 
Topic nr. 387 hierover, gebruik anders de zoekfunctie eens.
 
In de gym op zo'n weegschaal zou ik slechts 6.5% vet hebben.
Wanneer dit met een 5punts-meting gemeten wordt, heb ik rond de 10%.

Zo'n weegschaal is afhankelijk van bepaalde zaken zoals vocht, tijdstip van de dag,..
 
Toen ik kort trainde met 77kg had ik op zo'n vpweegschaal 17,5% (vond ik al veel).
Op 88kg had ik 14,5% met huidplooimeting bij mn huisarts.
6weken geleden ong met cutten begonnen (stuk minder carbs, geen zout, suiker).
En vandaag gemeten ben naar 83-84kg gegaan en hij gaf 24% aan XD.
Die trainer die daar werkt keek zo van: huh impossoble
Mn abs en aderen zijn zichtbaar hahaha
Vertrouw dat ding niet meer haha
 
Ze hebben zeker een foutmarge maar aangezien ze elke keer dezelfde foutmarge meten kan je ze wel voor progressie gebruiken. Niet voor exacte vetpercentages.

Ze hebben niet zomaar een foutmarge. Het vp wordt compleet verkeerd gemeten en hierdoor ook niet te gebruiken voor progressie. De ene keer kan je 12% hebben en de andere keer 6%. Het is dus zeker niet dat ze er gewoon een paar % naast zitten. Je bent er compleet niets mee.
 
Ze hebben niet zomaar een foutmarge. Het vp wordt compleet verkeerd gemeten en hierdoor ook niet te gebruiken voor progressie. De ene keer kan je 12% hebben en de andere keer 6%. Het is dus zeker niet dat ze er gewoon een paar % naast zitten. Je bent er compleet niets mee.

Ik heb deze weegschaal:
http://www.tanita.nl/consumenten/products/1/1/Body+composition+Analyzers/28/BC-575.html

Hij is erg precies en ben er dan ook zeer tevreden over. Uiteraard zijn er variabelen waar je rekening mee moet houden voor een goede meting. Ik doe het altijd na het werk, voor het avondeten. Je eet en drinkt meestal hetzelfde onder het werken dus je vochtbalans bijvoorbeeld zal nagenoeg gelijk zijn. Je hebt ook geen verschil met wel of geen natte voeten.

Wel schijnen huidplooimeters accurater te zijn. Bovendien maar 5 euro geloof ik (ergens gelezen op dit forum).
 
kijk eens, dan sauna nemen, dan nog eens kijken.

Verschil is zo groot dat ik dat spul niet serieus neem.
 
Back
Naar boven