AndroidHealthClinic

Vierdaagse werkweek | Nieuwe standaard?

Als de extra inkomsten van ai en andere productiviteitsverbetering bij werknemers terecht zou komen kan het.

Helaas gebeurt dat niet. En hoe rechtser we stemmen hoe minder kans ook.
Ik meende te hebben gelezen dat we de afgelopen 12 jaren een links kabinet hebben gehad. Haal ik uit jouw post nou dat je enigszins wilt beweren dat de komende jaren nóg slechter worden voor Jan Modaal de werknemer? Dan begin ik namelijk een uitvaartcentrum, liggen kansen dan.

• Topic Starter Topic Starter
Ik meende te hebben gelezen dat we de afgelopen 12 jaren een links kabinet hebben gehad. Haal ik uit jouw post nou dat je enigszins wilt beweren dat de komende jaren nóg slechter worden voor Jan Modaal de werknemer? Dan begin ik namelijk een uitvaartcentrum, liggen kansen dan.
Links stemmen is vooral leuk voor werklozen?

Links stemmen is vooral leuk voor werklozen?
Voor werkloze klimaatactivisten dan.

Alsof de PvdA of ander "links" recent nog is opgekomen voor Jan Modaal en mensen op de lagere sporten van de sociaal-economische ladder. Tijdens de verkiezingen hebben ze wel iets geroepen, maar daar was niets van terecht gekomen, dat doet het nooit.

Voor werkloze klimaatactivisten dan.

Alsof de PvdA of ander "links" recent nog is opgekomen voor Jan Modaal en mensen op de lagere sporten van de sociaal-economische ladder. Tijdens de verkiezingen hebben ze wel iets geroepen, maar daar was niets van terecht gekomen, dat doet het nooit.
Toch kan ik mij wel inbeelden dat die communistische opvattingen interessant zijn als je niets kan/wil, of ander werkschuw tuig.

Toch kan ik mij wel inbeelden dat die communistische opvattingen interessant zijn als je niets kan/wil, of ander werkschuw tuig.
Zelfs de SP kan je lastig communistisch noemen. Ik vind het wel een groot verschil of je niets kan of niet wil.

Het idee dat er woonruimte is, dat je enigszins gezond kan eten, de gezondheidszorg toegankelijk is en dat je kinderen goed onderwijs hebben, dat is wel een ondergrens die mij wel aanspreekt. En daarbij ook nog dat werken en ambitie loont.

Het is wellicht veel gevraagd, maar ik durf te dromen.

Zelfs de SP kan je lastig communistisch noemen. Ik vind het wel een groot verschil of je niets kan of niet wil.

Het idee dat er woonruimte is, dat je enigszins gezond kan eten, de gezondheidszorg toegankelijk is en dat je kinderen goed onderwijs hebben, dat is wel een ondergrens die mij wel aanspreekt. En daarbij ook nog dat werken en ambitie loont.

Het is wellicht veel gevraagd, maar ik durf te dromen.
Ik ken een zogenoemd rechtse partij die zich ook hard maakt voor die onderwerpen 😇

Ik ken een zogenoemd rechtse partij die zich ook hard maakt voor die onderwerpen 😇
Ik deel je hoge verwachtingen over NSC.
:D

Het verwijt aan dergelijke populistische partijen is dat ze wel roepen, maar niet doen, dus ik ben benieuwd.

PVV heeft nu de kans, eigen risico is nog niet afgeschaft. Plan is wel dat het minder wordt.

Ben benieuwd of ze gaan leveren.
Denk je niet dat het afschaffen of het verlagen van het eigen risico een sigaar uit eigen doos gaat blijken? De gemiste inkomsten zullen toch betaald moeten worden waardoor, volgens mijn verwachtingen in ieder geval, de zorgpremie nog verder zal stijgen. Om als gevolg degene die nooit zorg nodig heeft weer extra te laten betalen voor de lamme en de blinde die jaarlijks zijn/haar eigen risico er door jaagt.

Denk je niet dat het afschaffen of het verlagen van het eigen risico een sigaar uit eigen doos gaat blijken? De gemiste inkomsten zullen toch betaald moeten worden waardoor, volgens mijn verwachtingen in ieder geval, de zorgpremie nog verder zal stijgen. Om als gevolg degene die nooit zorg nodig heeft weer extra te laten betalen voor de lamme en de blinde die jaarlijks zijn/haar eigen risico er door jaagt.
Bijna alles is een sigaar uit eigen doos.

Het is al jaren duidelijk dat het eigen risico in de huidige vorm niet werkt, zelf een deel per behandeling of incident zou al beter zijn. Om het wat scherp te stellen: Waarom moeten chronisch zieken "gestraft" worden met een eigen risico? Dat is ieder jaar aftikken zonder invloed op de gebruikte hoeveelheid zorg.

Bijna iedereen heeft als hij of zij ouder wordt meer zorg nodig.

Afgelopen jaren was echt niet links. VVD, cda en d66 is toch echt centrum-rechts. VVD-pvda is centrum.

Mensen stemmen inderdaad meer met hun gevoel dan verstand. De vvd is vooral de partij voor ondernemers, dat is voor wie ze staan. Dus vooral minder belasting en kosten voor ondernemenrs, waaronder arbeid.

Dat de PVDA zich heeft verbonden met identiteitspolitiek en de allerlaagste sociale klasse is een strategische fout van ze. Hierdoor is er in feite niet echt een partij meer voor ‘de arbeider’, die er nu anders uitziet dan 50 jaar geleden.

Dit is het gat waar de pvv in springt. Maar zij gaan echt kan modaal niet helpen. Wel iets doen aan immigratie, allochtonen etc waar dat kan. En dat is ook wel nodig.

Een uitvaartcentrum beginnen is iig een prima idee. De babyboomers beginnen met uitsterven zo langzamerhand.

Het is al jaren duidelijk dat het eigen risico in de huidige vorm niet werkt, zelf een deel per behandeling of incident zou al beter zijn. Om het wat scherp te stellen: Waarom moeten chronisch zieken "gestraft" worden met een eigen risico? Dat is ieder jaar aftikken zonder invloed op de gebruikte hoeveelheid zorg.

Nja. Dit is gedaan om de druk op de zorg vanwege onzin behandeling te verlagen. Daar zit echt wel iets in.

Dat je als chronisch zieke meer betaalt klopt. Exact volgens de rechtse redenering dat de gebruiker betaalt.

Ik ben het op zich wel met je eens dat het op deze manier ook nare bijeffecten heeft. Je zou mensen die buiten hun schuld chronisch ziek zijn kunnen uitsluiten van eigen risico. Mensen die diabetes 2 krijgen echter… er zit heel veel tussen er niets aan kunnen doen en je eigen ziekte zelf veroorzaken. Die kerel die vanwege zijn overgewicht twee nieuwe heupen en een knie moet…. Is het erg dat die wat extra betaalt? Nee. Die motorcrosser die zijn been breekt?
Toch een risicovolle hobby.

Het lijkt misschien niet zo maar dit is een oprechte vraag vanuit mijn kant ; waaruit blijkt dat het eigen risico niet werkt? De huidige opzet heeft toch enkele voordelen, gekeken vanuit mensen die niet het hele jaar door de zorg plat lopen. Denk aan het vrijwillig verhogen van het eigen risico en zo het verlagen van de maandelijkse kosten. Tevens, wie gebruikt betaalt toch?

Ik begrijp best dat ziek zijn geen keuze is maar er zijn wel legio mensen die betere keuzes zouden kunnen maken en als gevolg minder ziektekosten zouden kunnen maken. En dat heeft lang niet altijd wat met ouder worden te maken.

Groot financieel probleem kan opgelost worden door werken lonend te maken. Als je van alle werklozen de helft aan het werkt krijg en ze het daardoor een stuk beter hebben is dikke winst voor overheid en persoon.

Maar het is lastig hier een passend model voor te creëren. Aan de ene kant moet je dan snijden in de uitkering en dat wil je ook niet. Partime werken en gedeelte uitkering… ik noem maar enkele ideeën.

Daarnaast zijn er ook genoeg werkzaamheden die je met beperkingen moet kunnen doen. Help deze mensen vanuit uit en kort niet direct hun wia of wat dan ook. Maar zorg dat er een verhouding is dat als je extra werkt er geld bij komt en je minder uitkering krijgt. Maar wel zo dat het werken je goed beloond.

Economie wordt hier meegeholpen en minder uitkering = meer geld over voor overheid.

Tjah… zal blijven dromen 😅

Afgelopen jaren was echt niet links. VVD, cda en d66 is toch echt centrum-rechts. VVD-pvda is centrum.
Ik lees dit erg vaak sinds de PVV afgelopen verkiezingen de grootste werd. Zijn de keuzes die het kabinet gemaakt heeft dan ook rechts te noemen? Ik zal eerlijk bekennen dat ik me nooit echt zo met politiek bezig houd maar if it walks like a duck, talks like a duck...
Mensen stemmen inderdaad meer met hun gevoel dan verstand. De vvd is vooral de partij voor ondernemers, dat is voor wie ze staan. Dus vooral minder belasting en kosten voor ondernemenrs, waaronder arbeid.
Dat er met gevoel gestemd wordt is ook niet meer raar te noemen. Hoe je het ook wend of keert is Nederland er absoluut niet op vooruit gegaan de afgelopen jaren. Dat is een beetje het gevoel dat heerst. 90% van zijn stemmers weet echt wel dat Geert niet de verlosser is. Je kunt je zelfs afvragen of je door zo iemand vertegenwoordigd wilt worden. Maar al gaat ie op dezelfde voet verder als het vorige kabinet met als enige verschil de massale immigratie die wordt ingedamd is het voor veel mensen al een enorme stap voorwaarts.
eEn uitvaartcentrum beginnen is iig een prima idee. De babyboomers beginnen met uitsterven zo langzamerhand.
Ik ga het eens overwegen. 😜

• Like
Waarderingen: GruX
Groot financieel probleem kan opgelost worden door werken lonend te maken. Als je van alle werklozen de helft aan het werkt krijg en ze het daardoor een stuk beter hebben is dikke winst voor overheid en persoon.

Maar het is lastig hier een passend model voor te creëren. Aan de ene kant moet je dan snijden in de uitkering en dat wil je ook niet. Partime werken en gedeelte uitkering… ik noem maar enkele ideeën.

Daarnaast zijn er ook genoeg werkzaamheden die je met beperkingen moet kunnen doen. Help deze mensen vanuit uit en kort niet direct hun wia of wat dan ook. Maar zorg dat er een verhouding is dat als je extra werkt er geld bij komt en je minder uitkering krijgt. Maar wel zo dat het werken je goed beloond.

Economie wordt hier meegeholpen en minder uitkering = meer geld over voor overheid.

Tjah… zal blijven dromen 😅
Als ze de uitkering gewoon wat omhoog doen.

• Heart
Waarderingen: GruX
Hoe groot acht jij de kans dat de werkgever daarvoor hetzelfde betaald als dat hij kwijt zou zijn voor een Nederlandse kracht? Ik kan mij niet voorstellen dat een werkgever een marktconform salaris betaald? (want hé, ook schaarste heeft invloed op de prijs, en dus ook op de salarissen).
Geen idee of die daar exact hetzelfde voor betaalt, maar dat is niet eens heel relevant. Er is gewoon amper een Nederlander te vinden om die werkzaamheden te doen los van de financiële beloning. Ergens niet heel vreemd, ik zou het mijn kinderen ook niet aanraden om dat werk te gaan doen.

Dit is inderdaad geen fabeltje. Wij verhuren een vijftal huizen en hebben ook wel zulke aanvragen gehad van een uitzendbureau dat vooral werkt met arbeidsmigranten. Polen, Litouwers enzo. Ging om een huursom van 975 euro. Zij laten er rustig 4 mensen in wonen welke €400,- per persoon mogen aftikken. Mooie business.
Dit mag ook gewoon?

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik het niet weet. Is het niet een vorm van onderhuur? Of zijn dit soort bureaus daarvan uitgesloten? Wij hebben in de contracten voor huurders staan dat ze het inderdaad niet mogen onderverhuren echter is dat onze eigen regel. Ik weet niet hoe het wettelijk gezien zit..

Terug
Naar boven