MuscleMeat

Vierdaagse werkweek | Nieuwe standaard?

Met dank aan, @chrisk.

Vooral letten op de tegenargumenten.

Ja, maar iemand met een gokverslaving...

Wat?

Als medewerker van het bedrijf zelf, sure..zou kunnen.
Andere mensen die er niks mee te maken hebben, argwanend waarvoor?
Voor anderen geldt dat niet nee. Ik ben op zich voorstander van het afschaffen van de norm om 40 uur per week te werken en ik ben ook niet van plan om dat ooit nog in loondienst te gaan doen, maar de wijze waarop AFAS er invulling aan geeft heeft niet mijn voorkeur. Ik hoop dus dat er bij andere bedrijven ook andere vormen worden geïmplementeerd.

AFAS maakt goed geld.
Het werk is zo geautomatiseerd waardoor alles nu in een 4 daagse werk week kan.dus ipv loonsverhoging..betaalde vrije dag

Plus zoals eerder gezegd marketing

• Topic Starter Topic Starter
Voor anderen geldt dat niet nee. Ik ben op zich voorstander van het afschaffen van de norm om 40 uur per week te werken en ik ben ook niet van plan om dat ooit nog in loondienst te gaan doen, maar de wijze waarop AFAS er invulling aan geeft heeft niet mijn voorkeur. Ik hoop dus dat er bij andere bedrijven ook andere vormen worden geïmplementeerd.
Wat zou je voorkeur hebben?

AFAS maakt goed geld.
Het werk is zo geautomatiseerd waardoor alles nu in een 4 daagse werk week kan.dus ipv loonsverhoging..betaalde vrije dag
Ik heb dan liever loonsverhoging en de optie om zelf te bepalen of ik fulltime blijf werken of toch voor parttime kies, dan heb je inspraak over het aantal uur en de momenten dat je vrij bent.

Mwah, als ik dingen voor elkaar wil krijgen, vind ik het soms best vervelend dat veel collega's parttime werken. Daardoor duren dingen langer.

Maargoed, ik heb het geluk dat ik fijne collega's heb en leuke dingen mag doen

Zie hierboven 20% loonsverhoging en dan parttime werken.
Ik vraag mij af in hoeverre dat vergelijkbaar uitpakt. Want jongeren, huurhuis en toeslagen.

Ik heb dan liever loonsverhoging en de optie om zelf te bepalen of ik fulltime blijf werken of toch voor parttime kies, dan heb je inspraak over het aantal uur en de momenten dat je vrij bent.
Nou loonsverhoging geeft weer meer kosten voor de werkgever.

Ik vraag mij af in hoeverre dat vergelijkbaar uitpakt. Want jongeren, huurhuis en toeslagen.
Niet iedereen zal dat doen en misschien voorziet AFAS wel een tekort aan opdrachten en willen ze gewoon het aantal FTE’s fors reduceren zonder mensen te ontslaan.

Nogmaals ik weet niet hoe goed hun loon is ten opzichte van de concurrentie. Ook weet ik niet wat de loonsverhogingen zijn geweest de afgelopen jaren. Mijn schaal is in 3 jaar tijd iets meer dan 16% gestegen als zij maar een paar procent hebben gekregen kan je kun best makkelijk iedereen 20% erbij geven.

Niet iedereen zal dat doen en misschien voorziet AFAS wel een tekort aan opdrachten en willen ze gewoon het aantal FTE’s fors reduceren zonder mensen te ontslaan.

Nogmaals ik weet niet hoe goed hun loon is ten opzichte van de concurrentie. Ook weet ik niet wat de loonsverhogingen zijn geweest de afgelopen jaren. Mijn schaal is in 3 jaar tijd iets meer dan 16% gestegen als zij maar een paar procent hebben gekregen kan je kun best makkelijk iedereen 20% erbij geven.
Nee, integendeel. Het is oa een strategie om nieuwe mensen aan te trekken

Jij werkt echt bij een kutbedrijf, of niet? :roflol:
Op de financiële tegemoetkoming en werkdruk na kan ik maar weinig positiefs opnoemen buiten een aantal gezellige collega’s. Dat geldt trouwens niet alleen voor mij en dat is ook niet alleen lokaal. Mondiale survey’s laten keer op keer ontzettend lage cijfers zien op vragen als: “Zou je je werkgever aanbevelen aan kennissen die een andere werkgever zoeken?” :grinny:

Terug
Naar boven