XXL Nutrition

Vierdaagse werkweek | Nieuwe standaard?

Jij bent voorstander van een nieuwe babyboom, iets waarvan we de gevolgen nu mogen dragen?
Nee, ik zie vooral de nadelen van de dip waar we nu in terecht zijn gekomen.

Het geboortecijfer hoeft niet hoger te zijn dan de vervangingswaarde, maar op die waarde of slechts een tikkie eronder zou al prettig zijn.

Het is nu veel te laag en ik denk dat dit een gevolg is van beleid, of beter gezegd, gebrek eraan.

• Topic Starter Topic Starter
Ja en leerplicht is eigenlijk een dwang van uit de staat om productieve burgers te hebben.

Wat moet er dan voor wijken?
Denk dat je niet door hebt hoe de maatschappij gericht is op dat vrouwen kinderen krijgen. Wil je meer gelijkheid, dan zal je meer gelijk moeten trekken. Ouderschapsverlof is daar een mooi voorbeeld van, ik vind het fantastisch dat mannen nu wat meer tijd krijgen.

Je hebt het over vrouwen die carrière maken en tegelijkertijd verschillen in stand houden. Dat botst in mijn ogen.

Nee, ik zie vooral de nadelen van de dip waar we nu in terecht zijn gekomen.

Het geboortecijfer hoeft niet hoger te zijn dan de vervangingswaarde, maar op die waarde of slechts een tikkie eronder zou al prettig zijn.

Het is nu veel te laag en ik denk dat dit een gevolg is van beleid, of beter gezegd, gebrek eraan.
De bevolking groeit nog altijd. Met meer kinderen bots je straks tegen hele andere problemen aan.

Ik zou zo graag willen dat heel intelligente vrouwen het minder moeilijk wordt gemaakt dit te combineren. Ik heb liever dat Eva Vlaardingerbroek kinderen krijgt dan Famke Louise... okay, slecht voorbeeld... :D
In de gemiddelde volkswijk heb je wel veel grote gezinnen ja :roflol:

Jij bent voorstander van een nieuwe babyboom, iets waarvan we de gevolgen nu mogen dragen?
Maar maak je geen zorgen, het is ook niet de bedoeling dat de overheid bij je aan de deur komt met de mededeling dat staat en samenleving nog minstens 2 kinderen van je tegoed hebben...

:p

Mogen ze hier ook doen, kan ik met m'n dagje vrij 3 dagen werken. Snap niet waarom er zoveel mensen zo graag zo veel willen werken en zulke werkambities hebben. Lekker flink overuren maken om mensen aan de top te sponsoren nog rijker te worden of om nog meer materiële zaken te consumeren.

Ik geniet wel van mijn 4 dagen werken. Als het renoveren afgelopen is zweef ik er op los op mijn vrije maandag, wat postzegels of champignons er bij. En als er kinderen zijn lekker naar 3 dagen zakken. Helaas voor mijn vrouw heb ik net zo weinig werkambities en zullen we beide halve weken moeten werken.

Sowieso vind ik het debiel om kinderen te krijgen en vervolgens volle bak te werken en ze het gros van de tijd bij een opvang te dumpen of maar bij 1 ouder. Ik wil graag kinderen om ze zelf groot te brengen en de tijd er mee te spenderen, beide ouders zouden een rol moeten hebben in de opvoeding en ontwikkeling van een kind.

Sowieso vind ik het debiel om kinderen te krijgen en vervolgens volle bak te werken en ze het gros van de tijd bij een opvang te dumpen of maar bij 1 ouder.

Met de rest eens, alleen helaas is het voor veel mensen niet mogelijk om met 2 ouders (afwisselend dan, neem ik aan?) thuis te zijn. Veel werkgevers geven die flexibiliteit niet en rekeningen moeten helaas betaald worden.

De bevolking groeit nog altijd. Met meer kinderen bots je straks tegen hele andere problemen aan.
Die groei komt door migratie, met meer kinderen heb je in principe minder migratie nodig.

Overigens als je nu begint met het stabiliseren van de natuurlijke aanwas duurt het nog meer dan 20 jaar voor je de zaak weer op de rit hebt. Dus laten we nu beginnen!

Om kinderen te maken moet je neuken, iets wat de meerderheid van hier toch nooit doet.

Tevens mensen die kindloos zijn advies gaan geven aan ouders is hetzelfde als een dikkertje het ff uitlegt hoe je shredded kunt worden.

Ps: lelijke vrouwen mogen geen kinderen krijgen en mannen die niet eens bw kunnen benchen ook niet, straks denken je kinderen dat je een mietje bent en vergroot je de kans dat ze vegan worden.

Dit is mijn uitspraak en daarmee moeten jullie het doen. Ga nu een push sessie draaien om mijn alpha level te boosten.

Mogen ze hier ook doen, kan ik met m'n dagje vrij 3 dagen werken. Snap niet waarom er zoveel mensen zo graag zo veel willen werken en zulke werkambities hebben. Lekker flink overuren maken om mensen aan de top te sponsoren nog rijker te worden of om nog meer materiële zaken te consumeren.

Ik geniet wel van mijn 4 dagen werken. Als het renoveren afgelopen is zweef ik er op los op mijn vrije maandag, wat postzegels of champignons er bij. En als er kinderen zijn lekker naar 3 dagen zakken. Helaas voor mijn vrouw heb ik net zo weinig werkambities en zullen we beide halve weken moeten werken.

Sowieso vind ik het debiel om kinderen te krijgen en vervolgens volle bak te werken en ze het gros van de tijd bij een opvang te dumpen of maar bij 1 ouder. Ik wil graag kinderen om ze zelf groot te brengen en de tijd er mee te spenderen, beide ouders zouden een rol moeten hebben in de opvoeding en ontwikkeling van een kind.
Omdat sommige daar meer voldoening uit halen, dan steeds een dag vaag zijn?

Migratie heb je sowieso niet nodig, maar hoe groot schat jij de kans dat dat nog remt?
Migratie heb je niet nodig?

Komen we niet aan alle kanten mensen tekort? Ongetwijfeld mede doordat mensen niet fulltime werken en sommige banen, bv in de zorg, zo zwaar zijn dat je het eigenlijk niet fulltime kan doen.

Komen we niet aan alle kanten mensen tekort? Ongetwijfeld mede doordat mensen niet fulltime werken en sommige banen, bv in de zorg, zo zwaar zijn dat je het eigenlijk niet fulltime kan doen.
Ja en migratie helpt echt enorm bij het tekort aan handen :roflol:

Denk dat je niet door hebt hoe de maatschappij gericht is op dat vrouwen kinderen krijgen. Wil je meer gelijkheid, dan zal je meer gelijk moeten trekken. Ouderschapsverlof is daar een mooi voorbeeld van, ik vind het fantastisch dat mannen nu wat meer tijd krijgen
Ik denk dat jij niet door hebt hoe ik er over denk.

Ik was de eerste man binnen mijn bedrijf die 8 jaar geleden na de geboorte van ons eerste kind ouderschapsverlof heeft aangevraagd en dit 2 jaar geleden heb laten omzetten naar een parttime dienstverband. Mijn vrouw heef trouwens tot de geboorte van ons tweede kind fulltime gewerkt.

Je hebt het over vrouwen die carrière maken en tegelijkertijd verschillen in stand houden. Dat botst in mijn ogen.
Ik heb het nergens over carrière vrouwen, ik heb het over ouders die iets meer ambiëren dan een laag betaalde baan.

Ik denk dat jij niet door hebt hoe ik er over denk.

Ik was de eerste man binnen mijn bedrijf die 8 jaar geleden na de geboorte van ons eerste kind ouderschapsverlof heeft aangevraagd en dit 2 jaar geleden heb laten omzetten naar een parttime dienstverband. Mijn vrouw heef trouwens tot de geboorte van ons tweede kind fulltime gewerkt.

Ik heb het nergens over carrière vrouwen, ik heb het over ouders die iets meer ambiëren dan een laag betaalde baan.
Helder, dan begreep ik je verkeerd.

De babyboom en hoe werk wordt ingericht speelt een grote rol. Daarbij kan je vraagtekens plaatsen hoe efficiënt migratie is. Als er één groep is waar de werkloosheid hoog is, dan is het die groep.

Al die vrachtwagenchauffeurs, bouwvakkers en slachthuismedewerkers heten geen Jan of Klaas.
Nee, maar in de logistiek worden veel kilometers gemaakt die niet direct nodig zijn, maar simpelweg voordeliger zijn. Denk aan seizoensgroenten die niet uit Nederland komen. En hoeveel bedrijven ken jij die - wanneer het kan - bewust kiezen voor lokale materialen?

Hetzelf geldt voor bouwvakkers: ik ken er weinig die in een straal van 50km werken. Vaak is het een straal van 100+ km, want geld.
Allemaal begrijpelijk en ik veroordeel niemand, maar het kan ook anders. Er gaat veel tijd op aan dingen die niet het meest efficiënt zijn. En ook dat is mogelijk door de welvaard.

Snap niet waarom er zoveel mensen zo graag zo veel willen werken en zulke werkambities hebben.
De eerste jaren begrijp ik nog wel dat je zoveel mogelijk tijd wil besteden met de kleine, daar zijn gelukkig ook regelingen voor tegenwoordig maar op een gegeven moment gaan kinderen overdag gewoon naar school.. Nu is het altijd afhankelijk van wat voor werk je doet maar persoonlijk heb ik een kantoorbaan tot 16:00 en woon 10 minuten van mijn werk. Als ik die dag vrij zou zijn t.o.v. een dag werken mis ik 1 uur samen zijn en daarvoor zou ik 20% loon in moeten leveren.

Terug
Naar boven