XXL Nutrition

Vierdaagse werkweek | Nieuwe standaard?

Niet iets op tegen. In dat geval heb je beiden iets te bieden (kansen/omstandigheden/arbeidsvoorwaarden VS kennis). Dat is, in tegenstelling tot de andere situaties, gelijkwaardig
Wat vind je dan van de expatregelingen waardoor autochtonen worden benadeeld?

• Topic Starter Topic Starter
Er zijn tal van beroepen waar geen autochtoon voor te porren is en als ze gedwongen worden zal hun werkethiek en productiviteit ook ruim onderdoen t.o.v. de meeste arbeidsmigranten. Volgens mij is dat in Engeland na de Brexit ook pijnlijk duidelijk geworden.

De vraag of die werkzaamheden hier wel plaats moeten vinden en wat de toegevoegde waarde het voor Nederland is als dat werk grotendeels door migranten wordt uitgevoerd en de dienst of het product niet voor de lokale markt bestemd is mag best gesteld worden, maar dat was denk ik niet jouw reden om dit topic te beginnen.
Kan je een voorbeeld geven van een baan?

En ja, ben wel voorstander van kritisch kijken naar hoe we het nu inrichten.

Waarom zou je als werkgever in de stijgerbouw, tankcleaning, vleesverwerkende industrie, (glas)tuinbouw enz. Ongemotiveerde Nederlanders aannemen, die beduidend minder productief zijn dan de gemiddelde arbeidsmigrant?
Als ik zie onder welke omstandigheden zij soms moeten werken, vraag ik mij serieus af waarom die werkgevers de keuze moeten hebben.

Het aanhouden van arbeidsmigratie voor dergelijke banen, zal een vooruitgang in de arbeidsomstandigheden in de weg staan.

Waarom liever iets minder doen van iets wat je best kut vindt, dan zorgen dat je plezier krijgt in wat je doet? 3 dagen is nog veel als je er geen zin in hebt. Je omgeving klinkt ontzettend deprimerend. Ik snap wel dat je 'vlucht' als je het zo ervaart. Ik snap alleen niet dat je er dan toch nog drie of vier dagen in blijft hangen
Zo’n zelfde vraag kan ook aan jou maar dan met een andere invalshoek gesteld worden. Waarom laat jij jezelf beperken tot het werken van 5 dagen van 8 uur? Waarom werk je niet meer?

Mijn insteek in dit onderwerp is vooral de verbazing die ik heb over de mening van veel mensen dat er iets “mis” moet zijn de werknemer, zijn motivatie of het type werk als die persoon geen 40 uur per week wilt werken. Nu snap ik dat niet alles functie zich lenen voor elk willekeurig aantal uren per week, maar de meesten die meer ambiëren dan een baantje achter een kassa willen ook wel meer dan 3 dagen werken.

Valt allemaal best mee, en natuurlijk zijn er uitzonderingen van misbruik. Maar dit is niet algemeen te noemen.

Als ik zie onder welke omstandigheden zij soms moeten werken, vraag ik mij serieus af waarom die werkgevers de keuze moeten hebben.

Het aanhouden van arbeidsmigratie voor dergelijke banen, zal een vooruitgang in de arbeidsomstandigheden in de weg staan.
Die arbeidsomstandigheden zijn niet zomaar te verbeteren en als dat al kan kan of moet kan je in veel gevallen beter de werkzaamheden gewoon verplaatsen naar de landen waar de migranten vandaag komen. Uiteindelijk zal de consument de vooruitgang moeten betalen en klaagt al jaren dat alles zo duur is geworden.

Zo’n zelfde vraag kan ook aan jou maar dan met een andere invalshoek gesteld worden. Waarom laat jij jezelf beperken tot het werken van 5 dagen van 8 uur? Waarom werk je niet meer?
Bedrijf is alleen open tijdens kantooruren en we doen met name zaken met andere bedrijven die kantooruren hanteren. En ik werk veel samen, het duurt gewoon langer als collega's er niet zijn.

Mijn insteek in dit onderwerp is vooral de verbazing die ik heb over de mening van veel mensen dat er iets “mis” moet zijn de werknemer, zijn motivatie of het type werk als die persoon geen 40 uur per week wilt werken. Nu snap ik dat niet alles functie zich lenen voor elk willekeurig aantal uren per week, maar de meesten die meer ambiëren dan een baantje achter een kassa willen ook wel meer dan 3 dagen werken.
Ik veroordeel niemand, toch? Het heeft niet mijn voorkeur. Niets meer en niets minder.

Die arbeidsomstandigheden zijn niet zomaar te verbeteren en als dat al kan kan of moet kan je in veel gevallen beter de werkzaamheden gewoon verplaatsen naar de landen waar de migranten vandaag komen.
Nee, betere arbeidsvoorwaarden heeft wel invloed op de acceptatie van de omstandigheden.
Uiteindelijk zal de consument de vooruitgang moeten betalen en klaagt al jaren dat alles zo duur is geworden.
Als het echt buitensporig wordt, zal de consument ook een alternatief kiezen. Er zijn meer manieren. Jouw voorbeeld is in bepaalde sectoren een prima oplossing die ook een kostenbesparing met zich mee zal brengen.

Genoeg ouderen gaan nog werken en opleiden in hun pensioen.

Waarom liever iets minder doen van iets wat je best kut vindt, dan zorgen dat je plezier krijgt in wat je doet? 3 dagen is nog veel als je er geen zin in hebt. Je omgeving klinkt ontzettend deprimerend. Ik snap wel dat je 'vlucht' als je het zo ervaart. Ik snap alleen niet dat je er dan toch nog drie of vier dagen in blijft hangen
Ik moet hier toch nog even goed over nadenken. Gevoelsmatig geef ik je direct gelijk, maar hoe langer ik er over nadenk kom ik er achter dat dit niet voor alle werkzaamheden opgaat en dan voornamelijk voor de werkzaamheden waar de arbeidsmigranten op af komen. Dus als ieder deze visie volgt vergroot dat het probleem juist.

Nutteloos in de zin van maatschappelijk-economisch parasitair zeg maar dus.
Daar zijn er inderdaad meer dan genoeg van ja.
Yes.

Die geven (net als ze vele ouderen) wel extra druk op de gezondheidszorg en woningtekort. Er is geen tekort aan mensen, er is een overschot aan mensen die wel hulpbehoevend zijn en niets en niets meer (want twee verschillende groepen) bijdragen.

Yes.

Die geven (net als ze vele ouderen) wel extra druk op de gezondheidszorg en woningtekort. Er is geen tekort aan mensen, er is een overschot aan mensen die wel hulpbehoevend zijn en niets en niets meer (want twee verschillende groepen) bijdragen.
Dat zijn dan ook geen arbeidsmigranten.

Terug
Naar boven