XXL Nutrition

Vipers herstart log - Stoppen met trt

Mn gains, mn arme gains
Train me echt de pletter 3x in de week, eat clean met droge rijst kip vis en biefstuk op 3700cals en val alsnog af. Alles is softer aan het worden, heel papperig en hangerig allemaal.:(

Die gedachte helpt je denk niet echt bro, bekijk het zo: als je nu niet zo goed zou eten en trainen, zou het nog 10x erger zijn. Je kan niet meer doen dan je nu doet.

• Topic Starter Topic Starter
Korte update
Stoppen zonder clomid of nakuur oid is dus echt funest voor je gains, de vermoeidheid en slecht slapen is bijna weggetrokken maar nog steeds verlies ik gewicht, ben inmiddels al 7 kilo kwijt. Ben van iemand die een goed atletisch postuur heeft naar een schraal frame ala do you even lift gegaan. De mentale klap hiervan is vrij zwaar, er vindt nu een regressie plaats naar een fysiek van zelfs toen ik begon voor het trainen als deze trend zich doorzet.

Over 2 weken weer een afspraak bij dr de Ronde, die zal zich geen bal bekommeren om het trainen en terecht imo. Ben benieuwd wat mn waardes dan zijn, hoop iig dat ze tegen de minimale range aantikken van 9.

Libido is langzaaaaam aan terug aan het komen, sex heb ik geen zin vooralsnog maar mastruberen doe ik nu 1x per week. Ochtenderecties heb ik ook al maanden niet meer gezien

Ik kan er eigenlijk niet goed aan uit maar wat neem je nu sinds je bij Dr Ronde op consult gaat. Clomid en hoeveel. HCG? Beiden?

Ik kan er eigenlijk niet goed aan uit maar wat neem je nu sinds je bij Dr Ronde op consult gaat. Clomid en hoeveel. HCG? Beiden?

Helemaal niks, heb sinds het eerste consult helemaal niks gehad en niks genomen. All natty sinds een maand of 4 nu

Helemaal niks, heb sinds het eerste consult helemaal niks gehad en niks genomen. All natty sinds een maand of 4 nu

Hoe kan dat nu? Ergens in mei schrijf je nog dat je je laatste shot genomen hebt. Test en hcg. Dat is volgens mij juist twee maanden geleden. Ik vind je verhaal nogal verwarrend en onsamenhangend. Ik volg je log wel. Ben benieuwd wat Dr Ronde gaat beslissen na de uitslag van je bloedonderzoek binnen een paar dagen.

Hoe kan dat nu? Ergens in mei schrijf je nog dat je je laatste shot genomen hebt. Test en hcg. Dat is volgens mij juist twee maanden geleden. Ik vind je verhaal nogal verwarrend en onsamenhangend. Ik volg je log wel. Ben benieuwd wat Dr Ronde gaat beslissen na de uitslag van je bloedonderzoek binnen een paar dagen.

Yo,
Excuus, je hebt helemaal gelijk, was niet helemaal helder toen ik dat typte na een nacht zonder slapen maar dat is het handige van een log, je kunt alles even opzoeken:thumbup:.
Eind april had ik mijn laaste shot test en hcg gezet(test 25mg ofwel 0.1mg test)
Maar voor de duidelijkheid, die HCG eind april was op eigen houtje, ik was toen ook nog niet onder behandeling bij dr de Ronde. De doc heeft vooralsnog nog niks voorgeschreven, eind juni staat de volgende afspraak en ik hoop dan iig op de minimale waarde of net iets erboven te zitten

Zie deze log nu pas, interessant man! Blijf aub doorgaan met loggen want dit is namelijk zeer leerzaam voor vele leden hier op het forum.

heb ook alles gelezen, ik vollig!

heb ook alles gelezen, ik vollig!

Bijna 2.5 maand verder

4 augustus pas bloedtest dus het laat nog ff op zich wachten boys, vanochtend wel een een semi boner gehad bij het opstaan dus dat is een goed teken. Libido however is nog steeds afwezig, erectie is moeilijk te krijgen en vast te houden.
Het afvallen lijkt wat langzamer te gaan, hoop dat ik zo stabiel kan blijven op dit gewicht/deze looks. Tegen de tijd dat ik weer bij doc de ronde ben zijn we richting de 3.5 maand, als mn waarden dan nog niet minimaal zijn weet ik het ook niet meer.

Aan de ene kant denk ik je bent nu toch al zo ver laat je lichaam op zn beloop gaan, aan de andere kant denk ik als hij wat clomid in mn fl**ker duwt....maargoed na de clomid krijg je ook weer een crash waarna je lichaam weer homeostase moet bereiken dus dat schiet ook niet op

foto's zouden ook wel nice zijn mocht je die hebben. niet van je boner natuurlijk

Bijna 2.5 maand verder

4 augustus pas bloedtest dus het laat nog ff op zich wachten boys, vanochtend wel een een semi boner gehad bij het opstaan dus dat is een goed teken. Libido however is nog steeds afwezig, erectie is moeilijk te krijgen en vast te houden.
Het afvallen lijkt wat langzamer te gaan, hoop dat ik zo stabiel kan blijven op dit gewicht/deze looks. Tegen de tijd dat ik weer bij doc de ronde ben zijn we richting de 3.5 maand, als mn waarden dan nog niet minimaal zijn weet ik het ook niet meer.

Aan de ene kant denk ik je bent nu toch al zo ver laat je lichaam op zn beloop gaan, aan de andere kant denk ik als hij wat clomid in mn fl**ker duwt....maargoed na de clomid krijg je ook weer een crash waarna je lichaam weer homeostase moet bereiken dus dat schiet ook niet op

Als je dalijk rond de 9 nmol/l zit dan vind je het prima? Afhankelijk natuurlijk ook van hoe je je voelt, training etc.

Joh, bij mij duurde het na een lange kuur ook gerust een half jaar voordat ik me de oude voelde en me waardes naar me gevoel weer redelijk normaal waren.
Misschien zelfs wel langer.
Geef het een jaartje, ben jij weer de oude. :)

Als je dalijk rond de 9 nmol/l zit dan vind je het prima? Afhankelijk natuurlijk ook van hoe je je voelt, training etc.

Hmm nee niet 9nmol offcourse
Ik weet niet wat de waardes omgerekend zijn maar de ondergrens van wat zijn lab hanteert is 9 en de maximale bovengrens 25. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat 9 de normale ondergrens van 350ng/dl representeert aka 15nmol/l
Dat is voor mij wel de minimum waarde, als ik daaronder zit ga ik wel pushen voor behandeling op de een of andere manier, of zou dat onverstandig zijn en gewoon mn lichaam verder zn ding laten doen?

---------- Toegevoegd om 11:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:29 ----------

Joh, bij mij duurde het na een lange kuur ook gerust een half jaar voordat ik me de oude voelde en me waardes naar me gevoel weer redelijk normaal waren.

Ik denk dat de oude ik nooit hoge testwaarde had om eerlijk te zijn.
Het hoogste wat ik ooit gemeten had 6 maanden na een simpele 12 weekse test E kuur en 2 nakuren met clomid/nolva was 16.4 nmol=350ng/dl wat echt het absolute minimum ondergrens is, en dat was toen ik 22 was...

---------- Toegevoegd om 13:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:32 ----------

Hoelang na je zware kuren duurde het voordat je merkte dat je geen massa meer verloor, of vetter wordt en toch massa verliest?

ik heb morgen een afspraak staan bij de huisarts om doorverwezen te worden naar de trombose dienst maar wat bedoel je met deze zin?:

maargoed na de clomid krijg je ook weer een crash waarna je lichaam weer homeostase moet bereiken dus dat schiet ook niet op

wil namelijk vanaf donderdag ipv 20mg nolva, 20mg nolva & 50mg clomid gaan gebruiken voor 50 dagen

ik heb morgen een afspraak staan bij de huisarts om doorverwezen te worden naar de trombose dienst maar wat bedoel je met deze zin?:

wil namelijk vanaf donderdag ipv 20mg nolva, 20mg nolva & 50mg clomid gaan gebruiken voor 50 dagen

Als je clomid gebruikt schiet je test omhoog, maar je lichaam moet dit op eigen kracht zien vast te houden. Dus na het stoppen van pct schiet je lichaam weer omlaag met de testlevels en dat wordt meestal beschouwd als de meest katabole toestand. Daarom verliezen mensen in de 1e-2e maand na hun pct het meeste. Na een maand of 3-4 bij simpele kuren en persoonlijke variatie zou je weer richting je baseline moeten zitten/gaan.

Althans dat heb ik gelezen vanuit mijn beperkte kennis, ben je trouwens net klaar met kuren?>

Ik ben nu 6 weken ogv klaar idd
Dat wist ik nog niet over clomid maar ga het toch nog even een tijdje gebruiken. Heb het gevoel dat ik een langere nakuur nodig heb omdat ik totaal geen energie meer heb en de spanning is ook overdreven veel van de spieren af. Libido is minimaal en de gyno lijkt groter te zijn geworden. Ook dat wat "papperige" spieren zoals je vernoemde heb ik nu ook :roflol: in het kort ik voel me anders dan normaal na deze kuur

---------- Toegevoegd om 11:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:46 ----------

En overmatig Zweten niet te vergeten, t-shirt zieke nat in de sportschool en na de kleinste inspanning druppelt het zweet al van me af. Klein bergje fietsen op een trap oplopen vind ik al zwaar

Hmm nee niet 9nmol offcourse
Ik weet niet wat de waardes omgerekend zijn maar de ondergrens van wat zijn lab hanteert is 9 en de maximale bovengrens 25. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat 9 de normale ondergrens van 350ng/dl representeert aka 15nmol/l
Dat is voor mij wel de minimum waarde, als ik daaronder zit ga ik wel pushen voor behandeling op de een of andere manier, of zou dat onverstandig zijn en gewoon mn lichaam verder zn ding laten doen?

Zou het gewoon volledig af laten hangen van hoe je je voelt (energie/libido etc) en je trainingen gaan. Maar als je dalijk rond de 9 nmol/l zit acht ik de kans groot dat je je niet echt geweldig voelt. Overigens verwacht ik dat dr de Ronde een waarde van 9 nmol/l prima gaat vinden. Ik snap je berekeningen trouwens niet helemaal want volgens mij is 15 nmol/l, 428 ng/dl. Ondergrens van 9 nmol/l is omgerekend 257 ng/dl. In Amerika hanteren ze een ondergrens van 300 ng/dl, iets meer dan 10 nmol/l.

Top dat je dit bij wilt houden zeer interessant! Na aanleiding van dit stuk heb ik een paar vragen voor je.

Enfin, na wat onderzoek besloot ik niet mijn jongere jaren rond te lopen met de testlevels van een 70 jarige, en besloot ik zelf trt toe te dienen ongeveer 125mg pw en dit bij te houden met eigen bloedwerk en aromasin om oestrogeen onder controle te houden. Maar hier zitten natuurlijk haken en ogen aan, en na een jaartje, kwamen de complicaties, mentale (depressie/angsten maar ook mistig in de kop, misschien een gevolg vanandere stuuhormonen)complicaties maar ook lichamelijke(gyno/opvliegers/moodswings en toch niet zon welbehaagd gevoel meer) en na wat meer onderzoek heb ik besloten te stoppen ermee, het is gewoon niet voor mij. Het had goed zo kunnen zijn dat mn schildklier niet goed was.

• Hoe vaak deed je, tijdens je TRT periode, een bloedonderzoek?
  • Liet je het bloedonderzoek gewoon afnemen door je dokter?
  • Waren er geen abnormaliteiten te zien in je bloedonderzoek die je klachten zouden kunnen verklaren?
  • De Aromasin, zette je die preventief? Of naar aanleiding van bepaalde klachten of waarden uit je bloedonderzoek?
  • Checkte je je TSH, T3 & T4 waarden tijdens je bloedonderzoek?

Laatst bewerkt:
Top dat je dit bij wilt houden zeer interessant! Na aanleiding van dit stuk heb ik een paar vragen voor je.

• Hoe vaak deed je, tijdens je TRT periode, een bloedonderzoek?
  • Liet je het bloedonderzoek gewoon afnemen door je dokter?
  • Waren er geen abnormaliteiten te zien in je bloedonderzoek die je klachten zouden kunnen verklaren?
  • De Aromasin, zette je die preventief? Of naar aanleiding van bepaalde klachten of waarden uit je bloedonderzoek?
  • Checkte je je TSH, T3 & T4 waarden tijdens je bloedonderzoek?

- 1x in de 6 maanden
- Op eigen houtje, ik liet dan testlevels, oestrogeen en leverwaarden checken
- Geen abnormaliteiten
- Preventief inderdaad, omdat ik last had van opvliegers, overmatig transpireren, moodswings, slecht slapen en gyno vorming
- Geen van allen gedaan, maar volgens dr de Ronde lagen al die waarden bij het laaste bloedonderzoek binnen range

Terug
Naar boven