MuscleMeat

Vipers herstart log - Stoppen met trt

ik zweet op moment ook als een otter.. niet normaal meer ik kom zeiknat uit de sportschool gelopen maar dan ook echt geen plekje op m'n t-shirt dat droog is :o kleine inspanning als een bergje oplopen en pats het begint weer te druppelen

- 1x in de 6 maanden
- Op eigen houtje, ik liet dan testlevels, oestrogeen en leverwaarden checken
- Geen abnormaliteiten
- Preventief inderdaad, omdat ik last had van opvliegers, overmatig transpireren, moodswings, slecht slapen en gyno vorming
- Geen van allen gedaan, maar volgens dr de Ronde lagen al die waarden bij het laaste bloedonderzoek binnen range

Bedankt voor je antwoord, ik blijf je volgen.

Update?

• Topic Starter Topic Starter

Over 2 weken een afspraak bij dr de Ronde

Lichamelijk:
Ik val nog steeds af spier af en kom vet aan, ben ongeveer op het punt nu voordat ik begon met TRT, dikke speklaag om de buik heen, borsten ingezakt en hangen flink +ook nog eens gyno/puffy nips. Als je me zou zien zou je denken dat die jongen nog nooit een gewicht in zijn leven heeft aangeraakt, niet zo gek ook als je beseft dat mijn waardes ongeveer de helft van die van een 70jarige oude vent is

Libido: Met kamagra lukt de sex wel, maar dan ook is dat maar eens in de week oid dat ik ook echt zin heb, zonder kamagra heb ik erectieproblemen.

Positieve punten: Voel me mentaal nog steeds goed stabiel, geen stemmingswisselingen of hitte aanvallen meer of paniekmomenten uit het niets. Begin wel down te worden van de veranderingen in de spiegel en de lage libido issues

Wow echt absurd dat je telkens weken moet wachten op een afspraak.
Ik zou gewoon HCG blasten en dan clomid/ nolva nemen en dan toch over paar weken bloed prikken ipv zoveel spier in te leveren en op een afspraak te wachten.. al je gains voor niks.
In je pct heb je ook veel oestrogeen en cortisol, beste kan je ook wat aromasin nemen voor de oestrogenen

Wow echt absurd dat je telkens weken moet wachten op een afspraak.
Ik zou gewoon HCG blasten en dan clomid/ nolva nemen en dan toch over paar weken bloed prikken ipv zoveel spier in te leveren en op een afspraak te wachten.. al je gains voor niks.
In je pct heb je ook veel oestrogeen en cortisol, beste kan je ook wat aromasin nemen voor de oestrogenen

Hij heeft dit gedaan zodat hij de reden kan achterhalen van waarom mijn test zo laag is. Hij zei dat HCG en clomid nog altijd een optie zijn om de natuurlijke waardes een beetje op te krikken.
Nu weet ik dat hcg en clomid allebij flink oestrogene bijwerkingen kunnen geven, best kut aangezien ik daar gevoelig voor ben met name mijn mentale toestand:(
Dat was ook de reden waarom ik gestopt was.
Tegen de tijd dat ik die afspraak heb over 2 weken zijn we inmiddels bijna 3.5 maand verder zonder enige vorm van pct(mei, juni, juli en 1 week augustus)

Weet je zeker dat je er zo 'slecht' uit ziet als je zelf denkt? Als in dat je er uit ziet als iemand die nooit heeft getraind? Kan best dat dat beeld wel een beetje vervormd is nadat je zo lang 'on' was.

Kan je geen foto zonder hoofd posten ofzo?

Interessant topic trouwens.

Weet je zeker dat je er zo 'slecht' uit ziet als je zelf denkt? Als in dat je er uit ziet als iemand die nooit heeft getraind? Kan best dat dat beeld wel een beetje vervormd is nadat je zo lang 'on' was.

Kan je geen foto zonder hoofd posten ofzo?

Interessant topic trouwens.

Dit vraag ik me ook wel eens af idd. Test werkt op de psychose dus misschien zit het tussen de oren

Na het lezen van dit topic ben ik benieuwd of mensen die maar simpel roepen dat je na lange tijd TRT "wel off kan gaan" nog steeds een gangbare optie vinden.

Deze weg bewandel je niet voor de fun en lijkt mij behoorlijk lastig vol te houden, ik zie dit dan ook meer als laatste mogelijkheid om onder je TRT keuze uit te komen.

Na het lezen van dit topic ben ik benieuwd of mensen die maar simpel roepen dat je na lange tijd TRT "wel off kan gaan" nog steeds een gangbare optie vinden.

Deze weg bewandel je niet voor de fun en lijkt mij behoorlijk lastig vol te houden, ik zie dit dan ook meer als laatste mogelijkheid om onder je TRT keuze uit te komen.

Tsja OP kon ook niet tegen een een ''normale'' dosis Test dus denk wel dat het meevalt voor der anderen personen. 125 mg per week spoot die als ik me niet vergis, dat is gewoon een trt dosis en alsnog had die last van side-effects

Dit vraag ik me ook wel eens af idd. Test werkt op de psychose dus misschien zit het tussen de oren

Ik zal je een bewerkte foto sturen via pm, in het vertrouwen DAT deze ook bij je blijft en niet stiekem wordt doorgestuurd via pm dan kun je zelf oordelen over de voor en na en hiervan getuigen in dit topic
En? Zit het in mn hoofd?

---------- Toegevoegd om 14:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:05 ----------

[/COLOR]

Ik sta natuurlijk niet model voor iedereen, maar er zijn zat mensen die bijwerkingen hebben. Dat gezegd hebbende heeft het gros denk ik geen bijwerkingen
Tsja OP kon ook niet tegen een een ''normale'' dosis Test dus denk wel dat het meevalt voor der anderen personen. 125 mg per week spoot die als ik me niet vergis, dat is gewoon een trt dosis en alsnog had die last van side-effects

Klopt, maar ik had het eerste jaar nergens last van pas na een tijdje begonnen de bijwerkingen zich te manifesteren. Dat was eerst lichamelijk en toen geestelijk, steeds erger alsof ik de hormoonschommelingen/hoge oestrogeenwaardes die gepaard gingen met het spuiten steeds minder goed trok. Als de bijwerkingen puur lichamelijk waren geweest had ik wss niet gestopt, het geestelijke is wat me echt opbrak. Continue heel zenuwachtig/veel piekeren/stressen en angstig, soms moodswings waarin alle redelijkheid ver te zoeken is. Bijna amper tot geen last meer van gehad sinds ik gestopt ben

Laatst bewerkt:
ViperGQ heb je altijd dezelfde gear/leverancier gebruikt? En dat piekeren en stressen waar je het over hebt, heb je daar nu nog last van?

ViperGQ heb je altijd dezelfde gear/leverancier gebruikt? En dat piekeren en stressen waar je het over hebt, heb je daar nu nog last van?

Ja, die was zeer betrouwbaar.

Dat piekeren en stressen is er zo nu en dan nog, maar zo ontzettend veel minder geworden, laat ik als ruwe schatting zeggen van dagelijks naar 1-2x maandelijks gegaan

Laatst bewerkt:
Uit je verhaal te lezen komen die bijwerkingen niet van de testosteron maar eerder uit andere dingen in je leven. Volgens mij is het vrijwel onmogelijk om die bijwerkingen te krijgen van 125mg testosteron die je wekelijks indient. Dit is gewoon je eigen aanmaak dus dat lijkt me een beetje een vreemd verhaal.

Foto's vallen reuze mee ;) ik denk dat je een cortisol tekort hebt
Dat was iig bij mij het probleem. Even je tijd uitzitten en je niet druk maken ;) komt goed

Uit je verhaal te lezen komen die bijwerkingen niet van de testosteron maar eerder uit andere dingen in je leven. Volgens mij is het vrijwel onmogelijk om die bijwerkingen te krijgen van 125mg testosteron die je wekelijks indient. Dit is gewoon je eigen aanmaak dus dat lijkt me een beetje een vreemd verhaal.

Pardon? Vrijwel onmogelijk om bijwerkingen te krijgen?
Ik haal EEN factor out of the equation, haaruitval stopt, opvliegers stoppen, de nervositeit trok bijna compleet weg binnen een maand,eerste tekenen van gyno ontwikkelden zich tijdens de trt. Daarbovenop is de normale gemiddelde aanmaak van een man 5mg per dag, 125mg is nog steeds 3x de normale hoeveelheid minus de 30% aan estergewicht. Dan is het toch niet zo gek om te bedenken dat de een wat gevoeliger is dan de ander voor een teveel aan test, of misschien sneller aromatiseert? Ik kon vaak mijn klok erop gelijk zetten dat de dagen na een inject pittig waren. Ik erken absoluut de positieve dingen die het me gebracht heeft, maar ik kan mijn ogen niet sluiten voor de in mijn ogen veroorzaakte negatieve bijwerkingen. Mocht de doc me in de toekomst op trt willen plaatsen, dan zal ik er gauw genoeg achterkomen of de klachten wel/of niet hun oorsprong hadden in de hormonen als deze weer opduiken.

Als je trouwens trt anxiety/trt dial in googled zul je talloze verhalen en logs vinden van mannen die op normale doseringen bijwerkingen ervaren. Maargoed ik probeer een open perspectief op alle mogelijke alternatieven te houden en alle input is welkom waar ik hopelijk van kan leren, albeit dit wel onderbouwd gebeurt wat in je post niet geval is

---------- Toegevoegd om 22:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:45 ----------

Foto's vallen reuze mee ;) ik denk dat je een cortisol tekort hebt
Dat was iig bij mij het probleem. Even je tijd uitzitten en je niet druk maken ;) komt goed

Fijn om het toch eens van een ander te horen, bedankt voor je input man
Hoe kwam je erachter dat het aan je cortisol lag, heb je dit laten testen?
Ik ben een beetje wantrouwig om aan dr de Ronde te vragen of hij ook mijn cortisol wilt meten

Opvliegers en haaruitval krijg je mede juist door een tekort aan testosteron. Ik denk nog steeds dat jouw bijwerkingen te maken hebben met andere dingen maar dat is mijn mening.

Succes verder

Opvliegers en haaruitval krijg je mede juist door een tekort aan testosteron. Ik denk nog steeds dat jouw bijwerkingen te maken hebben met andere dingen maar dat is mijn mening.

Succes verder

Haaruitval door tekort aan testosteron, nou heb ik alles wel gehoord:scratch:

OT: Langs geweest bij de doc, verteld dat mijn libido nog steeds een drama is.
Gemiddeld 1x per week zin in seks of fappen, tijdens de seks regelmatig geen erectie kunnen vasthouden omdat ik gewoon niet opgewonden genoeg ben.

Verteld dat mn vermoeidheid en slapen wel verbeterd zijn, dus weer bloedgeprikt. Hij vertelde dat als de waardes laag of onder de norm terugkomen dat ie dan verder zou gaan kijken, maar dat het sowieso een lastig vraagstuk wordt wat ie gaat doen.
Maandag telefonisch consult over wat de resultaten zijn. Heb even gespiekt en hij heeft FSH, LH, testosteron en SHBG op de lijst afgekruisd.

Zal maandag dus posten hoe en wat, vraag me af wat ie gaat doen als het precies op de referentiewaarde zit of net erboven bv 9 of 10. De hele situatie waarom ik met TRT begon was omdat het binnen de referentiewaarde was, maar wel superlaag voor mijn leeftijd(onderste kwart percentiel)

Ja, die was zeer betrouwbaar.

Dat piekeren en stressen is er zo nu en dan nog, maar zo ontzettend veel minder geworden, laat ik als ruwe schatting zeggen van dagelijks naar 1-2x maandelijks gegaan

heb je wel iets om handen,heb je werk? Kan aan de oorzaak van het piekeren liggen mss....

Terug
Naar boven