Fitness Seller

Vissertje zijn blog

• Topic Starter Topic Starter
Ben ik weer :D

Vandaag een dikke vette fail op de OHP... 10% deload de volgende keer en we gaan weer vol goede moet opbouwen.
Chinup ging lekker en ga ik vanaf de volgende keer met extra gewicht proberen.
Deadlift ging echt heerlijk... 7 keer met 95Kg ging gewoon echt lekker.

Dit was de training:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
5X 35Kg
5X 37.5Kg
5X 40Kg
4X 42.5Kg
4X 42.5Kg
4X 42.5Kg (volgende keer terug naar 38Kg :( )

Chinup
5X BW
5X BW
10X BW

Deadlift
5X 60Kg
5X 70Kg
5X 80Kg
5X 90Kg
7X 95Kg

Back extensions
12X BW
12X BW
12X BW

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Rope pull down
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg
9X 42.5Kg

Alles met elkaar een uur en 15 minuten bezig geweest

Wat @Steks zegt inderdaad: minder volume in je opwarmsetjes. Het gaat om je werksets!

Ik zou het zoiets doen:
5x20
5x30
3x35
2x40 (misschien al niet eens nodig)
3x5x42,5

Dat bespaart je aardig wat energie.

Thanx mannen voor jullie reacties. Eerlijk gezegd beamen jullie al een heel klein beetje mijn gedachte, ik heb de neiging bij eigenlijk elke oefening erg veel energie in de warming-up te steken wat dus ten koste gaat van de daadwerkelijk werksets.

Ik heb even een plaatje op gezegd waarop te zien is hoe ik de stang altijd beet pak tijdens de OHP, ik heb de handen wel dichter bij elkaar trouwens maar gaat puur even om de grip die deze man gebruikt.

6-tips-for-improving-your-overhead-press-header-v2-830x467.jpg

Thanx mannen voor jullie reacties. Eerlijk gezegd beamen jullie al een heel klein beetje mijn gedachte, ik heb de neiging bij eigenlijk elke oefening erg veel energie in de warming-up te steken wat dus ten koste gaat van de daadwerkelijk werksets.
6-tips-for-improving-your-overhead-press-header-v2-830x467.jpg
Volgens mij is dit al vaker aan de orde geweest hier, hoe zwaarder de gewichten hoe belangrijker niet te weinig, maar ook zeker niet teveel te doen.

Als ik naar het plaatje kijk dan lijkt de bar nog wel wat meer naar voren te kunnen, maar het is lastig te zien.

False grip/Suicide grip is zeker een optie hij de OHP.

Het zou zomaar kunnen dat je teveel warming up reps doet, daar ga je met hogere gewichten ook een keer last van krijgen.
Zelf houd ik altijd aan 2x5xbar, 1x5x40%, 3x60%, 2x80% en werksetsx100%, en als ik denk dat de stap van 80 naar 100 te groot is dan verdeel ik het stuk van 60 naar 100 in drieën en doe ik meerdere sets van 2.

Sterker, jij bent o.a. iemand die me er al voor heeft gewaarschuwd ;)

Ik moet toch echt maar eens zien dat ik het met de warming up wat rustiger aan ga doen om zo m'n energie wat te sparen voor de daadwerkelijke werkset.

Sterker, jij bent o.a. iemand die me er al voor heeft gewaarschuwd ;)

Ik moet toch echt maar eens zien dat ik het met de warming up wat rustiger aan ga doen om zo m'n energie wat te sparen voor de daadwerkelijke werkset.
Je kan dit ook doortrekken naar de extra fluff die je doet, op het moment dat (herstel van) dat je progressie op de grote 4 in de weg gaat zitten is het teveel. Hoewel nu je bent overgestapt naar GSLP dat niet zo snel zal gebeuren en veel en vaak resetten onderdeel van het plan is geworden.

Week 18 is qua sporten heerlijk afgesloten met de training van vandaag.

Heb die vervelde grens van 60Kg op de bench doorbroken en heb vandaag de 61Kg gehaald met een laatste set van zelfs 7 reps, ben ik best trots op :D
Squat was echt zwaar want had nog spierpijn in mijn glutes en rechter bovenbeen van een halve week mank lopen wat weer kwam door extreme spierpijn in de kuiten. Maar ondanks dat wel de 3X5 met 87.5Kg behaalt en ook daar ben ik toch wel weer trots op (volgende week 1,5X m'n BW halen?????)

Heb dit keer goed om de warming-up gedacht dat ik die een beetje inperk

Dit was de training:

Squat:
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
3X 70Kg
3X 80Kg
2X 85Kg
5X 87.5Kg
5X 87.5Kg
5X 87.5Kg

Bench Press
10X 20Kg
10X 40Kg
5X 50Kg
3X 55Kg
5X 61Kg
5X 61Kg
7X 61Kg (yes, yes,yes dacht ik :pressing:)

Barbell ROW
5X 52.5Kg
5X 52.5Kg
11X 52.5Kg

Back extencions
12X BW
12X BW
12X BW

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Tricep rope pull down
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg
9X 42.5Kg

Alles met elkaar een uur en 15 minuten bezig geweest

Warmup sets zien er al veel beter uit! En goeie squats en bench!

De eerste training van week 19 zit er weer op

Gemakjes zou ik het absoluut niet willen noemen maar 3X5 met 90Kg is wel gelukt :D Heel eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat de eerste fail op de squat op de loer ligt maar ik hoop het natuurlijk niet. Een gewicht met 3 getallen voelt wel als heel dicht bij maar realistisch gezien voelt het ook weer erg ver weg...

Dit was de training:

Squat:
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
3X 80Kg
2X 85Kg
5X 90Kg
5X 90Kg
5X 90Kg

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 35Kg
5X 38.5Kg
5X 38.5Kg
6X 38.5Kg

Chinup
5X BW+2Kg
5X BW+2Kg
9X BW+2Kg

Back extensions
12X BW
12X BW
12X BW

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Tricep rope pull down
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg
9X 42.5Kg

En dat alles in een tijdsbestel van 1 uur en 10 minuten

Lekker 3x5x90! Hoeveel weeg je inmiddels?

Lekker 3x5x90! Hoeveel weeg je inmiddels?

Na het lezen van je vraag ben ik meteen even op de weegschaal gaan staan... Echter schrok ik een beetje, i.p.v. aankomen ben ik behoorlijk afgevallen t.o.v. de vorige meting... De weegschaal gaf 58.5 Kg aan... Ik hou mijn ingenomen voeding middels myfitnesspal exact bij en ben langzaam steeds meer aan het eten maar kennelijk vragen de steeds zwaarder wordende training nog meer voedsel...

Heb even snel op myfitnesspal gekeken maar van de afgelopen 18 dagen zit mijn daggemiddelde op 2000 Kcal... Dat moet echt omhoog want het is gewoon veel te weinig. Ik ga toch maar eens kijken of ik een poosje volgens een voedingsschema kan gaan eten want hoewel ik alles netjes weeg en bijhoud bekijk ik per dag wat ik doe en dat werkt toch niet zo goed voor mij.

Na het lezen van je vraag ben ik meteen even op de weegschaal gaan staan... Echter schrok ik een beetje, i.p.v. aankomen ben ik behoorlijk afgevallen t.o.v. de vorige meting... De weegschaal gaf 58.5 Kg aan... Ik hou mijn ingenomen voeding middels myfitnesspal exact bij en ben langzaam steeds meer aan het eten maar kennelijk vragen de steeds zwaarder wordende training nog meer voedsel...

Heb even snel op myfitnesspal gekeken maar van de afgelopen 18 dagen zit mijn daggemiddelde op 2000 Kcal... Dat moet echt omhoog want het is gewoon veel te weinig. Ik ga toch maar eens kijken of ik een poosje volgens een voedingsschema kan gaan eten want hoewel ik alles netjes weeg en bijhoud bekijk ik per dag wat ik doe en dat werkt toch niet zo goed voor mij.

Zelfde als ik. Eerst vlogen de kilo's er aan toen ik 2400 kcal eet, toen at ik 2700 kcal en wou ik maar niet meer aankomen, nu ik 2900 kcal eet komt er weer een beetje beweging in.

Als het nog even duurt voordat je een schema inelkaar hebt gezet kan je ook degelijks wat noten eten bovenop wat je nu eet, 50 gram is al snel 300kcal.

Laatst bewerkt:
Ik heb zojuist voor de nachtdienst al wat extra plakken brood gesmeerd naast de warme hap die ik altijd mee neem. Zit alles met elkaar voor komende nachtdienst op 1055 Kcal... En hat zal naar binnen gaan :eating:

En als ik mijn bord pap zo op heb en de shake dis ik voor 12 uur op het werk neem zit ik voor vandaag op 2424 Kcal.

Ik heb afgelopen nachtdienst ca. 1200kcal op en ik probeer te cutten. :D

Als het nog even duurt voordat je een schema inelkaar hebt gezet kan je ook degelijks wat noten eten bovenop wat je nu eet, 50 gram ik al snel 300kcal.

Maar dat is toch voornamelijk vet wat je dan binnenkrijt. Ik heb overdag meestal m'n macro's wel redelijk op orde (kve 50/25/25) dus als ik alleen noten ga toevoegen dan kloppen de macro's niet meer.

Terug
Naar boven