Fitness Seller

Vissertje zijn blog

• Topic Starter Topic Starter
Na het lezen van je vraag ben ik meteen even op de weegschaal gaan staan... Echter schrok ik een beetje, i.p.v. aankomen ben ik behoorlijk afgevallen t.o.v. de vorige meting... De weegschaal gaf 58.5 Kg aan... Ik hou mijn ingenomen voeding middels myfitnesspal exact bij en ben langzaam steeds meer aan het eten maar kennelijk vragen de steeds zwaarder wordende training nog meer voedsel...

Heb even snel op myfitnesspal gekeken maar van de afgelopen 18 dagen zit mijn daggemiddelde op 2000 Kcal... Dat moet echt omhoog want het is gewoon veel te weinig. Ik ga toch maar eens kijken of ik een poosje volgens een voedingsschema kan gaan eten want hoewel ik alles netjes weeg en bijhoud bekijk ik per dag wat ik doe en dat werkt toch niet zo goed voor mij.
Voordeel: met je lage BW zijn de gewichten die je verplaatst nog indrukwekkender. #datdanweerwel

Nadeel: er blijft helemaal niets van je over...

Je zou toch minstens 120 gram eiwit per dag binnen moeten krijgen hoor, ook als je minder weegt.
Perfecting Protein Intake in Athletes: How Much, What, and When?

Voordeel: met je lage BW zijn de gewichten die je verplaatst nog indrukwekkender. #datdanweerwel

Momenteel eet ik ongeveer 120 gram eiwitten en ongeveer 60 gram vet (is soms wel eens wat lager moet eerlijk bekennen) en de rest zijn koolhydraten.

Ik denk dat ik eerst maar eens ga proberen om structureel 2300 Kcal per dag binnen te krijgen en dat minimaal 2 week vol te houden en dan eens kijken wat het doet. Ik ben erg gefocust op de spiegel maar met een lengte van 163 is alles onder de 63Kg per definitie te ligt bij een man naar mijn mening dus er moet hoe dan ook wat bij om het gezond te houden.

Maar dat is toch voornamelijk vet wat je dan binnenkrijt. Ik heb overdag meestal m'n macro's wel redelijk op orde (kve 50/25/25) dus als ik alleen noten ga toevoegen dan kloppen de macro's niet meer.

Dat is niet nodig, gewoon minimaal 2gr/kg eiwit en 1gr/kg vet.

Momenteel eet ik ongeveer 120 gram eiwitten en ongeveer 60 gram vet (is soms wel eens wat lager moet eerlijk bekennen) en de rest zijn koolhydraten.

Ik denk dat ik eerst maar eens ga proberen om structureel 2300 Kcal per dag binnen te krijgen en dat minimaal 2 week vol te houden en dan eens kijken wat het doet. Ik ben erg gefocust op de spiegel maar met een lengte van 163 is alles onder de 63Kg per definitie te ligt bij een man naar mijn mening dus er moet hoe dan ook wat bij om het gezond te houden.

Je komt dus krap aan je eiwitten en vetten, dan is het dus vrij eenvoudig in mijn ogen, gewoon 50 gram noten per dag extra eten.

Dan beginnen we maar eens met wat noten toe te voegen aan de dagelijkse kost.

Nou gebiedt de eerlijkheid me wel te zeggen dat het behalen van 2500Kcal ook weer geen onmogelijke opgave is en het meer aan mijzelf ligt dan aan het feit dat het voor mij onmogelijk is om die hoeveelheid binnen te krijgen.

Een dik jaar geleden woog ik 70Kg maar op een manier waar ik niet blij mee was. Ik ben veel gaan sporten en ben daardoor flink af gevallen. Inmiddels ben ik redelijk blij met mijn figuur en moet nu weer langzaam wat meer gaan eten, zeker nu de trainingen steeds zwaarder worden. Ik merk dat het een stuk moeilijker is om dat in het hoofd op orde te krijgen dan ik dacht. Zodra ik namelijk een paar dagen wat meer heb gegeten heb ik gelijk het gevoel dat ik het in de spiegel zie, en dan niet op een positieve manier. En dat terwijl je het helemaal niet eens ziet... Maar goed, de weegschaal is wel het bewijs dat ik momenteel gewoon echt te weinig eet, daar kan ik niet omheen.

Ik snap het, je hoort van meer mensen die afgevallen zijn dat ze moeite hebben om weer aan te komen ook al weten ze dat het nu geen vet is.

In! (beetje laat)

Na de nachtdiensten met daarbij horende slaap tekort en me vanmiddag meerdere keren compleet leeg te hebben zitten schijten toch best een lekkere training gehad :D

Dit was hem voor vandaag:

Bench Press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
3X 60Kg
5X 62Kg
5X 62Kg
5X 62Kg (ging best lekker eigenlijk maar bij de 6de rep kreeg ik de stang in eens geen cm meer omhoog...)

Babell ROW
5X 55Kg
5X 55Kg
9X 55Kg

Deadlift
5X 60Kg
3X 80Kg
2X 90Kg
7X 97.5Kg (m'n grip is serieus beter geworden dus die 100 Kg gaat de volgende keer helemaal goed komen, ben ik van overtuigd :pressing: )

Back extencions
12X BW
12X BW
12X BW

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Tricep rope pull down
12X 42.5Kg
11X 42.5Kg
9X 42.5Kg

Barbell curl
10X 30Kg
10X 30Kg
5X 30Kg

Dat was hem in een tijd van 1 uur en 2 minuten

Na de nachtdiensten met daarbij horende slaap tekort en me vanmiddag meerdere keren compleet leeg te hebben zitten schijten toch best een lekkere training gehad :D

Dit was hem voor vandaag:

Bench Press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
3X 60Kg
5X 62Kg
5X 62Kg
5X 62Kg (ging best lekker eigenlijk maar bij de 6de rep kreeg ik de stang in eens geen cm meer omhoog...)
Capped dus eigenlijk?

Babell ROW
5X 55Kg
5X 55Kg
9X 55Kg
Ziet er goed uit.

Deadlift
5X 60Kg
3X 80Kg
2X 90Kg
7X 97.5Kg (m'n grip is serieus beter geworden dus die 100 Kg gaat de volgende keer helemaal goed komen, ben ik van overtuigd :pressing: )
Nice!

Back extencions
12X BW
12X BW
12X BW

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg
good i guess?

Tricep rope pull down
12X 42.5Kg
11X 42.5Kg
9X 42.5Kg
Gekke shit

Barbell curl
10X 30Kg
10X 30Kg
5X 30Kg
Curls zijn heftig

Dat was hem in een tijd van 1 uur en 2 minuten
Good work overal, 6.8/10

Dan hoop ik dat de 102.5 ook gaat lukken, wil natuurlijk wel graag een beetje mee tellen met de rest hé :lifter:

Thanx man, maar misschien een hele domme vraag... Maar wat bedoel je met 6.8/10? En hoe heb je dat berekend?
6.8/10 is mijn schaal van waardering.Dat is een waarde oordeel. Betekend dat ik het er goed vond uit zien. Bij afwezigheid van veel materiaal om het mee te testen.
Ik ga niet natuurlijk iedereen 10'en geven. :P

Edit: Bereking is puur gebasseerd op gis werk. Hieraan kunt u geen rechten ontlenen*

6.8/10 is mijn schaal van waardering.Dat is een waarde oordeel. Betekend dat ik het er goed vond uit zien. Bij afwezigheid van veel materiaal om het mee te testen.
Ik ga niet natuurlijk iedereen 10'en geven. :P

Edit: Bereking is puur gebasseerd op gis werk. Hieraan kunt u geen rechten ontlenen*

A oke op die manier. In dat geval ben ik erg blij met deze mooie voldoende :thumbs:

Wat eet je aan voedingsmiddelen op een dag? Omdat je aangeeft moeilijk aan de kcal te komen.

Wat eet je aan voedingsmiddelen op een dag? Omdat je aangeeft moeilijk aan de kcal te komen.

Het binnenkrijgen van de calorieën is opzich niet het probleem want zo enorm veel hoef ik met mijn gewicht en lengte ook weer niet te eten. Het is meer een kwestie dat ik erg bang ben om weer op de verkeerde manier aan te komen. Ben een jaar hard bezig geweest om af te vallen en ben best blij met het resultaat en wil dat resultaat niet weer verpesten. Het is dus meer een "psychisch" probleem dan dat het daadwerken een probleem is een 24 á 2500 Kcals binnen te krijgen.

Momenteel eet ik eigenlijk standaard 400ml havermoutpap als ontbijt. Tussen de middag 3 á 4 plakken brood met runderrookvlees en/of kipfilet in verschillende soorten. En als avond eten afwisselt rijst met groenten en kip, een pasta gerecht of gebakken aardappelen met groente en vlees waarbij het vlees afwisselend steak en kipfilet is. Daarnaast probeer ik 2 stukken fruit te verdelen over de dag. Opzich kan ik daarmee zonder problemen aan mijn calorieën komen en ook mijn macro's kloppen vaak wel aardig goed.

Inmiddels is het me trouwens al 4 dagen achter elkaar gelukt om boven de 2300 Kcal te zitten... Ik denk dat het wel goed gaat komen.

Ik heb even een printscreen gemaakt van myfitnesspal. Dit is wat er vandaag in is gegaan en nog in gaat. Na het eten ga ik sporten en daarna bij iemand op de koffie. Maar ik denk dat ik daar het koekje over ga slaan omdat ik al netjes aan mijn 2 gram eiwit en 1 gram vet pet kg BW zit en ook de Kcal's zitten voor vandaag wel aardig goed.

Voeding 2018-5-11.jpg

2300kcal :p dat at ik in mijn fietstijd in 1 maaltijd.

2300 in één maaltijd??? Jemig, dat het je het weg krijgt.. :eek:

Terug
Naar boven