AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog

Bezoekers in dit topic

Ff nog de leg van vandaag.

Helaas een fail op de Squat. Bij de 2de set deed bij de 5de rep in eens mn rechter bovenbeen erg zeer en heb de stang op de veiligheidssteunen neer gelegd omdat ik niet meer omhoog kon komen... Heb 5 minuten gerust en heb nog een poging ondernomen maar bij het unracken hinkte ik al een beetje, heb toch nog een rep gedaan maar deed echt zeer en heb de squat verder gestaakt. Inmiddels voelt het allemaal weer goed dus ga maandag weer vol goede moet squaten met 83Kg

Dit was hem:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 35Kg
5X 40Kg
5X 40Kg
6X 40Kg

Squat
5X 92.5Kg
4X 92.5Kg
1X 92.5Kg (moet eerlijk toegeven dat ik er wel even de smoor in had...)

Chinup
5X BW+4Kg
5X BW+4Kg
8X BW+4Kg

Omdat ik nog andere verplichtingen had was het dit keer een korte sessie...
 
Ff nog de leg van vandaag.

Helaas een fail op de Squat. Bij de 2de set deed bij de 5de rep in eens mn rechter bovenbeen erg zeer en heb de stang op de veiligheidssteunen neer gelegd omdat ik niet meer omhoog kon komen... Heb 5 minuten gerust en heb nog een poging ondernomen maar bij het unracken hinkte ik al een beetje, heb toch nog een rep gedaan maar deed echt zeer en heb de squat verder gestaakt. Inmiddels voelt het allemaal weer goed dus ga maandag weer vol goede moet squaten met 83Kg

Dit was hem:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 35Kg
5X 40Kg
5X 40Kg
6X 40Kg

Squat
5X 92.5Kg
4X 92.5Kg
1X 92.5Kg (moet eerlijk toegeven dat ik er wel even de smoor in had...)

Chinup
5X BW+4Kg
5X BW+4Kg
8X BW+4Kg

Omdat ik nog andere verplichtingen had was het dit keer een korte sessie...
Jammer van de squat, voor de rest nog even geknalt of nie?
 
Voor de rest enkel greyskull. Maar ging verder best lekker hoor.
 
jaloers op je squat :D
 
Hij ging lekker vanavond, erg lekker.

Met de Squat netjes de 3x5 gedaan en bewust geen extra reps om m'n rechter been niet meer te belasten dan nodig, maar ging wel lekker.

Dit was de training:

Squat
10X 20Kg
5X 50Kg
5X 60Kg
3X 70Kg
5X 82.5Kg
5X 82.5Kg
5X 82.5Kg

Bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
2X 60Kg
5X 62.5Kg
5X 62.5Kg
5X 62.5Kg (de laatste rep duurde voor mijn gevoel wel een minuut maar de spotter heeft de stang niet aangeraakt... Ben hier echt trots op)

Barbell ROW
5X 56Kg
5X 56Kg
9X 56Kg

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Back extencions
12X BW
12X BW + 4Kg
12X BW + 4Kg

Tricep rope pull down
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg
10X 42.5Kg

Barbell curl
10X 30Kg
10X 30Kg
5X 30Kg

Dat was hem weer in een tijd van 1 uur en 13 minuten :D
 
Hij ging weer lekker. OHP was zwaar en momenteel heb ik het gevoel dat 41 á 42Kg momenteel mijn max is op die oefening om 3X5 te kunnen doen. Ik ben daarom weer begonnen met shoulder raises omdat ik het gevoel heb dat die oefening me goed helpt bij het versterken van de schouders.

Deadlift ging echt gruwelijk lekker. Toen ik merkte dat ik in no time 8 reps had geknald stopte ik in eens van schrik met liften... M'n grip is echt ongelooflijk verbeterd de laatste maand dus ik ben benieuwd hoe lang ik deze nu ga vol houden. De laatste keer op 102.5 Kg failde ik op grip dus ben super benieuwd hoe het de volgende keer zal gaan met 102.5Kg.

Dit was de training van vandaag:

OHP
5X 20Kg
5X 30Kg
5X 41Kg
5X 41Kg
6X 41Kg

Deadlift
5X 70Kg
5X 90Kg
8X 100Kg

Chinup
5X BW + 6Kg
5X BW + 6Kg
7X BW + 6Kg

Back extencions
12X BW + 8Kg
12X BW + 8Kg
12X BW + 8Kg

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Barbell curl
10X 30Kg
10X 30Kg
6X 30Kg

Cable cross shoulder raises
12X 5Kg per kant
12X 5Kg
12X 5Kg

Tricep rope pull down
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg
11X 42.5Kg

Dat was hem weer in een tijd van 1 uur en 8 minuten.
 
Dat betekent in mijn ogen ook dat je net al te lang door moet blijven gaan met Greyskull of een ander vorm van lineaire progressie, over een maand of 2 a 3 zaj je denk ik over moeten/kunnen schakelen naar een intermediate programma.

Deze opmerking is toch een beetje in m'n achterhoofd blijven vast zitten, op een goede manier trouwens hoor ;)

Ik ben me alvast wat aan het verdiepen in wat ik na GS zou willen gaan doen. Het staat voor mij vast dat ik meer de bodybuilding kant op wil dan de powerlift. Omdat ik graag van 3 dagen p/w naar 4 dagen p/w wil gaan lijkt een split schema me voor de hand liggend en zit hierbij te denken aan een UB/LB schema. Hebben jullie misschien wat tips en ideeën die bij mijn wensen passen? Ik kom heel erg veel schema's tegen, de één net even anders dan de andere en zie eigenlijk door de bomen het bos helemaal niet meer.

Ik kwam o.a. dit schema tegen die me wel wat leek (misschien ook wel een beetje om de naam die ze hem hebben gegeven)
Fitness schema spiermassa - Schemaatje.nl
 
Een veel gerbuikt schema is het lyle mcdonald generic bulking routine, maar ook Candito heeft een UB/LB schema met een focus op hypertrophy, als je zijn linear program download staat die in die pdf:
Candito Training HQ
Hij geeft je wat keuze vrijheid naast de standaard compound oefeningen, dus misschien spreekt je dat juist wel meer aan.

Bedenk wel dat je door een "hypertrophy" schema te gaan volgen je niet in eens veel meer massa gaat kweken dan je tot nu toe hebt gedaan, zeker niet als je ook niet meer gaat eten.
 
Bedenk wel dat je door een "hypertrophy" schema te gaan volgen je niet in eens veel meer massa gaat kweken dan je tot nu toe hebt gedaan, zeker niet als je ook niet meer gaat eten.

Ik ga ook niet op hele korte termijn over op een ander schema hoor, is meer een stukje voorbereiding en uitzoekwerk voor over de wat langere termijn zal ik maar zeggen. Ik wil eerst de lineaire progressie nog verder uitmelken want er zijn nog genoeg beginner-gains te winnen voor mij. Ook moet mijn eten en gewicht eerst beter op orde zijn alvorens ik überhaupt over ga op een ander soort manier van treinen.
 
Vandaag een heerlijke training gehad.

Dit was hem:

Bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
4X 60Kg
5X 63.5Kg
5X 63.5Kg
6X 63.5Kg (ik voelde me echt super, zat zelfs een extra rep in en dat had ik niet verwacht, zal het iets betere eten nu al te merken zijn?? :flexgrin:)

Babell ROW
5X 57Kg
5X 57Kg
7X 57Kg

Squat
10X 20Kg
5X 50Kg
5X 70Kg
3X 80Kg
5X 85Kg
5X 85Kg
5X 85Kg (zat opzich wel wat meer in maar wil het een beetje rustig aan doen met m'n been, dus bouw gewoon rustig op)

Back extencions SS Tricep rope pull down (om en om gedaan zonder pauzes, was best zwaar moet ik zeggen:o)
12X BW+12Kg / 12X 42.5Kg
12X BW+12Kg / 10X 42.5Kg
12X BW+12Kg / 8X 42.5Kg

Cable cross shoulder raises
12X 10Kg (waarom ging dit nou zo zwaar? Ow ja, is ook ze, op dit ding moet je de getallen keer 2 doen die op de gewichten staan :p )
12X 5Kg
12X 5Kg

Dumbbell curl met rotation
10X 16Kg
10X 16Kg
8X 16Kg

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Dat was de training in een tijd van 1 uur en 22 minuten. Moest wachten op mijn vriendin die nog niet klaar was, vandaar iets meer gedaan.
 
Zojuist meteen na het opstaan even op de weegschaal gestaan (dat is altijd het moment waarop ik weeg)

Ben wederom afgevallen en weeg nu 58.2 Kg
De gemiddelde calorie inname van de afgelopen 7 dagen was 2315 Kcal per dag.

Ik ga de komende 7 dagen voor gemiddelde van ten minste 2500 per dag en volgende week maandag kijk ik wat dan het resultaat is.

Nu ff een 500 gram havermautpap naar binnen werken en dan naar de gym.
 
De gemiddelde calorie inname van de afgelopen 7 dagen was 2315 Kcal per dag.

Ik ga de komende 7 dagen voor gemiddelde van ten minste 2500 per dag en volgende week maandag kijk ik wat dan het resultaat is.

Over een week zal je nog geen significant verschil zien Vissertje, dit is een zaak van de structuele adem.
 
Hee! Meer eten, vriend! :punch:

Yes sir, i know... Ben al langzaam aan het verhogen sinds ik hier actief ben op het forum maar nog steeds niet hoog genoeg... Dus ik ga langzaam verder verhogen met de calorieën, maar uiteindelijk zal het goed komen :D10X 20Kg

Over een week zal je nog geen significant verschil zien Vissertje, dit is een zaak van de structuele adem.

Daar heb je ook wel weer gelijk in. Ik ga zowieso naar ruim 2500 Kcal toe en dan over wat meer weken maar eens kijken wat het doet.

----------------------------------------------------

Vanochtend weer lekker getraind.

Squat gaat echt steeds beter, ondanks dat het best zwaar was met 87.5 Kg voelt het gewoon goed. Totaal geen last van rug, benen of heupen en het gaat me steeds beter af om met meer gewicht de techniek correct te houden. Heb echt het gevoel dat daar progressie in zit ook zal ik niet meteen door stomen naar de 100Kg

OHP ging ook lekker, had eindelijk eens een keer niet extreem veel moeite met de 3X 5X 42Kg en als het vrijdag ook zo voelt dan denk ik dat de 42.5Kg ook gaat lukken.

Chinup gaat ook wel lekker alleen de verhoging van 2 Kg per keer gaat wel erg snel. Ik pak nu telkens een dumbbell tussen mijn enkels en die hebben ze alleen in de even getallen. Als het me op een gegeven moment te snel gaat en het gewicht te hoog wordt voor dumbbells mag ik een riem lenen van een instructeur.

Dit was hem vandaag:

OHP:
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 40Kg
5X 42Kg
5X 42Kg
5X 42Kg

Squat:
10X 20Kg
5X 50Kg
5X 70Kg
3X 80Kg
5X 87.5Kg
5X 87.5Kg
5X 87.5Kg

Chinup
5X BW + 8Kg
5X BW + 8Kg
8X BW + 8Kg

Back extencions
12X BW + 12Kg
12X BW + 12Kg
12X BW + 12Kg

Tricep rope pull down
12X 42.5Kg
12X 42.5Kg
11X 42.5Kg

Barbell curl
10X 30Kg
10X 30Kg
7X 30Kg

Facepull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg
 
30 minuten per week sinds kort, gains van mijn leven.

:D

Ik snap eigenlijk ook niet waarom ik er nog zo veel tijd in steek... Gewoon veel eten en een half uur per week volle bak trainen en het schijnt ook te lukken :p
 
Back
Naar boven