Fitness Seller

Vissertje zijn blog

• Topic Starter Topic Starter
De training ging weer erg lekker, was lekker fit en had er zin in.

SL 5X5

SQ 55Kg Eerste 5 waren even zwaar maar de rest gingen goed
OHP 35Kg Laatste reps werden redelijk zwaar.
DL 70Kg Gaat echt super.

En ook weer een kleine serie in de categorie "niet omdat het moet maar omdat het kan"

Barbell curl

12X 28Kg
12X 28Kg
10X 28Kg

Face pull
12X 20Kg
12X 15Kg Gewoon even kijken hoe dat voelt maar voelde erg licht.
12X 20Kg

Incline EZ-bar lying triceps extension (keertje wat anders dan de rope pull down)

12X 18Kg
12X 18Kg
12X 20Kg

Incline bench press (ter afwisseling van de incline dumbbell press)

12X 30Kg
12X 35Kg
12X 37.5Kg

Ff nog een leuk dingetje over die tricep extensions, die deed ik voor dat ik aan de SL5X5 begon ook. Had toen de grootste moeite met 18Kg. Nu ging zelfs de 20Kg nog redelijk makkelijk. Kan dus oprecht zeggen dat er de laatste maand wel wat gebeurd is... Voeding krijg ik steeds beter op orde en ik merk dat ik me daardoor steeds beter ga voelen en ondanks dat ik meer eet wordt de spiegel steeds vriendelijker tegen me. Alleen die verrekte sixpack wil maar niet komen. Ik weet het, de sixpack maak je in de keuken en daar ben ik ook mee bezig maar wil wel spieren aanmaken dus moet de juiste balans vinden tussen spiergroei en vet verbranden. Maar het gaat gestaag de goeie kant op, ik ben inmiddels wel op een punt dat ik deze zomer voor het eerst gerust zonder t-shirt zal durven lopen en ben er bere trots op :p

Vandaag weer voor de laatste dag van deze week naar de gym geweest. Nu weer een lang weekend wachten tot het maandag is:D

SL5X5

SQ 57.5Kg (voelde vandaag lichter aan dan woensdag :-) )
BP 45 Kg (nog steeds erg goed te doen)
ROW 47.5Kg (niet heel licht meer maar voelt goed)

En ook weer een kleine serie in de categorie "niet omdat het moet maar omdat het kan"

Dumbbell curl met rotation

12X 14Kg
11X 14Kg
12X 14Kg (laatste keer even een seconde gerust, diep adem gehaald en toen lukt het om de 12de rep er uit te persen)

Pull Up

11X
6X

Lat pull down

12X 42.5Kg
12X 45Kg
12X 45Kg

Incline EZ-bar lying triceps extension (Heb trouwens 8Kg genomen voor de EZ stang, weet niet eens hoe zwaar zo'n ding eigenlijk is. De rechte, dunne, stangen zijn in ieder geval 8Kg.)

12X 23Kg
11X 23Kg
8X 23Kg

cable cross shoulder raises.

12X 4.5Kg
10X 4.5Kg
7X 4.5Kg

Laatst bewerkt:
EZ stang is meestal zo'n 8 kg inderdaad.

Thanx Starx.

Trainen ging kut vandaag. Had het weekend nachtdiensten en kon overdag super slecht slapen dus heb een flink slaaptekort. Stond zelfs te gapen tijdens de oefeningen van vermoeidheid...

SL5X5

SQ 60Kg Voelde erg zwaar vandaag

OHP Failure :mad:
5X
5X
3X Moest van de app 5 minuten rust nemen
5X Toen lukte het weer om 5 reps te halen
4X 2 minuten rust genomen maar failde weer en kon de 4de rep maar net halen (was eigenlijk 3,5).

DL 75Kg, die ging dan wel weer goed, voelde wel een beetje zwaar maar ging verder zonder problemen.

Toch maar een kleine serie in de categorie "niet omdat het moet maar omdat het kan"

Barbbell curl. Deze verbaasde me, ondanks de vermoeidheid ging deze echt super goed. Had achteraf wel zwaarder gekund zelfs.

12X 28Kg
12X 28Kg
12X 28Kg

Face pull

12X 20Kg
12X 20Kg
12X 20Kg

Incline EZ-bar lying triceps extension.

12X 23Kg
10X 23Kg
8X 23Kg

En toen was ik er zat van... Ben nu een paar dagen vrij dus hopelijk gaat het woensdag weer wat lekkerder en kan ik weer volle bak knallen.

Kan niet elke workout super gaan! Even bijtanken en straks weer knallen

Gewoon vooruit kijken!
Denk maar zo ondanks alles heb je wel getraind en gegeven wat je kon! Dan trigger je toch je spieren!

Nu even rustig aan en woensdag weer lekker knallen. Het gaat nu eenmaal niet elke training even goed....
Dus vooruit kijken en op naar woensdag. :thumb:

Niks geks, hoor. OHP is altijd de eerste lift die stagneert, niet druk om maken en gewoon lekker blijven doen. Neem minimaal 4 minuten rust tussen de sets.

Dan maak ik me om de OHP maar niet druk. Vrijdag gewoon met hetzelfde gewicht nog een keer proberen. Komende dagen goed proberen te slapen en woensdag weer lekker fit sporten. Heb er nu al weer zin in :D

volgende keer gaat die ohp weer easy, let maar op.
ik dacht dat je 3x kan proberen bij stronglifts, voordat je wat in gewicht terug gaat.

Sporten ging vandaag een heel stuk lekkerder, was weer lekker fit en uitgeslapen en zat beter in m'n vel.

Alleen de oefening van de biceps heb ik een beetje verkloot door mijn eigen domheid. Kreeg de oefening maar niet lekker voor elkaar en snapte er niks van waarom het in eens zo super zwaar ging... De EZ barbbell aan de kant gelegt en eens goed gekeken.... Kom ik er achter dat ik niet met 23Kg bezig ben maar met 28Kg... Het er onbedoeld twee schijven van 2.5Kg bij aan gedaan... Tsja, niet raar dat het dan niet lekker gaat... Maar goed, ik voel de biceps nu wel goed :p

SL5X5

SQ 62.5Kg Voelde zwaar maar ging wel een stuk lekkerder dan maandag
BP 47.5Kg Niet heel licht maar ook weer niet heel erg zwaar
ROW 50Kg Techniek beetje ge-fine-tuned. Voelde hem heel licht in de onderrug bij de eerste set, later was het goed.

Dumbbell curl met rotatie

12X 14Kg
12X 14Kg
12X 14Kg Yesssss voor het eerst 3X 12X gehaald met 14Kg :D

Pull up

10X
6X
7X

cable cross shoulder raises.

12X 4.5Kg
12X 4.5Kg
8X 4.5Kg

Incline EZ-bar lying triceps extension. (Na eerst te hebben zitten kloten met 28Kg)

10X 23Kg
7X 23Kg
11X 23Kg

Face pull

12X 20Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Heb alweer zin in de vrijdag, dan maar eens de Triceps weer de kans geven met de gewichten zoals ik ze gewend ben :cool:

Training ging heerlijk vandaag. Met de OHP vandaag wel de 5X5 gehaald maar wel met erg veel moeite. Van de app moet er de volgende keer 2.5Kg bij maar heb zelf het idee dat het voor mezelf beter is om het de volgende keer nog een keer met 37.5Kg te doen.

SL5X5

SQ 65Kg Lijkt wel of ieder setje van 5 lichter gaat...
OHP 37.5Kg
5X
5X 2 minuten rust genomen
5X 2 minuten rust genomen
5X 3.5 minuut rust genomen
5X 5 minuten rust genomen.... Kon het net op een gecontroleerde manier redden. Is wel echt zwaar hoor die 37.5Kg

DL 80Kg... Echt heerlijk gewoon, wel zwaar maar goed te doen. Alleen de stang wordt glad in de handen door zweet.

Barbell curl

12X 29Kg
12X 29Kg
9X 29Kg

Face Pull
12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Incline EZ-bar lying triceps extension.

12X 23Kg
11X 23Kg
9X 23Kg

Incline Bence Press

10X 40Kg
10X 40Kg
8X 40Kg

Damn wat ging het lekker.... Gister met m'n vriendin naar de sauna geweest en s'avond lekker wezen wokken... Voel me als herboren ondanks veel gezeik op het werk :D

SL5X5

SQ 67.5Kg De eerste 4 waren zwaar terwijl er bij 5de set nog wel een extra rep in had gezet, heel bijzonder
BP 50Kg Nog steeds goed te doen
ROW 52.5 Kg. Lekker maar moet wel heel goed de techniek in de gaten houden omdat ik hem anders in de onderrug voel

Dumbbell curl met rotatie
12X 14Kg
12X 14Kg
12X 14Kg (even nog met 16Kg geprobeerd maar die stap is me nog even te groot en 15 hebben ze niet. Dus hou het even een poosje op 14Kg)

Pull up

9X
6X
5X

Rope pull down

12X 45Kg
12X 40Kg
12X 40Kg

Cable cross shoulder raise

12X 4.5Kg
12X 4.5Kg
12X 4.5Kg

Facepull

12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Incline dumbbell press

12X 10Kg
12X 14Kg
12X 18Kg (schrok er bijna van zo goed als deze ging, nog niet zo lang geleden was 14Kg me zwaar zat :p)

Veel oefeningen gedaan dit keer maar had er gewoon zo super veel plezier in dat ik geen zin had om te stoppen... Het was dat ik tegen mezelf zei dat het nu wel genoeg was anders had ik nog meer oefeningen gedaan :D

Goeie training weer. Is je gewicht al wat aan het stijgen?

Yep, Was ff 58.5 Kg maar zit nu op 61 Kg.

70??? We gaan het zien... Ik houd de spiegel en weegschaal goed in de gaten.. ;-)

Damn wat was het zwaar vandaag... Helaas op 1 rep weer een fail op de OHP... De rest in de zaal kon merken dat ik van baalde dat de laatste rep net niet lukte :p... Had de stang heel rustig tot voor m'n hoofd gekregen maar kreeg hem geen mm meer verder omhoog dus maar terug gehangen in het rek. Ik wil de oefening volledig gecontroleerd doen en anders stop ik met de uitvoering. Ik wil het lichaam volledig stil en verticaal houden en wil de stang in een rustige éénparige beweging omhoog duwen en met maximaal dezelfde snelheid of langzamer ook weer omlaag. Pas dan is een rep gelukt vind ik en ga ik door met de volgende rep.

De training:

SL5X5

SQ 70Kg. Zwaar, ik probeer zo diep mogelijk te zakken met de bovenbenen verder dan horizontaal... Gaat tot nog toe goed.
OHP
5X
5X 2 minuten rust gehad
5X 2 minuten rust gehad
5X 2.5 minuut rust gehad
4X 3 minuten rust gehad

DL 85Kg Qua uitvoering wel te doen alleen de grip wordt lastiger. Met een beetje zweterige handen wordt het moeilijk om de stang goed vast te blijven houden

Barbell curl

12X 29Kg
12X 29Kg
12X 29Kg

Facepull

12X 25Kg
12X 25Kg
12X 25Kg

Incline dumbbell press. Ben best trots op het gewicht, nog niet eens zo lang geleden kreeg ik zulke gewichten nauwelijks omhoog en nu kan ik de oefening gewoon netjes en gecontroleerd uitvoeren met deze bumbbells.

12X 18Kg
10X 18Kg
8X 18Kg

Cable cross shoulders raises

12X 4.5Kg
12X 4.5Kg
9X 4.5Kg

Rope pull down

12X 45Kg Kreeg vreselijk tintelende handen toen ik stopte. Daarom maar verder gegaan met 40Kg
12X 40Kg
12X 40Kg

En toen was ik naar de kloten..... Maar wel weer genoten van de workout :D

Goed bezig hoor!

Die OHP is wel een lastige en loopt altijd als eerste vast, maar die progressie op de incline db press laat toch zien dat je goed bezig bent!
Had de stang heel rustig tot voor m'n hoofd gekregen maar kreeg hem geen mm meer verder omhoog dus maar terug gehangen in het rek. Ik wil de oefening volledig gecontroleerd doen en anders stop ik met de uitvoering. Ik wil het lichaam volledig stil en verticaal houden en wil de stang in een rustige éénparige beweging omhoog duwen en met maximaal dezelfde snelheid of langzamer ook weer omlaag. Pas dan is een rep gelukt vind ik en ga ik door met de volgende rep.
Weet je zeker dat je de OHP goed uitvoert?
Bij de OHP zit je hoofd eigenlijk in de weg, dus of je moet de stang om je lichaam heen bewegen, of je lichaam om de stang.
Als het doel is de lift zo verticaal mogelijk uit te voeren (stang naar voren of naar achteren creëert een arm), moet je dus je lichaam om de stang heen bewegen.
Nu is dit geen aanmoediging om een arch te maken, maar misschien wel om met licht naar achteren te hellen en dan zodra de stang voorbij je hoofd is je hoofd "door het raam" te steken.

Zelf had ik het meest aan de opmerking van Alan Thrall, dat je een platform moet maken van je lats om daarop je bovenarmen te laten rusten.

Alan Thrall legt het zelf veel beter uit:

Extra:

SQ 70Kg. Zwaar, ik probeer zo diep mogelijk te zakken met de bovenbenen verder dan horizontaal... Gaat tot nog toe goed.
Ik heb geen idee of je te laag zit, of dat je last hebt om een beetje diepte te halen, maar denk eraan dat je niet dieper hoeft dan diep genoeg. Je kan jezelf filmen of iemand vragen te kijken in de sportschool, het is lastig om dit zelf te zien of te voelen.

Filmpjes van Alan Thrall zijn een aanrader, die van Rippetoe ook. Nieuwere filmpjes van Alan Thrall zijn meer zoals Rippetoe het ook graag ziet.

Het enige filmpje wat ik zou vermijden is de uitleg van Rippetoe over de Barbell Row, neem dan lekker het filmpje van Pendlay.

Verhoog je rusttijd voor OHP naar 5 minuten, serieus, dat gaat je helpen. Verder inderdaad veel filmpjes over techniek kijken. En heel voorzichtig de "extra fluff" aka de "niet omdat het moet maar omdat het kan" oefeningen een beetje terugbrengen.

Brian Alsruhe heeft ook een goeie:

Terug
Naar boven