MuscleMeat

Vissertje zijn blog

Bezoekers in dit topic

Uuuu.... ff nog een keer goed nadenken hoor... Wat stom, ik weet het ff niet meer. sta er eerlijk gezegd nooit zo heel erg bij stil.

Maar wat is de beste manier dan qua ademen? Beneden een teug lucht halen, dan omhoog, uitademen, weer een teug lucht, dan zakken, uitademen, weer een teug lucht... enz, enz enz,??

 
Neeeee! :rolfol:

Boven in wanneer je recht op staat.
Zoek even op brace core squat;)

Wanneer je adem laat gaat beneden in of ergens halve wege de lift gaat dat eens mis. Helemaal wanneer je zwaarder gaat want het gaat ten koste van je spanning.
 
Nou, met al deze tips schiet je squat meteen omhoog denk ik! :D
 
Damn wat zijn jullie snel met de hulp, echt super bedankt weer allemaal :D

Als het squatten nu niet lukt dan lukt het nooit :p
 
Damn wat zijn jullie snel met de hulp, echt super bedankt weer allemaal :D

Als het squatten nu niet lukt dan lukt het nooit :p

Ja nu verwachten we natuurlijk wel wat in een volgende filmpje:P
 
Net ff in alle rust de filmpjes bekeken... Ik dacht dat ik de squat redelijk deed maar merk dat er veel voor verbetering vatbaar is. Heb er nooit bij stil gestaan dat het op de juiste manier omgaan met ademhaling zo belangrijk is voor je stabiliteit. Het is dus niet alleen een kwestie van lucht inhalen maar ook op de juiste manier je core onder spanning zetten. En gedurende de rep dus niet uitademen. Bij de start een flinke teug lucht nemen, de core onder spanning zetten en gecontroleerd zakken en weer omhoog gaan en pas dan uitademen.

Man, man, man... Heb nu al zin om maandag te gaan oefenen. Maar eens met weinig gewicht, in alle rust en stap voor stap beginnen met de basis en dan maar zien hoever ik maandag kom. Desnoods wat minder oefeningen om de 5X5 heen om zo voldoende tijd aan de techniek te kunnen besteden. Vind het jammer dat de instructeur deze fouten niet eerder heeft opgemerkt, heb zelfs eens specifiek gevraagd of hij naar mijn uitvoering wilde kijken omdat ik de techniek belangrijk vind. Hij vond dat k het keurig deed dus eerlijk gezegd dacht ik dat het ook zo was.

Maar goed... Niet omkijken en gewoon doorgaan. Ik zal vaker filmpjes gaan posten want jullie hebben er een goede kijk op en ben blij dat jullie me zo goed helpen :D
 
Vind het jammer dat de instructeur deze fouten niet eerder heeft opgemerkt, heb zelfs eens specifiek gevraagd of hij naar mijn uitvoering wilde kijken omdat ik de techniek belangrijk vind. Hij vond dat k het keurig deed dus eerlijk gezegd dacht ik dat het ook zo was.

De meeste instructeurs hebben er ook geen verstand van
 
Ff nog een schoenen vraag. Wat zouden jullie qua schoenen aanraden? Ik lees veel over speciale powerlift schoenen zoals de "power perfet" van Adidas. Ook kom ik de Metcon van Nike in enkele fora tegen.

Waar ik nu ff mee zit is het volgende. Ik ben niet echt specifiek een powerlifter, ik ben gewoon bezig met het 5X5 programma om in de basis sterk te worden en gebruik het als algemene full body training. Maar mijn doel anzich is niet om de sterkste te worden ofzow, ik wil op termijn gewoon een mooi lichaam hebben, dat is mijn primaire doel.
Heeft het dan zin om speciale schoenen voor het liften te gaan kopen of voldoen een standaard schoen met een dunne harde zool dan ook?
 
Ff nog een schoenen vraag. Wat zouden jullie qua schoenen aanraden? Ik lees veel over speciale powerlift schoenen zoals de "power perfet" van Adidas. Ook kom ik de Metcon van Nike in enkele fora tegen.

Waar ik nu ff mee zit is het volgende. Ik ben niet echt specifiek een powerlifter, ik ben gewoon bezig met het 5X5 programma om in de basis sterk te worden en gebruik het als algemene full body training. Maar mijn doel anzich is niet om de sterkste te worden ofzow, ik wil op termijn gewoon een mooi lichaam hebben, dat is mijn primaire doel.
Heeft het dan zin om speciale schoenen voor het liften te gaan kopen of voldoen een standaard schoen met een dunne harde zool dan ook?
Mijn persoonlijke mening: als je liften belangrijk vindt, of het nou voor kracht, aesthetics of beiden is (face it: niemand wil een slapjanus zijn :p) dan kan je gerust wat geld investeren. Het is niet zo dat je straks ineens niet meer gaat squaten of deadliften en alleen nog maar leg extensions en ham string curls gaat doen.

Ik heb zelf geïnvesteerd in een paar gewichthefschoenen en een paar platte schoenen. Ik gebruik ze allebei. En ze gaan inmiddels al jaren mee. Hetzelfde geldt voor een goeie powerlift belt en dingen als knee sleeves.

Ik heb zelf deze schoenen:

adidas Power Perfect 2 Weightlifting Schoenen - wit | adidas Officiële Shop

En de Reebok Crossfit Lite TR, maar die is niet meer te krijgen volgens mij.

Edit: Oh, en deadlifts kan je naast op platte zolen ook prima op je sokken doen!
 
Het is niet zo dat je straks ineens niet meer gaat squaten of deadliften en alleen nog maar leg extensions en ham string curls gaat doen.

Daar heb je idd wel een goed punt. Ik vind het squatten en deadliften momenteel wel heel erg leuk om te doen en zal het daarom ook wel blijven doen in de toekomst.
 
Schoenen hoeven ook zeker niet heel duur te zijn hoor. Sowieso de investering wel waard en je kan er lang mee vooruit.

En idd dl kan ook op sokken. Tenzij gladde vloer en je sumo wilt gaan doen.
 
Op m'n leg days draag ik meestal vans of all-stars.
Goedkope schoenen en mijn inziens altijd goed voor work-outs.
All-stars zijn natuurlijk de classicsssss
 
Mijn vriendin en ik gaan morgenmiddag shoppen in Groningen. Iemand nog een tip waar ik het beste voor een paar goeie lift schoenen kan gaan kijken?
 
Mijn vriendin en ik gaan morgenmiddag shoppen in Groningen. Iemand nog een tip waar ik het beste voor een paar goeie lift schoenen kan gaan kijken?
Liftschoenen kan je in vrijwel geen enkele winkel halen meestal alleen online is mijn ervaring.
 
Oke, dan wordt dat dus lastig morgen. Nou ja, we zien wel. Anders komende maandag eerst maar eens op sokken oefenen. Komen de schoenen later wel een keer.
 
Back
Naar boven