AndroidHealthClinic

Vissertje zijn blog

Zeer heftige trainingen inderdaad zo met dit volume! Wel zeer nice! :fire: :fire:.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.445
Omdat ik vanavond bij de overburen op visite ga en morgen een middag/avond dienst heb heb ik de training van morgen maar naar vandaag verplaatst. Want hoewel de overburen reeds in de 70 zijn is het er altijd zeer gezellig en kom ik er vaak niet voor 12en weg en worden er de nodige hapjes en vooral drankjes genuttigd. Wordt morgen dus uitslapen :nut:

Training ging wel lekker alleen op het einde waren de armen zo gruwelijk lam dat er geen land meer met ze te bezeilen was, de bandpuls heb ik dan ook geskipt en ben na de triceps lekker naar huis gegaan. OHP en Bench gingen erg lekker, vooral de OHP voelde weer eens ouderwets goed en de 47,5 kilo ging dikke prima, wel zwaar, dat wel, maar voelde wel goed.

Dit was hem:

OHP
10x 20Kg
5X 30Kg
2X 40Kg
1X 45Kg
4X 47.5Kg
3X 47.5Kg
3X 47.5Kg
3X 47.5Kg

Bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
3X 50Kg
5X 62.5Kg
5X 62.5Kg
5X 62.5Kg
5X 62.5Kg
5X 62.5Kg
5X 62.5Kg
5X 62.5Kg (35 reps in 10 minuten, had nog 30 seconden over maar vond het wel goed zo)

Chin up
8X BW
7X BW
5X BW (yessss, nu ook op de derde set een rep winst, gaat de goede kant op)

One rm cable row
3X 12X 27.5Kg (laatste set was pittig tijdens de laatste reps)

Rear delt raises
3X 12X 6Kg

Tricep rope pull down
12X 21.25Kg
12X 21.25Kg
8X 21.25Kg (lamme armen, het wilde niet meer)

Ben alles met elkaar tevreden naar huis gegaan

• #1.446
Vanochtend de wekker gezet omdat ik toch wel erg graag ff wilde deadliften en squatten (moet vanmiddag/vanavond weer werken). Voelde me wel vreselijk futloos en moe, na de squat moest ik zowat kotsen en dat terwijl het ook weer niet een super zware squat was ofsow... Merk sowieso dat mijn energiepijl wat aan het zakken is doordat ik al ruim 3 weken slecht slaap. Ziekte en onrust in de kop zijn daar de hoofdoorzaken van en hoop echt dat ik vanaf nu weer wat beter ga slapen want dit wordt wel een beetje vervelend zo langzamerhand.

Dit was de training

Deadlift
10X 70Kg
5X 100Kg
3X 120Kg
2X 140Kg
4X 150Kg
3X 150Kg
3X 150Kg
3X 150Kg

Squat
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
3X 80Kg
5X 90Kg
5X 90Kg
5X 90Kg
5X 90Kg
5X 90Kg (25 reps in iets minder dan 9 minuten)

Calf raises in smith (deficit)
10X 20Kg
12X 40Kg
12X 40Kg
12X 40Kg

Stond wat als een onnozele dodo voor me uit te staren en te gapen dus dacht, zoek het ook lekker uit allemaal, ik ga naar huis.......

Squats na zulke zware DL is echt wel anders dan verse squats hoor....
Mijn idee is altijd: als je je futloos voelt en weerstand hebt om te trainen zegt je lichaam iets.... en moet je even luisteren.

Hmzz klinkt niet zo goed vis.
Weer te druk bezig geweest?

• #1.449
Squats na zulke zware DL is echt wel anders dan verse squats hoor....
Mijn idee is altijd: als je je futloos voelt en weerstand hebt om te trainen zegt je lichaam iets.... en moet je even luisteren.

Daar heb je ook wel weer gelijk in, de deadlifts zijn voor mijn BW natuurlijk best heftig met 150Kg dus dat de squat dan zwaar is is inderdaad ook weer niet zo gek. Maar voel me in het geheel de laatste tijd wat slap en minder fit... De energie knalt ff niet zo lekker uit mijn lijf momenteel zoals het dat soms wel kan doen...

Hmzz klinkt niet zo goed vis.
Weer te druk bezig geweest?

Ben sowieso dik 3 week verkouden geweest en moest snachts mega veel hoesten, dat doet de kwaliteit van slaap natuurlijk niet ten goede. Daarnaast kan ik de problemen van het huis van mijn vriendin erg slecht los laten. Ik ben een enorme pietje precies en als ik iets maak dan moet het 100 punten zijn. In haar huis is dat vrijwel onmogelijk en daar kan ik niet zo best tegen... Telkens denk ik, als ik tot daar aan toe sloop dan kan ik vanaf dat punt weer netjes opbouwen... Maar telkens als ik op zo'n punt ben dan kom je het volgende probleem weer tegen. Dan denk je soms, houd dit ooit op? Heb al tegen haar gezegd dat ze beter de sloopkogel er door heen kan jassen en het huis beter plat kan gooien...

Maar goed, das geen optie dus ik probeer er het beste van te maken maar het blijft me gewoon ontzettend bezig houden en dat maakt me onrustig als ik s'avonds in bed lig waardoor ik slecht in slaap kan komen... Heb het al meerdere malen aan geven en zij zegt ook dat ik het moet los laten en dat goed goed genoeg is... Maar als ik dan zojuist weer een appje krijg met de vraag of het lukt om de badkamer voor haar verjaardag klaar te hebben dan breekt het zweet me alweer aan alle kanten uit en denk ik HOU OP, IK DOE WAT IK KAN... IK KAN GEEN IJZER MET HANDEN BREKEN!!!!! (Heb dat trouwens ook gezegd tegen haar, en doe dan ook geen enkele toezegging wat dat aangaat..... )

Geen optie dat ze het door iemand anders laat doen? Dit is duidelijk niet gezond voor jou atm en levert alleen maar onnodige stress op. Het is niet jouw probleem.

Ik herken de drukte in je hoofd en het niet slapen. Dit boek heeft mij veel geholpen

Hou je taai hoor!

• #1.452
Geen optie dat ze het door iemand anders laat doen? Dit is duidelijk niet gezond voor jou atm en levert alleen maar onnodige stress op. Het is niet jouw probleem.

Ik vind dat wel erg moeilijk als ik eerlijk ben...

Ik herken de drukte in je hoofd en het niet slapen. Dit boek heeft mij veel geholpen

Hou je taai hoor!

Thanx voor de tip. Ik zou voor nu eerst blij zijn als de badkamer klaar is bij m'n vriendin... Hopelijk komt dan de rust ook weer een beetje terug want na alles wat er de afgelopen 1.5 jaar is gebeurd was dit niet helemaal mijn bedoeling...

Ik snap je wel. Je bent en blijft een perfectionist in alles. De lat ligt voour jezelf altijd hoger dan voor een ander he! ;)
En je wil het het liefst toch wel zelf doen want dan weet je dat het goed gebeurt.
Het zijn mooie eigenschappen Vissertje... Maar het zijn ook eigenschappen die valkuilen voor je zijn zeg maar. Ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel.

Ook al was het allemaal niet de bedoeling zo het is gegaan zoals het gegaan is. Daar kan je op terugblikken en ervan leren voor de toekomst.
Maar hou jezelf in de gaten. Want als die badkamer af is komt er het volgende. En wat ik van je lees (en zelf zo dondersgoed herken) is dat je er zo weer met open ogen invalt... want dat zit in je karakter en je goedheid om te willen helpen.

Denk ook eens aan jezelf (hoe ego dat ook klinkt.. ). Trek eens aan de rem van die sneltrein. Jij bent er ook nog en dat vergeet je heel snel als die trein alleen maar voortdendert.
Sterkte. :kiss:

Even je rust pakken af en toe. Het siert je dat je een perfectionist bent, maar laat je niet gek maken. Als die badkamer wat langer duurt is echt geen issue. Probeer voor je gaat slapen iets ontspannends te doen en je gedachten af te leiden van het klussen. :thumbup:

• #1.456
Je hoeft alleen maar te zeggen: sorry dat gaat niet lukken voor je verjaardag, en dan heb je weer wat ruimte gecreerd :P

Das gelukt, heb gezegd dat ik enorm onrustig werd van de vraag die ze stelde. Was absoluut niet haar bedoeling en ze zal er voortaan rekening mee houden was het antwoord. Maar de klus uit handen geven vind ik wel echt super moeilijk. Ik vind klussen super leuk en ben er ook gewoon goed in. Soms frustreert het ook wel eens dat ik vroeger hele bergen kon verzetten en werkelijk niks me te gek was. Heb wel periodes gehad dat ik na een nachtdienst maar 3 uurtjes sliep en dan weer op klus ging en vanaf die klus weer naar de nachtdienst... Ik was niet kapot te krijgen.... Nu lukt dat niet meer en lijk ik soms wel een mietje die al moe wordt als ie aan klussen denkt, wordt ik oud? :eek:

• #1.457
Even je rust pakken af en toe. Het siert je dat je een perfectionist bent, maar laat je niet gek maken. Als die badkamer wat langer duurt is echt geen issue. Probeer voor je gaat slapen iets ontspannends te doen en je gedachten af te leiden van het klussen. :thumbup:

Das eigenlijk ook best wel een goede tip en heb die al vaker gekregen, ontspan voor het slapen gaan en zorg dat je hoofd leeg is... Misschien moet ik weer eens wat bewuster en actiever met die tips omgaan die ik de laatste 1.5 jaar heb gekregen.... Misschien val ik ook wel weer zo hier en daar in oude patronen...

• Like
Waarderingen: BB_
Hey Vissertje. Ik wil graag m'n keuken verbouwen, maar heb twee linkerhanden. Kun jij ff helpen?. O ja, by the way, moet wel voor m'n verjaardag af zijn.:trollface:

Terug
Naar boven