MuscleMeat

Vissertje zijn blog

Bezoekers in dit topic

Das gelukt, heb gezegd dat ik enorm onrustig werd van de vraag die ze stelde.
Verstandig, het is natuurlijk niet leuk om iemand teleur te stellen, maar je moet wel reeel zijn. Ik had dit eigenlijk niet verwacht :thumb:
Ik was niet kapot te krijgen.... Nu lukt dat niet meer en lijk ik soms wel een mietje die al moe wordt als ie aan klussen denkt, wordt ik oud? :eek:
Pfff.... moet je naar mij kijken (maar ik ben dan ook oud :D )
 
Misschien handig om je eens te gaan verdiepen in periodisering Vis. Ga je denk ik veel aan hebben voor je trainingen.
 
Misschien handig om je eens te gaan verdiepen in periodisering Vis. Ga je denk ik veel aan hebben voor je trainingen.

Het schema zoals ik hem nu alweer een poosje draai is ook al gebaseerd op periodisering. Ik heb je linkje al ff snel door gelezen maar zit wel weer een hoop interessante info in en zal er later even beter naar kijken als ik meer tijd heb. Thanx voor je reactie en tip man :thumbs:

Dit is trouwens het schema zoals ik heb nu draai. Is een 4 weeks roulering en dan opnieuw met iets meer gewicht waar mogelijk is de bedoeling
 

Bijlagen

  • Trainingschema Cyclus 2.xlsx
    22 KB · Weergaven: 28
Is wel een mooi schema, principe van undulation zit erin (afwisselend 10 min op 70% en 3x4 dagen), je lineaire progressie (iedere week 2.5 kg erop bv.).
Wat doe je na 1 of 2 volledige cycli? Nog een deload weekje, of een weekje waarin je de 1RM max nog een keer gaat bepalen?
Je zou conjugation er nog in kunnen brengen door na een cyclus de secundaire oefeningen om te wisselen: bv een decline bench ipv DB flyes of zo.....
 
De 4de week van elke cyclus is sowieso een deload week. Dan heb ik op de hoofd compounds maar 1 werkset van 3 reps, de 10 minuten oefeningen hoeven dan maar met de helft van het aantal reps die ik de week ervoor heb gedaan op die oefening in 10 minuten. En alle andere oefeningen hoef ik in die week maar 3X6.

Het afwisselen van bepaalde oefeningen bij een nieuwe cyclus is idd wel nog een goeie om daar mee te spelen (die tip heeft Steks volgens mij ook al eens gegeven). Weet alleen nog niet zo goed hoe, omdat ik het ook wel fijn vind om in een nieuwe cyclus te kijken of ik progressie heb gemaakt op de oefeningen die ik doe. Maar uiteindelijk is het wel de bedoeling dat bijvoorbeeld op de oefeningen die op tijd gaan (de 6/8/10 minuten) om daar bijvoorbeeld incline bench te gaan doen, of front squat, of een dumbbell press of een RDL....

Over die progressie, uiteindelijk kan je dat natuurlijk ook wel goed afmeten aan de werksets die je als eerste doet, als je in de nieuwe cyclus overal gewicht kan bijvoegen en je haalt de geadviseerde aantal reps dan zou je dat al als progressie kunnen beschouwen en hoef je dat niet perse aan de tijd gestuurde oefeningen af te lezen....

Komende periode wordt mijn deload week (best blij om eerlijk gezegd :p ) misschien dat ik bij de nieuwe cyclus wel ga beginnen met de varianten op de compounds, kan geen kwaad denk ik
 
Misschien handig om je eens te gaan verdiepen in periodisering Vis.
dat MOET je zeker doen Vissertje1980 ( gelijk erbij zeggen dat niks moet natuurlijk :D )
zeker als ik lees in je log, hoe het in je karakter zit om jezelf tot het uiterste te pushen.
ondanks dat je schema al in een afwisseling voorziet, zie ik toch vaak een overkill aan volume voorbij komen, en dan maak je het dus weer zwaar.
niet zo zwaar dan reppen op 95%, maar toch zwaar
beetje meer op zoek gaan naar wanneer heb ik voldoende gedaan, dus een voor jou geschikte reprange en intensiteit opzoeken.
bv; 35 reps deadliften is leuk, mooi dat het kan en je kan het ook, maar is het nuttig?
denk zelf dat dan bv 20 reps dan effectiever zijn.
 
bv; 35 reps deadliften is leuk, mooi dat het kan en je kan het ook, maar is het nuttig?
denk zelf dat dan bv 20 reps dan effectiever zijn.

Goeie vraag, helaas schiet mijn kennis hierin te kort en doe ik netjes zoals ik denk ik dat het zou moeten. Sinds dag 1 zit ik al na te denken wat nou de bedoeling is van die tijd gestuurde oefeningen en weet het eigenlijk nog steeds niet helemaal. In de eerste trainingen ging helemaal naar de kloten omdat ik gewoon door pompte tot ik er bij neer viel zo ongeveer.

Later heb ik het (op aanraden van mensen in mijn log) opgesplitst in setjes van 5 reps met een korte rust er tussen van meestal een seconde of 20... Maar wellicht dat het nog steeds wat in het overdreven gaat hoor qua reps en mag ik best ietsje meer rust nemen en kijken of ik rond de 20 reps kan uitkomen in de 10 minuten. en dan ff kijken hoe het loopt in de weken dat ik 6 en 8 minuten moet...

Of gewoon die tijd sturing er uit halen en die oefeningen gewoon 4X5 doen met een X aantal procenten van mijn 1RM? Misschien zou ik mezelf daar wel wat meer mee in bescherming nemen.
 
Goeie vraag, helaas schiet mijn kennis hierin te kort en doe ik netjes zoals ik denk ik dat het zou moeten. Sinds dag 1 zit ik al na te denken wat nou de bedoeling is van die tijd gestuurde oefeningen en weet het eigenlijk nog steeds niet helemaal. In de eerste trainingen ging helemaal naar de kloten omdat ik gewoon door pompte tot ik er bij neer viel zo ongeveer.

Later heb ik het (op aanraden van mensen in mijn log) opgesplitst in setjes van 5 reps met een korte rust er tussen van meestal een seconde of 20... Maar wellicht dat het nog steeds wat in het overdreven gaat hoor qua reps en mag ik best ietsje meer rust nemen en kijken of ik rond de 20 reps kan uitkomen in de 10 minuten. en dan ff kijken hoe het loopt in de weken dat ik 6 en 8 minuten moet...

Of gewoon die tijd sturing er uit halen en die oefeningen gewoon 4X5 doen met een X aantal procenten van mijn 1RM? Misschien zou ik mezelf daar wel wat meer mee in bescherming nemen.
Je zou ze ook in de trant van 531 BBB kunnen doen, dan is het ook een aantal reps op een voorgeschreven percentage, maar dan meer in de richting van de 10 reps/set.
 
helaas schiet mijn kennis hierin te kort en doe ik netjes zoals ik denk ik dat het zou moeten.
Of gewoon die tijd sturing er uit halen en die oefeningen gewoon 4X5 doen met een X aantal procenten van mijn 1RM? Misschien zou ik mezelf daar wel wat meer mee in bescherming nemen.
je kennis schiet dus niet tekort, want wat je in het tweede stukje schrijft klopt wel
je kan dit doen op %1rm of op rpe,
meestal is het doel hypertrofie/spieruithoudingsvermogen, dus op een vrij laag % of rpe
 
Ik zou gewoon lekker 5x5 5x3 3x3 gaan doen op je deadlift zonder die achterlijk korte rustpauzes.
 
Ik zou gewoon lekker 5x5 5x3 3x3 gaan doen op je deadlift zonder die achterlijk korte rustpauzes.

Ik denk dat ik het ook op zo'n manier ga doen vanaf m'n volgende periode. Denk dat dat veel beter bij me past.
 
Misschien handig om je eens te gaan verdiepen in periodisering Vis. Ga je denk ik veel aan hebben voor je trainingen.

In, goed bezig Vissertje :thumb:

Dat is toch wel een voordeel van mee lezen, goeie tip van Kazamafury, thanks, nu snap ik al een stuk beter hoe je dit moet doen.
 
Heb het schema voor de 3de cyclus van 4 weken zo ver klaar. Voor de OHP vind ik het lastig om daar een goed alternatief voor te vinden omdat ik de military press gewoon de meest fijne vind en naar mijn mening ook de meest effectieve is in deze rep ranges.

Dit is de exel voor de nieuwsgierigen...
 

Bijlagen

  • Trainingschema Cyclus 3.xlsx
    23 KB · Weergaven: 33
Als OHP alternatief kan je iets met dumbbells doen.
 
Als OHP alternatief kan je iets met dumbbells doen.

Daar zat ik mee te worstelen alleen weet ik niet of ik een dummbell oefening zo fijn vind in de lagere rep ranges... Als extra oefeningen in 8/10/10 rep ranges zou de DB press denk ik fijner zijn.

Edit: Hierbij baseer ik me enkel op mijn gevoel hoor, kan het niet met feiten onderbouwen ofsow dus de kans is best groot dat ik compleet poep praat :p
 
Vraag jezelf eens af.... is t echt zo erg dan om ohp te vervangen door hogere reps db press als dat laatste beter voelt?
Een schema volgen is prima. Maar iets aanpassen zodat t beter voelt en gaat moet ook kunnen. In mijn ogen in ieder geval.
 
Vraag jezelf eens af.... is t echt zo erg dan om ohp te vervangen door hogere reps db press als dat laatste beter voelt?
Een schema volgen is prima. Maar iets aanpassen zodat t beter voelt en gaat moet ook kunnen. In mijn ogen in ieder geval.

Het is meer dat ik het idee/principe van het schema graag wil behouden. Dus beginnen met de compounds zoals ze nu zijn. Gevolgd door de variatie op de compounds met 3/4/5 rep range. Gaat me dus puur om de plek in het schema, daar weet ik niet een beter alternatief voor de OHP. De DB press anzich zou ik geen problemen mee hebben maar dan wel op een andere plek in het schema.

EDIT: Ik vind de OHP een mega fijne oefening dus vind het ook totaal niet erg om die gewoon te laten zoals ie is hoor.... Ben verliefd op die oefening :heart:

EDIT2: Ik denk dat ik 1 van de rear delt raises ga vervangen voor een db ohp, dus de ene ub training DB OHP en de andere week de rear delt raises
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven