MuscleMeat

Vissertje zijn blog

Heb het schema voor de 3de cyclus van 4 weken zo ver klaar. Voor de OHP vind ik het lastig om daar een goed alternatief voor te vinden omdat ik de military press gewoon de meest fijne vind en naar mijn mening ook de meest effectieve is in deze rep ranges.

Dit is de exel voor de nieuwsgierigen...
Beter! Geen 10 min gekkigheid meer :)
OHP met dumbbells kom je in de 25 kg range, dat is best nog goed te hanteren hoor.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.482

Hahahaha, was best wel gekkigheid idd. Kennelijk past die manier gewoon niet bij me omdat er voor mij kennelijk geen middenweg is in mijn hoofd. Ik moet gewoon op papier hebben staan wat de bedoeling is en dan pas ik daar de gewichten wel op aan, die ervaring en kennis heb ik wel. Maar binnen een bepaalde tijd fatsoenlijk reppen kan ik niet, voelt voor mij meer als "zo veel mogelijk MOETEN"

OHP met dumbbells kom je in de 25 kg range, dat is best nog goed te hanteren hoor.

Maar eens kijken hoe en wat, eerst maar eens wat stoeien met wat goed voelt en dan opvoeren.

• #1.483
Gisteravond laat helaas een pittig telefoongesprek gehad met m'n vriendin (waarover ik liever niet in details ga treden) heeft er voor gezorgd dat ik vannacht pas ergens tegen half 4 in slaap ben gevallen :(....

Desondanks toch maar van bed gegaan toen de wekker om 8:30 ging en heb me er gelukkig toe kunnen zetten om naar de gym te gaan alwaar het eigenlijk hartstikke lekker ging. Zelfs een PR op de bench, zit weliswaar in m'n deload week maar wilde toch graag ff knallen op die ene set van 3 reps die ik maar hoefde. Dat resulteerde er in dat ik voor het eerst 3 reps heb gehaald met 80Kg :lifter:

Daarnaast ipv de barbell OHP de OHP seated met dumbbells gedaan, dat voelde echt super goed en gaat toch maar op deze plek komen in het schema want het is een fijnere variatie me de barbell dan ik op voorhand dacht :p

Dat was de train:

Bench press
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
3X 60Kg
3X 65Kg
2X 70Kg
2X 75Kg
1X 77.5Kg
3X 80Kg (BAMMMMM PR te pakken, trots op:p)

Seated DB OHP (gewicht per dumbbell)
10X 10Kg
10X 14Kg
10X 18Kg
8X 20Kg
7X 20Kg
5X 20Kg (was wel ff wennen deze oefening maar wel heeeel erg fijn)

Seated cable row Hammer grip
3X 6X 60Kg

Dumbbell chest fly
3X 6X 14Kg

Rear delt raises
3X 6X 8Kg

Tricep pull down SS bicep curl met smal stangetje
3X 6X 21.25Kg (ivm met de lage rep range vooral geconcentreerd op een langzame negatieve beweging, iets met TUT ofsow:p)

Facepull
3X 6X 21.25Kg (zelfde als bij de bicep en triceps...)

Klaar

Gisteravond laat helaas een pittig telefoongesprek gehad met m'n vriendin
:(
Daarnaast ipv de barbell OHP de OHP seated met dumbbells gedaan, dat voelde echt super goed en gaat toch maar op deze plek komen in het schema want het is een fijnere variatie me de barbell dan ik op voorhand dacht
:thumb:
3X 80Kg (BAMMMMM PR te pakken, trots op:p)
Netjes, DB OHB hier vlak achteraan is niet eens optimaal, maar toch goed bevallen zie ik .....

Hoop dat t vanavond beter gaat met slapen.

Nice dat DB OHP beviel!!

Mooi pr vis!!!! Gains:wl:

• #1.487
Ff een kleine privé update... Gister weer met mijn vriendin gebeld en alle ruis is weer verdwenen gelukkig... één en ander bleken voornamelijk mis-opvattingen en misverstanden te zijn... Zo blijkt maar weer hoe belangrijk communicatie is, je vat één dingetje verkeerd op, beging daar over te piekeren en voor je het weet groeit iets onschuldigs in je hoofd uit tot een mega probleem.... Vroeger waren we super slecht in het uitpraten van gevoelige zaken, dit is weer een bewijs dat er tussen ons veel is veranderd, in positieve zin wel te verstaan :heart:

• #1.488
Lieve volgers van de show, hier ben ik weer met weer een nieuwe trainingslog.

Training ging best wel lekker en ben tevreden. Op de squat wilde ik 3X 120Kg proberen maar na de tweede rep dacht ik "die derde wordt niet wat" dus heb de stang maar weer terug gehangen en ipv 1X3 heb ik er 2X2 van gemaakt. Rack Pulls heb ik een zeer goed gevoel bij en dat kon mijn deadlift wel eens een goeie boost gaan geven... Ik zie mijn doel van 2020 op de deadlift wel verwezenlijkt worden dit jaar :p En verder? ach tsja.. Het is mijn deload week dus de andere oefeningen met maar 3X6 voelen een beetje vreemd, alsof het niet af is zeg maar... Maar als het goed is geeft deze rust weer nieuwe power voor de volgende cyclus en kunnen we gewichten gaan verhogen (is het plan tenminste)

Dit was de train

Squat
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 60Kg
3X 80Kg
2X 90Kg
2X 100Kg
1X 110Kg
1X 115Kg
2X 120Kg
2X 120Kg

Rack Pulls
5X 60Kg
5X 80Kg
5X 100Kg
5X 120Kg
5X 140Kg
5X 160Kg
5X 170Kg

Back extensions
3X 6X +12Kg kettelbell

Seated leg curls
3X 6X 40Kg

Decline crunches
3X 6X 8Kg

3X 6X 24Kg

Dat was hem alweer

• #1.490
Wat begrijp je precies niet van 'deload week' ? :D

Hahahahaha, zo sta ik zelf ook in de gym... Hey JW, wat snap je nu niet van de betekenis van "Deload week" :roflol: Maar als ik in mijn schema zie dat ik "maar" 1 set van 3 hoef dan zegt letterlijk alles in mijn lijf dat die ene set dan wel ff goed moet.... Dus kan het dan niet laten om ff nog te knallen op die set:p.

Je bent wel een klein strebertje, he? :D

Ik volg .
Goed bezig en flink vooruit gegaan als ik wat teruglees. Keep it up!
Mag ik vragen waarom bench en squad kwa gewicht zover uit elkaar liggen? Train je vooral lower body? Of zit er een doel achter?
Ik bench ook ongeveer hetzelfde maar no way dat mijn benen 120kg trekken. Die zitten er hooguit 10kg boven.
misschien dat ik iets fout doe, vandaar de vraag . Of gaan jou benen eenmaal sneller, dat kan natuurlijk ook.

Greetz

• #1.493
Je bent wel een klein strebertje, he? :D

Uuuuuu.... Ik vrees dat ik schuld moet bekennen :p

Mag ik vragen waarom bench en squad kwa gewicht zover uit elkaar liggen? Train je vooral lower body? Of zit er een doel achter?
Ik bench ook ongeveer hetzelfde maar no way dat mijn benen 120kg trekken. Die zitten er hooguit 10kg boven.
misschien dat ik iets fout doe, vandaar de vraag . Of gaan jou benen eenmaal sneller, dat kan natuurlijk ook.

Allereerst welkom in mijn log, tof dat je er bij wilt zijn :thumbs:

Goeie vraag waar ik eigenlijk niet met zekerheid een antwoord op durf te geven, ik train absoluut niet meer lowerbody dan upperbody. Eerlijk gezegd denk ik dat mijn verhoudingen best wel dicht bij het gemiddelde liggen qua verhoudingen. Je benen zijn relatief gezien grotere spiergroepen dan armen en borst, daardoor zie je vaak dat mensen meer kilo kunnen squatten dan dat ze kunnen benchen.

Of je iets fout doet durf ik niet te zeggen, heb je de techniek van je squat al eens laten beoordelen door iemand die verstand heeft van squatten (wat ze in veel gym's helaas niet hebben)

• #1.494
Vanochtend weer getraind en het ging weer lekker, OHP ging master en heb de 3X 52,5Kg weten te overwinnen. De incline bench heb ik met wat minder gewicht genomen maar dan wel 2 seconden pauze onderin, voelt zeer fijn moet ik zeggen.

Verder moet ik het met de onderarmen een beetje voorzichtig gaan doen want met de bicep curls beginnen ze gevoelig te worden. Komende tijd dus het gewicht op de curls maar ff bepalen op gevoel en niet te strak aan de gewichten van het schema vast willen houden...

Videootje van de 3X 52,5Kg

En de gehele training:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 35Kg
2X 40Kg
1X 45Kg
1X 50Kg
3X 52,5Kg (erg trots op deze :p )

Incline Bench press 2 seconden pauze
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
5X 55Kg
5X 55Kg
5X 55Kg

Pull up
8X
7X
5X

One arm cable row
3X 6X 27,5Kg

Rear delt raises
3X 6X 8Kg

Hammer curls (dumbbell)
6X 12Kg (gevoelig aan de onderarmen)
6X 10Kg
6X 10Kg

Tricep rope pull down
3X 6X 21.25Kg

Band pulls apart
3X 6X Paarse elastiek

Klaar alweer

Vanochtend weer getraind en het ging weer lekker, OHP ging master en heb de 3X 52,5Kg weten te overwinnen. De incline bench heb ik met wat minder gewicht genomen maar dan wel 2 seconden pauze onderin, voelt zeer fijn moet ik zeggen.

Verder moet ik het met de onderarmen een beetje voorzichtig gaan doen want met de bicep curls beginnen ze gevoelig te worden. Komende tijd dus het gewicht op de curls maar ff bepalen op gevoel en niet te strak aan de gewichten van het schema vast willen houden...

Videootje van de 3X 52,5Kg

En de gehele training:

OHP
10X 20Kg
5X 30Kg
3X 35Kg
2X 40Kg
1X 45Kg
1X 50Kg
3X 52,5Kg (erg trots op deze :p )

Incline Bench press 2 seconden pauze
10X 20Kg
5X 40Kg
5X 50Kg
5X 55Kg
5X 55Kg
5X 55Kg

Pull up
8X
7X
5X

One arm cable row
3X 6X 27,5Kg

Rear delt raises
3X 6X 8Kg

Hammer curls (dumbbell)
6X 12Kg (gevoelig aan de onderarmen)
6X 10Kg
6X 10Kg

Tricep rope pull down
3X 6X 21.25Kg

Band pulls apart
3X 6X Paarse elastiek

Klaar alweer

Lekker PR man! sterker dan mij :rolleyes:
Ik kan alleen die video niet zien door auteursrechten...

• #1.496
Lekker PR man! sterker dan mij :rolleyes:
Ik kan alleen die video niet zien door auteursrechten...

De muziek onder het filmpje zal wel het probleem zijn denk ik (de zo notabeen gewoon in de gym afspelen ) Weet ook niet hoe ik het moet veranderen helaas :dunno:

Laatst bewerkt:
  • #1.497
Als het goed is dan is de video nu wel te zien

De muziek onder het filmpje zal wel het probleem zijn denk ik (de zo notabeen gewoon in de gym afspelen ) Weet ook niet hoe ik het moet veranderen helaas :dunno:
Bij mij was het eerste stukje zonder geluid, wel kreeg ik die oerkreet mee aan het einde die zo kenmerkend is voor je gelukte zware pogingen.

Nette ohp!

EDIT: Zal wel net na je wijziging zijn.

Laatst bewerkt:
Heerlijke oefening die ohp.
Mooi die pr!!

• #1.500
Bij mij was het eerste stukje zonder geluid, wel kreeg ik die oerkreet mee aan het einde die zo kenmerkend is voor je gelukte zware pogingen.

Nette ohp!

EDIT: Zal wel net na je wijziging zijn.

Klopt, Google gaf aan over welk deel van het filmpje auteursrechten golden, dat deel kon je het geluid laten weg halen door google... Echt te triest voor woorden, autorsrechten zijn prima hoor maar dit sloeg nergens op, ergens op de achtergrond hoor je een liedje.... Maar goed, het einde is gelukkig hoorbaar :roflol:

Heerlijke oefening die ohp.
Mooi die pr!!

I :heart: OHP (mooie tekst voor op een T-shirt :p)

Terug
Naar boven