- Waardering
- 7.244
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 96kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Goede progressie man!!! Je gaat echt hard!
Nog even en je gaat mij zo inhalen met je OHP![]()

Dan heb je een vreemde greyskull template, want standaard zit daar wel een OHP in.
Staat er wel hoor:Ik kom hier geen OHP in tegen
GreySkull LP Isn’t Good, It’s Great
Overigens zou ik voorlopig lekker doorgaan op SL; zolang je daar nog goed op gaat, waarom zou je veranderen?
Wat je zou kunnen doen, in het squatrek is iets (gewichten) onder je voeten leggen, zodat je dan ook op gelijke hoogte staat met de schijven of gewoon altijd erbuiten.DL 95Kg. Voor het eerst buiten het SQ rek gedaan omdat iemand anders wou squatten. Hierdoor lag de stang 3cm lager.. Dat was wel even wennen en daardoor zwaar.
Beetje balen, dat wel
Heb nog nooit last van dit soort dingen gehad dus zit haast een beetje te twijfelen of ik niet beter kan stoppen met de squat, maar dat zou ik dan wel weer jammer vinden omdat ik het steeds leuker begin te vinden. Niet eens omdat het zo zwaar mogelijk moet maar vind de oefening gewoon leuk om te doen.Tenzij je ineens wil gaan powerliften zou ik me om een klein hoogteverschil niet al te druk maken. Lekker in het rek blijven doen dus.Is het belangrijk dat je bij het deadliften op dezelfde hoogte staat als de onderkant van de schijven? Opzich is het geen punt om voortaan altijd buiten het rek te deadliften hoor maar had het gewoon nog nooit gedaan omdat ik wel handig vond in het squat rek, zit je niet zo te hannesen met het plaatsen en verwijderen van de gewichten.
Dat zou een afweging kunnen zijn om Greyskull te gaan doen. Houd er wel rekening mee dat je voor Greyskull LP zelf microschijfjes van 0,5 kg aan zal moeten schaffen, maar Greyskull LP is een heel fijn programma, zeker als SL 5x5 wat teveel dreigt te worden.Dan nog even over SL5X5 of Greyskull. Als ik even praktisch denk aan ons kleine sportschooltje met maar 1 squatrek dan zou greyskull denk ik wel een voordeel zijn t.o.v. de SL5X5. Nu de gewichten omhoog gaan en de pauzes tussen de sets steeds langer worden heb ik het rek soms erg lang bezet. De laatste keer ging iemand zelfs (in overleg) squatten tijdens mijn rusten. Maar dan zit je wel de hele tijd met de gewichten te klooien.
Kom op, man. Je bent eigenlijk echt pas net begonnen met trainen, gun je lichaam de tijd eraan te wennen.En dan doet zich inmiddels een ander probleem voor. Met de rug heb eigenlijk geen problemen meer maar het probleem is nu verschoven naar de onderkant van mijn rechter voet. Heb echt enorme last van mijn voet als ik een tijdje aan het lopen ben. Vanmiddag hebben we geshopt in Deventer maar halverwege de middag kon ik haast niet meer lopen van de pijn. De problemen zijn exact begonnen toen ik ben gaan trainen op mijn nieuwe schoenen. Zou het een kwestie van wennen zijn of zijn de nieuwe schoenen voor mij gewoon niet geschikt om mee te trainenBeetje balen, dat wel
Heb nog nooit last van dit soort dingen gehad dus zit haast een beetje te twijfelen of ik niet beter kan stoppen met de squat, maar dat zou ik dan wel weer jammer vinden omdat ik het steeds leuker begin te vinden. Niet eens omdat het zo zwaar mogelijk moet maar vind de oefening gewoon leuk om te doen.
Tenzij je ineens wil gaan powerliften zou ik me om een klein hoogteverschil niet al te druk maken. Lekker in het rek blijven doen dus.
Dat zou een afweging kunnen zijn om Greyskull te gaan doen. Houd er wel rekening mee dat je voor Greyskull LP zelf microschijfjes van 0,5 kg aan zal moeten schaffen, maar Greyskull LP is een heel fijn programma, zeker als SL 5x5 wat teveel dreigt te worden.
Kom op, man. Je bent eigenlijk echt pas net begonnen met trainen, gun je lichaam de tijd eraan te wennen.
Als het geen punt is zou ik het erbuiten doen, houd je het rek minder lang bezet. Tip, als je een schijfje gebruikt om de schijf het dichtst bij de stang op te rollen, dan kan je de rest van de schijven aan die kant makkelijk wisselen.Is het belangrijk dat je bij het deadliften op dezelfde hoogte staat als de onderkant van de schijven? Opzich is het geen punt om voortaan altijd buiten het rek te deadliften hoor maar had het gewoon nog nooit gedaan omdat ik wel handig vond in het squat rek, zit je niet zo te hannesen met het plaatsen en verwijderen van de gewichten.
Zou daar m'n programmakeuze niet te zeer vanaf laten hangen. Wisselen is prima en sociaal, spreek je nog eens iemand. Als je rustperiodes omhoogvliegen niets aan de hand. En, als er meer mensen gaan squaten en/of dat ding bezet is, grotere kans op investeren daarin, ipv nog een loopband.Dan nog even over SL5X5 of Greyskull. Als ik even praktisch denk aan ons kleine sportschooltje met maar 1 squatrek dan zou greyskull denk ik wel een voordeel zijn t.o.v. de SL5X5. Nu de gewichten omhoog gaan en de pauzes tussen de sets steeds langer worden heb ik het rek soms erg lang bezet. De laatste keer ging iemand zelfs (in overleg) squatten tijdens mijn rusten. Maar dan zit je wel de hele tijd met de gewichten te klooien.
Je moet ook niet al die tassen voor haar dragen... Lastig te zeggen, misschien iedere dag lekker in diepe squat stand, armen tussen je knieen, zakken en de zaak een beetje los wiegen?En dan doet zich inmiddels een ander probleem voor. Met de rug heb eigenlijk geen problemen meer maar het probleem is nu verschoven naar de onderkant van mijn rechter voet. Heb echt enorme last van mijn voet als ik een tijdje aan het lopen ben. Vanmiddag hebben we geshopt in Deventer maar halverwege de middag kon ik haast niet meer lopen van de pijn. De problemen zijn exact begonnen toen ik ben gaan trainen op mijn nieuwe schoenen. Zou het een kwestie van wennen zijn of zijn de nieuwe schoenen voor mij gewoon niet geschikt om mee te trainenBeetje balen, dat wel
Heb nog nooit last van dit soort dingen gehad dus zit haast een beetje te twijfelen of ik niet beter kan stoppen met de squat, maar dat zou ik dan wel weer jammer vinden omdat ik het steeds leuker begin te vinden. Niet eens omdat het zo zwaar mogelijk moet maar vind de oefening gewoon leuk om te doen.
Hier ben ik het dan weer helemaal mee eens.Kom op, man. Je bent eigenlijk echt pas net begonnen met trainen, gun je lichaam de tijd eraan te wennen.

Op zich helemaal mee eens, zolang je maar genoeg eet en rust is er geen excuus om te met lineaire progressie te stoppen. Maar te lang op een novice schema blijven hangen kan ook averrechts werken en dan moet je gewoon switchen naar een intermediate schema. Ik vind dat sommigen veel te lang hun novice programmma willen blijven doen.gewoon sl 5x5 blijven doen en je tijd nemen om alles een beetje uit te vinden, geeft niks als je een keer niet kunt verhogen.
je kunt hier gewoon vele maanden mee vooruit, val niet in de valkuil waar velen invallen, nl; het steeds maar wisselen van schema,.als een schema niet werkt of als je heel snel vastloopt ligt dat 9/10 aan jezelf, zoek het dan vooral in eten, en dan vooral het tekort daaraan, dat is heel vaak de grote boosdoener.
allan thrall zegt altijd dat je jezelf door een schema heen moet vreten![]()
Maar te lang op een novice schema blijven hangen kan ook averrechts werken en dan moet je gewoon switchen naar een intermediate schema. Ik vind dat sommigen veel te lang hun novice programmma willen blijven doen.
) over stappen naar een intermediate schema.